مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دو نامه- تک و پاتک ها به نیروی انسانی برای کاهش هزینه! (0)

مخابرات ما- امشب (سه شنبه شب) دو نامه در دو مطلب منتشر می کنیم که بسیاری از سیاست های مخابرات در تامین نیرو را روشن می کند.

به جهت تاکید خدمت شما عرض می کنیم ابتدا دو مطلب بعدی ما را در لینک های زیر به دقت بخوانید تا بحث برایتان حذاب باشد.

مطلب اول

مطلب دوم

 

در مطلب اول تاکید وزارت کار بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در سطح شرکت اصلی و شرکتهای تامین نیرو دیده می شود.این نامه برای مخابرات هم ارسال شده است.

در مطلب بعدی صرفا می خوانیم در تامین نیرو برای یک سری از مشاغل، به استانها اختیارات کافی داده شده تا مناقصات را برگزار و اقدامات مالی اداری را انجام دهند.

زمانی که این موارد را دیدم چیزی نظرم را جلب نکرد تا آنجا که به لیست مشاغل در نامه تفویض اختیار به استانها رسیدم. تقریبا تمام مشاغلی که به شرکت شسکام و به شرکت خدمات اول مخابرات واگذار شده است در لیست مشاغلی است که برای عقد قرارداد به استانها تفویض اختیار شده است.

معنی و مفهوم آن این است که از این پس استانها با برگزاری مناقصات مختلف کارها را از دست شرکت خدمات اول و شسکام خارج و به پیمانکاران دیگر بسپارند.

این تفویض اختیار به معنی اجبار در استفاده از اختیار نیست اما باید بدانیم وقتی مناقصه برگزار می شود شرکتهای محلی با کاهش برخی هزینه های سربار خود مناقصه را مال خود می کنند.

نکته مهمتر دیگر این است که شرکت خدمات اول اعلام کرده اگر قرار به برگزاری مناقصه باشد در آن شرکت نمی کند.این شرکت معتقد است با سودی حداقلی فعالیت های مخابرات را اجرا می کند لذا دلیلی برای شرکت در مناقصه ندارند.

ما امیدوار بودیم این گره به دست مدیر عامل جدید باز شود تا دوباره نیروهای شرکت شسکام و خدمات اول با این دو شرکت کار کنند و بتوانند بدون نگرانی حقوق خود را دریافت کنند.

در حقیقت دیگر همه روش های کاهش هزینه شرکتهای محلی را می دانند.در حالی که دو شرکت شسکام و خدمات اول مجبورند کلیه حقوق و مزایای نیروها را به آنان پرداخت کنند.این شکاف با آسیب نیروهای شرکتی پر خواهد شد.بقل یکی از مدیران نیروی انسانی استانها،در این شیوه،  فقط طبقه بندی مشاغل  از بین می رود!

امیدواریم تمام پیش بینی های ما غلط از آب در بیاید.

 

1299340cookie-checkدو نامه- تک و پاتک ها به نیروی انسانی برای کاهش هزینه! (0)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
18 نظرات
  1. مسعود می گوید

    وقتی شرکت انحصار دوشرکت باشد رقابت وانضباط کاری نیروهای تحت امر به هم می خوره دوما اینکه چرا پیمانکارانی که لیاقت کاردارند نیایند معنی نداره فقط دوشرکت

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      البته انحصار چیز بدی است.اینو قبول دارم.
      ضمن اینکه من خودم شرکتهایی رو می شناسم که محلی هستن و بهترین سرویس رو میدن.حقوق بموقع. حقوق بیش از مخابرات. و همه چی شون درسته.
      بحث روی این شرکتها نیست اگر همه مثل اینا بودن غصه ای نداشتیم. همه رو با یک چوب نباید برانیم در این مورد با شما موافقم.
      اما در کلیت کار قبول کنید که دو شرکت مذگور مخابراتی حساب میشن.تابع قوانین مخابرات میشن.مخابرات ریشش گیره پیش این دو شرکت.
      الان هر طرحی هست مدارک این دو شرکت رو جمع میکنن. چند تا کامنت بالاتر یا پایین تر یکی از دوستان نوشته (برای طرح ایثارگران فقط مدارک کارکنان شسکام و خدمات اول رو جمع میکنن ولی برای ما که در شرکت دیگری کار میکنیم مدارک نمی گیرن)
      البته هدف مخابرات هم کم کردن مسئولیت هاشه
      فکر می کنم باید از افراد د رمناطق نظرخواهی کنن.اگر به پیمانکار محلی راضی بودن بدن به پیمانکار محلی.
      دیگه بیش از این ما حرفی نداریم و نمی زنیم.هدف دادن اطلاعات بود و کارکنان بر اساس این اطلاعات میتونن نفع و ضرر خودشونو تشخیص بدن و بر همون اساس عمل کنن.فکر می کنم بیش از این کاری بکنیم میشه جو سازی. و ما چنین قصدی نداریم.
      حتی قصد همین نظرخواهی رو نداشتیم چون یکی دو نفر فکر میکردن همه با پیمانکار محلی موافق ترن اینو گذاشتیم تا همه چی روشن و شفاف باشه.
      باقیش با خودتونه عزیزان

  2. نظری می گوید

    سلام سردبیر محترم
    مخابرات یک شرکت است و مانند دیگر شرکتها می خواهد برخی کارهایش را به بخش خصوصی بدهد چه دلیلی دارد که حتمآ شسکام یا خدمات اول باشند بدون مناقصه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      هیچ دلیلی نداره
      میتونه به هر کی میخواد بده
      منافع خودشو در نظر بگیره
      ولی چیزی که من میگم منافع کارکنانی است که دارن کار میکنن. اگر این کارکنان راضی باشن نتیجه بهتری گرفته میشه اگر سر ماه این کارکنان دنبال حقوق از پیمانکار محلی باشن چطوری میتونن کار کنن؟
      اگر نظارت دقیقی باشه حرفتون قابل اجراست ولی وقتی میخواهیم کار رو بیرون بندازیم نتیجه خوب نمیشه

  3. سید می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم ، تا آنجاییکه بنده اطلاع دارم تا زمانیکه قوانین برگزاری مناقصه برای همه بصورت یکسان و برابر نباشد ، هیچ وقت شرکت های محلی جایی در مخابرات بابت قراردادهای نیروی انسانی و خودرویی نخواهند داشت.و اما موارد قابل تامل
    1- بهرمندی شرکتهای خدمات اول و شسکام از چک بجای ارائه ضمانت نامه بانکی و بدون هیچ هزینه ای بابت ضمانت نامه
    2-بهرمندی شرکتهای خدمات اول و شسکام از امکاناتی همچون فضای اداری ، آب ، برق ،گاز و تلفن رایگان جهت امور اداری خود
    3- دریافت بموقع صورتحسابهای خود
    تا مادامیکه این سه آیتم اصلی فقط برای دو شرکت مذکور باشد و دیگر شرکتها از ان بهرمند نباشند امکان رقابت به هیچ عنوان برای رقبا توجیه اقتصادی نخواهد داشت و تحت هیچ منطقی شرکت های محلی حاضر به شرکت در مناقصه ها نخواهند بود.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سید جان
      این شرکتها در مناقصه شرکت نمی کنن
      به عنوان اعتراض به شیوه کار مخابرات
      بنابراین فقط پیمانکاران موندن

  4. amin3643 می گوید

    این رابطه کاهش هزینه با حقوق کارگر رو کاش یک نفر شفاف و آسون برامون توصیف میکرد.اخه ما کارگرا دوزاریمون کجه،نوفهمیم

  5. حمید می گوید

    هر کاری که به دستتون میرسه با این نیروی شرکتی بکنین خون ماروکه توشیشه کردین از همه حق حقوق قانونی مارو محروم کردین هروز یک قانون اقای مدیر عامل همین دو شرکتی که حداقل حقوق روهم به موقع میده نمی تونید ببینید زورتون به نیروی رسمی و بازنشسته نمی رسه گلوی مارو فشار میدی هر چند که خیلی وقته صدای ما به کسی نمی رسه

  6. اسماعیل می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم با ید یادوری کنم که بعضی ازاستانها حکم بستن حساب شرکت خدمات اول راگرفتن وحکم اجرای طبقه بندی را همچنین لذا با این سیاست نمیتوان جلوی اجرای حکم را گرفت با این وضع هیچ شرکت محلی در مناقصه شرکت نمیکنه همه ای ما اینو بخوبی میدونیم این بازی فقط برای خریدن زمان هست ولاغیر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اسماعیل جان
      این موارد اصلا جلوی کارهای قبلی رو نمیگیره
      احکام برای خدمات اول صادر میشه و باید اجرا بشه

  7. حامد می گوید

    با سلام خدمت سردبیر عزیز خبرهای خوش هم که خدارو شکر زودتر از انتخابات داره میرسه.فقط حیف که روش های ابداعی این مدیران محترم در عرصه مدیریت در هیچ جای دنیا نه تدریس میشه نه اجرا میشه فقط مختصه خودمونه

  8. سپیده می گوید

    خخخخخخخ خبرهای خوب دارد به چه سمتی میرود؟؟؟؟؟؟
    اگر دردم‌ یکی بودی چه بودی؟؟؟😔

  9. amin3643 می گوید

    ظاهرا تنها هزینه ی مخابرات حقوق نیروهای شرکتی هست.تقریبا کسایی که بیشتر کار روی دوش اونهاست.واقعا باید تاسف خورد به حال همچین طرز تفکری

  10. رضا می گوید

    نیروهای شرکتی فقط باید پیگیر ایجاد تشکل کارگری قوی مخصوص خودشون باشن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام رضا جان
      بالاخره یه نفر اصل راه حل رو گفت
      ما هم بارها حتی نحوه ایجاد تشکل رو نوشتیم …

  11. شرکتی پیگیر می گوید

    اتفاقا به نظر بنده و طبق اطلاعی که از چندین استان دارم ، کار خیلی خپبی کردن . حتی استان خراسان رضوی هم بچه ها اقدام به شکایت دسته جمعی کردن . و با توجه به اینکه حق نیروها مشخصه میتونن در پایان قرارداد، کل نیروهای شرکتی کشور چه شسکام چه خدمات اول همه با هم شکایت کنن و حقشونو از ین مدیران بازنشسته بگیرن . در رابطه به مطلب اول و دومتان هم ، طبقه بندی مشاغل در شرکتها اجرا نشده و هرکسی شکایت میکند به راحتی حکم می گیرد و از طرفی در پاسخ اینکه کدام طبقه بندی را اجرا کنند ، آن هم واضح است می توانید به پیوست کتابچه های طبقه بندی مشاغل مخابرات رجوع کنید با نام دستورالعمل اجرایی طبقه بندی مشاغل و به وضوح ببینید که شرکتها علاوه بر اجرای طبقه بندی ، باید از ضریب ریالی مخابرات تبعیت کنند . این شرکت ، محلی هم باشد باید از این قوانین پیروی کند .

  12. خدمات اولی از یاسوج می گوید

    سردبیر از کی قراره اجرا بشه این معاهده ننگین

  13. فنی رسمی می گوید

    واقعا ظلمه چرا مخابرات به فکر نیروهای شرکتی نیست این نفرات دارن زحمت میکشن

نظرات بسته شده است.