مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

راه حل ها را همه می دانیم پس جرا نمی شود؟

 

اگر از هر جلسه ای فقط با یک جمله دستاورد برخیزیم بنظرم باید خیلی تغییر کرده باشیم تا بحال!

در جلسه ای با همکاران هر کسی نظری می داد.اکثرا بعنوان اشکالات موجود و راه حل های در دست.همه هم درست می گفتند.همه دقیقا به مشکلات و راه حل ها درست فکر میکردند.هر کسی از دید خودش حرفی می زد.

تفاوت در کلمات بود ولی در نتایج نه!

از دو روز پیش تا بحال دارم به یک چیز فکر میکنم.چیزی که ذهن مرا بخود مشغول کرده است.

(با اینکه همه ما راه حل ها را می دانیم, پس چرا وضع ما بهتر نمی شود؟)

واقعا چرا؟!

اشکال از مدیران است؟ این مدیران از کجا آمده اند؟همین دیروز کنار ما بوده اند.پس چرا اینقدر اشکال دارد کارشان؟!

اشکال از ساختار است؟ ساختار حاصل کار من و ماست! شاید دیگرانی بیشتر موثر باشند!

من بنظر خودم یک دلیلش را می گویم انتظار دارم دلایل دیگرش را شما بگویید.

واقعا از شما خواهش می کنم دلایل خودتان را بی پرده بنویسید.حداقل شاید باعث شود شما نیز مانند من چند روزی به فکر بیفتید.

باز سوالم را تکرار می کنم!

با اینکه همه ما راه حل های مشکلات را می دانیم پس چرا وضع ما این است؟ چرا وضع ما بهتر نمی شود؟

 

من فکر میکنم یک دلیلش این باشد که:

( همه ما منتظریم تغییرات از دیگری شروع شود.دیگری تغییرات را آغاز کند و هزینه اش را نیز دیگری بدهد.)

.

این دیگری و دیگران , از صبح علی الطلوع مشکلات را تولید می کنند و باید حلش کنند!… و من از آنان انتظار دارم …..!

این دیگران , از دید من, همه هستند غیر از من, حتی  شما هم هستید! و از دید شما,  همه هستند غیر از شما, حتی من!

********

حالا شما بگویید! حالا شما پاسخی به سوال من بدهید!

 

 

1066370cookie-checkراه حل ها را همه می دانیم پس جرا نمی شود؟
4 نظرات
  1. مردانی می گوید

    سلام علیک.
    ناشناس جان :
    هیچ چبز جای خودش نیست.=درست می فرمائید.
    همه چیز قفل و تکراری است .= نه ! قفل و تکراری اش کرده اند!!!! به خاطر کسب درآمد بیشتر سیستم برده داری نوین بنا شده است ! کرامت انسانی متلاشی است.
    هیچ رمق وانگیزه ای در کار نیست.=به خاطر عدم وجود کرامت انسانی !!! در نظر نگرفتن متد علمی و صحیح!
    جراحی بزرگ نیروی انسانی.= کاملاً موافقم کار های بزرگ در دست آدم های حقیر افتاده!!!!
    پیرمردهای رنجور بالای ۳۰ سال سابقه. = رمقی هم برای ترک پست ندارند!!! این قدر پیر و رنجور هستند ولی توانایی شمارش اسکناس را در بالاترین استاندارد هوش و توان جسمی دارند.
    که درحال چرت زدن هستن را بفرستند منزلشون.من این اخطار را در چند وقت پیش در همین سایت معظم دادم ولی …..
    نیرو های جوان شرکتی را قراردادی و با رنج بندی پیشرفت کار و انتخاب ناظرین جوان وپرداختهای مناسب و استفاده ار فکر واندیشه انها راشریک غم وشادی شرکت کنند.=آقای مهندس صدری در بازدید از شهر البرز آب پاکی را دست همه ریختند! و سجاد خان ذیل آن گزارش کامنت پر محتوایی گذاشته بود وصیت می کنم جهت آشنایی با اهداف میان مدت و بلند مدت مخابرات ایران آن را مطالعه بفر مایی!
    به خدا ماهم که بازنشسته شدیم از این همه خمودگی وافسردگی شرکت ومدیرانش ودر ماندگی واستیصال همه رنج می بریم .خودشان هم رنج می برند جناب مدیران اما رنج شمارش اسکناس!!!
    این چه بساطی است.=بساط معرکه گیری هر کسی به یک عنوانی ! اسم فرق ندارد همه یک هدف را دنبال می کنند و آن ویرانی و نابودی مخابرات و در همین راستا ویرانی نیروی انسانی! حرف های آقای صدری در البرز همچنان لرزه بر اندام کل پیکره ی مخابرات ایران زده است!!! ایشون ۲۷۰ درجه دچار تغییر و اختلاف فاز شده اند!!! تحلیل جناب سجاد خان الحق بی نظیر است مطالعه بفرمائید.
    همه در برزخ ومنتظر جهنم هستند به جای ریزش پولها در تیمهای ورزشی وتبلیغات بیهوده و بی تفکر در جایی که کلا یک شرکت مخابرات انحصاری دارد واقعا جای تفکر دارد واونوقت کارکنانش در وعده ۵۰۰ تومن عیدانه سر خیابان گدایی وخدای ناکرده دست به کارهای خلاف عرف امانتداری و…. بزند فقط تغیییر وتغییر و انقلاب داخل نیروها از کف تاراس ولاغیر=با تک تک کلمات و کل حتوای این جملات تون موافقم.
    اجازه ندارم وگرنه اون تحلیل ناب جناب سجاد خان بسیار خواندنی محکم و پر محتوا بود. چون صفحه فقط برای اعضای محترم باز است به سردبیر محترم ؛ احترام می گذارم و فقط آدرسش را می دهم .مطالعه بفرمائید.http://mokhaberatema.com/?p=106648 این هم یکی از مزایای عضویت است که تحلیل های ناب بخونی!!!
    بعد از شو خبری و شوآف اقای صدری در البرز دیگر امید اندک وکورسوی راهی به بهبود از دست رفت!!!! الفاتحه..

  2. ناشناس می گوید

    سلام. چون تک تک ماها جزء نگر هستیم هر چند در آن مسئله جزء حق با ما باشد اما چون سیستمی فکر نمیکنیم و دیگران را نمیبینیم کار در نهایت با مشکل مواجه میگردد و در این میان هماهنگ کننده ای هم وجود ندارد و یا بهتر بگویم مدیری با تفکر سیستمی نداریم . این بزرگترین مشکل کشور ماست.به همین دلیل است که همه ماها میگوییم من درست میگم و کار یا حرف شما درست نیست. تمرین جهت کارهای گروهی علاج کار است، مثل کشور ژاپن که با این شیوه مشکل خود را حل کرد.

  3. ناشناس می گوید

    سلام
    اشکال اساسی از مالکین شرکت هستند و فقط از مخابرات پولش را می خواهند بدون توسعه هزینه لازم

  4. ناشناس می گوید

    سلام.هیچ چبز جای خودش نیست. همه چیز قفل و تکراری ایت .هیچ رمق وانگیزه ای در کار نیست.جراحی بزرگ نیروی انسانی. پیرمردهای رنجور بالای ۳۰ سال سابقه. که درحال چرت زدن هستن را بفرستند منزلشون. نیرو های جوان شرکتی را قراردادی و با رنج بندی پیشرفت کار و انتخاب ناظرین جوان وپرداختهای مناسب و استفاده ار فکر واندیشه انها راشریک غم وشادی شرکت کنند.به خدا ماهم که بازنشیته شدیم از این همه خمودگی واعیردگی شرکت ومدیرانش ودر ماندگی واستیصال همه رنج می بریم .این چه بساطی است.همه در برزخ ومنتظر جهنم هستند به جای ریزش پولها در تیمهای ورزشی وتبلیغات بیهوده و بی تفکر در جایی که کلا یک شرکت مخابرات انحصاری دارد واقعا جای تفکر دارد واونوقت کارکنانش در وعده ۵۰۰ تومن عیدانه سر خیابان گدایی وخدای ناکرده دست به کارهای خلاف عرف امانتداری و…. بزند فقط تغیییر وتغییر و انقلاب داخل نیروها از کف تاراس ولاغیر.

نظرات بسته شده است.