مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارش ویژه مخابرات ما، از جلسه پرسش و پاسخ مهندس صدری در البرز.طبقه بندی, تجمیع قراردادها, رسمی شدن قراردادی ها …

سفر مهندس صدری در البرز

مخابرات ما- در سفر مهندس صدری به استان البرز  جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.مدیران شسکام و همراه اول نیز با او همراه بودند.حالا میزان اهمیت این سفر را در می یابید؟

 

مخابرات ما- چهارشنبه مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تعدادی از مدیران شرکت را با خود همراه کرد و دسته جمعی به البرز رفتند.استانی که در کنار تهران هنوز بسختی بعنوان یک استان مستقل نفس می کشد.

افرادی که از مخابرات ایران مسافر البرز شده بودند به گزارش سایت استان البرز این افراد بوده اند:  دکتر نبی زاده ، معاون راهبرد و توسعه کسب و کار , مهندس بیدخام   مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، مهندس رضوانی  مدیرکل بازرسی و نظارت، مهندس ظریفی آزاد  مدیرکل دفتر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و مهندس حلال خور مدیر عامل شرکت خدمات اول و مهندس سعیدی مدیر عامل شرکت شسکام.

جلسه ای در مخابرات البرز  برگزار شد که ابتدا  مهندس همت زاده   مدیر مخابرات منطقه البرز گزارشی از فعالیت های مخابرات استانش به حاضران ارائه کرد. مهندس صدری در اینستاگرامش می نویسد : در این دیدار جلسات مختلفی با مجموعه مخابرات منطقه داشتیم که طی آن منطقه البرز و معاونت راهبرد گزارشی از عملکرد یک سال اخیر خود ارائه داد.

گزارشگر مخابرات ما می گوید هدف اصلی بررسی برنامه البرز در سال ۹۸ و عملکرد این استان در طی سه ماهه اول سال بوده است.

پس از این جلسات مدیر عامل و همراهان به مرکز پاسخگویی ۲۰۲۰ رفتند.پس از گفته های اخیر وزیر ارتباطات مراکز ۲۰۲۰ حساس شده اند هر چند که پیش از این نیز یکی از پایه های ثابت دیدار مدیر عامل این مرکز بوده است.

جالب این بود که مهندس صدری گوشی پاسخگویی را گرفت و با چند نفر از مشترکین صحبت کرد.او از مردم در باره نحوه پاسخگویی کارکنان مرکز سوال کرد و پس از آن برای بهبود کار نظراتش را گفت.کارکنان نیز تا حدی از مشکلات خود در حین کار صحبت کردند تا مدیر عامل ۲۰۲۰ را دو سویه بررسی کند.

بخش مهم و خبری این دیدار برای کارکنان, جلسه پرسش و پاسخ بود.قبلا نوشتیم که در جمع مدیران مسافر, دو نفر بیش از دیگران   در معرض سوال و جواب بودند. مدیران عامل شرکتهای شسکام و خدمات اول مخابرات. البته این اتفاق برای اولین بار است که در طول عمر شرکت مخابرات خصوصی شده مدیران عامل این دو شرکت همراه مدیر عامل مخابرات به جایی رفته اند. حتی  بطور مجزا نیز در جلسه ای روبروی کارکنانشان ننشسته بودند.اما این اتفاق در کرج افتاد و مهندس سعیدی و مهندس حلالخور در پرسش و پاسخ این سفر حاضر بودند و حرفها و نظرات کارکنان این دو شرکت را شنیدند.

در این جلسه کارکنان قراردادی-۹۲ باز هم در مورد رسمی و دائمی شدن خود پرسیدند.مهندس صدری صراحتا اعلام کرد که دیگر شرکت کارمندی رسمی نخواهد داشت.این  مصوبه  هیئت مدیره است و مدیر عامل باید اجرایش کند.

او تاکید کرد که البته ما تمام تفاوت هارا از یمان برداشته ایم و هر امتیازی که به رسمی ها داده شده به قراردادی ها هم تعلق گرفته است باز هم اگر چیزی هست که در مقایسه با آنان به شما داده نشده بگویید تا محدودیت را برداریم.

در مورد اماکن رفاهی و هزینه های زیاد این اماکن برای استفاده کارکنان مدیر عامل گفت: هر کسی از امکاناتی استفاده می کند باید هزینه اش را پرداخت کند.اینجا یک شرکت خصوصی است نمی شود همیشه هزینه کرد و برگشتی نداشته باشد.

او در ادامه گفت: البته باید قیمت ها نیز متعادل باشد.این مورد را بررسی خواهم کرد.

کارکنان رسمی نیز سوالی کردند که به تحصیلات دانشگاهی مربووط بود. آنا می خواستند شرکت مدارک تحصیلی جدید آنان را نیز لحاظ کند.آنها می گفتند اگر در بخش دولتی بودند مدارک جدید تحصیلی آنان باعث می شد حقوقشان افزایش یابد اما در مخابرات سالهاست که مدارک تحصیلی کارکنان بی اثر مانده است.

مهندس صدری در این مورد گفت:هر شغلی یک مدرک تحصیلی خاص خود را لازم دارد.شرکت نیز به همان شغل با همان مدرک حقوق می دهد.دیگر نیازی به تحصیل دیگری ندارد.برخی افراد از کار معمول خود نیز زده اند رفته اند مدرک گرفته اند.تلاش خوبی است.برای خودشان هم خوب بوده اما مورد نیاز شرکت نیست.

او گفت: اگر کسی با هماهنگی شرکت درس خوانده باشد باید مدرکش نیز اعمال شود اما در نظام خصوصی به شغل حقوق داده می شودنه به مدرک تحصیلی.

صدری در ادامه گفت: فرض کنید برای بخشی از شبکه مانیروی دیپلم یا زیر دیپلم می خواهیم.حالا شما بروید دکترا بگیرید دکترای شما برای این شغل مناسب نیست. استعفا بدهید  بروید تا برای آن شغل یک نفر دیپلمه وارد شود شما هم یا جای دیگری کاری متناسب با مدرک پیدا کنید یا دوباره با شغلی دیگر وارد مخابرات شوید اگر امکانش باشد.

قبلا مهندس صدریاین موضوع را برای مشاغل دیگر از جمله مشاغل کارگزاری نیز اعلام کرده بود.آنها نیز با مدرک دکترا و فوق لیسانس مدعی حقوق و مشاغلی دیگر بودند اما صدری معتقد بود مخابرات برایش مقدور نیست.

دو موضوع دیگر نیز در این جلسه مطرح شد. طبقه بندی مشاغل و تجمیع قراردادهای شسکام.

موضوع طبقه بندی را می گذاریم برای آخر بحث. اما موضوع تجمیع این است که البرزی ها می خواستند همه قراردادهایشان با شرکت شسکام از همین لحظه تجمیع شود و با همان سود فر۱ا دو درصد کحاسبه گردد.

در این مورد مقرر شد هر قراردادی که به اتمام می رسد در صورت ادامه قرارداد با شسکام, تجمیع شود لذا تجمیع از این لحظه برای همه قراردادهایی که ادامه دارند ممکن نیست.

اما طبقه بندی مشاغل شرکتی بحث مهم دیگر بود.سوالات زیادی در این مورد از سوی کارکنان شرکتی مطرح شد.

مهندس صدری بدون تردید گفت شرکتهای شسکام و خدمات اول که در اینجا حضور دارند شرکتهای مستقلی هستند.آنها طبقه بندی خودشان را دارند.این شرکتها بر اساس طبقه بندی خودشان کار می کنند نه طبقه بندی هولدینگ. اما اگر می گویید شرکتهای شما طبقه بندی را اجرا نمی کنند من میگویم باید اجرا کنند. می توانید از من بخواهید این موضوع را پیگیری کنم

منظور مهندس صدری این بود که نهایتا  نمی تواند طبقه بندی هولدینگ را برای کارکنان این دو شرکت اجرا کند. یعنی باید نیروهای شرکتی درک کنند زیرمجموعه شرکتی دیگر هستند که هر چه می خواهند باید از شرکت خودشان بخواهند.

آنچه در این گزارش خواندید برداشتی موضوعی از بحث های جلسه پرسش و پاسخ بود نه پیاده سازی کلمه به کلمه این جلسه.لذا شما نیز در حد شنیده های یک چلسه روی آن حساب کنید.

 

1066480cookie-checkگزارش ویژه مخابرات ما، از جلسه پرسش و پاسخ مهندس صدری در البرز.طبقه بندی, تجمیع قراردادها, رسمی شدن قراردادی ها …
13 نظرات
  1. Ahmadreza می گوید

    سلام
    (در این جلسه کارکنان قراردادی-۹۲ باز هم در مورد رسمی و دائمی شدن خود پرسیدند.مهندس صدری صراحتا اعلام کرد که دیگر شرکت کارمندی رسمی نخواهد داشت.این مصوبه هیئت مدیره است و مدیر عامل باید اجرایش کند.)
    پس با این تفاسیر آیین نامه ۸۹ یعنی هیچ ، باز هیچ یه خاصیتی داره

  2. مردانی می گوید

    با سلام
    نخود نخود هر که رود پی ماست خود!!!!
    چه ربطی داره آخه؟ من که سر درد میگرنی دارم این هم روش!!! میگن سردی جات واسه میگرن خیلی بده و من هم سرم درد میکنه و باید برم تو کار ماست میگید چرا ؟ عرض می کنم خدمتتون!!!
    این وسط گوشت قربونی ۹۲ ای ها هستن….
    طبقه بندی که ایرادش پیدا شد.
    مدرک رسمی ها هم ربطی به اینها نداره…
    رفاهیات هم که کشکه و دوغ و ….
    می مونه ۹۲ ای ها که اونها هم گوشت قربونی هستن و با ماست میل میشن!!!!
    جناب آقای مهندس صدری مدیر عامل محترم شرکت مخابرات ایران . سلام علیکم :احوال شما چطوره؟؟؟؟
    عید قربان هم نزدیکه اگر کسی رو خواستید به مسلخ و قربانگاه بفرستید ۹۲ ای ها با کمال میل منتظر هستند!!!!
    راستی قضیه ی ماستمالی کردن رو شنیدید؟

    اینک شرح قضیه:

    قضیه ماستمالی کردن از حوادثی است که درعصر بنیانگذار سلسلۀ پهلوی اتفاق افتاد و شادروان محمد مسعود این حادثه را در یکی از شماره های روزنامۀ مرد امروز به این صورت نقل کرده است:”هنگام عروسی محمدرضا شاه پهلوی و فوزیه چون مقرر بود میهمانان مصری و همراهان عروس به وسیلۀ راه آهن جنوب تهران وارد شوند از طرف دربار و شهربانی دستور اکید صادر شده بود که دیوارهای تمام دهات طول راه و خانه های دهقانی مجاور خط آهن را سفید کنند. در یکی از دهات چون گچ در دسترس نبود بخشدار دستور می دهد که با کشک و ماست که در آن ده فراوان بود دیوارها را موقتاً سفید نمایند، و به این منظور متجاوز از یک هزار و دویست ریال از کدخدای ده گرفتند و با خرید مقدار زیادی ماست کلیۀ دیوارها را ماستمالی کردند.”

    به طوری که ملاحظه شد قدمت ریشۀ تاریخی این اصطلاح و مثل سائر از هشتاد سال نمی گذرد، زیرا عروسی مزبور در سال ۱۳۱۷ شمسی برگذار گردید و مدتها موضوع اصلی شوخی های محافل و مجالس بود و در عصر حاضر نیز در موارد لازم و مقتضی بازار رایجی دارد. چنانچه کسانی برای این ضرب المثل زمانی دورتر و قدیمی تر از هشتاد سال سراغ داشته باشند منت پذیر خواهیم بود که دلایل و مستنداتشان را به نام خودشان ثبت و ضبط کند. آری، ماستمالی کردن یعنی قضیه را به صورت ظاهر خاتمه دادن، از آن موقع ورد زبان گردید و در موارد لازم و بالمناسبه مورد استفاده و استناد قرار می گیرد که بهتره بگیم قضیه ما هم ۹۲ ای شد !!!!
    شاید خوب نباشه ولی به جرات میشه بگیم مثل خوبی واسه دهه های بعدی میشه.
    تازه اسم جناب خیلی ها و هیات همراه هم در ماست ۹۲ ای ها کیسه میشه!!! ببخشید کیسه نه ضرب المثل میشه!!!
    اگر هم کیسه ی اونها نو باشه که کیفیت ماست کیسه ای ! اون هم تو کیسه ی نو یه چیز دیگه اس!!!! خوابتون که نبرده؟
    گفتم دیگه!!! یاد دیگ به دیگ افتادم… و زمستان که میره و ذغال که گرون میشه!!!! و آسمون و ریسمون!!!
    ولی به خدا ؛ خدا جای حق نشسته و مرگ و از دست رفتن فرصت از رگ گردن به آدم نزدیک تره…شاید گردن کسی قطور باشه و متوجه اون رگ نباشه ولی روزگار حواسش جمع تره …. یه روز از همون رگ وارد میشه از ما گفتن و از شما گوشی که در و دروازه رو خوب میشناسه!!! امان از حواس جمع!
    این نیز بگذرد .مواظب باشیم گول نخوریم . شیطونه دیگه حالیش نیست ؛ گول میزنه!
    این ها هم طنز بود ؛ جدی نگیرید.
    ولی جدی نگیرید ها رو جدی بگیرید!!!!
    یا علی –

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یه شماره تلفن بده اخوی. پیام قبلی ما به شما همین بود.

  3. حیدر می گوید

    سلام سردبیر جان کسی که توی شرکت مخابرات مشغوله چه رسمی وقراردادی وشرکتی همه دنبال یه لقمه نون حلاله وقسمت این بوده که مخابرات انتخاب کرده حال بعضی درس بیشتری خوندن وامید به آینده بهتر وپیشرفت شغلی تو حیطه کاری…دیگه چه انتظار خارق العاده ای دارند.همه عمری سپری کردن کجا رو دارن برن تو این وضع آشفته وگرانی زندگی.لذا ازهمه انتظار هست دست در دست هم بدیم برای ارتقا وپیشرفت شرکت که تنها منبع درآمد همه ماست ازمدیریت کلان شرکت تا کارگر وکارمند همه در ترقی ودرآمدزایی کوشش کنیم.

  4. Ail Rostami می گوید

    سلام چه طبقه بندیه که توش کسی که مدرک کارشناسی داره ورشتش مرتبطه وسابقش بالای ۱۵سال است باکسی که زیردیپلمه ویاباکسی که ۵ سال سابقه داره یک اندازه حقوف میگیره.ایناهمش حق خوریه که الهی باعث وبانیش خیروخوشی نبینه

  5. سجاد می گوید

    چقدر جالب بود، این شد صداقت، نه وعده و وعید بی اساس، حالا شاید این سخنان نظر قلبی مدیرعامل نباشه، ولی در مخابرات ایران مدیرعامل صرفاً و صرفاً مجری اوامر سهامدار عمده ست که همون ستاد اجراییه، این سخنان خواست و سخنان سیدهاشمی و ستاد اجراییه، اگه همکاران خاطرشون باشه سیدهاشمی وقتی داشت میرفت به همکاران گفت هر شخص و گروه دیگه بیان سرکار اوضاع همینطوری خواهد بود و بدتر هم خواهد شد! ستاد اجرایی کارکنان مخابرات رو کارکنان خودش نمیدونه، از این جهت صرفاً اونها رو اضافی میدونه که باید هر چه سریعتر و تا جاییکه میتونه از شرشون خلاص بشه که سودی که خودش میتونه بخوره به عنوان هزینه، دستمزد اونها نکنه، از اینجاست که مدیرعامل به رسمی ها میگه اگه میخوایید برید و استعفا بدید و جا رو خالی کنید، به قراردادی ها میگه مصوبه هیئئت مدیره ست که دیگه رسمی نکنه، که حداقل در مورد قراردادی های ۹۲ با توجه به اساس و شرایط زمان آزمون کاملاً غیرقانونیه منتها ستاد اجرایی خودش وضع کننده و مجری قانون در کشوره پس کار خلاف قانون براش معنا نداره!، در مورد نیروهای پیمانکاری هم به صراحت میگه این ها نیروهای مخابرات نیستند پس دنبال چیزی نباشند! گام های بعدی هم احتمالاً میشه عمل به مصوبه قانونیه!!!! دیوان به اصطلاح عدالت و حذف رفاهیات کارکنان رسمی و قراردادی، در راستای کوچک سازی ساختار اداری شرکت، شما باور نکنید بلکه در راستای حذف پرداختی های پست های مدیریتی سطح پایین و کارشناس نگه داشتن همه، حذف تمامی پست های مدیریتی، و البته هدف نهایی ستاد اجرایی رهایی از شر مخابرات ثابته، خواسته ش اینه که به یه شکلی اموال مخابرات ایران رو به پول نقد تبدیل کنه و بعد یه جوری از شرش خلاص بشه، ولو اینکه دولت رو مجبور کنه شرکت موازی تشکیل بده که کارهای زیرساختی رو انجام بده، احتمالاً از دولت خواهد خواست به شیوه ی زمان غرضی پول توسعه شرکت رو از ملت بی پناه بگیره همونطور که قبلاً این اتفاق افتاد و بعد بیت المال رو به کمال رضایت تقسیم کردند و خوردند! افرادی مثل سرائیان برای خودشون احترام و ارزش قائل بودند و این قصد رو نداشتند بلکه میخواستند شرکت مخابرات با یکپارچه شدن با همراه اول پیشرفت کنه، از مدیران عامل مخابرات صرفاً سرائیان دنبال پیشرفت مخابرات بود البته در کنار خیانت هاش به کارکنان، ابراهیمی که فرصتی نداشت که بشه ارزیابیش کرد فقط تونست زمین های مرکز آموزش در اکباتان تهران رو از چنگ ستاد اجرایی در بیاره و نجات بده، دهناد و پوررنجبر که کاملاً عامل ستاد بودند و برنامه های ستاد رو پیاده کردند و هر دوی آقایون در نتیجه سعادتمند شدند، در مورد پوررنجبر یادمه زمان آزمون سال ۹۱ و اوایل ۹۲ خیلی از طریق همین سایت مخابرات ما که اون موقع وبلاگ بود، فکر کنم، باهاش تماس بودیم که به نظرم علیرغم اینکه میدونست ستاد چه خوابی برای مخابرات دیده، مطالب کذب بسیاری رو به ما گفت، صدری هم ابتدا با توپ پر و سر و صدای توخالی اومد ولی بعد از یه مدت متوجه شد که جایگاهش کجاست و حالا هم در راستای فرمایشات ستاد گام برمیداره.
    اینها بدبینی و یا منفی نگری نیست، بلکه واقعیت جاری و برآوردهاییست که از اوضاع و روند فعلی شرکت برای آینده میتوان در نظر گرفت، منتها همه چیز هیچوقت به خواست انسان ها پیش نمیره و این موضوعیه که در جدول زمانبندی ستاد اجرایی دیده نشده!

  6. mobina می گوید

    سلام به سردبیر عزیز
    ما طبقه بندی مخابرات را نخواستیم ، اما طبقه بندی طبق اداره کار که لازم الاجرا است برای دو شرکت خدمات اول و شسکام ، لیسانس باید گروه ۱۲ و…. البته اگر برید سرچ کنید کارشناس گروهش بیشتر هم هست ، از این چرا شونه خالی می کند مخابرات ایران

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مبینای عزیزم
      همینو هم میگن به ما ربطی نداره.به خدمات اول و شسکام ربط داره.
      عیبی نداره.ما هم از فردا میریم یقه این دو تا رو میگیریم.چطوره؟

      1. mobina می گوید

        سلام ، عالیه ، لااقل می فهمیم چه خبر هست تو مخابرات ، ممنون سردبیر جااان

      2. niaz می گوید

        مخابرات باید از شرکت خدمات اول بخاد این طرح رو درست اجرا کنه .این چند ساله گروه کاری رو برای پشتیبانی فنی ۶ زدن همکارانی که به خاطر این قضیه برگه قرارداد رو امضانکردن تهدید و اخراج شدن .مگه به پیگیریهای ماست که مهندس صدری میگن از شرکت بخاین. .خودشن نمیدونن شرکت مطیع اوامر مخابراته.

      3. saba می گوید

        چرا ربط نداره
        اینها باید پولش رو به شرکت بدهند تا شرکت طبقه بندی را اجرا کنه

  7. diakoo می گوید

    کی این شرکت ها مستقل هستند ؟! پس چرا ایشان اعضای هیات مدیره خدمات اول راوتعیین میکند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قابل توجه آقای مهندس صدری!
      حرف جالبی میزنه این دیاکوی خوب ما! مگه نه

نظرات بسته شده است.