مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

امروز مخابرات مهمان مجلسی داشت.رئیس کمیسیون اجتماعی همراه با اعضای شورایعالی تشکل ها در مخابرات!

مخابرات ما- امروز جلسه مهمی در شرکت مخابرات ایران برگزار شد که در آن مهمانی از مجلس شورای اسلامی ایران نیز حضور داشت.

درست در میانه روز، سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همراه تنی چند از اعضای شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات ایران در دفتر کار مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران حاضر بودند.

اعضای شورا با هماهنگی قبلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در دفتر مدیر عامل جمع شده بودند تا در مورد پیگیری مطالبات کارکنان گفتگو کنند.

از شورایعالی تشکل ها رضا پایست، حلال خور، نجاری، احمدی، مظلومی بعنوان نمایندگان کارکنان حاضر بودند.این گروه مسائل و مشکلات کارکنان رسمی، قراردادی و شرکتی را دوباره مطرح کردند، مسائل و مشکلاتی که قبلا بصورت شفاهی و کتبی به اطلاع خدادادی رسانده بودند.

از جمله موارد ذکر شده در این جلسه اجرای بند 6 مصوبه هیئت دولت در ابتدای خصوصی سازی، اجرای آیین نامه مصوب هیئت مدیره مخابرات در سال 1389 و معوقات آن، تغییر صندوق بازنشستگی از 9 درصد به 7 درصد برای کارکنان رسمی مطرح شد.

بعد از آن مشکلات قراردادی ها به میان آمد. بحث تبدیل قراردادی ها به رسمی از جمله خواسته های شورا بود.

اعضای شورا برای نیروهای شرکتی نیز خواستار اجرای طبقه بندی مشاغل شدند.

در پایان سلمان خدادادی نماینده مجلس و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خواست در اجرای این خواسته ها تسریع گردد.

مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ضمن تاکید بر فعالیت های انجام شده توسط او و هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در همین زمان محدود اشاره کرد که برای این امور در مخابرات نیاز به زمان داریم.

حاضرین نیز تاکیدشان بر محدود بودن این زمان بود.

هنوز فرصتی دست نداده تا با حاضران جلسه یا روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در مورد این جلسه گفتگو کنیم. امیدواریم امشب خبرهای کاملی از آن منتشر کنیم.

999400cookie-checkامروز مخابرات مهمان مجلسی داشت.رئیس کمیسیون اجتماعی همراه با اعضای شورایعالی تشکل ها در مخابرات!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. همکار رسمی می گوید

    اعضای شورایعالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات ایران
    سلام و خسنه نباشید
    موضوع این کامنت دغدغه بیش از 16000 کارمند سابق مخابرات ( بقولی کارگر ) است چرا اخباری در این زمینه منتشر نمی شود ؟
    بنظر من
    اشتباهات باید از سرچشمه اصلاح کرد
    قدم اول :
    پافشاری و اجرای مصوبه سال 85 هئیت وزیران است که در شرایط واگذاری مخابرات به بخش خصوصی نیز دقیقا قید شده است
    قدم دوم :
    ملتزم نمودن سازمان خصوصی سازی به اجرای بند 6 مصوبه هئیت وزیران ، به استناد بند 9 همان مصوبه
    قدم سوم :
    شکایت از سازمان خصوصی سازی بعلت کوتاهی از در اجرای وظایف محوله ( ما با مذاکره از عهده سهم مدارن مخابرات بر نمی آییم و شاهد این امر ، رفتار هیئت مدیره در طول 10 سال گذشته است شاید حکمیت قانون این هیئت مدیره را به راه راست هدایت کند )
    قدم چهارم : ابطال و یا اصلاح ایین نامه استخدامی براساس تعهدات قبل از خصوصی سازی ( اگر ایین نامه ای تصویب می گردد باید دو تا باشد
    یکی برای کارمندان منتقله از شرکت مخابرات ( استخدامیهای قبل از سال 88 )
    دوم برای استخدمیهای بعد خصوصی سازی
    کارمندان رسمی در زمان دولتی براساس ایین نامه زمان دولتی استخدام شده اند و شرکت و سهامدار جدید حق دخل و تصرف و تغییرات حقوق کارکنان رسمی را براساس مصوبه هییت وزیران و شرایط واگذاری مخابرات به بخش خصوصی ندارد )
    اگر براین اساس اقدام نماییم بیراه نرفته وامید داریم که نتیجه خواهیم گرفت
    من الله التوفیق

  2. وحید می گوید

    آقای مهندس صدری تو را به مادرت فاطمه زهرا قسمت میدهیم دستور تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مخابرات رو بده چونکه در وضع فلاکت باری داریم زندگی میکنیم . اگر بخواهی به ما توجه نکنی . حواله تو را به مادرت فاطمه زهرا میدم ببینم جواب این همه مظلوم رو چطور میخوای بدی در اون دنیا

  3. ناشناس می گوید

    سلام
    ایکاش در این جلسه مطرح میکردندکه خیلی از نیروهای شرکتی کل شرایطو دارن فقط به بهانه نبود چارت اسمشون از لیست نهایی تاییدشده ها حذف شده وخیلیها حتی رشته مرتبط ندارن ولی اسمشون در لیست نهایی هست فقط چون آشنا داشتن
    آیا فریاد رسی هست ؟آیا فقط حرف پس عمل کو ؟کی حق مارو باید بگیره ؟ما که کسیو نداریم

  4. ناشناس می گوید

    سلام
    از کلیه نمایندگان محترم مجلس در رابطه با پیگیری مسائل و مشکلات کارکنان شرکت تشکر می نماییم از مدیریت محترم عامل شرکت از معاونت محترم نیروی انسانی انتظار داریم با درک شرایط حساس جاری نسبت به اجرای طبقه بندی مشاغل سریعا اقدام و ضمنا کارکنان سی سال به بالا را بازنشست نمایند بدیهی است گذر زمان نمی تواند در حل مشکلات فوق موثر باشد .

  5. یوسف می گوید

    سلام سردبیر محترم
    قضیه لیست ارسالی از سازمان دیگر جهت استخدام به شرکت مخابرات ایران چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      در حد شنیده ها بوده.
      خبر جدی ندارم

  6. ناشناس می گوید

    استراتژی خرید زمان و سر دواندن رعیت با وقت کشی از قدیم الایام یکی از ترفندهای مدیران … بوده و هست و خواهد بود. . .

  7. خراسان می گوید

    سردبیر جان همه رو ول کن بچسب به ما شرکتی ها به خدا که اوضاع هیچ کی مثل ما بد نیست نه رسمی ها اگر حق و حقوقی ازشون مونده نه قراردادی ها و نه ۹۲ ای ها .ما رو بچسب سردبیر جان یک چیزی بگو دلمون ترکید به خدا .
    مهندس صدری کجایی چی میگی تکلیف ما چی شد چند چندی با ما هرکاری می‌کنی زود دیگه یا بگو آره یا مرد و مردونه بگو اجرا نمیکنم والا به خدا خسته شدیم به تنگ اومدیم شنبه که میشه انگار دارن میبرنمون میدون دار عمرمون و بگیرن
    آقای صدری با شما هستن این جماااااعت شرکتی می‌شنوید آیااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. همکار رسمی می گوید

    ده سال زمان کم بوده!!!!!!!
    که الان باز طلب زمان میکند . بازی با کلمات چه زیباست!!!!!!!
    خیلی از همکاران هستند که به دیار باقی رفته اند و نتیجه را ندیدند تا کی بایست منتظر ماند؟!!!!

  9. ناشناس می گوید

    با سلام
    لطفا نمایندگان تشکل های کارگری مخابرات پیگیری نمایند معوقه رفاهیات از سال ۱۳۸۸ به کجا رسید هر چند که مخابرات در پرداخت رفاهیات بدعمل کرد ومیبایست کسانیکه از زمان خصوصی سازی بازنشست شده اند تفاوت رفاهیات را پرداخت کند نه اینکه بازنشسته ای که در زمان دولتی بودن مخابرات هم رفاهیات را بر اساس آئین نامه مصوب سال ۱۳۸۹ کارکنان بگیرد والان مخابرات بگوید پول ندارم واقعا در این زمینه بد عمل کرد.
    لازم به توضیح است ما حسود نیستم مخابرات هر چه میتواند به بازنشسته های زمان دولتی کمک کند لیکن مصوبه رفاهیات مخصوص کسانی بود که از سال ۱۳۸۸ به بعد بازنشسته شده ویا بازنشسته میشوند.
    یا مثل این میماند کسانیکه در زمان دولتی باز نشسته شده اند اضافه کار و….. میگرفتند.حالا ما هم بگوئیم به ما اضافه کار بدهید ویا چیزهای دیگر……

  10. ناشناس می گوید

    با سلام
    آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان مخابرات مصوب سال ۱۳۸۹ مختص کارکنان وبازنشستگانی میشود که از سال ۱۳۸۸ به بعد بازنشسته شده ویا میشوند پس نتیجه میگیریم آیین نامه رفاهیات بایستی از سال ۱۳۸۸ اجرا وکارکنانی که از سال ۱۳۸۸ به بعد بازنشسته شده اند تعلق گیرد مثل بن خواربار-کمک هزینه ایاب وذهاب -کمک هزینه مسکن و……………………………….

  11. امیدوار می گوید

    خسته نباشید بر آقای پایست و هیت همراه

    واقعا امید قراردادی های مخابرات به شما است،
    قراردادی هایی که طبق بند بند آیین نامه جذب شدن
    دقیقا روال قاتونی جذب قانون استخدامی کشور

    فراخوان و آزمون کشوری
    مراحل مصاحبه جذب و .‌‌‌‌‌‌.‌…

    این از انصاف به دور است که واسه قانع شدن نه واسه پوزش طنز مصوبه ۹۴ رو الان دارن بازگو می کنن
    و بحث تفاوتی نیست و همچنین انتخاب مدیران یاریسان از قراردادی ها که قبلا هم انجام می گرفته تعداد انگشت شماری از دوستان را و الان هم هیچ فرقی نکرده است

    شما کجای کشور سراغ دارین نیرو آزمون کشوری بده یا سابقه ش نزدیک به ۲۰ سال قراردادی از قبل بوده و تمام شرایط مجوز جدب و .‌… دارا بوده ولی هنوز بلا تکلیف مانده است!!

    آقای صدری بزرگوار شما شرعا و قانونا قبول داربن که حق نیروهای قراردادی مجوز دار و با سابقه تبدیل وضعیت است
    لطفا این کار رو به سرانجام برسونین

نظرات بسته شده است.