مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دادگاه چین واردات و فروش بیشتر گوشی‌های آیفون را ممنوع کرد.

مخابرات ما-

به گزارش بولتن نیوز، یک دادگاه چینی امروز (سه شنبه) با صدور دو حکم مقدماتی واردات و فروش بیشتر مدل‌های گوشی‌های هوشمند آیفون را ممنوع کرد. این دو حکم پس از طرح شکایت شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی «کوالکام» از اَپل و متهم کردن این شرکت به نقض حق انحصاری کوالکام و سرقت طرح های نرم افزاری این شرکت صادر شد.

در ادامه گزارش هیل آمده است این تصمیم غیرمنتظره دادگاه چینی برای شرکت کوالکام در مناقشه بین المللی‌اش با اَپل یک پیروزی محسوب می شود.

طبق حکم این دادگاه، اَپل قوانین حقوق نرم افزاری را که در انحصار شرکت آمریکایی کوالکام است و به نام این شرکت به ثبت رسیده، نقض می کند. طبق بیانیه کوالکام که روز دوشنبه منتشر شد، این دادگاه چینی واردات و فروش گوش های آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس، آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون اکس را در این کشور ممنوع کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، مدل های جدیدتر آیفون شامل حکم این دادگاه نمی شوند، زیرا زمانی که کوالکام دادخواست خود را علیه شرکت اپل ارائه کرد، فروش این مدل ها هنوز آغاز نشده بود. شرکت اپل از ابتدای سال جاری میلادی، سه مدل جدید اکس اس (XS)، اکس اس مکس (XS Max) و اکس آر (XR) را به بازار عرضه کرده است.

شرکت اپل در واکنش به حکم دادگاه چینی، با انتشار بیانیه ای کوالکام را مورد حمله لفظی قرار داد. در این بیانیه آمده است: تلاش کوالکام برای ممنوع کردن محصولات شرکت ما یک حرکت دیگر از سوی این شرکت از روی استیصال است که اقدامات غیر قانونی اش در سراسر جهان مورد تحقیق و بازرسی قرار گرفته است.

دو شرکت اپل و کوالکام مدتهاست درگیر دعواهای حقوقی در کشورهای سراسر جهان هستند. اپل مدعی است کوالکام تولیدات خود را با قیمتی بسیار بیش از حد معمول به فروش می رساند و از سوی دیگر، کوالکام نیز اپل را به سرقت معنوی محصولات این شرکت متهم می کند.

992560cookie-checkدادگاه چین واردات و فروش بیشتر گوشی‌های آیفون را ممنوع کرد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. فنی می گوید

    سایتتون به هم ریخته دیر لود میشه صفحه رو هم بالا پایین میکنی سفید میشه کلا پاک میشه

نظرات بسته شده است.