مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

جلسه هماهنگی انجمن صنفی مخابرات مازندران با همکاران مخابراتی/مطالبات کارکنان کدام است؟

مخابرات ما- در ادامه خبرهای قبلی در مورد جلسه برگزار شده در مازندران، توسط انجمن صنفی کارکنان این استان , گزارش دیگری به اطلاع شما می رسد.

در این جلسه دکتر بسمل  رئیس شورای کار مخابرات منطقه مازندران و همچنین معاون شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات ایران در مورد کلیه مطالبات ده ساله کارکنان مخابرات -که در حال پیگیری هستند- چنین گفت:

روز سه شنبه در مورد نحوه اجرای بند 6 از مصوبه هیئت وزیران در سال 89 با نمایندگان معاونت نیروی انسانی مخابرات گفتگو خواهیم داشت. طبق قانون هر آنچه در زمان دولتی می گرفتیم باید عینا در دوران خصوصی هم ادامه پیدا می کرد.

مواردی بوده است که پس از خصوصی سازی ادامه یافته مثل صندوق 6 درصد  یا حق عائله مندی که در قانون کار به این شکل نیست اما بدلیل همان قانون ادامه پیدا کرده است.

اما مواردی هست که متوقف شده است.یکی از این موارد همان گروههاست  در طی این ده سال .به ما یک رتبه داده اند رتبه دوم  باید برج 6 از سال 93 پرداخت می شد که طبق قانون کار باید به رتبه تبدیل می شد اما اجرا نشده است.

*****

این گزارش ها تا ظهر فردا ادامه دارد.

 

وقتی مدرک تحصیلی را پذیرفته اند باید اعمال شود.هر شش ماه یک بار یک حقوق و مزایا بعنوان پاداش داده شود.الان سلسله کار بهم ریخته است و اجرا نمی شود.

 

بعدی مطابقت مدرک تحصیلی با حقوق بود.هر سه سال با مدرک اشد و 4 سال با مدرک لیسانس باید یک گروه تعلق می گرفت که نشده.

حق جذب و حق تخصص اجرا نیم شود.در نهیات شورا به این نتیجه رسید که تا آخر دی ماه به جمع بندی خودش برسد و با مخابرات نتایج واقعی شود که ما به نتیجه خوش بین هستیم اگر نشد نیاز به همکاری بیشتر کارکنان داریم.

 

991810cookie-checkجلسه هماهنگی انجمن صنفی مخابرات مازندران با همکاران مخابراتی/مطالبات کارکنان کدام است؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    حداقل دستمزد کارگران :
    در حالی که حداقل دستمزد کارگر ایرانی به ازای هر ساعت کار معادل ۶ هزار تومان است، حداقل دستمزد ساعتی در لوکزامبورگ ۱۱.۵ دلار معادل ۱۹ برابر حداقل دستمزد در ایران است.
    به گزارش فارس، بنا به عدد تعیین شده از سوی وزارت کار و سازمان‌های دست اندر کار حداقل حقوق هر کارگر ایرانی برای یک ماه اشتغال یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۱۴۰ تومان تعیین شده است. با احتساب کارکرد ماهانه ۱۹۲ ساعت برای کارگران حداقل دستمزد ساعتی آنها در ایران معادل ۶۰۰۰ تومان و یا با احتساب دلار ۹۹۰۰ تومان معادل ۰.۶ دلار است.
    بنا به آمارهای ارائه‌شده از سوی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بیشترین حداقل دستمزد ساعتی کارگران در میان کشورهای عضو این سازمان مربوط به لوکزامبورگ است. حداقل دستمزد هر کارگر در لوکزامبورگ ۱۱.۵ دلار است که معادل ۱۹.۱۶ برابر حداقل دستمزد در ایران است.
    جایگاه بعدی بالاترین حداقل دستمزد در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه مربوط به فرانسه با ۱۱.۳ دلار است و این بدان معناست که هر کارگر فرانسوی حداقل ۱۸.۸ برابر یک حداقل بگیر در ایران دریافتی دارد.
    حداقل درآمد ساعتی کارگران در استرالیا که در جایگاه سوم بالاترین حداقل دستمزد ساعتی در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه قرار دارد ۱۱.۳ دلار است و کارگران این کشور نیز ۱۸.۸ برابر کارگران ایرانی حداقل درآمد دارند.
    آلمان، بلژیک، هلند، نیوزیلند، ایرلند و انگلیس نیز به ترتیب با ۱۰.۶، ۱۰.۱، ۱۰، ۹.۵، ۹.۳ و ۸.۷ دلار حداقل درآمد ساعتی کارگران در جایگاه‌های چهارم تا دهم کشورهای با بالاترین حداقل دستمزد در میان اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه قرار دارند که به طور متوسط درآمد کارگران در این کشور با ۱۶ برابر حداقل بگیران ایرانی است.
    حداقل دستمزد در دیگر کشورها نظیر آمریکا و ژاپن نیز به ترتیب معادل ۸ و ۷.۳ دلار است که این بدان معناست که کارگران در این کشورها ۱۲ برابر کارگران ایرانی حقوق می‌گیرند.
    از دیگر کشورهای مهم عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ترکیه است که به دلیل مجاورت با ایران می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای در این زمینه برخوردار باشد. حداقل درآمد ساعتی کارگران در ترکیه ۵.۹ دلار است که با احتساب ۰.۶ دلار حداقل درآمد ساعتی کارگران در ایران می‌توان گفت که کارگران ترک ۱۰ برابر کارگران ایرانی حقوق می‌گیرند.
    درآمد کارگران در کره جنوبی نیز حداقل ساعتی ۶.۴ دلار است که حدود ۱۱ برابر درآمد حداقل‌بگیران در ایران محسوب می‌شود. کلمبیا، برزیلی،‌ روسیه و مکزیک در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه کمترین درآمد را دارند به گونه‌ای که هر کارگر در این کشورها به ازای هر ساعت کار به ترتیب ۲.۵، ۲.۲، ۱.۷ و ۱ دلار حقوق دریافت می‌کنند. درواقع متوسط درآمد کارگران در این ۴ کشور ۱.۸۵ دلار است که بیش از سه برابر درآمد کارگر ایرانی است. درواقع کارگران در مکزیک هم با حداقل درآمد ساعتی یک دلار، ۱.۶ برابر کارگران ایرانی درآمد دارند.
    لازم به ذکر است که کارگران ایرانی بر اساس قانون کار ملزم هستند در هفته ۴۴ ساعت کار کنند و این در حالی است که در دیگر کشورها این رقم کمتر است به گونه‌ای که کارگران فرانسه ۳۵ ساعت، جمهوری سان مارینو ۳۷.۵ ساعت، بلژیک ۳۸ ساعت، انگلیس ۳۸.۱ ساعت، ایرلند ۳۹ ساعت و آلمان ۳۹.۱ ساعت به صورت هفتگی الزام به کار دارند.
    می‌توان گفت که در میان کشورهای اروپایی، کشورهای اروپای شرقی کمترین درآمد و کشورهای اروپای غربی بیشترین درآمد را به کارگران خود می‌دهند. بهترین درآمد در میان کشورهای اروپایی در فرانسه، انگلیس، ایرلند، هلند، آلمان، لوکزامبورگ، بلژیک و سوئیس است و کمترین درآمدها در این قاره نیز مربوط به مقدونیه، آلبانی، مونته نگرو، بوسنی و هرزه‌گوین، صربستان، بلغارستان، لهستان، رومانی، مولدوای، اوکراین، بلاروس و روسیه است.
    لازم به ذکر است کشورهای اروپایی نظیر فنلاند، سوئد، دانمارک، نوروژ و ایسلند حداقل درآمد کارگران ثبت نشده است.
    نقل از سایت تابناک

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    در این ده سال چه فرصت ها که از دست ما کارکنان رفت ! چه کوتاهی ها که در گرفتن حق خویش نکردیم ! چند درصد از ما در محاکم قضایی پیگیر شدیم ! چند درصد از ما با نمایندگان مجلس مطرح نمودیم ! واقعیت این است هر چه بر سر ما می اید از خودمان است که از ماست که بر ماست! نخوابیم که این خواب بیداری نخواهد داشت ! اکثر ما سن مان از چهل سال گذشته ! ای پسر هان و هان تورا گفتم که تو بیدار شو که من خفتم ! خواب نوشین بامدادی بازدارد پیاده را زسبیل !دوستان همکاران عزیزان با حمایت مضاعف از انجمن صنفی در افزایش سرعت رسیدن به مطالبات قانونی و به حق کارکنان بکوشیم .خدا یار و یاور شما باد

  3. همکار رسمی می گوید

    سلام و خسته نباشید
    “این گزارش ها تا ظهر فردا ادامه دارد.”

    پس کو ؟؟؟؟

  4. عدالت می گوید

    بازنشسته آیاپول است مابه التفاوت ازاول1397بپرداند

  5. همکار رسمی می گوید

    دولتی که تخصصش دور زدن تحریم ها و گرانی است مطمئنا دور زدن قانون و قانونمندی را هم بلد است.از این دیگ آبی برای کارکنان گرم نمیشود.در این ده سال که یک دوره طولانیست هنوز مخابرات کاسه چه کنم چه کنم برای کارکنان دست گرفته و هدفش هم ندادن حق و حقوق کارکنان است.کسی را که خودش را به خواب زده هرگز نمیتوان بیدار کرد.

  6. ناشناس می گوید

    امیدوارم منتشرش کنید سردبیر جان. به نظرم اخیراً سانسور کامنت‌ها خیلی سخت‌گیرانه شده!
    متأسفانه در روزگاری که زیرساختی‌ها تقریباً دوبرابر مخابراتی‌ها حقوق می‌گیرند و حتی دنیا طوری دگرگون شده که حالا یه همراه‌اولی آرزوی رفتن به زیرساخت رو داره برعکس قبل از خصوصی‌سازی! مخابرات موقع پرداخت حق و حقوق کارکنان طوری برخورد و عمل می‌کنه که انگار داره صدقه می‌ده و هرچه که پرداخت کنه کارکنان باید سپاسگزار و ساکت باشند! البته با سهامدار عمده و برداشت سود دولت انتظار دیگه‌ای هم نمیره. مخابرات شرکتی رها شده‌ست و همچون لاشه‌ای می‌مونه که گیر عده‌ای لاشخور افتاده!

  7. ناشناس می گوید

    سلام متاسفانه تعلل و تاخیر های انجام شده در خصوص اجرای ایین نامه حقوق دستمزد قابل گذشت نیست .

  8. وکیل کارکنان شرکت می گوید

    آیین نامه ۸۹ مصوب هیات مدیره خود شرکت مخابرات ایران و بند ۶تصویبنامه خصوصی سازی سال۸۵ هیات وزیران کاملا قانونی و لازم الاجراست و با مصوبه های غیرقانونی بعد از آن قابل تغییر و تبدیل و نقض نمیشود .
    طبق مفاد قانونی آیین نامه تبدیل وضعیت قراردادی به دایمی برای تمام قراردادیهای شرکت ، چه قدیم و چه جدید ، باید انجام شود .
    احترام به قانون برای همه شرکت ، مدیر و کارکنان ، احترام به خویشتن ، احترام به قانون کشور و احترام به قانون اساسی و احترام به قانونگذاران و مراجع قانونی کشور است .
    چه کسانی از قانون تبعیت نمی کنند !؟

  9. همکار خ رضوی می گوید

    سلام به تمام همکاران مخابراتی و سردبیر عزیز
    خواهشا به فکر نیروهای شرکتی که در این سال همش امید به اجرای طرح طبقه بندی داشتن باشین
    داره سال تموم میشه ولی هیچ خبری نشده و مثل اینکه میخوان فقط یک عده اندکی شامل طرح کنن!!
    آقای مدیر عامل جناب صدری شما خیلی هوای نیروهای رسمی و قراردادی و تا حالا داشتین و حتا در عمل نشون دادین لطفا پشت ما نیروهای شرکتی هم باشین و مارم جزئی از خانواده مخابرات بدونین.. تا انشالله این طرح در امسال و برا بیشتر نیروها اجرا بشه..
    من الله توفیق.

  10. ناشناس می گوید

    گرفتن گروه‌های شغلی اعمال مدرک تحصیلی و پرداخت سر وقت پاداش بهره وری اولویت ماست ولی ما از خیلی حق. و حقوق خود غافلیم مثلا پاداش بهره وری ما چرا سالی یکبار (در اصل سالی دوبار بوده )پرداخت میشه در صورتیکه در همه شرکتا مثل سیار سه ماه یکبار و سروقت به طور کامل هم پرداخت میشه ؟؟؟؟ چرا باید این همه تبعیض باشه ؟؟؟

  11. همکار رسمی می گوید

    در اکثر کشورها حق دادنی است و در کشور ما متاسفانه حق گرفتنی است امیدوارم مسوولین حق مارا بدهند نه اینکه مجبور به گرفتن ان شویم .یا حق

  12. بازنشسته می گوید

    با سلام وعرض ادب
    آیا تفاوت بن خواربار بازنشستگان از اول سال ۱۳۹۷ تاکنون در فیش آذر ماه پرداخت میشود یا خیر ؟ کسانیکه اطلاع دارندلطفا اطلاع رسانی کنند

نظرات بسته شده است.