مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

۹۵ درصد گوشی‌های موبایل وارداتی قبل از اجرای طرح رجیستری قاچاق بود

مخابرات ما – معاون وزیر ارتباطات گفت : طرح رجیستری که در سال گذشته شروع شد و توافقی میان وزارت صنعت، اقتصاد، و ارتباطات صورت گرفت که مسئولیت راهبری آن بر عهده وزارت ارتباطات قرار گرفت .

مخابرات ما (محمد – شبکه دو صدا و سیما) ؛ حسین فلاح در برنامه گفتگوی ویژه خبری که به موضوع تنظیم بازار تلفن همراه اختصاص داشت،افزود : در ابتدا این تصور بود که ما باید تنظیم بازار را انجام دهیم، اما حقیقتا نه اختیارات قانونی داریم و نه ابزار لازم برای تحقق آن ، چرا که تنظیم بازار مبحثی کاملا تخصصی است و در حوزه وزارت صنعت قرار دارد .
فلاح تصریح کرد:ما شفاهی و کتبی اعلام کردیم که همکاری خواهیم کرد .

۹۵ درصد گوشی‌های موبایل وارداتی قبل از اجرای طرح رجیستری قاچاق بود

در ادامه برنامه عباس قبادی معاون بازرگانی وزارت صنعت افزود : یکی از کار‌های بسیار خوبی که در کشور صورت گرفت و می‌توان گفت که در راستای منویات رهبری در راستای مبارزه با قاچاق بود مبحث رجیستری موبایل بود، به طوری که قبل از این اتفاق ۹۵ درصد گوشی‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد و طبیعتا با اتفاقی که در ابتدای امسال افتاد تا حدودی در موضوع واردات موبایل با مشکل مواجه شدیم.
وی گفت:ما با تشدید و تکرار تحریم‌های آمریکا و نوسان نرخ ارز مواجه بودیم و حقیقتا عده‌ای از شرکت‌ها که گوشی وارد کرده بودند یا محصول خود را عرضه نکردند و یا آن‌ها را به قیمت بالا فروختند که توسط دستگاه قضا با آن‌ها برخورد شد .
قبادی بیان کرد : بخشی از واردات گوشی هنوز در گمرک است و بخش دیگری از آن نیز توسط دستگاه قضا در حال تعیین تکلیف است، به جهت شرایط کشور بانک مرکزی به عنوان دستگاه صیانت کننده از ارز در تخصیص ارز ورود پیدا نکرد .

***

986440cookie-check۹۵ درصد گوشی‌های موبایل وارداتی قبل از اجرای طرح رجیستری قاچاق بود

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. باز بین می گوید

    قوه قضاییه با گرانفروشان و قاچاقچیان برخورد شدید کرد اگر برخورد نمی کرد چی می شد. حالا که جلوی قاچاق گرفته شد چرا قیمتها 5 برابر شد ؟ قبلا گوشی ارزان بود چون قاچاق بود حالا که قاچاق نیست قیمت گوشی چند برابر شده حالا سود ان به جیب چه کسانی می رود . ؟ بعضی ها خوب بلدند چطور رقیب را از میدان بدر کنند.

نظرات بسته شده است.