مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نویسنده مهمان- شماره های رند ثابت، دکانی بی حساب و کتاب؟!

مخابرات ما- نویسنده مهمان ما به موضوع جالبی اشاره کرده است.فروش  شماره های رند در تلفن ثابت. او معتقد است این بازار به بازرسی نیاز دارد.

مخابرات ما (نویسنده مهمان) – 

دکان داران عدم شفافیت شماره های رند

اگر سری به اینترنت یا نیازمندی های همشهری بزنید, قیمت شماره های رند تلفن ثابت را می بینید. قیمت های میلیاردی برای هر خط تلفن !

یکی از قدیمی ترین رانت های مخابرات, شماره تلفن است و خیلی از ما ،چه همکار و چه افراد عادی آن را دیده ایم . قبلاً این دسته از شماره ها توسط مراکز مخابراتی واگذار می گردید که با تشکیل معاونت تجاری، فروش و واگذاری این شماره ها به عهده این معاونت گذاشته شد. برای ما که در تهران هستیم و در …. فعالیت میکنیم ، این رانت واضح تراست . گاهی دیده ایم, شماره تلفن های 4 یا 5 میلیاردی که وقتی فروخته شده اند، پول واریزی برای مخابرات به یک میلیارد و سیصد کاهش یافته و اصلاً مشخص نیست بقیه اش کجا رفته است . یا پرونده هایی که گم می شوند و یا بخشی از قرارداد شماره تلفن های رند نیست و نابود می شوند؟!! جای تعجب ندارد البته وقتی برای هر خط تلفن حداقل بیست تا سی میلیون تومان ، رانت برای عده ای ایجاد می شود.

بر اساس مصوبات سازمان تنظیم واگذاری این دسته از شماره ها بایستی با مکانیزم حراج عمومی باشد . یعنی قیمت گذاری برای همگان مشخص باشد . اما اینطور نیست , چون دیگر سودی نصیب گروهی خاص که مسئول اداره این شماره ها هستند نمی شود.

بطور مثال آقای ایکس  , شماره تلفن های دست چین شده ای را خریداری می کند . این آقا داخل فایلهای  شماره های رند تاکنون بیش از چند صد خط را خریده ! آیا مدیر مربوطه نمی داند این آقا چه کاره است؟ چرا خوب هم می داند. پس سناریو عوض می شود. این آقا می شود مامور همان مدیران. می آید شماره 100 میلیونی را بیست میلیون می خرد و می برد بیرون 100 میلیون می فروشد. داستان جالبی است نه ؟؟

ناظرین این امر کجایند ؟ مسولیتنظارت براین افراد به عهده چه کسی است ؟ بازرسی ، حراست , مخابرات ایران ؟ اینها مگر منابع شرکت و کارکنان نیست ؟ 

981510cookie-checkنویسنده مهمان- شماره های رند ثابت، دکانی بی حساب و کتاب؟!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. همکار رسمی می گوید

    از این مقاله وحشتناکتر خرید و فروش و رانت نزد شماره رند های موبایل است.گروهی از مسئولین ذیربط در شرکت فوق در سراسر کشور به نام و شنوایی افسانه ای رسیده اند از قبل فروش و واگذاری صدها شماره رند سیار اما دریغا که آن زمان در بدو ورود موبایل به کشور این امر را از کارکنان شرکت هم دریغ کردند . شایسته بود از آن شماره ها به کارکنان واگذار میشد. حد اقل کاری که میتوانست لااقل الان بتوانند کارکنان مرهمی به زخم های خود بزنند.اما حتی آنرا هم روا نداشتند.گروهی که به همدیگر روا نمی دارند شایسته ی ترحم و بخشش نیستند.

  2. جمال می گوید

    مطلب جالبی بود و ای کاش پیگیری میشد تا در صورت صحت متعاملین آن مورد پیگرد قرار بگیرند. نه فقط در حد یک خبر معمولی بماند. البته با وضعی که در آین شرکت و جامعه میبینم، اگر هم درست باشد، مدیران مربوطه ترفیع هم خواهند گرفت.

  3. بازنشسته می گوید

    با سلام
    بن خواربار بازنشستگان آبان 1397 کی پرداخت میشود والله چک داریم روی این مبلغ حساب باز کردیم نکنه مخابرات خدای نخواسته بد قولی کند ؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      بنظرم از زمان تصویب پرداخت میشه.یعنی از ماه دیگه
      به مصوبه نگاه کتید
      البته نظر منه ها

نظرات بسته شده است.