مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شنیده ای بسیار شنیدنی – مدیر عامل می خواند, دستور پیگیری می دهد!

مخابرات ما (شنیده ها) -این مطلب را جزو شنیده های خواندنی باید گذاشت.نحوه اطلاع ما از آن هم بسیار جالب است!

یکی از دوستان مشترک ما با مدیران محترم در حوزه ستاد مخابرات ایران, این چند خط را برایم فرستاد. سوالش این بود که “این مطلب در گروه شما (مخابرات ما-رسمی) نوشته شده است.یک نگاهی به آن بیندازید!”

نگاهی انداختم! شما هم نگاهی بیندازید!

یک زمانی درسفر وقتی گذری بناچار به شهری می رسیدید که مهمانسرا یا مامورسرا مخابرات خالی بود با کارت شناسایی اداره بهتون جا می دادند اما امان روزی که سلیقه ای عمل بشه من دیشب تو بارون وجاده خطرناک, قزوین رسیدم با وجود اینکه 5 واحد مهمانسراخالی بود به من جاندادند وگفتن جناب …. نامی که گوشیشونو جواب نمی دند نامه رفاه می خواند والا به خداهممون همکاریم اگه به داد هم نرسیم کی میخواد به دادمون برسه این حداقل امکانات باقی مونده اداره رو در اختیار کارمند نذاریم وقوانین شخصیمونو اعمال کنیم

بیش از یک نگاه کردم

از این نمونه ها زیاد داریم.خودمان هم وقتی به مهمانسراها می رویم شروع می کنند از بدترین جا تحویل می دهند! اگر بدترین جا خالی نباشد, بدترین جای دوم!

از اصل مطلب دور نشویم!از دوست ستادی پرسیدم “چرا دنبال این مطلب هستید؟”

گفت: “مهندس صدری این مطلب را در گروه شما دیده اند و دستور پیگیری داده اند!خواستم شما هم نظری بدهید.”

برایم خیلی جالب بود!

از آنجا که هیچکس تا این لحظه به من نگفته درباره این موضوع مطلبی منتشر نکن! من هم از فرصت استفاده می کنم تا برای شما نقل کنم!

ولی برایم بسیار جالب بود! یک مدیر عامل حتی تا ساعات دیر وقت شب، هم خودش به مطالب گروه ها سر می زند تا از مشکلات با خبر شود, هم عکس العمل مناسب نشان می هد!

مهمتر از همه اینکه, کار امشب را هرگز به فردا نمی گذارد!

از این نمونه ها در زندگی مدیران عامل دیده ام. مهندس پوررنجبر هم بسیار حساس بود. اما این مدیرعامل، خیلی بیشتر پیگیر است. از این نظر تا بحال نمونه خارجی نداشته!!

فقط دعا می کنم برای دو چیز! یکی اینکه مهندس صدری خسته نشود! دوم اینکه دور و بری ها خسته نشوند! …. بویژه هیئت مدیره!

بدون کمک هیئت مدیره نمی توان تغییرات اساسی به راه انداخت!

 

977640cookie-checkشنیده ای بسیار شنیدنی – مدیر عامل می خواند, دستور پیگیری می دهد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
38 نظرات
  1. همکار از اصفهان می گوید

    با سلام
    سایت رزرواسیون املاک ،یکی از اقدامات جهت شفاف سازی در جهت ارائه خدمات به همکاران هست ، هر چند بسیار ضعیف تر و حدود تر شده ، امیدوارم در راستای ارائه خدمات به همکاران به سمتی و سویی برویم که بجای تلفن کردن و آشنا پیدا کردن برای استفاده از اماکن رفاهی و التماس به نگهبان و …. از فناوری اطلاعات و روش های جدیدی که اخیرا آمده استفاده شود ، چون محاسن زیادی دارد از جمله شفافیت و راحتی و …..

  2. امیر رضا می گوید

    سلام بر تمامی خوبان رسانه و همکاران صمیمی
    و تشکر و سپاس صمیمانه از مهندس صدری عزیز مدیرعامل محترم که مخابرات ما را پیگیر و پیگیر درد و دل های همکاران هستند خدا قوت رزمنده ی ممتاز …

  3. بهروز می گوید

    سلام من هم به اتفاق خانواده وپدر و مادرم تابستان امسال به ارومیه رفتیم و متاسفم که بگم مهمانسرای ارمیه وقتی فهمید از تهران رفتیم بدترین واحدو بما داد و در گرمای 45 درجه ارومیه بسیار اذیت شدیم و فردای مسافرت برگشتیم ولی چه کنیم که این حرفها کهنه شده و ما در هر منصبی که قرار میگیریم دوست داریم همه را اذیت و اذار کنیم خداوند ظلم را بی پاسخ نمیگذارد.

    1. محمد حاصلی می گوید

      سلام
      نمی خواستم چیزی بگویم اما مجبور شدم

      اینطور که می فرمایید یعنی مهمانسرای ارومیه ، در خیابان ارتش ارومیه و پشت اداره مخابرات ، از روی عمد وقتی فهمید از تهران تشریف برده اید بدترین واحد! را به شما داد !؟
      یعنی می فرمایید مسئولین مهمانسرای ارومیه با همکاران تهران بد هستند !؟

      مسلما منظوری جز این ندارید و گرنه می فرمودید چون جنابعالی مثلا نام و نام خانوادگیتان این بوده یا مهندس مخابرات بودید و یا غرض شخصی با جنابعالی (که حتی شما را نمی شناخته) داشته ، واحد بدی به شما داده است . اینها را نگفتید و فقط علت را *تهران*و از تهران آمدنتان ذکر کردید .
      پس باید از سخنانتان نتیجه گرفت موضوع دیگری نبوده و همه یا بیشتر کسانی که از تهران به مهمانسرای ارومیه رفته اند یا میروند ، بدترین واحد را به آنها میدهند .

      موضوع ساده است ، در قسمت رفاه مخابرات تهران لیست پرسنلی که از تهران به مهمانسرای ارومیه رفته است موجود است ، یک نظرسنجی ساده مطلب را روشن میکند .

      اینجانب هم رفته ام و کمال رضایت و تشکر را از مسئولین مهمانسرای مخابرات ارومیه و مسیو رفاه آذربایجان غربی دارم . زمانیکه بعضی از مهمانسراها با همان بودجه و امکانات وضعیت نابسامانی داشتند ، مسئول مهمانسرای ارومیه هم با همان امکانات اما با دلسوزی و مسئولیت و درایت محیطی بسیار تمیز و دلنشین در حد یک هتل ایجاد کرده است و برخوردی چنان زیبا و خوب با مهمانان داشت که یکی از آرزوهای من رفتن به آن مهمانسرای خوب ارومیه آنهم از تهران است .

      شاید گفتن نسنجیده حرفی برای ما بی اهمیت باشد اما زندگی و سرنوشت کسانی را ممکن است تغییر دهد و مدیون شویم

      در گفتن و نوشتن و قضاوت انصاف داشته باشیم

  4. ناشناس می گوید

    من از گیلان تبریز اهواز ارومیه شیراز استفاده کردم راضی هستم همگی هم از قبل هماهنگ کردم. دست مسئولین رفاه قم درد نکنه چون هماهنگیا رو این عزیزان انجام دادن.

  5. محمد حاصلی می گوید

    سلام سردبیر محترم سایت مخابرات ما

    باز هم بی مقدمه ، چون فرموده بودید شنیدنی بسیار شنیدنی و خواندنی ، دوباره مطلب را خواندم. یک پیشنهاد به نظرم رسید که ارایه میدهم هم به جنابعالی و هم به شرکت مخابرات ایران .
    اصولا رسانه فقط ارایه دهنده خبر نیست بلکه وظیفه مهمتر آن بالا بردن واقعی آگاهی جامعه هدف آن رسانه است .
    آگاهی موضوع بسیار مهمی است ، بسیاری از مشکلات و تزاحمات و نابهنجاریها و در کل اتلاف بسیاری از منابع مادی و معنوی در اثر کمبود یا فقدان آگاهی پیش می آید .
    با بالا رفتن آگاهی اکثر این موارد منفی بشدت کاهش پیدا میکنند و رویه مطلوب و مفید در جامعه برقرار می شود .
    من جمله ای دارم که می گویم : آگاهی (و دانش)فرایندهای یک سیستم را به حالت مسیری کم تلفات تر و بهینه هدایت می کند .
    خوب اهمیت آگاهی را دریافتیم ، اما باز هم مثالی میزنم ، ما ده چاه نفت داریم اگر با آگاهی و دانش استخراج از حوزه های نفتی هر چاه انجام شود ، ما ده چاه ! نفت داریم ، اما اگر این آگاهی و دانش ما کمتر شود تعداد چاه نفت ما هم کمتر از ده چاه نفت خواهد شد ، ممکن است ما بجای ده چاه فقط سه چاه ! نفت داشته باشیم .

    آگاهی عاملی حداقل دو طرفه یا چند طرفه است .
    یعنی آگاهی که از منبع آن ساتع میگردد باید دریافت کننده یا دریافت کنندگانی داشته باشد ، وگرنه آگاهی بلا ارجاع و بی مفهوم میگردد .
    رسانه می تواند در اینجا نقش ساتع کننده (ایجاد و پخش کننده) آگاهی را بعهده بگیرد ، اما دریافت کننده حتما باید وجود داشته باشد تا نقش آن ناتمام نماند .
    اینجا راجع به خود آگاهی و یا در این رسانه که بیشتر خبر و اطلاعات و واقعیتها است صحبت می کنیم . خبرها و اطلاعات در رسانه مخابرات ما را اکثرا پرسنل ارائه میدهند و همینطور خوانندگان آن (دریافت کنندگان) هم پرسنل هستند .استثنا اندکی مثل همین خبر وجود دارد که حاکی از دریافت آگاهی و اطلاعات این رسانه توسط مدیران تصمیم گیرنده است .
    تا آن قسمت که تعدادی از پرسنل شرکت خود اطلاعات و خبرهای دنیای ارتباطات و مخابرات را تهیه و اکثریت پرسنل شرکت هم از آن استفاده میکنند خوب و مفید است ، اما
    کار این رسانه وقتی بسیار نتیجه بخش می شود که مدیریت هم به این جمع حداکثری دریافت کنندگان آگاهی یا خبر و اطلاعات بپیوندند .
    پیشنهاد میکنم که هماهنگی با روابط عمومی شرکت مخابرات ایران انجام دهید تا مهمترین گزارشات و اطلاعاتی که در این سایت در رابطه با شرکت مخابرات ایران ، اعم از پرسنل و تواناییها یا مشکلاتشان و شرکت و تواناییها یا مشکلات آن و پیشنهادات پرسنل و آنچه مهم است خلاصه شده و در هفته دو بار به نظر مدیرمحترم شرکت برسد ، زیرا این اطلاعات و اخبار مستقیما توسط پرسنل و مدیران شرکت ارائه میشود و با توجه به تعداد افراد مشترک در آن ، منبع قابل اعتنایی برای دریافت آگاهی از وضعیت شرکت و پرسنل خواهد بود و مسلما برای مدیرعامل و تیم مدیریتی محترم ایشان بسیار مفید خواهد بود .

    با تشکر حاصلی
    مخابرات منطقه تهران

    1. رصدگر می گوید

      با سلام و تشکر از شما
      بسیاری از این موارد که گفتید به شکل های مختلف مدت هاست که انجام می شود و علاوه بر این همینطور که بارها دیدیم خوانندگان مستقیم سایت هم تمام اقشار مخابرات هستند

      1. حاصلی می گوید

        سلام رصدگر گرامی

        از اظهار لطفتان متشکرم ، چشمانتان بصیر و آسمان رصد و نگاهتان پر از ستاره خوشبختی
        با عرض معذرت بگیم که *انجام شدن* بسیاری از آن موارد را قبول ندارم

        اما امید فراوان به اجرایی شدن آن با روند فعلی دارم

        شاد و سربلند باشید

  6. محمد حاصلی می گوید

    سلام

    بدون مقدمه میخواهم بگویم ، اگر از قیچی تیز قیچی کن سایت رد شود ، خوب خواهید خواند ، مطلب جالبی است ، مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران بخاطر در راس بودن این شرکت عظیم از لحاظ اداری دارای احترام بسیار اداری است ، اما آنچه اعتقاد قلبی من است ایشان سیدی بزرگوار هستند و این احترامی بالاتر را واجب میکند .
    اما تاکنون مدیرعامل ها می آمدند و میرفتند،پرسنل بجز چند خبر زیاد متوجه چیزی نمیشدند ، سکوت و سکون در شرکت بود ، ارتباط بدنه بین پرسنل و مدیرعامل خیلی کم بود ، عوامل زیادی داشت که بعضی از آن هنوز هم وجود دارد .
    شاید بپرسید ارتباط برای چه ؟ اصلا چه معنی دارد یک پرسنل از کف شرکت با مدیر عامل آن ارتباط داشته باشد
    نمیدانم ، هر کسی سیستمی برای خود دارد ، با چیدن تنها واقعیتها دور خود یا بدیگر سخن کلا خود را قاضی کردن ، خیلیها به این نتیجه فوق میرسند ، شاید هم بدلایل دیگر ، و نتیجه میشود آسه بیا آسه برو که گربه شاخت نزند!
    این هم روشی است در زندگی و متاسفانه در اکثر اوقات جواب هم داده است .

    اما زندگی تکرار شدنی نیست ، با تمام تلخیها و شیرینیهای کمش ، در نهایت باید یا از خود راضی باشید و یا افسوس تلخ با شما باقی می ماند .
    میتوانید با جریان آب بروید مثل کیسه ای روی آب ، یا دست و پایی در جهت خیر و نیکی بزنید مثل یک زنده .

    سکون و سکوت مرگباری که چیزی مفید از آن عاید نمیشد ، وجود داشت .
    خرابیها و کاستیها ، ساختارهای موریانه زده ، مشکلات و نارضایتی و حتی رضایت و قسمتهای زیبا همه و همه زیر غبار سکوت و مخفی کاری پنهان بود ، و تشخیص راهکار و اصلاح ساختار برای یک مصلح سیستمی خیلی مشکل بود .
    بله مدیرعامل محترم اولین و مهمترین کاری که کرد افکندن کوسه ای در دریای ماهیها بود .
    اینکار خیلی شجاعت می خواهد و کمتر کسی به اینکار دست میزند ، مگر اینکه واقعا نیت خیر اصلاح و پیشبرد کل سیستم و بهتر کردن حال شرکت و کارکنانش را داشته باشد .
    اگر روند سابق ادامه می یافت ، دیر یا زود پوسیدگی باعث فروپاشی سیستم می شد ، با پنهان کردن اشکالات و حل نکردن آن و گذران و روزمرگی آنهم در جهان پر رقابت فعلی ، خودکشی پنهان و زمانبندی شده پیش می آمد .
    بله داد و فریاد بلند شد ، پرسنلی که حقوقشان رعایت نشده بود صدایشان درآمد ، این عالیست نشان زنده بودن سیستم است ، کسانی که انتقادهای سیستمی و عملکردی و اداری به نحوه اداره شرکت داشتند و مهر بر لب زده بودند با دیدن حسن نیت و سعه صدر آقای مهندس صدری ، لب گشودند و کم کم ایرادات و اشکالات را بیان کردند ، خوش فکرترها راهکار اصلاحی و پیشنهادات بهینه کردن دادند ، مشکلات نمایان و راههای برون رفت از آنها پدیدار شد ، کار بسیار مشکلی پیش روی مدیر عامل محترم بعنوان فرمانده اجرایی شرکت قرار گرفت .
    اداره صحیح و عدالت محور یا مدیریت اسلامی و مدرن یک شرکت عظیم مثل شرکت مخابرات ایران با گستردگی جغرافیایی به وسعت کل کشور و حتی خارج از کشور و پرسنل فراوان آنهم شرکتی که با فناوری روز سروکار دارد و مضاف بر همه اینها در شرایط تحریم ظالمانه کنونی ، کاری بسیار مشکل و طاقت فرساست .
    البته طبق مدیریتی مدرن و علمی و صحیح که اگر واقعا اینطور عمل شود مدیریتی اسلامی ایرانی هم خواهد بود ، یا حتی اگر مدیریت از آموزه های اقتصاد اسلامی ناب استفاده کن باز نتیجه یک مدیریت علمی و مدرن بدست خواهد آمد .
    همانطور که اعتقاد داریم بهترین راه و روش در اسلام است پس مدرن و علمی بودن صحیح و واقعی هیچ منافاتی با اسلامی و ایرانی بودن ندارد ، بلکه کاملا همپوشانی دارند .

    بهینه ترین روشهای اقتصادی در این مدیریت اسلامی مدرن است . این روشی است که از تمامی روشهای دیگر با هر نامی بهتر جواب میدهد ، نامهایی چون مدیریت اقتصادی صرف ، مدیریت با قوانین تجارت یا مدیریتهای بزن و دررویی و روزمره ، یا مدیریتی که می گوید چو فردا شود فکر فردا کنیم .
    مدیریت بدون برنامه ریزیهای اساسی استراتژیک و تاکتیکی آنهم برای دوره های زمانی کوتاه و میان مدت و بلند مدت ، مدیریتی بدون شاخص ارزیابی است ، اصلا قابل ارزیابی نیست .
    اگر وضعیت بازار داخلی یا بین المللی بگونه ای باشد که شرکت سود ده گردد ، مدیریت میتواند افتخار مدیریتی را به خود نسبت دهد ، در حالیکه این افتخار بیشتر به وضعیت خارجی شرکت و عوامل غیر درونی تعلق دارد ،
    یا اگر وضعیت بازار بگونه ای شود که شرکت توان رقابت و یا ارائه خدمات و کسب درآمد نداشته باشد ، مدیریت میتواند همان عوامل خارجی را مقصر قلمداد کند ، در حالیکه در اینصورت نقش مدیریت را بسیار کم اهمیت جلوه داده است .

    در جهان فعلی نیروی انسانی مهمترین عامل در سیستمها یا شرکتهای تجاری و اداری و خدماتی و فنی و حتی علمی و….هستند . همچنین اداره این مجموعه پرسنل پراهمیت همراه عوامل غیر انسانی (فیزیکی) سیستم مثل سرمایه ، تجهیزات ، قوانین ، تعامل سیستم درونی شرکت با خارج آن و…..که مهمترین و پر مسئولیت ترین کار در آن سیستم است بر عهده مدیر است .

    مدیریت توانمند علمی و انسان و اخلاق گرا میتواند با امکانات موجود و حتی کم ، یک شرکت را به قله های پیشرفت همه جانبه و مفید برای تمام مردم ( اعم از کارکنان و سهامداران و مشتریان ) برساند . و برعکس .
    با توجه به مشکلات موجود مدیرانی که دست به چنین کاری میزنند بسیار کم هستند ، و در دنیا شرکتهای بزرگ بدنبال چنین مدیرانی می گردند .
    امید که با کمک مجموعه مدیریت و سهامدار و پرسنل و حسن نیت و همراهی همه طرفین در کمک به مدیرعامل محترم شرکت در تمام زمینه ها پیشرفتی جهشی آغاز و به منه ظهور رسد و همگان از آن منتفع گردند .
    اینکار تعقل و درایت و بصیرت و آینده نگری میخواهد که انشاالله همگان آن را دارند .

نظرات بسته شده است.