مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

میثاق ما در طبقه بندی مشاغل چیست؟ الگوی نیروی انسانی یا آینده نگری؟!

قبل از خواندن این مطلب, از قالب شهر و استان خودتان خارج شوید.صرفا یک تجربه است.از یک استان فرضی.

دیگر اینکه از فضایی که استان گیلان برای بررسی مسائل برای ما ایجاد کرد بسیار سپاسگزاریم.این رفتار می تواند برای استانها الگو باشد. هدف ما فقط بازتعریف مشکلاتی است که شاید دیده نشده.

نویسنده: سردبیر

مخابرات ما – دو روز است با خودم کلنجار می روم که وارد این داستان بشوم یا نشوم! خودم میدانم که گفتن و نوشتن این مطالب هفته آینده نه آن هفته بعدش, دوباره باید تکرار شود.حتما باید دوباره گفته شود.

اما چه کنم! برای اینکه دل دوستان شرکتی ما آرام بگیرد به اجبار به چند مسئله اشاره میکنم که استانها با آن درگیر شده اند.

آنچه از مقدمه تا اینجای مطلب خوانده اید, مربوط به آینده است!دو هفته دیگر!  اصلا سعی نکنید آن را درک کنید و بفهمید.دو هفته آینده دوباره یه همین مطلب برگردید با وقایع جاریش متوجه خواهید شد چه می گویم.

.*****

 

آنچه در استانها مشکل ایجاد کرده,

نه اجرای قانون است و نه سختگیری نسبت به اجرای قانون! بلکه برداشتهای ما , مصلحت سنجی ما وقتی  با قانون ادغام می شود کار بسیار دشوار می شود.

مثال می زنم.

می گوییم :چرا افرادی که در واحد الف هستند برای جا گرفتن در طرح طبقه بندی به واحد ب نسبت نداده اید؟ این هر دو واحد در یک اداره هستند!

می گویند : قانون است! نمی توانم ردیف کسی را به دیگری بدهم.ممکن است فردا کسی این ردیف را اشغال کند!

باشد!
قبول!

می گویم : جرا ردیف های مدیریت سیار را پر نکرده اید؟

می گویند: در آینده ممکن است قرارداد ما با ارتباطات سیار بهم بخورد! چرا من برایش نیرویی بگیرم که بعدا نتوانم حفظش کنم!
می گویم: الان ردیف های ستادی در مدیریت سیار وجود دارد. افراد کار میکنند.قانون می گوید اگر کسی در این ردیف ها حضور دارد باید طبقه بندی شود! مگر این قانون نیست؟

میگوید: قانون هست.ولی این سمت ها برونسپاری شده است!

می گویم: برونسپاری این نیست! اگر برونسپاری این باشد, پس همه فعالیت های ما برونسپاری شده! فردا هر یک از اموری را که به بخش خصوصی داده ایم ممکن است لغو شود. همین فروش ADSL  از نیم سال دیگر از رده خارج می شود! مثالها زیاد است …

دقیقا به همین دلیل است که کارمند رسمی برای این سمت ها و کارها نمی گیریم! بهمین دلیل است که کارها را به اصطلاح روی هوا نگه میداریم و به بخش خصوصی می دهیم! بهمین دلیل است که قرارداد مستقیم نمی بندیم.

آنچه شما دیده اید, خصوصی سازی است نه برونسپاری!

حرف های ما به جایی نرسید!

البته راست می گوید.ممکن است فردا قرارداد با ارتباطات سیار متوقف شود.ولی این تقصیر کارگری نیست که با شما قرارداد بسته است.شما باید بر اساس برنامه ریزی دراز مدت الگوی خود را ببندید…. که بسته اید …

*****

حرف آخر!

مگر کسی می تواند شخصا در استانش امروز بیاید و بگوید (ردیف های شغلی … و …. را حذف کرده ایم و دیگر به کارمان نمی آید!)

مگر شدنی است؟

ماهها و سالها بر سر این ردیف ها چانه زنی شده است.دعوا شده است.

خاطرتان هست چقدر با مخابرات ایران چانه می زدید که ردیف هایمان کم است باید زیاد شود؟

حالا امروز همان ردیف ها قابل استفاده نیست!؟

من باور میکنم حرف این حرف ها  را! کاملا درک میکنم از سر دلسوزی حرف می زنید. اما چرا حتی یک بار تا امروز به مخابرات ایران اعلام نکرده اید که این ردیف ها حذف گردد!

اگر این ردیف ها اضافه است چرا همین الان برایش نفر دارید؟

نمی شود که! … هم برایش نفر گذاشته اید … هم می گویید اضافه است!… یعنی   می گویید (ممکن است در آینده اضافه باشد!)

بله!

ممکن است در آینده اضافه باشد!

ممکن است!

ولی تاوان این ممکن است را باید شما مدیران با تصمیمات خودتان بدهید یا آن کارگری که الآن دارد آن کار خاص را انجام میدهد؟

.****

یک حرف اضافه!

تمام فعالیت هایی که شما طبقه بندی کرده اید فقط برای یک سال و برای یک قرارداد قابل اجراست! یعنی اگر سال دیگر آن سمت را حذف کنید کسی با شما کاری ندارد؟

مگر این همه آدم را اخراج کردید کسی کاری کرد یا چیزی گفت؟ !

*****

یک خواهش مردانه!

پس از سالها اتفاقی افتاده است که ممکن است به تعدادی از جوانان مبلعی کمک شود.کمکی که اگر بخواهید بعنوان حقش به او بدهید باید بسیار بیش از این باشد.

نکنید این کار را!

بگذارید کارشناسان زیر این چتر به آرامشی برسند!

باور کنید با این پولها نمی شود زندگی کرد.

باور کنید من راضی ترم که امروز همه آدم های اصافه را بیرون کنند.ولی به هر کسی که می ماند یک زندگی خوب هدیه کنید!

شما اینطوری این همه آدم را نگه داشته اید به هیچکدام هم حقوق درستی نمی دهید.همه در برزخ آینده! این آینده چه زمانی خواهد رسید؟… هرگز! هرگز! … ولی این جوانان باور نمی کنند! … چاره ای ندارند! چه کنند؟… چه کنند!؟

امروز گره کار اندکی از آنان بدست شما افتاده است.ببینم چه می کنید؟

 

970070cookie-checkمیثاق ما در طبقه بندی مشاغل چیست؟ الگوی نیروی انسانی یا آینده نگری؟!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
26 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام به همه همکاران خسته وناامیدم
    متاسفانه من بدبخت هم با15سال سابقه وکاردرقسمت های فنی ومدرک مرتبط ونیروی مطرح فعال درطرح طبقه بندی قرارنگرفتم چون رییسم فرمودنداداره ما2نفرجای خالی درچارت داره ومن خانم هستم وخرج زن وبچه ندارم!….
    ای کاش این 15 سالو مثل شلمان کارمی کردم وسلامتی وتوانم رو هدرنمی دادم.متاسفانه درواحدمن نه سابقه مهم بود ونه مدرک چون همان افرادانتخاب شده باتمام تخلفات اداری وچندبار پیگیری جهت اخراج الآن جزو لیست شدن فقط به خاطراینکه رییس ازشون خوشش میاد. امروز نه ازخدا که ازآب خواستم آرامش بهم بده تابتونم این ظلموتحمل کنم

  2. شرکتی خراسان شمالی می گوید

    باور بفرمایید وقتی فک میکنم توی این دولت و این شرکت باید تا سی سال کار کنم مغزم صوت میکشه که آیا واقعا میشه؟؟؟؟من بغل دست یک نیروی رسمی هستم که منبعد به نظرم باید صداشون کرد عزیز دردونه سوگلی همه مسئولیت کار کردن با بنده هست فشار کاری و من تحمل میکنم ولی مدیر عزیز دردونه تر ترجیح میدن در جلسات در مأموریت در آمار و گزارشات ایشون با اوشون کارکنند. و حقوق های چندین برابر ما رو بگیرن من هم صادقانه فقط کار میکنم و کار و کار
    جناب آقای صدری حداقل به وعده ای که دادین عمل کنید تا این بار تحقیر؛ تنها روی دوشمون باشه که وقتی با فقر باشه کمرمون و بد میشکنه

  3. حسین می گوید

    با سلام و احترام خدمت سردبیر محترم و همه همکاران عزیز
    آقای مهندس صدری و سایر مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران آیا تا حالا شرمنده خانواده تون شدین، تا حالا شده از جلو مغازه طوری رد بشین که بچه ویترین مغازه رو نبینه، تا حالا شده وقتی از جلو غذا خوری میگذرین برا اینکه بوی غذا رو حس نکنه دستمال رو بگیرین جلو بینی بچه بگین بینیت کثیف خواستم تمیز کنم، تا حالا شده خودت تنها بری مغازه بچه رو نبری تا ان چیزی رو که بچه میخواد و گرونه نمیونی بخری و درد بزرگی بشه تو سینت، تا حالا شده بجای اینکه دندونت رو پر کنی بدی بکشن تا هزینه اش کم بشه، تا حالا شده یه جفت کفش و لباس رو دو سه سال بپوشی، اصلا شما میدونین شرمنده شدن یعنی چی؟؟؟؟ اصلا شماها وجدان دارین؟؟؟؟ میدونین چند ماهه دارین با اعصاب همه بازی میکنین. شما چطور میتونین درد یه نفر رو بفهمین چون هزینه پول تو جیبی بچه های شما شاید 10 برابر حقوق ما باشه. چرا اینهمه نیروها رو اذیت میکنین مگه ما گفتیم طبقه بندی رو اجرا کنین حداقل بحثش رو هم باز نمیکردین چون تا حالا از لحاظ مالی اذیت میشدیم حالا از لحاظ روحی و روانی هم اذیت میشیم و هرماه منتظر این بحث هستیم.نمیدونم شماها ایا اصلا مدیریت بلد هستین؟؟؟؟ ایا میدونین مدیریت چیه؟؟؟؟

  4. ناشناس می گوید

    گیلانی: باسلام چرا مدیر گیلان که گیلانی نیست بفکر بارمالی است و از لیست تایید شده حذف می کنند. آقاب مهندس صدری فکری بحال ما نیروهای با سابقه بکنید که تا آخربن لحظه در چارت بودیم و حالا به دلیل اینکه اتاق موردنظر چارت ندارد خط خورده ایم . آیا من و امثال من باید چوب نیرو هایی دو بخوریم که رسمی هستند و جای ما رو در اتاق گرفته اند ودر جای دیگری مشعول بکار هستند. آقای مهندس صدری این گره فقط به دست پرتوان شما در استان گیلان باز می شود و بس. به امید آن روز با تشکر

  5. کارشناس از گلستان می گوید

    استان گلستان در سکوت کامل
    هیچ کس جرات سوال کردن از مدیرمنطقه ،حراست،مدیریت منابع انسانی و بازرسی رو نداره
    همه ترس دارند تماس بگیرند وضعیتشون رو بپرسند
    چون بعدها مورد تعقیب قرار خواهند گرفت
    چون نیروهای شرکتی اینجا به کسی وصل نمیبباشند
    لطفا میشه اطلاع رسانی کنید چند نفر از استان ما اسمشون ثبت شده است و ارسال شده
    قبلا هم همکارانمون در این موضوع بحث زیادی کرده بودند که این طرح عادلانه نیست چون دست مدیران به هر دلیل برای جذب و دفع به بهانه چارت باز گذاشته شده
    اگر مدیران مخابراتی حس نیت داشتن این مشکل عدیده رو هم حل میکردند ،پس بنظر میرسه نمیخواهند مشکل همه حل بشه،مشکل کشورما قوانین تبصره ماده ایی هستش،اگر مانند کشورها توسعه یافته و پیشرفته اروپایی اگر قوانین متقن داشتیم وضعیت کشورمان رو به بهبود میرفت اما این وضعیت که در شرکت مخابرات به راه انداخت جز شسکت چیزی عاید نیروها زحمتکش و تحصیل کرده ایی که عمرشون رو هم روی تحصیل گذاشته اند و هم روی مخابرات نخواهد شد
    با سپاس فراوان

  6. ناشناس می گوید

    اقا مشکل ما با جابجایی حل میشد . مدرک کارشناسی با جایی که کار میکنم مرتبط نیست و مدرک ارشد با شغل و جایی که کار میکنم مرتبطه ولی تاریخ اخذ مدرک بعد از 20/06/96 هستش. لطفا چاره ای بیندیشید .میگن قانون رو تا جایی که کشش میاد بکشید ولی نبرید. بعید میدونم با این کار قانون بریده بشه. لطفا مدیران مخابرات و جناب صدری با دید بازتر به این مسائل نگاه کنن.

  7. ناشناس می گوید

    بابا به خدا به پیر و به پیغمبر این اجحافه در حق کل نیروهای شرکتی.دلیلی نداره یه تاریخ من دراوردی رو کنن و اعلام کنن مدرک تا تاریخ 20/6/96 عزیزان بنده کارشناسی دارم قبل از این تاریخ و میگن چارت جا نداره امتیازم هم عالیه . بعد ازین تاریخ ارشد رشته دیگه گرفتم چارت هم جا میده الان من موندم باید چیکار کنم باید به کی بگم به هر کی هم میگی میگه دستورالعمل اجازه نمیده . این دستورالعمل اجازه میده من دوتا کار رو همزمان انجام بدم بدون مزد ولی اجازه باز کردن گره ای از کار مارو نمیده . به خدا این طرح مشکل داره . اقا اول گفتین مدرک مرتبط . سابقه . هزار بار داد کردیم و به مدیر گفتیم مارو جابجا کن مدرک با شغل مرتبط باشه گفتند مشکلی نداره چ فرقی میکنه . حالا میگیم دیدید فرق کرد میگه دستورالعمل اجازه نمیده. خدایی به گوش هیئت مدیره برسونید طرح اولا بایستی واسه کلیه نیروها باشه مثل شرکتهای اب و گاز و برق و در ثانی حداقل واسه نیروهای کارشناس به بالا اجرا بشه

  8. گیلان می گوید

    جناب سردبیر
    با توجه به خبر شما در مورد تاریخ ( 20/06/96 ) ، بنده با توجه به اینکه تمام شرایط را دارا هستم به بازرسی مراجعه کردم و کسءله را بآنها در میان گذاشتم اما بازهم هم جوابی که شنیدم این است که ( تا 20/06/96 و الی تا به الان ) .
    حال سوال اینجاست آیا منابع انسانی مخابرات ایران خبر دارد که منابع انسانی گیلان از این بند طرح طبقه بندی به اینگوه عمل میکند؟

  9. گیلانی می گوید

    به نظرم در گیلان عدالت داره رعایت میشه، و هیچ با سابقه ای که سالها در واحد خودش داره کار میکنه نیست که براش اجرا نشده باشه ، در صورتی که طرف 3 سال با هزار جور پارتی وارد مخابرات شده انتظار داره که کارش درست بشه ،
    و این مدیر چون پارتی بازی نمیکنه سر و صدای افراد پارتی دار بلند شده

    1. گیلان می گوید

      واسه ما شده.
      متاسفانه عدالت واسه همه یکسان نبوده

    2. ناشناس می گوید

      شما با آزمون وارد مخابرات شدی؟؟؟؟؟

  10. شرکتی بدبخت می گوید

    یک سوم همکاران رسمی در گیلان به بازنشستگی رسیدند و بیشترآنها هم 30 سال گذشته منتظر نامه بازنشستگی هستند تا بروند بعد از 15 سال یک طرح خوب برای شرکتی ها آمده تا کمی حقوقشان بالا بره چی میشد تمام 111 نفر رامدیر گیلان تایید می کرد اگر به گفته آنها قراره پست ما برونسپاری بشه یا چارت ندارند مارا جایگزین آنها میکردند مگر قراره یک نفر تا آخر بازنشستگی یک پست داشته باشه آیا قابل تغییر نیست در دو ماه دوتا رئیس اداره تغییر می کنه پست ما را تغییر می داند

  11. بی خیال می گوید

    سلام آقا نفرمائید فلانی ی دفعه زد به هدف طبقه بندی یعنی جاسازی فامیلی در بدنه مخابرات مخابرت . یعنی ادامه نسل مدیریت کنونی
    یعنی بی خیال مخابرات شکوفا
    بازهم بگم ؟
    بی خیال

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      راستشو بخوای من که نفهمیدم چی نوشتین!
      با این همه هوش و درایت و … کند ذهنی !!! نفهمیدم! وای بحال بقیه!!!!

  12. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر گرامی
    خسته نباشید
    میشه در مورد مشکل استان یزد هم خبری بهمون بدین. ممنون میشیم. لااقل بتونیم پیگیری کنیم کار کجا گیر کرده…..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      حتما بزودی مثل گیلان نظر خواهم داد
      بطور کلی شنیدم وضع خوب نیست
      یههفته ای صبر کنید خیلی چیزها عوض میشه انشا الله نظر مدیر منطقه شما هم عوض خواهد شد

  13. شرکتی خدمات اولی از گیلان می گوید

    سلام یه سوال شما گفتید فردی در واحد الف کار میکنه و واحد ب چارت خالی داره و هر دو در یک اداره هستند و در سال گذشته همکار رسمی که در واحد الف بوده رفته یه واحد دیگر چرا چارت اون رو به منی که 4 ساله اونجا مشغول به کار هستم نمیدند؟؟؟؟
    همکار رسمی که مدت هاست رفته ولی چارتش تویه اتاقه ماست این چه عدالتیه ملاک شهریور 96 هستش هنوزم که هنوزه کسی چارت ما رو پر نکرده ولی میگن واحد شما چارتش پره
    بعد کدوم قانون نوشته شما اتاق به اتاق چارت بندی رو اعمال کنی؟؟؟؟
    مگه نباید در بحث اداره چارت بندی بشه اداره ای که 18 تا چارت خالی داره چرا 3 نفرو حذف کردند؟؟؟؟

  14. ناشناس می گوید

    “پس از سالها اتفاقی افتاده است که ممکن است به تعدادی از جوانان مبلعی کمک شود.کمکی که اگر بخواهید بعنوان حقش به او بدهید باید بسیار بیش از این باشد.”

    واقعا کی این رو درک میکنند؟!!!!

  15. گیلان می گوید

    سردبیر عزیز واقعا خداقوت
    من یه سوال دارم اگه فردی با این طرح کاملا مخالف باشه چیکار میکنه به نظرت؟؟؟
    نمیاد بهونه های مختلف نمیاره که این طرح اینجوریه و ….
    خواهشه ما بچه های گیلان از مهندس صدری به آقای آمویی یه زنگ بزن بگو لیت اولیه گیلان رو تایید کن بفرست تهران
    ما هم مهندس صدری رو میشناسیم هم آقای آمویی رو مهندس صدری دید کتملا مثبت داره و شرایط بچه ها رو کاملا درک میکنه اگه یه بازرس بیاد گیلان همه چیز مشخص میشه ایشالا که به حق آقا امام حسین مشکل ما بچه هایی که بی مورد حذف شدیم حل بشه دعا میکنم هیچ مردی شرمنده خانوادش نشه

  16. گیلان می گوید

    جملاتی که گفتید دقیقا شبیه جواب مدیران گیلانی است. از اول هم که گفتیم ، لطفا با جناب صدری صحبت کنید اینها به ما رحم نمیکنند .

  17. همکار شرکتی گیلان می گوید

    سلام
    اخ گفتی سردبیر چقدر ما با این آقای آموئی صحبت کردیم چقدر …… به خدا قسم تنها راهی که این آقای آموئی را راضی میکند مهندس صدری به ایشون دستور بده تمام چارت خالی گیلان رو پرکنه در غیر اینصورت ایشون نیرویه شرکتی برایش ارزشی نداره خیلی مودبانه میاد همون 40 نفر رو میفرسته میگه بقیه شرایط ندارند آقای سردبیر صحبت خواستن و نخواستنه اگه آقای آمویی شرایطه ما رو درک میکرد و با ماهی 1400 و هزار تا هزینه رو به رو میشد اونوقت شرایطه ما بچه هایه شرکتی رو درک میکرد به خدا اونقدر شرمنده خانواده ام شدم نمیتونم سرمو بالا بیارم هی حذف میکنن ما رو هی اضافه میکنن مار رو به خدا خسته شدیم فقط میتونم بگم اجرت با سید الشهدا آقای سردبیر و دعای خیر ما بدرقه راهتون تنها شمایی که شرایط مارو درک میکنید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خب حالا یه هفته ای صبر کنید
      انشا الله نظرش عوض میشه
      ته دلم مطمئنم یه اتفاقی می افته

      1. یه مرد خسته می گوید

        این مهندس آمویی سال ۸۷ مدیرعامل خوزستان بودند و با اصرار و پافشاری قراردادهای مستقیم ما ها رو لغو و یک طرفه باطل کرد.
        هیچ وقت برای کسی بد نخواستم ولی همیشه بخاطر ضربه ایی که به من وارد کرد دعای خبر نمیکنم واسش
        شما هم بچه های گیلان امیدی بهش نبندید که اگر میتوانست همه رو اخراج میکرد

  18. یه مرد خسته می گوید

    با توضیحات جنابعالی حرف و حدیثی بجا نماند.ولی بقول شما آن کارگری که دارد در پستی که شاید آینده حذف شود زندگی میکند خانواده تشکیل داده و حق و حقوقی دارد.این آینده را چه کسی و چه زمانی رقم میزند؟پس تکلیف کارگری که عمر و جوانی خود را برای توی مدیری که حرف از آینده میزنی سوخت و ساخت.تکلیف عمر ما ها را کِی و کی میدهند؟گناه من چیست که در این زمانه گیر افتاده ام.گناه من چیست که استخدامی نبود.گناه من چیت که حداقل حقوق کارگری را به کارشناسی میدهند.گناه من و زن و بچه من چیست که گرفتار چنین سیستم و مدیرانش افتاده ایم.
    مدیری با حقوق و پاداش و … میلیونی و بعضا میلیاردی من کارگر با حقوق فقط یک میلیون و ششصدی.
    گناه ما ها چیست؟؟؟دیگر خسته شده ایم .ای کاش فریادرسی بیاید

  19. راعی می گوید

    راستی رییس ما میفرمایند با طرح بازنشتگی عده ای از همکاران بازنشست خواهند شد و برای شما هم ردیف خالی خواهد شد.
    وعده سر خرمن

  20. ناشناس می گوید

    راستش سردبیر ما شرکتیها از مخابرات دلشکسته ایم اما حالا با اجرای ناعادلانه طرح طبقه بندی مشاغل دلمان را به درد آورده اند. از اینکه میبینم در حقم ظلم شده روزی صد بار می میرم. ما با آنهایی که با ما اینکار را کرده اند واقعا چه کنیم؟ از این غربالگری ناعادلانه مدیران بی انصافمان به چه کسی پناه ببریم؟

نظرات بسته شده است.