مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما پرسیده اید- ادارات سیار برونسپاری شده؟

مخابرات ما-  شرکت مخابرات ایران بر اساس مجوزی که در گذشته -حتی در زمان دولتی بودن- گرفته بود می توانست بخشی از فعالیت هایش را برون سپاری کند.یعنی بطور کلی و یک جا به پیمانکار واگذار کند.

این سری فعالیتها همه مربوط می شده به مشاغلی که زیر لیسانس بوده.دلیلش هم این بوده که مخابرات اجازه استخدام افرادی زیر لیسانس نداشته است.

دقیقا توجه کنید.بهمین دلیل است که در شرکت مخابرات ایران در الگوی نیروی انسانیش مشاغل کارگری با مدارک تا لیسانس وجود ندارد. جاهایی مثل ام دی اف و شبکه از این دسته است.

از سویی بعدها مراکز را بصورت یک جا و کامل به بخش خصوصی واگذار کردند لذا سالن دستگاه نیز واگذار شد در حالیکه اصولا در سالن دستگاه شغلی با مدرک زیر لیسانس نداریم.

بهر حال کل مشاغل یک مرکز برونسپاری شد.بخش تعذیه نیرو و ای دی اس ال و … جزو این مجموعه است.

در معاونت جدیدی بنام معاونت سیار, یا مدیریت سیار در استانها مشاغلی وجود دارد که از نظر مخابرات دائمی نیست.مشاغلی مثل نصب بی تی اس. در ظاهر شرکت مخابرات این مشاغل را به پیمانکار واگذار کرده است و به نفراتش نیز کاری ندارد.البته حقوق این گروه از بقیه کمی بیشتر است.

بخش های پاسخگویی مانند 118 یا 2020 و …  نیز متاسفانه مشمول این طرح شده اند.

 

پاسخ به یک سوال

حالا شما از ما پرسیده اید :”آیا در معاونت یا مدیریت سیار, در اداراتش, بخش های کارشناسی مشمول طبقه بندی می شوند یا برونسپاری شده است.”

از نگاه ما و افراد متخصصی که با آنان مشورت کرده ایم مشاغلی مانند این که بصورت دائمی در مخابرات وجود دارد برای سرویس دهی به شرکت ارتباطات سیار یا ایرانسل و رایتل, درست مثل بقیه مشاغل اداری است.یعنی نمی توان به بهانه برونسپاری آنان را از طرح طبقه بندی حذف کرد.

تکرار میکنم.در همین معاونت یا مدیریت, بخش هایی مانند نصب بی تی اس شامل طرح نمی شوند.کما اینکه این افراد جزو قرارداد خدمات اول یا شسکام نیامده است.اگر هم باشد بصورت جداگانه به مناقصه گذاشته شده است.

بنابراین استانهایی که این افراد را از لیست طبقه بندی خارج کرده اند باید بدانند که ردیف های خالی این معاونت می تواند جایگاه کارشناسان برای طبقه بندی باشد.

در حقیقت برای روشنگری نهایی باید بگویم, گاهی استانها این ردیف ها را با عنوان برونسپاری شده, برای افراد دیگری هزینه می کنند.این دیگر بی انصافی است.

 

968850cookie-checkشما پرسیده اید- ادارات سیار برونسپاری شده؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. حامد می گوید

    باسلام
    سردبير محترم
    ايا سالن دستگاه مربوط به موبايل در استانها نيز جزو كارهاي برون سپاري محسوب مي شود يا نه؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بله

  2. شرکتی خدمات اول می گوید

    سلام سردبیر در استان ما سالن دستگاه برونسپاری نشده است ، یعنی هم ما که نیروهای خدمات اول هستیم هم نیروهای رسمی در سالن کنار هم مشغول بکاریم ، مگر اینطور نیست که اگر برونسپاری شده باشد دیگر هیچ نیروی رسمی نباید آنجا مشغول بکار باشد؟ پس در این صورت با توجه به اینکه استان ما از ابتدا اسامی ما را به عنوان نیروهای کارشناس ارسال کرده آیا شامل طرح میشویم؟
    لطفا پاسخ دهید….

نظرات بسته شده است.