مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شسکام در میان سوالات شما/ خبرهای تازه از شسکام

مخابرات ما – بر اساس سوالات شما رفتیم سراغ شرکت شسکام.شرکتی که سهامش متعلق است به کارکنان مخابرات- شاغلین و بازنشستگان.

ابتدا بهتر است این کامنت را بخوانید.

همیشه گله مند

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ در ۱۱:۲۴ ق.ظ

اصل کامنت اینجاست.

سلام آقای سردبیر : باید بگم که چند سال تلاش کردم پول خودم رو از شسکام بگیریم که … نشد .

تا حالا هم چیزی نگفتم که حمل برخصومت به شسکام نشود.اگر قرار بود پول ما رو پس بدن که  اون وقت ویلا وباغ …. را چه کسی بخرد.

اون مدیران قبلی که به جایی وصل نبودند کسی زورش به آنها نمی رسید وای به این که به جایی وصل باشی.چند بار با ..-یکی از اعضای هیئت مدیره-  مکاتبه کردم وگفتم که روی سایت شسکام قسمتی طراحی شود برای عرضه وتقاضا وقول هم دادند ولی کاری نکردند تا امروز

از بخش های تند کامنت که بگذریم حرفهای مطرح شده منطقی است.به هر حال اگر این شرکت بر اساس سهم و بورس است باید بتوانیم معاملاتش را انجام دهیم.

بر اساس مسائل مطرح شده در همین کامنت سراغ مدیران شسکام رفتیم.منابع موثق آن د رهیئت مدیره و مدیریت شسکام تاکنون به سوالات رسانه ای پاسخ داده اند و این جای تقدیر دارد. این بار هم چنین بود.

ابتدا در مورد پرداخت سود سهام سال 1396 پرسیدم.

 

زمان پرداخت سود سهام شسکام

پاسخ این بود که مدتی است منتظر دریافت مطالبات شسکام از مخابرات ایران هستند.در روزهای انتهای این ماه, اولویت همه, پرداخت حقوق کارکنان بوده است.شسکام نیز به این اولویت احترام گذاشته اما حالا انتظار دارد که به سرعت مطالباتش پرداخت گردد تا   بتواند به تعهداتش در قبال اعضا عمل کند.

گفته می شود شسکام امیدوار است بسیار زودتر از موعد اعلام شده قبلی در همین روزها سود سهام را بر مبنای هر یک میلیون تومان سرمایه گذاری , 185 هزار تومان سود توزیع کند.

 

اما در مورد معامله سهام این شرکت.

گفته می شود فعلا در بورس -بدلایلی- قابل معامله و خرید و فروش نیست.لذا باید واگذاری سهام در دفتر شرکت و با امضای دفاتر آن صورت بگیرد. اما شسکام  برای همراهی با سهامداران از سفر بی مورد آنان به دفتر مرکزی جلوگیری خواهد کرد  تا خریدار و فروشنده د راستان محل معامله دفاتر انتقال سهم را امضا کنند.

بنابراین خرید و فروش ممکن است بشرطی که خریدار و فروشنده ای وجود داشته باشد.سپس با هماهنگی دفتر شسکام انتقال انجام می شود.

 

سامانه فروش سهام

همانطور که در کامنت بالا مشاهده می کنید به این عضو خوب سایت, از طرف شسکام قول داده شده است که سامانه ای اینترنتی طراحی شود که در آن خریدار و فروشنده راحت تر همدیگر را پیدا کنند و به توافق برسند.

با طرح این مسئله به  ما گفته شد شسکام هنوز هم در پی آماده سازی این سامانه است و هنوز از این ایده عدول نکرده است.

بنابراین انتظار می رود مثل تمام شرکتهای دیگر, تا زمانی که خرید و فروش سهام شسکام در بورس ممکن شود حتما سامانه داخلی طراحی شود تا هم ارزش سهام معین گردد, هم خرید و فروش ساده تر شود.

 

سرمایه ها تبدیل به سهم شده؟

سوال بعدی ما این بود که آیا پولی از سرمایه های سهامداران هست که بلاتکلیف باشد؟

گفته شد تمامی مبالغی که سهامداران به شسکام داده اند تبدیل به سهم شده است. پول سرگردان نداریم اما در تعداد اندکی از حسابها – کمتر از 100 تا- مشکل حساب, اندکی وجود دارد.مثلا  سرمایه شان به یک میلیون تومان نرسیده است که باید سرمایه گذاری کنند.در هر یک از این حسابها مورد خاصی بعنوان اختلاف دیده شده که یکی یکی در حال رفع مشکلاتشان هستیم.در باقی موارد با 13 هزار سهامدار مخابراتی مشکلی نداریم و سهام هر کسی مشخص است.

 

بخشی که نباید بخوانید.

این بخش از گفتگو را اصلا بهتر است نخوانید. اصلا برای انتشار نبوده است.حرفی ساده و صمیمانه بود.لذا زیاد سخت نگیرید.

پرسیدم آیا همه طرح و برنامه شما تامین نیرو برای مخابرات است؟ کار کردن با مخابرات و سود 2 درصدی -مثلا-! شما ا زمخابرات سود دو درصدی می گیرید ولی باید در انتهای سال حداقل 20 درصد سود به سهامداران بدهید.حداقل!

پاسخ ما بسیار جالب بود.

بنظر می رسد شرکت شسکام برای آینده طرح های دیگری دارد.طرحی مانند خرید کارخانه تولید کابل. با این خرید تامین کابل کلیه خدمات شسکام از طریق کارخانه خودش  انجام می شود ضمن اینکه به سراسر کشور کابل خواهد فروخت.

اینگونه طرح ها می تواند سرنوشت شسکام را زیر و رو کند و به رضایتمندی صاحبان سهام بیفزاید.

انتظار مخابراتی ها از خرید سهام شسکام, در وهله اول گرفتن سود نبوده است.که اگر این بود سهام  کارخانه دیگری می خرید که همین الان سودش قطعی بود.

بلکه هدف آینده نگری بود! سرمایه گذاری در کاری که به مخابرات کمک می کرد و می توانست برای بازنشسته ها و فرزندان کارکنان شغل ایجاد کند.

فرض کنید با خرید همین کارخانه تولید کابل, در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اصولا همین امر توزیع و فروش کابل در سراسر کشور چقدر اشتغال ایجاد خواهد کرد؟

امروز کارکنان می گویند ما آینده را در شسکام طور دیگری می دیدیم. هنوز هم امیدوارند شسکام به هدف گذشته برگردد و بجای امورات کارگری تاثیرات بیشتری در صنعت مخابرات  داشته باشد!

کار کردن با مخابرات و تامین نیرو برای آن, نیازی به این همه سرمایه ندارد! دیگران بدون این سرمایه هم چنین کرده اند!پس باید کار دیگری کرد و مسیر دیگری باید رفت.

 

968540cookie-checkشسکام در میان سوالات شما/ خبرهای تازه از شسکام

Please rate this

0 1 2 3 4 5
15 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    آقا مقداری از سود سهام را هرسالشرکت نگه می دارد و این مبلغ مشخص نیست چه می شود ودر طی چند سال نه مبلغ نگه داری شده پرداخت می شود ونه به شکل سهم به سهام دار واگذار می شود .ممکن هست که روشن کنید چه اتفاقی می افتد

  2. احمدرودباری ۰۹۱۳۱۴۸۰۵۵۱ می گوید

    سلام قرار بود شسکام تولید اشتغال جهت فرزندان باز نشسته داسته باشد که .. . . .

  3. حمید شسکامی می گوید

    سلام احتراما سئوال ازمدیران مسئول سایت سهام شسکام کیه لطفاجواب بدین همکارماقبلا مشکل سهام شسکام راکه درسال ۹۵‌کارگزینی فرمی چاپ شده داده امضاکنیم مبلغه ۵میلیون تومان به شسکام اختصاص بدیم وماهم نوشتیم زیر برگه هم اثرانگشت وامضاودادیم کارگزینی همدان که فرمودن حال درسایت شسکام سهام مارابجای ۵میلیون یک میلیون زدن آیاکم کاری واشتباه نشده؟مدرک چاپی ازسایت امورسهام ترجیهی شسکام داریم ۵میلیون مشارکت زدن.ولی درسامانه یک میلیون به کی بگیم.سامانه سهامداران شسکام راچندروزه برداشتن چرا؟کسی جواب نمیده و مدارک راکجاارسال کنیم که اصلاح وازسال۹۵درستش کنن سهام مارا۵میلیون بایداصلاح بشه نه یک میلیون ومابه التفاوت سودهای ازسال ۹۵ رابایدپرداخت کنن چون سودیک میلیون راهرساله میدهندبااحترام فراوان همکارسهامدارشسکامی وچندنفردیگرکه اشتباه رخ داده درتعدادسهام شسکام سامانه رابستن. اصلانیستش سایت هرچه میزنیم سهام شسکام مخابرات.

  4. محمد می گوید

    ماشااله در تصمیم گیریها ما همیشه عقب هستیم !خرید کارخانه تولید کابل میبایست حداقل 8سال پیش انجام میشد نه الان که بااجرای پروژه ftthدیگر کابل در حال منسوخ شدن است!!
    شاید هم باید به داد شرکتهای درحال ورشکست شدن تولید کابل برسید !!
    نکنید این کارها را والا ظلم کردن به کسی که به شما اعتماد کرده عقوبت سختی دارد

  5. ناشناس می گوید

    جناب سردبیر نماینده شسکام تو منطقه ما می گفت شسکام قراره فروشگاه بزنه به نام شسکام کالا که تجهیزات مخابراتی بفروشه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شسکام این همه تجهیزات با قیمت های بالا می خره.ممکنه یه فکری برای این کارش بکنه.ولی فروشگاه؟! … بعید میدونم

      1. ناشناس می گوید

        والا اونجور که می گفت فروشگاه اینترنتیه

  6. ناشناس می گوید

    سلام
    فکر کنم جواب حضرات در شسکام منطقی نیست .چهار ماه از مجمع این شرکت گذشته ولی سود سهامداران پرداخت نشده.شاید شسکام تا سال دیگه هم موفق به دریافت طلبهاش نشه

  7. همکار تبریز می گوید

    بابا این پولها دیگه پرید
    بیخود به وعده و وعید دلخوش نکنین
    …. همشون رو خوردند روش هم یک لیوان آب

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      مگه اینقدر کارها بی حساب و کتابه؟
      نگو این حرفها رو.
      بذار آدم روی حرفتون حساب کنه
      سه تا مدیر عامل عوض شده هر سال حسابرسی داره مگه میشه؟

      1. همکار می گوید

        سلام
        حسابرسی می شده که دکل گم شد!
        حسابرسی می شده که خاوری کانادا رفت!
        حسابرسی می شود که قتصاد امروز مملکت اینه!
        بهر حال واقعیت با حرف های قشنگ خیلی فاصله دارد من دقیقا پارسال همین موقع سخت دنبال پس دادن سهامم بودم به قیمت ۱۰۰ تومان نشد اگر پول خودم را پس می دادند قطعا بیش از سالی ۱۸۵ به ازاء یک میلیون سود داشت.
        ولی دست آقایان درد نکند و حق جلسه ها ، ماموربت ها ، سرگرم بودن خودشان …

    2. فنی می گوید

      من با این دوست تبریزی موافقم متاسفانه هرجا سهام خریدم رفت و هیچ کاری هم نشد بکنیم

  8. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    منظورتون چیه؟
    آیین نامه حقوق و دستمزد در این بخشش به شرمندگی زن و بچه ربط داره؟ ولی بقیه اش نداره؟ حکمتش چیه دوست خوبم؟

  9. همیشه گله مند می گوید

    سر دبیر جان سلام : ورامینی همیشه گله مند هستم سپاس از زحمت شما. امید که به قولی که به من دادند عمل کنند به خدا از دست اینها خسته شدم از بس که داد زدم از شسکام می خوام خارج شوم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من سابقه شو دارم
      یه ذره آروم باش.
      شان و شخصیت رو حفظ کنید

نظرات بسته شده است.