مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رونمايي از سامانه پايش مردمي “ساپرا”

مخابرات ما – سیاهکلی : با همكاري سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و آماده كردن زيرساخت‌هاي لازم از سوي سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي، قرار است زمينه‌هاي اجراي قانون كپي‌رايت را در كشور راه‌اندازي كنيم.

مخابرات ما(محمد – روابط عمومي رسانه ملي) – مراسم رونمايي از سامانه پايش مردمي «ساپرا» و مراسم اعطاي هفت مجوز به مديران رسانه‌هاي صوت و تصوير فراگير با حضور لطف‌الله سياهكلي، رئيس سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي برگزار شد.  لطف‌الله سياهكلي، شعار سازمان سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي را رسيدن به محتواي صحيح و سالم و پاك عنوان كرد و گفت: محتواي صحيح، محتوايي است كه در آن مستندات و ادبيات رعايت شده باشد. محتواي سالم نيز محتوايي است كه روي مخاطب اثر منفي ندارد و محتواي پاك هم حلال و حرام را رعايت كرده باشد.

سياهكلي تأكيد كرد: با همكاري سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و آماده كردن زيرساخت‌هاي لازم از سوي سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي، قرار است زمينه‌هاي اجراي قانون كپي‌رايت را در كشور راه‌اندازي كنيم.

رئيس سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي تأكيد كرد: ما بر اساس نياز مردم بايد پيش برويم تا بتوانيم نيازهاي مردم را در اين زمينه برآورده كنيم .

سياهكلي با بيان اينكه محتواي فضاي مجازي را به دو بخش كاربر محور و ناشر محور تقسيم كرده‌ايم، خاطر نشان كرد: در محتواي ناشر محور، مسئوليت مستقيم انتشار محتوا با مدير رسانه است و در مورد محتواي كاربر محور با توجه به اينكه نظارت پيش از پخش وجود ندارد نيازمند نظارت جدي در اين حوزه هستيم.

رئيس سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي، امنيت ملي، منفعت عمومي و وحدت را معيار كار اين سازمان عنوان كرد و گفت: شما مديران رسانه‌ها كه به منظور ايجاد كسب و كار، سايت اينترنتي راه‌اندازي كرده‌ايد، در قالب رسانه‌هاي عمومي قرار مي‌گيريد و عامه مردم از خدمات شما بهره‌مند مي‌شوند.

سياهكلي همچنين از برگزاري كلاس‌هاي آموزشي ويژه مديران رسانه‌هاي داراي مجوز از 25 مهر در دانشكده صداوسيما با حضور استادان برجسته كشوري خبر داد و گفت: در اين كلاس‌ها 10 سرفصل آموزشي درنظر گرفته شده است و حضور در اين كلاس‌ها براي تمديد مجوز رسانه‌ها اجباري است.

رئيس سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي گفت: پنج دفتر براي اعطاي مجوز به سريال‌ها و مستندهايي كه براي توزيع در فضاي مجازي توليد مي‌شوند، راه‌اندازي شده است تا در ارزيابي محتواي چالش برانگيز به مديران رسانه‌هاي صوتي و تصويري كمك كند.

سياهكلي تأكيد كرد: معاونين و مديران سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي پس از تصويب كليات، در حال نوشتن مقررات جزئي هستيم و هر كدام از مديران رسانه‌هاي داراي مجوز و علاقه‌مند به حوزه قانونگذاري مي‌توانند در اين جلسات شركت كنند.

رونمايي از سامانه پايش مردمي «ساپرا»

در ادامه اين نشست، الفخاني، معاون پايش و نظارت صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي درباره جزئيات سامانه پايش مردمي «ساپرا» گفت: نشان «ساپرا» به منظور استفاده از پيشنهادها و انتقادهاي مردمي نسبت به محتواهايي كه در سايت‌هاي داراي مجوز از سوي اين سازمان منتشر مي‌شوند، قرار مي‌گيرد و مخاطبان مي‌توانند در قالب هشت سرفصل فرهنگي، اجتماعي، مذهبي، اقتصادي، سياسي، آموزشي و سرگرمي، نظرشان را ثبت كنند. او افزود: بخش انتقادها نيز در قالب پنج سرفصل، انتقادهاي مخاطبان را دريافت مي‌كند.

در پايان اين نشست، مراد عنادي مدير سايت فرهنگ ايرانيان، هومان قاسمي‌خواه مدير رسانه رسنو، مهدي حبييي مدير رسانه نواز، فرشيد نوروزخواني مدير رسانه ايران آلارم، زهرا پروان مدير رسانه آوا و نوا، نگار آشتيان مدير رسانه پيشتاز مووي و اسماعيل خليل‌زاده مدير رسانه لايو، مجوز رسانه‌هاي هاي صوت و تصويرشان رادريافت كردند.

 

960920cookie-checkرونمايي از سامانه پايش مردمي “ساپرا”

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.