مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- مگر قرار است همه چیز دنیا را باب میل من و تو تغییر دهند عزیزم!

مخابرات ما (سردبیر) – در راهرو به من رسیده. دلخور است.از دوستان قدیمی است.می گوید: در این دنیا باید چاپلوس باشی تا پیشرفت کنی….. این کارهایی که تو می کنی تاثیری ندارد!”

.

راست می گوید؟!

به او گفتم: عزیز من! مگر قرار است همه دنیا را باب میل من و تو تغییر دهند! مگر قرار است همه دنیا باب دل من و تو بچرخد! مثل من و تو زیادند! هر یک هم مدعی ساخت دنیایی بهتر! اما آیا بواقع دنیا با حرفهای ما بهتر خواهد شد؟!

بله! خواهد شد!

بله! خواهد شد!

به شرطی که من, همه دنیا, خط الراس جغرافیای وجود انسان, نباشم! من همه چیز دنیا را تعیین نکنم! … اگر چنین شود فقط یک دیکتاتور دیگر متولد شده است! همین!

دنیا پر است از دیکتاتورهایی مثل من و تو که فکر می کنیم دنیا را بهتر شناخته ایم وحرفهایمان دوای درد بشریت است!

دنیا پر است از آدم های خودخواهی مثل من و تو, که هر پیشرفت و پسرفتی را به رفتارهای نامناسب نسبت می دهیم!

نه دلاور!

نه عزیزم!

دنیا پر است از آدم هایی که ذره ذره می خواهند اطرافشان را بهتر کنند! دنیا پر است از آدم هایی که کمی از دیگری بهترند! اینها بهم متصل می شوند و دنیا را نجات می دهند!
اگر ندهند چه؟

اگر ندادند چه؟

آنگاه زمین و زمان, آنگاه طبیعت, خود دست بکار خواهد شد و همه چیز را باز, خواهد ساخت! بدون آنکه من و تو دستی در آن داشته باشیم!
آنگاه دیگر طبیعت به میل من و تو نخواهد چرخید! آنگاه دیگر طبیعت ملایم و آرام نخواهد بود! آنگاه دیگر زمین و زمان برای نجات خود از دست آدم هایی که جز فساد کاری ندارند, بشدت خشن خواهد شد!
بشدت خشن خواهد شد!

باور کنید روزهای خوبتان را قدر بدانید!

باور کنید روزهای تصمیم گیری را قدر بدانید.

پیش از آنکه طبیعت بر من و شما خشم بگیرد!

وای از آن روزی که بدها و خوب هایتان یک جا بسوزند! وای!!

گروهی فرسنگ فرسنگ بدی می پراکنند و گروهی ذره ذره عطر نیکی و مهربانی می پاشند! اما بوی عطر فضا را پر خواهد کرد! همیشه و همه جا حتی اگر اندک باشد!

دنیا را قطره قطره بهتر می کنیم همانطور که قطره قطره خرابش کرده اند!

دنیا از آن ماست, تا بهترش کنیم, تا عطر بپراکنیم, تا خوشبویش کنیم … و آنگاه برویم …. و وقتی رفتیم حداقل چند صباحی بوی عطر ما در کنار عزیزانی به مشام برسد که با ما زندگی کرده اند!

همین ما را کافی است!

ما برای بهبود یک روزه دنیا نیامده ایم! دنیا برای خودش صاحبی دارد که بزودی خواهد آمد! …. او خواهد آمد! …

8 مهر 1397- سردبیر

 

954130cookie-checkسردبیر- مگر قرار است همه چیز دنیا را باب میل من و تو تغییر دهند عزیزم!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. امیدوار می گوید

    سردبیرجان سلام،حرفهای خوبی را به خوبی بیان کردید، به واقع هم همین طور است، انشاا… که هریک از ما بتوانیم به قدر ذره ای(حتی یک اپسیلون) به اطرافیان خود انرژی مثبت داده و مفید واقع شویم ودر هرجا وسمتی مشغول هستیم اثر مثبتی بگذاریم.

  2. همکار رسمی می گوید

    سلام به سردبیر عزیز . چه خوب نوشتی چه زیبا گفتی عریضه شما را می خواندم و یاد گذشته افتادم با خودم در تکاپو بودم در گذشته طبیعت با ما یار بود چون به یاری او می شتافتیم یعنی اینجوری تربیت شده بودیم برای همدیگر خوب و خیر می خواستیم وکائنات و طبیعت جواب مارا هم بخوبی می داد اما الان و این روزها و روزهای سپری شده ………… باور کنید یاد گذشته 55 ساله خودم افتادم اشک در چشمان من حلقه زد نمی دانم این اشک چه بود ولی هر چه بود اشک اه و حسرت گذشته بود حال یک نفر به مثل من سوز دل بگوید که اشک تو برای یک مورد دو مورد و دهها مورد نیست بلکه خرواری از مشکلات گذشته و حال و اینده است . البته عمر سوخته من در تاب و تب امید رفت و دیگر عمر برنخواهد گشت اماافسوس من بخاطر عمر گذشته بر باد رفته من نیست بلکه می ترسم اینده فرزندان من و شما هم با ناامیدی سپری شود . اما امیدواریم همانطور که شما فرمودید طبیعت و کائنات که بازتاب خواسته من و شماست خودش را در اغوش کسی قرار دهد که استحقاقش را دارد. یا احکم الحاکمین.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم

  3. ناشناس می گوید

    با سلام
    بسیار ممنونم از این مطالب زیباتون . انشالله که همیشه پاینده باشید

  4. ناشناس می گوید

    سردببر گرامی و ارجمند سلام بانظر شما کاملا موافقم اگر دنیا روی چاپلوسی میچرخید اینقدر امامان ما تنها و غریب نبودند اونها هم همرنگ جماعت میشدند .

  5. ناشناس می گوید

    لطفا خبري از طبقه بندي بهمون بدين . خواهشا

نظرات بسته شده است.