مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

طرح اندیشکده جهانی دیجیتال باعث ایجاد تحول در کشور می‌شود

مخابرات ما – نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح اندیشکده جهانی دیجیتال باعث ایجاد تحول در کشور می‌شود، این طرح به مرکز تحقیقات مخابرات ارجاع و تکمیل شده است.

مخابرات ما (محمد – باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان) – علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری گلپایگان اظهار کرد: زیرساخت‌های مخابراتی و پست و پست‌بانک در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار با مشکلات مواجه است، به ویژه در شهرستان خوانسار به دلیل فیبر نوری با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به این‌که ساختمان پست در خور شأن دو شهرستان نیست، افزود:  پست بانک برای ارائه تسهیلات کارآفرینی و اشتغال روستایی در مجلس در نظر گرفته شد اما شرایط سیستم بانکی کشور سیستم مهیا برای کارآفرینی و اشتغال نیست، لازم است که تسهیلاتی در پست بانک ایجاد شود تا بخشی از تسهیلات 12 هزار میلیارد تومانی در اختیار روستائیان قرار گیرد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: طرح اندیشکده جهانی دیجیتال باعث ایجاد تحول در کشور می‌شود، این طرح به مرکز تحقیقات مخابرات ارجاع و تکمیل شده است.

وی ادامه داد: با همکاری دانشگاه‌های دو شهرستان اندیشکده جهانی دیجیتال و مرکز کارآفرینی خصوصی گلسار در حال راه‌اندازی است تا بتوانیم هم سمینارها و دوره‌های دانش تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در سطح حاکمیتی برای حکمرانان اصلی کشور داشته باشیم.

بختیار گفت: راه‌اندازی و تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مسأله‌ای است که در این زمینه  نیاز داریم تا بتوانیم محتوای لازم برای حوزه‌های دیجیتال و گذر آی سی تی به دیجیتال را در این اندیشکده ایجاد کنیم و نیاز به کمک معنوی وزارت ارتباطات داریم.

در ادامه حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل اداره کشور، عدم اختیارات مدیران استان در سطح استان و در شهرستان نیز رؤسای ادارات است، با نظر هیأت دولت به چند شهرستان به صورت پایلوت تفویض اختیارات در سرخط وزارتخانه داده شود تا مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه بیان کرد: شهرک صنعتی خصوصی در شهرستان با هزار نفر ظرفیت اشتغال در شورای عالی محیط زیست متوقف شده است، در شرایط جنگ اقتصادی اگر حرکت انقلابی و جهادی صورت نگیرد بروکراسی اداری ضربه می‌زند.

فرماندار گلپایگان اذعان کرد: مدیریت سد کوچری از آب استان اصفهان گرفته شده و اول به قم و سپس به تهران واگذار شده است در حالی که بنا به قانون باید در اختیار آب منطقه‌ای باشد و آب منطقه‌ای بر مدیریت این سد هیچ اختیاری ندارد.

وی اضافه کرد: در خواست شهرستان این است که مدیریت سد به آب منطقه‌ای اصفهان یا حداقل به یک کارگروهی از استان‌های ذینفع مانند لرستان، اصفهان، مرکزی و قم سپرده شود.

یارمحمدیان در ادامه گفت: پشت این سد، ظرفیت ایجاد مراکز فرهنگی و تفریحی با هزار نفر اشتغال را دارد که شرکت توسعه عمران شهرستان پیگیر این طرح است ولی در شورای عالی محیط زیست به مشکل برخورد کرده است.

وی اذعان کرد: با وجود دو سد در گلپایگان اما خشکسالی در سال جاری به کشاورزان خسارت وارد کرد و نارضایتی‌هایی هم پیش آمد که با تعامل میان کشاورزان و مسؤولان حل شد.

فرماندار در ادامه عنوان کرد: شرکت دیار خودرو 6 میلیارد بدهی خود را به دولت به دلیل عدم صدور دسته چک نمی‌تواند بپردازد حتی اگر دسته چک از بانک به دارایی داده شود، کارخانجات شهرستان مشکل مواد اولیه دارند.

وی اذعان کرد: بورس خودش فسادآور است، در شرایط سخت بر بورس هم باید نظارت شود و مواد اولیه به کسی داده شود که ظرفیت بهره‌برداری از آن را داشته باشد.

یارمحمدیان با بیان این‌که شهرستان گلپایگان با وجود مراکز فرهنگی و تفریحی یک سالن مناسب برای اجرای برنامه‌های مختلف را ندارد، عنوان کرد: تخصیص بودجه شهرستان در سال 97 نسبت به سال گذشته، 68 درصد کاهش داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اختلاف مرزی بین خمین و گلپایگان و خوانسار مشکلات فراوانی چون ثبت اسناد و میزان چرای دام و غیره به وجود آورده است.

 

 

952480cookie-checkطرح اندیشکده جهانی دیجیتال باعث ایجاد تحول در کشور می‌شود

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.