مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند-به دوستان شرکتی عزیزم.

مخابرات ما- امروز شاید یکی از سخت ترین روزهای زندگی من باشد. گاهی انسان بدون اینکه خودش بخواهد  حرف, گفته یا نوشته اش در زندگی دیگران هم تاثیر دارد. و ممکن است همه چیز را به سمت صلاح و رستگاری بکشاند یا همه چیز را بر باد دهد.

امروز در چنین موقعیتی هستم. اصلا قصد کتمانش را هم ندارم.

 

یادش بخیر. روزی از یکی از مدیران عامل پیشرو در مخابرات پرسیدم:” چرا برای کارکنان کاری نمی کنید؟ چرا حرکتهای اصلاحی انجام نمی دهید؟ مثلا برای نیروهای شرکتی طبقه بندی را اجرا کنید یا قراردادی ها را دائمی کنید.”

او حرف جالبی زد.

او گفت: “من هر طرفی می چرخم و هر کاری میکنم می بینم در زمین دیگران بازی کرده ام. هر طرفی می روم برای عده ای بخصوص کار میکنم اگر میخواهم برای عده ای شرکتی کار کنم در حقیقت برای همانهایی کار میکنم که در شرکت نفوذ  کرده اند و هر کدام دهها نفر را به   شرکت  چپانده اند. برای قراردادی ها هم همین است.با ز می بینم فرزندان همین  صاحبان نفوذ  دارند دائمی می شوند در حالیکه من می خواهم برای افرادی متخصص و صالح کار کنم که در این جامعه واجد شرایط و صاحب حق هستند.”

گفتم :”اگر قرار بر این باشد پس هرگز کاری انجام نمی شود برای اینکه شما هر کاری بخواهید بکنید این افراد وجود دارند, هستند و در دل نیروهای مخابراتی حضور دارند!”

او گفت: “تا محیط سالم نشود هیچ کاری ممکن نیست.”

زمان گذشت! یکی, دو تا, سه تا مدیر عامل آمدند ولی وضعیت فرقی نکرد.نمی دانم دلیل آنان برای عدم انجام اصلاحات چه بوده است شاید آنها هم مثل اولی فکر می کردند اما کاری نشد!

حالا مهندس صدری آمده است!

جالب است که او نیز با تمام اندیشه های اصلاحی دقیقا همین مسیر را رفته است و دقیقا در همان گردنه گیر کرده است.

“با این اطلاعات نمی توان کاری کرد.. هر طزفی می چرخم برای عده ای صاحب نفوذ کار میکنم!”

من نمیدانم در هفته گذشته بر مخابرات ایران چه گذشته است که باز دوباره  بر اساس برنامه عمل نمی کند .کار قراردادی ها متوقف میشود کار طبقه بندی هم کند شده است و …

“اطلاعات سالم به مخابرات برسد فورا اقدام می شود!”

اعتراضات نیروهای شرکتی از حد و اندازه گذشته! در اعتراض به شکل اجرای طرح طبقه بندی! از آنجا که مخابرات ایران افراد را محدود کرده است استانها کسانی را انتخاب کرده اند. که شائبه ایجاد کرده است.کسی از آشنادار ها در بیرون گود باقی نمانده اما دیگران خیلی!

حالا, در این هفته همه دنبال سالم سازی فضا هستند در حالیکه ابزار مناسبی برای این کار ندارند.

اینجاست که می گویم یک تصمیم می تواند همه چیز را بر باد دهد یا اینکه همه چیز را به سمت صلاح بکشاند..

متاسفانه -برای خودم- من مجبورم در این لحظه تصمیم بگیرم .تصمیمی سخت و دشوار.

در مسیر سالم سازی فضا حرکت کنم یا هیچ کاری نکنم و منتظر گذر زمان باشم.بلایی که سر قراردادی ها آمد, خدای نکرده بر سر شرکتی ها هم بیاید. کسانی که صاحب حق هستند در آتش دیگران بسوزند…!

چاره ای ندارم که با شما , شمایی که سالهاست رفیق و همراه هم بوده ایم راهی را آغاز کنم که ممکن است به بهبود بیانجامد.

من به همه گروههای مخابرات ما در شبکه های اجتماعی گفته ام چه کنند. خواسته ام دوستان و همکاران مرا آزاد بگذارند تا نظرات اصلاحی خود را بنویسند! هر نظری باشد. البته با رعایت اخلاق در کلام! نیازی به توهین یا استفاده از کلمات خاص نیست.

از شما می خواهم اگر حرفی دارید,  اگر اشکالی به یک روند دارید  همه را به دوستان من بسپارید تا یک بار برای همیشه همه چیز  حداقل برای خودمان روشن و واضح شود.

یک بار برای همیشه پیرایه ها را از چهره مخابرات سالم  پاک کنیم و اگر مشکلی در جایی هست بنا به اطلاعات مردمی رد یابی شود.

همه با هم به این سمت  حرکت کنیم.

اگر مشکلی هست باید شفاف و علنی شود. هر کسی به ه ربهانه ای حرفش را نزند می توان به این نتیجه رسید که جو سازی کرده است و برای ضربه به مخابرات و آدم های سالمش جوسازی کرده است.

متاسفانه شرایطی ایجاد شده است که همه اشکالات را به مدیران قدرتمند  نسبت می دهند هر قدر قدرتمند تر , حرف و حدیث بیشتر! در حالیکه من از نزدیک با خیلی ها کار کرده ام. دلم میخواهد این پیرایه ها برای همیشه از مخابرات رخت بربندد و اگر هم اشکالی هست پاسخی روشن و آشکار پیدا کند.

سردبیر مخابرات ما

28 مرداد 1397

 

937310cookie-checkسردبیر سلام می کند-به دوستان شرکتی عزیزم.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
126 نظرات
  1. یکی که عمرشو تو مخابرات هدر داد می گوید

    خاک بر سر مخابرات و خاک بر سر ما نیروهای متختصص که عمومون رو تو این خراب شده تلف کردیم
    واقعا متاسفم برای خودمون

    یه هفته اس تو دوره ای شرکت کردیم بجز چند نفر بقیه قراردادی یا رسمی بودن
    نورچشمی ها

    کار مشترک انجام میدیم
    وظیفه یکسان
    ولی

    حقوق چند برابر ماله اونها

    اونها یه میلیون حق ماموریت میگیرن

    ما دویست تومن

    اه ما رو زمین نمیمونه سر دبیر جان

    میخای ناراحت شو میخای نشو

    حرف حق رو بشنوید خواهشا

    یه چهارصد پونصد تومن میخان حقوق اضافه کنن امروز فردا میکنن
    خدا رو میشناسن اصلا ????

    بازم میگم خاک بر سر ما ها که موندیم تو این سیستم

  2. ناشناس می گوید

    با سلام وخسته نباشید.
    چرا این طرح شامل کارکنان امورمشترکین نمی باشد. مگر غیر ازاین است که امور مشترکین ویترین مخابرات است ؟ اکثر مشکلات مشترکها در امور مشترکین حل وفصل می شود. ما افرادی که در مراکز کار میکنیم با روزی شاید بالای 100نفر سرکله خورد می کنیم.
    اگر فحش وبد بیراهی است برای ماست و اگر تشویق برای افرادی که در ادارات کل کار میکنند.

  3. بانوی شرکتی می گوید

    سردبیر مهربون چرا لیست رو اعلام نمیکنید.. یه روزنه امید واسه چشم انتظارا باشه و یه تیر توی چشم تنگ نظرا

  4. حسین می گوید

    با سلام و احترام خدمت دوستان و سردبیرمحترم، چرا افرادی که فعلا شرایط لازم را از جمله مدرک تحصیلی،سابقه،نظر مدیر و… رو ندارن میخوان جلو طرح رو بگیرن. مشکل دیگه هم از طرف شرکت مخابرات ایرانه که باید مدیران منطقه رو مجبور بکنه لیست تمام افراد دارای شرایط رو بفرسته و نه افرادی که شرایط رو ندارن.یکم هم باید افرادی که میدونن طرح شاملشون نمیشه خودشون سنگ اندازی نکنن.اما اقای صدری هم باید با مدیران منطقه ای که لیست رو اشتباه میفرستن برخورد بکنه. از اول سال منتظر طبقه بندی هستیم و هرروز هم یه خبر جدید میاد که باعث میشه کار کردن بسیار سخت و نامید کننده بشه. اقای صدری فکری به حال نیروهای متخصصتون بکنید افرادی که به یک سوم دریافتی سایر ادارات با جون و دل کار میکنن.

  5. خدمات اولی می گوید

    سلام سردبیر عزیز خسته نباشید
    از مبینا بخاطر نظرشون واقعا تشکر میکنم بسیار دقیق و زیبا حق مطلب رو ادا کردند واقعا انصاف نیست بچه هایی که اکثرا شرایط رو داشتن و شامل شدن به اتهام نورچشمی بودن بلا تکلیف بمونن پس این همه رفت و برگشت و پالایش لیست در تهران معنیش چی میتونه باشه اینا بهونه کسانیه که شعارشون یا همه یا هیچ کس . از شما هم بخاطر تمامئ انرژی و وقتی که برای بچه ها میگذارید تشکر میکنم اجرتون با امام رضا.

  6. ناشناس می گوید

    سلام سر دبیر عزیز…
    حال سوال ما اینه هر کسی تو مخابراته چه رسمی و چه قراردادی بر اساس شایستگی که داشتند سر کارند ؟؟ ما می بینیم خیلی از پرسنل رسمی زن و شوهرند!!!!یا قراردادی ها … اصلا” سیاست مخابرات از اول شایسته سالاری نبوده هنوز که هنوز ه یکی از سیاست های مخابرات جایگزین کردن فرزند بجای پاداش بازنشستگی میباشد …حالا به طرح طبقه بندی پرسنل شرکتی رسید میخوان مو رو از ماست بیرون بکشند بیرون؟؟!!!هر کسی به هر واسطه ای اومده دیگه کار از کار گذشته الان کار درست ازش بخواین نه به این بهانه این طرح رو چند وقت دیگه به تعویق بندازید… به اطراف خودت نگاه کن ببین کدام کارمند بر اساس شایستگی و بدون واسطه سر کار اومده؟؟ واقعا” این کارها درست نیست زندگی پرسنل شرکتی در شرایط بسیار سختی است همه دارند زحمت میکشند با شرایط سخت خواهشا” اینهمه سنگ اندازی نکنید و به حرفهای بی اساس و غیر اصولی گوش ندید خیلی ها هستند بر اساس حسادت و خصومت های شخصی سنگ اندازی میکنندخواهشا” خدا را هم به یاد داشته باشید

  7. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر عزیز شما فرمودید دیپلمها سرجای خود هستند و حقوقشونو میگیرند خواهشا بی انصافی نکنید دیپلمهایی رو میشناسم که 20ساله تواین شرکت زحمت کشیدن از اون لیسانسهایی که با پول مدرک گرفتند خیلی هم باسواد ندو کارشون هزاربرابر از اونا بهتره ضمنا طبقه بندی باید همه افرادی رو که پست کارشناسی دارند شامل بشه نه تعدادی خاص

  8. رضا می گوید

    سلام خدمت سردبير عزيز
    مطالب زيادي تا به حال در خصوص سامان دهي و همچنين ورود افراد خاص در اين اثنا نوشته شده اما به نظر من در اين طرح بايد:سابقه كاري،مدرك تحصياي حتي غير مرتبط(چون اگه نيازي به اين مدرك نبود چرا بايد 15،20سال در سمتشان باشند) دانش كاري و مهارت،اخلاقيات و رضايتمندي را مد نظر قرار داده و بر اين اساس ارزيابي شوند. باتشكر

  9. هرمزگانی می گوید

    سلام سردبیر جان خوبی
    خدا قوت برادر بابت تلاش های بی وقفه ات
    میدونی دلیل اینهمه نارضایتی دوستان شرکتی چیه؟
    من قبول دارم ی عده کلا نیمه خالی لیوان میبینن و همیشه فازشون منفی
    اما اینو هم قبول داشته باشید که اگ از همون اول همه چی واضح و روشن به دوستان شرکتی توضیح داده میشد و تمامی قسمت هایی ک قرار بود اجرا بشه شرح داده میشد
    الان اینهمه نا امیدی نبود
    یکی از دلایلی ک مناطق تا الان توضیحی واضحی ندادن نداشتن اطلاعات درست از مخابرات ایران بود
    الان ک اینهمه اعتراض رد و بدل شده به فکر افتادن ک نامه ای بدن و سفت و سخت وایسن تا اطلاعات بگیرن
    ان شالله ک عاقبت همه ب خیر بشه

  10. یکی مثل بقیه می گوید

    سلام..
    اگه مخابرات با این همه دب دبه و کب کبه نمیتونه جلو این افراد به اصطلاح صاحب نفوذ رو بگیره پس دلیلی نداره ادعای سالم سازی رو داشته باشه!!! اینجوری فقط به سایر کارکنان شایسته(که تعدادشون هم خیلی زیاده) ضرر میزنه!! بهتره هرچه زودتر طرح رو برای ‌همه اونایی که مدرک دارن اجرا کنه !!تا بیشتر از این با اعصاب نیروها بازی نکنه…..
    یاد یه دیالوگ تو فیلم اخراجی های ۳ افتادم…اونجا که پلیس یه تعداد از جوانان رو که مثلا آشوب به پا کرده بودن و گرفته بود ولی زورش نمیرسید آقا زاده ها رو زندانی کنه و مجبور بود آزادشون کنه!! ..در نتیجه افسر آگاهی هم حرف خوبی زد…گفت: حالا که زورم به این آقا زاده ها نمیرسه بقیه رو هم قربانی اینا نمیکنم…همه آزاد هستید!!!!

نظرات بسته شده است.