مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سیاست های هیئت مدیره مخابرات ایران (۴) – هیئت مدیره مطابق شان خود رفتار کند!

مخابرات ما (نویسنده)- می خواهم با مجموع ایده های خودم و سردبیر این مطلب را ببندم.هنوز هم پس از 17 سال کار کردن با او (از سال 1380) , در بزنگاهها, ایده هایش خیلی بهتر از من است!

نویسنده: نادری 80

مخابرات ما – اختلافاتی که در طی این سالها شرکت مخابرات را از ریل خارج کرده یکی و دو تا نبوده است. اما بی شک یکی از مهمترین هایش اختلاف بر سر رفاهیات کارکنان است.

الان وقت به شدت تنگ است. تا فردا و جلسه هیئت مدیره باید تصمیمی در این مورد گرفته شود.بهمین دلیل از سردبیر راهی خواستم که این مسئله قابل حل باشد.او حرف جالبی زد که در پایان نوشته به سراغش می روم!

اجازه بدهید با توضیحی مطلب را پی بگیریم.

در جلسه هیئت مذاکره کننده کارکنان در تشکل های کارگری مخابرات, با دکتر صفری رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران , اعضای دیگر هیئت مدیره و جمعی از مدیران این شرکت, دکتر صفری اشاره بسیار جالبی کرده است به گذشته!

رئیس هیئت مدیره گفته است:

تصمیم به همکدی, اشتباه بوده است.همکدی بسیاری از درآمدهای مخابرات را کاهش داد و هزینه هایش را در زمان اجرا بالا برد.

البته هدف دکتر صفری از طرح این موضوع قطعا این بوده است که یکی از دلایل کاهش درآمد مخابرات را برشمارد و ضمن آن بگوید که :

اگر امروز نمی توانیم به خواسته شما تن دهیم, دلیلش کاهش درآمد مخابرات , و دلیل آن هم اجرای همکدی در گذشته است!

با ذکر نکته ای می خواهم پاسخی به این شیوه از پاسخگویی بدهم.

همه بخاطر دارند که سایت مخابرات ما, سردبیرش و نویسندگانش در زمان اجرای این طرح با حساب و کتاب و با استفاده از آمار درآمدی مخابرات در استانها نشان دادند که همکدی آسیب زیادی به درآمد مخابرات خواهد زد.

آنقدر به این مسئله پرداخته شد که خوانندگان احساس کردند مشکلات  شخصی آنان در سایت کم رنگ شده است.

آن روز هر چه گفتیم کسی نشنید.

تنها پاسخ این بود که:

ما هم میدانیم ضرر و زیان مالی وارد می شود اما در دراز مدت این ضرر جبران و درآمد بهتر می شود!

 هنوز هم مدیران شاغل – که هیچکس آنان را بازخواست نکرد- همین حرف را تکرار می کنند و می گویند ما گمان می کردیم در آینده کاهش درآمد جبران می شود!

اما نشد!

هیچکس به حرف مخابرات ما توجهی نشان نداد! کما اینکه در زمانهای دیگر نیز به حرفهای منطقی مخابرات ما کمتر توجه شد!

همانطور که امروز آقای رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران, اعضای هیئت مدیره آن, و مدیرانش به حرف مخابرات ما در مورد رفاهیات و قبول آیین نامه 80 توجهی ندارند!

امروز باز تاریخ تکرار شده است.دوباره در زمان همکدی قرار گرفته ایم.دوباره منطقی و با حساب و کتاب , بارها گفته ایم عدم پذیرش آیین نامه سال 89 آسیب وحشتناکی به مخابرات خواهد زد.

امروز هم باز می گوییم اعلام طرح بازنشستگی تشویقی حتی با قرض و وام, بسود مخابرات است و عدم اجرایش زیان زیادی خواهد زد.

از آنجا که بقدر کافی در مورد حساب و کتاب مالی بحث شده است, از آنجا که بقدر کفایت در مورد قانون و شرح قانونی آن بحث شده , دیگر ما چیزی نمی گوییم و فقط به آسیب روانی عدم پذیرش این طرح در بین کارکنان می پردازیم.آسیبی که موجب از دست رفتن اعتماد مانده مردم به مخابرات خواهد بود.

همین حالا اعلام می کنیم – نه اخطار است به نمایندگی از کارکنان, نه خدای ناکرده خواست قلبی ماست- چنانچه این طرح پذیرفته نشود هیچ چسبی کارکنان را به مدیران نخواهد چسباند.هیچ کارمندی از این پس حرف هیچ مدیری را گوش نخواهد کرد.نه به این دلیل که آیین نامه پذیرفته نشده است.خیر! بلکه به این دلیل که مدیران ارشد شرکت را قابل اعتماد نمی دانند.

مدیرانی که حداقل در چند مرحله, در چند جلسه و در چند جای مختلف اعلام کرده اند که با پذیرش طرح موافق هستند, حالا در جلسه داخلی با آن مخالفت می کنند!

آیا این کار پیامی جز آن دارد که “مدیران قابل اعتماد نیستند!؟”

گذشته از آن, در صورت عدم تصویب, حتی اگر یکصد نفر از هر استانی برای جمع شدن در یک جا حرکت کنند, این جماعت برای بی اعتبار کردن مخابرات, بی اعتبار کردن آبروی مانده خصوصی سازی , بی اعتبار کردن خریداران مخابرات از جمله دولت و اعتماد مبین هیچ حاصل دیگری نخواهد داشت.

نگرانی ما از شرایط جاری کشور است.

نگرانی ما از بزرگ کردن یک حرکت کوچک مخالف از سوی کارکنان است!

نگرانی ما برای آبروی نظام ماست.

هیچ هزینه ای -حتی بقدر سالی 500 میلیارد تومان- ارزش این هزینه را ندارد!

آقایان عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شاید این نابسامانی ها را ندیده باشند اما در طی سالیان اخیر ما با آن آشناییم و  تجمعات نیروهای مظلوم شرکتی و دیگر نیروها را بسیار دیده ایم.

حتی دخالت نمایندگان مجلس نیز کار را به سامان نرساند و هر روز مخابرات در بوق های رسانه ای دیگران بود!

این روزها را دیده ایم وهرگز دلمان نمی خواهد دوباره تکرار شود.

چه 25 تیر , چه 25 مرداد یا شهریور, هرگز دلمان نمی خواهد تجمعی شکل بگیرد که به حرمت مخابرات و همراه اول و وزارت ارتباطات و خریدار مخابرات آسیب بزند.

.

باز برمیگردم به جمله ویژه سردبیر مخابرات ما که پیامش را توسط من به شما رسانده است:

قانون, به کنار! هزینه به کنار! توصیه می کنیم هیئت مدیره مخابرات ایران و بویژه رئیس این هیئت مدیره بعنوان یک سیاستمدار بین المللی و کار کشته, فقط و فقط در ماجرای درخواست رفاهیات کارکنان, مطابق شان خود رفتار کنند!… مطابق شان خود … حتی نه مطابق قانون, و نه مطابق خواست مدیران بالاتر!

کارکنان مطالبه ای دارند.فرض کنید این مطالبه برای یک سال تصویب شد.برای اجرا در سالهای بعدی منوط شود به افزایش درآمد بقدر چند درصد و پر کردن فاصله درآمدی.

ضمن آنکه در بسیاری از موارد از جمله همکدی ظلم آشکاری به مخابرات شده است. چنانچه تیم مقتدر و تیزهوشی تجهیز شوند به سادگی وزارتخانه و سازمان تنظیم را به برگشت این هزینه ها و تغییر نرخ گذاری مجاب کنند!

در روزگاری که هر کارخانه ای, یا صاحب سرویسی, یا صاحب مالی وارداتی در نرخ گذاری بصورت آزاد و مستقل عمل میکند – آنقدر ازاد که خون مردم را در شیشه کرده اند – و دولت به هیچکدام حرفی نمی زند, چرا مخابرات نباید بتواند شیوه های نا مناسب نرخ گذاری را تغییر دهد.شیوه هایی که همه میدانند به ضررش بوده.

.

در پایان این مطلب هستیم.

نمی خواستم طولانی شود اما شد!

از همه می خواهم مطابق شان خود رفتار کنند.انشا الله!

******

916110cookie-checkسیاست های هیئت مدیره مخابرات ایران (۴) – هیئت مدیره مطابق شان خود رفتار کند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
13 نظرات
  1. ziar می گوید

    این حرف هیات مدیره از اون حرفهاست. تصمیم به همکدی به ضرر مخابرات بوده (تازه اگر بپذیریم به ضرر مخابرات بوده) چرا پرسنل باید تاوان اونو بدن؟ اصلا این دو موضوع چه ارتباطی به هم داشت؟
    جالبه که از دید رئیس محترم هیات مدیره، جریمه تصمیمات مدیران ارشد (هیات عامل و مدیرعامل و دولت) را باید پرسنل بدن. آقایان هیات مدیره، زمانی که مخابرات سود ده میشه پرسنل حقی از سود نداشته اند. وقتی سود داره میگن مدیران تصمیمات خوب برای شرکت گرفته اند و پاداش می گیرن.

  2. محمد از کرمانشاه می گوید

    سلام
    سردبیر عزیز بارها بنده یک راه افزایش درامد را در گروههای مخابرات ما عرض نموده ام اما به آن توجهی نشد .

    یک راه بسیار خوب برای افزایش درآمد درخواست از سازمان تنظیم و پیگیری از طریق مجلس و ستادهای مرتبط به خصوصی سازی (رفع انحصار دولت) است برای ورود مخابرات به انتقال اطلاعات در حوزه بین استانی و بین الملل .

    شرکت مخابرات هم اکنون دارای بزرگترین شبکه فیبر نوری در کشور است که به راحتی می تواند با کمترین هزینه (چون زیرساخت آن را که فیبر نوری و سیستم های انتقال پر ظرفیت است را داریم ) وارد حوزه انتقال دیتا (اینترنت _ مکالمه )در سطح بین استانی و بین الملل شود ولی متاسفانه این مهم هم اکنون بصورت انحصاری در اختیار زیرساخت است و اگر بزرگران و گردانندگان مخابرات از قدرت نفود خود برای گرفتن این مجوز تلاش کنند بنده تعهد میدم که درآمد مخابرات حداقل ۲ برابر خواهد شد .
    اگر این مجوز دریافت شود می توانیم با کمترین هزینه درآمد هنگفت شامل ارایه سرویس به isp ها ، ارتباطات بین استانی خود شرکت مخابرات که الان مجبوریم با کلی هزینه آن را از طریق زیرساخت تامین کنیم و ارایه کلی سرویس بین استانی و بین الملل به شرکت های دیگر همچون اپراتورهای سیار و ادارات و سازمان های مختلف را پشتیبانی کنیم که درامد بسیاری در پس آن نهفته است .

    پس مدیران مخابرات که الان مشخصه رابطتون با وزرات خوبه ، اگه می خواید خودی نشون بدید و مشکلات درآمدیتون حل شه (گرچه همین حالاشم بنظرم با توجه به سود سهام و … وضعمون توپه ) لطفا این مجوزو بگیرید .
    اجراشم بمونه با ما همکاران مخابراتی استانها
    درآمدشم واسه هردومون

    یا حق

  3. زنبور می گوید

    سردبیر برادر من، اینقدر ساده نباش. قبل هم کد سازی ما درآمدی تحت عنوان فروش دیتا و adsl نداشتیم یا خیلی کمتر بود. اتفاقا درآمد مخابرات بیشتر شده ولی حرص یه عده هم بیشتر شده که همه ثروت را واسه خواسته خودشون میخوان. کارگر همه هستی اش به ناهستی تبدیل شده اینا فقط به فکر خودشون هستن. مهندس صدری فقط کمتر وعده بده بهتره. سراییان میگفت کارگر را اضافه کار و ماموریت نمیدم تمام. ولی ایشان همه چی را مثبت میگن ولی در عمل نمیخوان انجام بدن. به خاک سیاه نشسته ایم به قرآن.

  4. ناشناس می گوید

    در این مملکت فقط خودروسازها و کارکنان خودروسازی مهم هستند بقیه اگر بخا ک سیاه هم نشستند مهم نیست

  5. پیرمرد می گوید

    سردبیر جان خسته نباشی من که خودم در مرکز مسئول همکدی بودم کسی از ما سوال نکرد خوبه یا بد !!!! ولی به شما که گفتم ….قبلا” که اینها برای نابودی مخابرات پا پیش گذاشته اند و حالا که کار نابودی خوب داره پیش میره و اقایان هم که دوزاریشون افتاده و قائم شده اند این وسط باقی مانده لشکر ورشکسته دنبال رفاهیات و ….. هستند که اصلا” امکان وصول ویا اجرای بازنشستگی پولی !!! رو هم این هئیت مدیره مستاصل جدید هم نداره و نمیدونه چه خاکی بر سرش کنه وخلاصه اینکه بهترین کار برای این شرکت اعلام ورشکستگی هستش و فکر کنم سازمان بورس میدونه چطور باید این روال رو انجام بده وشما هم بهتره در فکر مراسم ختم و رتق و فتق!!! امورات ان باشید اینطوری برای همه بهتره…….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      نا امیدمون نکن دیگه
      شرکتی با این همه دارائی مگه میتونه ورشکسته اعلام کنه

      1. مجید می گوید

        شاید الان مخابرات ورشکسته نباشه اما راهی که مخابرات پیش گرفته به ورشکستگی میرسه. امیدواریم قبل از اینکه کار از کار بگذره تحول مثبتی بوجود بیاد.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          موافقم

  6. بازنشسته کاردانی می گوید

    به کارمنداجفارفته فمن یعمل کجارفته مدیره بی وفارفته آخرحقش ادا رفته تمام حق وپاداشش به حساب درخفارفته
    طلا وسکه مسکن نگاه کن تاکجارفته
    پسراز ماجدارفته بپرس ازما کجارفته
    نه یک شغل نه کار زبیکاری فدارفته
    امیدم بودپاداشم حالاازهم جدارفته
    نه خانه شدنه ماشین نه این قرضاادارفته
    عطاکن ای خداصبری مگن از ماجدارفته
    (جدارفته یعنی بازنشست شده)
    ماگفتیم همه طلبکاری رامیگیریم ویکجا به دردمان میزنیم تابه خودمان آمدیم دیدیم
    کلاهمان پس معرکه است هیئت مدیره محترم بدانند(حق الناس است)علاوه براینکه حقمان راندادند کلی عقب افتادگی داریم حالا
    خوددانید/سردبیرعزیزاگرطنز بودمطرح کنید وگرنه باشد چون مابزرگ شده این سازمانیم
    اختیارباشما

  7. رضا می گوید

    برگرداندن هم کدی حق مخابرات است چرا باید تسلیم خواست دولت شویم دولتی که با خصوصی سازی مخابرات را نابود کرد

  8. ناشناس می گوید

    با سلام
    یک سوال برایم پیش آمده است و خواهش میکنم سردبیر محترم به آن پاسخی دهدآن این است که آیا هییت مدیره محترم در مجمع امسال بخاطر همکدی ( همچنین سالهای قبل ) و کاهش در آمد از پاداش خودشان صرف نظر کردند که انتظار دارند ما از حق خودمان بگذریم؟!!!!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      واقعا جالب گفتی!
      گذشته از اون
      گنه کرد در زمان همکدی مدیران مخابرات,
      زدند در زمان صفری, گردن کارکنان!

  9. ناشناس می گوید

    متاسفانه تحصن همراه اعتصاب آخرین راه است

نظرات بسته شده است.