مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

انتشار 800 میلیارد تومان اوراق اجاره, نشانه اعتماد مردم است یا ورشکستگی مخابرات؟

مخابرات ما (یاد آور 86)- ما مخابراتی ها اصولا و از همان ابتدا به وجه منفی مسائل .و پیشامدها فکر می کنیم.نمونه اش همین 800 میلیارد تومان اوراق اجازه است.

این 800 میلیارد تومان اوراق, بسرعت فروش رفت.

در حالی که گروهی می گفتند مخابرات نمی تواند این اوراق را بفروشد.در زمان فروش هم شایعات مختلفی راه افتاده بود.

حالا که این اوراق فروش رفته, حرفهای دیگری شنیده می شود.

دیروز کامنتهای سایت را می خواندم یکی از  اعضای سایت برای سردبیر نوشته بود:

“آقای سردبیر!  گروهی می گویند مخابرات ورشکسته شده است. دلیلیش هم فروش 800 میلیارد تومان اوراق است. آیا این حرف درست است؟”

شرکت مخابرات ایران از ابتدای خصوصی سازی تا امروز, هرگز دارائیش را بازسنجی نکرده است.یعنی دوبراه قیمت گذاری نکرده.اگر چنین کند دارائی فعلی او حداقل چند برابر می شود.خودتان می دانید که مخابرات متاسفانه بر اساس قیمت گذاری سال 82 فروخته شد.یعنی دارائی آن 16 سال است قیمت گذاری نشده.

تمام بدهی مخابرات به پیمانکارانش رقمی بوده است حدود 700 میلیارد تومان.یعنی با همین رقم از بدهکاری خارج می شود.

آیا یک شرکت ورشکسته می تواند آنقدر اعتماد مردم را جلب کند که اوراق مالیش به این سرعت فروش برود؟این اعتماد نشانه چیست؟ نشانه ورشکسته بودن؟

مخابرات سالها فقط و فقط با نامش خواهد توانست زندگی کند.

همین سوال را چند ماه پیش از یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت املاک مخابرات پرسیدم.او در پاسخ گفت: فقط برج مخابرات که در حال ساخت است, برای پوشش دادن تمامی بدهی مخابرات کافی است.آیا به چنین شرکتی می توان گفت ورشکسته؟

هیچیک از مولفه های ورشکستگی در مخابرات وجود ندارد!

کارکنان چند ماه حقوقشان عقب افتاده است؟ چند شکایت مالی از مخابرات در محاکم قضائی طرح شده است؟ ….

از این سوالات زیاد است.هر یک از این سوالات به همراه پاسخش دلیل محکمی است برای نادرست بودن این شایعه.

خالی کردن ته دل کارکنان در این شرایط, برای رسیدن به هر هدفی که باشد, نه اخلاقی است و نه حرفه ای!

***

پی نوشت نویسنده: یک وقتی, شایعات هم شایعه بودند! حداقل وزنی داشتند! حالا …!

906500cookie-checkانتشار 800 میلیارد تومان اوراق اجاره, نشانه اعتماد مردم است یا ورشکستگی مخابرات؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. مجید می گوید

    سلام
    لازم نیست مخابرات اعلام ورشکستگی کند تا همه بفهمیم ورشکست شده البته انشاءالله کار به انجا نکشد اما این روندی و نشانه هایی که می‌بینیم زیاد جالب نیست، مثل به تعویق افتادن تسویه حساب بازنشسته ها همینطور بدهی بابت سود سهام یا فروش حق تقدم ها، فروش حدود ۸ درصد از سهام در سال گذشته و امسال هم فروش اوراق. مسلما در سررسید و برای بازخرید باید قیمت این اوراق را با سودش پرداخت . در واقع مالکان مخابرات فقط سود مخابرات را میخواهند و همان راهی را می‌روند که مالکان تراکتورسازی تبریز رفتند. بقول یکی از مدیران شرکتهای استانی مخابرات مانند گاو شیردهی است که خوب تغذیه نمیشود. این گاو چندی شیر می‌دهد اما ناگهان یک روز میمیرد. خدا آخر و عاقبت کارکنان مخابرات و ملت ایران را بخیر کند.

  2. حمید می گوید

    استان همدان 3ماه بابت بازنشستگی به ما پولی نداده به چه کسی باید شکایت کنیم به هر کسی تلفن میزنیم چه تهران وچه همدان میگویند صبورباش تورا بخدا صدای ما رابشنوید تاریخ 25 12 96 بازنشسته شدیم فوق دیپلم بخشنامه پارسال

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حمید آقا کامل توضیح بدین ببینیم چی شده
      پاداش اصلی/ پاداش تشویقی”
      سنوات؟ حقوق؟ … مرخصی … همه رو توضیح بدین لطفا
      البته شرایط قبلی این طرح همین بوده. ولی بذارین من هم پیگیری کنم

  3. ناشناس می گوید

    سلام ودرود برشما. اگر درامدهای فوق صرف هزینه ها وبدهیای شرکت منجمله پاداش بازنشسته ها وسایر دیون بشود ارزش دارد وگرنه مثل اوراق قرضه قاجار و ….. فقط سرمایه رفته و یک عالمه طلبکار دیگه اومدن توصف خداوکیلی دوریال حساب پاداش مارا بدهبد و دیگه به خدا میسپاریمتون.ارادتمند .

  4. ناشناس می گوید

    با سلام و تشکر فراوان از پاسخ به کامنت
    جناب سر دبیرما نیروهای شرکتی هستیم که منتظر طبقه بندی مشاغل یکی از همکاران رسمی گفتند زهی خیال باطل مخابرات دارد ورشکسته میشود
    ما هم برای اطمینان از شما سوال کردیم
    بازم ممنون

  5. همکار رسمی می گوید

    اگر امروز مخابرات تنها با نامش و برندش میتواند جذب اعتماد کند . در نتیجه زحمات کارکنانش بوده است . بحث ورشکستگی مالی نیست . مخابرات مبتلا به اشفتگیست. حقوق کارکنان خود را با شفافیت پرداخت نمیکند. سال هاست نظام ارتقا را به فراموشی سپرده است. رفاهیات کارکنان را با زیرکی از ایین نامه مصوب خارج و بسیاری از امور رفاهی را حذف کرده است. بسیاری از املاک خوب خود را از دست داده است. سرمایه گذاری عملیاتی ندارد. اما یک چیز دارد برندی که به ان می نازد. ترس از ان روزی است که این برند نیز اوازه خود را در طول زمان از دست بدهد. انجاست که دیگر بایستی برای شرکت فاتحه را خواند.

نظرات بسته شده است.