مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات باید مصوبات مجمع و جلسات عمومی دیگر را برای کارکنان علنی کند

مخابرات ما- تا وقتی که همه چیز عادی باشد در مخابرات هیچ مشکلی نمی بینید.اما به محض اینکه اولین مشکل بروز کند, قطعا دومین مشکل شما شایعات چپ و راست خواهد بود.

این شایعات روی موحی خبری سوار می شود, از نیاز و یا تقاضای فعلی کارکنان یا مطالبه آنان استفاده می کند و در آنی سراسر کشور را با استفاده از شبکه های اجتماعی طی می کند تا به شما برسد.

.

در این کشور شایعه سازی یک کاسبی است ولی نفعش را شایعه ساز نمی برد یا بهتر بگوییم اولین سود آن به شایعه ساز نمی رسد بلکه به کسی می رسد که در تاریکی نشسته و همه چیز را برای رسیدن به آن رویای بزرگ ساماندهی می کند.

رویای بزرگ!

آن رویای بزرگ از زمان مهندس فیضی تا امروز بدست نیامده است؟ اگر بدست آمده ماندگار نبوده اگر بدست نیامده ممکن است در آینده نیز بدست نیاید.اما این شیوه یک مبارزه است.آنها از این مبارزه لذت می برند.

.

هدف از نگارش این مطلب بررسی شایعه سازی نیست.در این مورد قبلا حرف زده ایم.بلکه می خواهیم پیشنهادی بدهیم تا شایعه از بیخ و بن ناکار شود.

.

راه حل ساده است.گمان نمی کنم کسی باشد که راه حلش را نداند: شفاف سازی!

.

شفاف سازی قطعا عمر شایعه را بسیار کوتاه می کند.

واقعیت این است که ما در موارد بسیاری محرمانه سازی می کنیم.اصولا محرمانه کردن مسائل معمولی و ابتدائی شیوه کار اکثر مدیران است.مثال ساده ای بزنم.

.

امروز جلسه هیئت مدیره برگزار شده است.در محدوده همین جلسه, همین امروز چند شایعه پخش شد.مثل جلسه قبلی!

گفته شد در این جلسه, رفاهیات بطور کامل تصویب شده, پرداخت آن نیز از دو ماه آینده آغاز خواهد شد!

به من گفته شده است که در جلسه امروز از رفاهیات چیزی مطرح نشده است.اما شایعات وجود دارد.

راه حل ساده ما را برای این موضوع در نظر بگیرید.چنانچه دستور جلسه هیئت مدیره – آن بخشی که واقعا محرمانه نیست- قبل از جلسه اعلام می شد و پس از جلسه نیز به سرعت در دو سه خط شرح مصوبات جلسه اعلام می شد, آیا باز هم شایعات ساخته می شد؟

باور کنید در 80 درصد از دستورات جلسه و یا مصوبات آن, چیز محرمانه ای وجود ندارد.

.

اما کندترین بخش مخابرات ایران  دبیرخانه هیئت مدیره است.البته این کندی دلایل خاصی دارد.یکی در دسترس نبودن اعضای هیئت مدیره است.ولی در دنیای دیجیتال, صورت جلسه بلافاصله پس از پایان جلسه باید توسط همه امضا شود!دلیلی ندارد کار تایپ و تکثیر مدتی طول بکشد تا اعضای هیئت مدیهر از دسترس خارج شوند.

.

باید نگاهمان را عوض کنیم…. باید نگاهمان را عوض کنیم آنگاه خواهیم دید که به شیوه ای دیگر نیز می توان زندگی کرد, کار کرد و به دیگران کمک کرد!

 

906310cookie-checkمخابرات باید مصوبات مجمع و جلسات عمومی دیگر را برای کارکنان علنی کند

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.