مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

استراتژی مهندس صدری در قبال ذی نفعان مخابرات چیست؟

نویسندگان: بامشارکت یک مدیر + یک کارشناس

مخابرات ما – هر مدیری منابع انسانی را مهم میداند و در قبال آن خود را مسئول می شمارد.مهندس صدری هم غیر از این نیست.البته تاکنون مواردی دیده شده است که نشان میدهد نیروی انسانی نزد این مدیر عامل جدید اولویت بالاتری دارد.چرا که تاکید میکند اولویت اولش حقوق قانونی کارکنان است.البته پرداختها نظم بهتری بخود گرفته است.

اما گاهی موضوعاتی هست که کارفرما دیدش با کارکنان متفاوت است.برخی از مدیران در این شرایط کارکنان را به اداره کار و شکایت و قاضی فرا میخوانند.برخی مدیران هم دوست دارند در این مواقع به سمت کارکنان گز کنندتا به علاقمندی کارکنان اضافه شود.

مهندس صدری تاکنون نشان داده است که هیج علاقه ای به حل و فصل اختلافات در محاکم قانونی ندارد یعنی به سمت کارکنان نظر می دهد.اما مشکلاتی برای حل این اختلافات دارد که اولینش کمبود نقدینگی است.

مدیر قدرتمندی می گفت: همیشه اختلاف بین کارکنان و مدیران, کارگران و کارفرمایان  در همه جای دنیا وجود داشته است.هر یک سعی میکند منافع بیشتری داشته باشد.در حقیقت با چانه زنی منافع را جلب می کنند.

این حرفش را قبول دارم.اما در این چانه زنی ها هر یک از طرفین باید قدری از خواسته اش کوتاه بیاید تا به نتیجه برسد.نمی توان از کارکنان انتظار داشت از همه انتظاراتشان از فرضا رفاهیات معوق کوتاه بیایند , از سوی دیگر نمی توان از مدیریت انتظار داشت هر چه از رفاهیات   می خواهیم بی شک پرداخت شود.

چانه زنی همین است.

در تحلیل رفتار وگفته های مهندس صدری به این نتیجه می رسیم که او نمی خواهد حق هیچ یک از ذی نفعان به نفع دیگری مصادره شود.هیچ دلیلی ندارد خود را مدیون یکی از این دسته ها بکند.

مردم, کارکنان, هیئت مدیره و سهامداران کل و جزء ذی نفعان مخابرات هستند.مهندس صدری در مشهد می گوید: هیچیک از سهامدارن کل راضی نیستند حقی از کارکنان ضایع شود که آنان سودی ببرند.

او اشاره میکند که سهامداران انتظار دارند سود معقولی ببرند

او خود را در میانه یک میدان میداند که باید هر دو را با افزایش درآمد راضی کند.

اما سهامدار جز نگاه کردن کاری نمی تواند بکند اما کارکنان می توانند.آنان می توانند با تلاشی مضاعف شرکت را صاحب سودی کنند که هر دو را منتفع کند.

مهندس صدری بارها اشاره کرده است که اگر سودی نصیب شرکت شود اولین منافع باید به کارکنان برسد. بنظر من او چنان روحیه ای دارد که حتی دستور پرداخت کل رفاهیات معوق را بدهد و خواهد داد (بر اساس گفته هایش در مشهد) .اما نگاهش به سهامداران و هیئت مدیره هم هست.

باز او در مشهد می گوید: من باید طرح رفاهیات یا هر چیز دیگری را با اینکه اختیارات کاملی دارم به هیئت مدیره ببرم. باید دلیل کافی و منابع مالی مناسب برای پرداختش داشته باشم.

وقتی از او خواسته می شود که ابتدا صریحا بگوید تفاوت رفاهیات کارکنان را قبول دراد یا خیر, می گوید: برای اینکه بگویم قبول دارم باید قسم حضرت عباس(ع) بخورم؟!

او برای برآوردن تمام خواسته های کارکنان اعم از رسمی و شرکتی و قراردادی نگاهی به درآمد دارد.

اما واقعیت این است که راههای درآمد و شیوه کسب آن جندان به نوع کار کارکنان برنمیگردد.ما نیاز به اصلاح ساختار نرم افزاری و سخت افزاری داریم. نیاز به افزایش علاقمنید کارکنان داریم.

ضمن اینکه تاکنون شیوه های مدیریتی در مخابرات بر اساس یک شرکت خصوصی نبوده است.در حقیقت مدیرانش راه پول درآوردن در این بازار را نمی دانستند.

اما این بار من نشانه هایی از تیزهوشی اقتصادی در مهندس صدری می بینم که می تواند درآمد شرکت را بدون کار دیگری افزایش دهد.این نشانه ها برای من   با جستجوی زیاد بدست آمده است.

نمونه های واضح آن, کاهش قراردادهای مشاوران خارجی , تغییر در نوع حسابداری و نگهداری پول و رابطه با بانکها همینطور تغییر رفتار در قبال همراه اول است که آثار مالی خوبی خواهد داشت و ….

در این صورت می توان انتظار داشت که با بهبود نسبی روحیه کارکنان این بخش نیز به افزایش درآمد بیندیشد.

در این باره چنانچه اطلاعات بیشتری بدستمان رسید گفتگو خواهیم کرد.

890020cookie-checkاستراتژی مهندس صدری در قبال ذی نفعان مخابرات چیست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.