مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات، برای اولین بار در طول تاریخ، همه را به یک چشم می بیند!

[box]مخابرات ما – مخابرات خانواده بسیار بزرگی است.چنانچه کسی فقط نیروهای رسمی را جزو این خانواده بداند اشتباه بزرگی مرتکب شده است.[/box]

 

نوشته : سردبیر

مخابرات ما – پس از ورود مدیریت جدید به مخابرات چیزهایی می شنوم که در عمر کاری من سابقه نداشته است.باور کنید قبولش قدری دشوار است.

در روزگاری که همه سعی در انکار نیروهای شرکتی داشتند وقتی مهندس صدری دستور پرداخت حقوق همه را در اولین ماه حضورش و در 28 ام ماه صادر کرد، گمان کردیم حقوق نیروهای رسمی داده می شود و بعد از چند روز حقوق نیروهای شرکتی و ….!

اما وقتی مدیران مالی از اتاق مهندس صدری بیرون آمدند یک چیز را با من تکرار می کردند: حقوق همه نیروهای شرکتی و رسمی بایدبا هم پرداخت شود!

برایم جالب بود!

ماه بعد و ماه بعدترش هم وقتی در 25 ام هر ماه جقوق واریز شد این رفتار تکرار شذ.دیگر باید قبول میکردم که آن فرهنگ دوگانه زشت و ناهنجار از میان برداشته شده و جمع مخابراتی ها توسعه پیدا کرده است.

بحث عیدی و حقوق اسفند, برای رسمی و شرکتی، واقعه ای بود که دیگر باید باور میکردیم تبعیض ناورا تمام شده.

.

شاید این مسائل برای گروهی کم ارزش باشد ولی برای من که جوانان شرکتی را مانند فرزندانم دوست میدارم و از این تفاوت درست مثل آنان زجر می کشیدم براحتی نمی توانستم از آن بگذرم.برای نیروهای شرکتی که همیشه نیروهای حاشیه و غیرمخابراتی بوده اند اینها اصلا کم اهمیت نیست.

اینها نوید برداشتن بقیه تبعیض هاست.فقط فرصتی می خواهد.

.

بدنیال موضوعی دیگر بودم.

می خواستم حرف بسیاری از کارکنان را به شکلی به مدیر عامل برسانم و جوابی بگیرم.

تقریبا اکثر کارکنان رسمی در مخابرات به این امید بودند که در پایان سال مبلغی بعنوان پاداش از مخابرات بگیرند.عید است و هزینه ها سنگین.هر قدر حقوق بگیرید چاله ها بزرگتر از حقوق شماست.

نیروهای شرکتی هم، بنده های خوب خدا، اصلا از این اندیشه ها فاصله دارند.

پاسخی که به من رسید برایم بسیار جالب بود!تعجب کرده بودم!

مخابرات اگر بتواند کاری بکند، برای همه خواهد بود.یا همه یا هیچکس!. خلاصه مجموعه مخابرات!نمی شود گروهی بگیرند گروهی نگیرند!

.

همه؟!

رسمی ها 20 هزار نفر هستند!

همه؟!

40 هزار نفر دیگر چه؟

نیروهای شرکتی و کارگزاری و … هستند!

دیگر باید باور کنیم که فرهنگ دیگری وارد مخابرات شده است. دیگر باید باور کنیم که ما هم لازم است تغییر کنیم.این بسیار خوب است.

با این تفکر، شاید هرگز من بعنوان کارمند رسمی نتوانم پاداش بگیرم، مهم نیست! شاید هزینه زیاد شود و اصلا پاداش جور نشود، اما هرگز برایم مهم نیست! مهم، برداشته شدن تابوی تفاوت است که حس و حال کار را در درون آدم ها می کشد و از بین می برد!

من خوشحالم به فرزندان شرکتی خودم بگویم که اگر امروز مدیری به پاداش فکر می کند آنان نیز در لیست خواهند بود! … آنها نیز خواهند بود!

 

[box]نمی خواهم با انتشار این مطلب، انتظارات کارکنان را برای پاداش آخر سال بالا ببرم.نمی خواهم باز گروهی از همین حالا چک بکشند! هزینه ها برای شرکتی مثل مخابرات در این مقطع زیاد است.شاید بعد از عید امکان پرداخت مخابرات بیشتر باشد اما حالا سخت است.

اماحرفش هم برای من زیبا بود! زیبا![/box]

882510cookie-checkمخابرات، برای اولین بار در طول تاریخ، همه را به یک چشم می بیند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.