مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما پاسخ بدهید- نظریه معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات در مورد مطالبات کارکنان(1)

[box]مخابرات ما- برای اولین بار خیلی فکر کردیم! با خودمان گفتیم چگونه جواب نامه محترمانه معاونت نیروی انسانی مخابرات را بدهیم.

به این نتیجه رسیدیم که هر چه بگوییم ممکن است نظر شخصی تلقی شود.لذا فضایی باز کردیم تا خود شما در طی هفته جاری , هر روز به یک بخش از نوشته های معاونت مودر نظر پاسخ بدهید.

قبل از هر چیزی باید از مهندس دیانی تشکر کنیم بابت پاسخی که به نامه انجمن صنفی آذربایجان غربی داده است.اینکه سکوت پاسخ دادن شکسته است بسیار ارزشمند است.از قول سردبیر از ایشان تشکر میکتیم.

[/box]

 

مدارک و مستندات : پساما

اما بخش اول از پرسش و پاسخ با مهندس دیانی این است:

نامه ها و مستنداتی که در این نامه ارائه شده است در زیر مشاهده می فرمایید:

حالا پاسخ شما به این توضیح چیست؟

لطفا از ذکر مطالب احساسی بشدت خودداری کنید.با تکیه به استنادات قانونی, شما هم منطقی نظر بدهید.

*****

 

784140cookie-checkشما پاسخ بدهید- نظریه معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات در مورد مطالبات کارکنان(1)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
33 نظرات
  1. همکاررسمی می گوید

    در متن نامه مواردی است که بیان میدارد
    1- انجا که به عرف تبدیل میشود لازم الاجرا میگردد . ایا تا سال 1395 یعنی در سالیان ابتدایی 1389 و بعد از ان چگونه است که هیچ تاییدیه سالیانه ای توسط هیئت مدیره نبوده و صراحت قانون بر ایین نامه بوده ؟!!! و انجا که مخابرات خلف وعده کرده و مقادیر را تغییر داده با زیرکی در سال 1395 با نوشتن یک نامه صوری سعی بر قانونی جلوه دادن ان می نماید
    2- بسیاری از ایتم ها همانند رفاهیات اشاره و صراحت دقیق به ایین نامه دارد چگونه است انجا هیئت مدیره نقشی ندارد؟!!!!
    3- رفاهیات و کلیه بند های ایین نامه سال هاست اجرا میشود و حتی پاداش تشویقی حدود سه الی چهار سال است اجرا شده بنا به اظهار امضا کننده نامه وزارت کار این موارد به عرف کی می خواهد برسد؟!!!!!!!
    4- شرط اولیه واگذاری کارکنان بر اساس اصل 44 حفظ کلیه حقوق کارکنان به شرکت واگذار شده است اول بی قانونی اشکار را حل نمایند بعد به موارد دیگر بپردازند.
    5- در ایین نامه صراحت دارد قوانین مصوب توسط اداره کار به طور یک طرفه قابل تغییر و تفسیر نیست چگونه است که خود وزارت کار عمل بی قانونی را مرتکب شده است؟!!!
    6- محکومیت وزارت کار و مخابرات در دیوان عدالت و شکسته شدن رای دادگاه وزارت کار از جانب دیوان در مواردی نشان از حقانیت خواست کارکنان دارد و علت مقاومت مخابرات و عدم تمکین از قانون وجاهت ندارد.
    7- همکاران عزیز مانند بعضی از استان ها با طرح شکایت گروهی و با گرفتن وکیل از طریق دیوان عدالت احقاق حق نمایند

  2. همکار آخر خدمت می گوید

    سلام
    کارکنانی که در آستانه بازنشستگی هستند باهم متحد شوند و اعتصاب کنند ! دیگه هر چی پیش بیاد آخرش بازنشستگی است ولی حقوق از دست رفته را شاید قبل اتمام خدمت بتوانیم بگیریم.

    1. واقع بین می گوید

      کاملا راهکار مفید و موثر و متناسب با عملکرد کارفرمای قانون شکن می باشد .
      به نوبه خود به عنوان یک همکار رسمی بالای 25 از شجاعت شما درعنوان این پیشنهاد که شاید تنها راهکار باقیمانده است سپاسگزارم .

  3. امید می گوید

    سلام اگر مخابرات تاکید دارد که پرداخت رفاهیات باید بر اساس نظر هیات مدیره باشد پس چرا بیشتراز آئین نامه پرداخت نمیکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به نظرم با توجه با گسترش شبکه های اجتماعی و ارتباط تنگاتنگ همکاران با هم مخابرات به همین راحتی نمیتونه قانون رو دور بزنه.بهتره هوای نیروی انسانی رو داشته باشه وگرنه همکاران برای شرکتی که میخاد کلاه سرشون بزاره با جان ودل کار نمیکنن. چرا مخابرات نمیخاد بفهمه نیروی انسانی سرمایه شرکته هرگونه بیصداقتی به ضرر خودش تموم میشه؟سردبیر محترم شما یه چیزی بگو شاید به نصیحت شما گوش کنه!!!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      امید جان
      برادر من
      همه فعلا ما را بعنوان بلندگوی خودشون دوست دارن
      کسی دنبال نصیحت یا واقعیت نیست

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        بله.انشاء لله همینطوره

  4. پرسش می گوید

    اگر این منطق ایشان را کاملا قانونی و درست دانسته و آنرا بپذیریم . چند سوال پیش می آید .
    1 – چرا در بدو خصوصی سازی این موضوع به اطلاع کارکنان نرسید که هر قانونی مربوط به حقوق و منافع شما را منوط به تصویب و تایید هیئت مدیره می کنیم آن هم صرفا طبق خواست و منافع یک سویه خودشان و سهامدار انبوه و هیچ راهکار قانونی هم برای اعتراض و تغییر آن وجود ندارد .( آیا هیچ کارگر عاقلی در این سیستم می ماند ؟) و این عدم اطلاع رسانی فریب کارکنان بوده .
    2 – اگر به هر دلیلی هیئت مدیره مخابرات قصد حذف تمامی حقوق کارکنان را با استدلال مشابه داشته باشد . تکلیف کارکنان با کارفرمایی با این اختیارات و با مصوبات اداره کار و قانون چگونه خواهد بود ؟
    3 – آیا مناسبات و رابطه کارگر و کارفرما طبق قوانین و برای هر دو طرف لازم الاجراست و یا کارفرما می تواند با هر توجیهی آنرا بر هم زده و مانند ارباب و برده آنرا تنظیم کند ؟

    – خواهشمند است موارد فوق را از طرق قانونی بررسی و پاسخ را به اطلاع کارکنان برسانید .

  5. علی می گوید

    مشکل از وجود دولت با تفنگ می باشد که هیچ قانونی را بر نمی تابد

    1. درود می گوید

      درود بر شما همکار حق گو .

  6. کارمند نزدیک به بازنشستگی می گوید

    سردبیر عزیز سلام
    طاعات و عبادات شما قبول درگاه حق
    تصور بنده و دیگران بر این است که مخابرات ایران پس از مشکلات مالی تصمیم به کاهش رفاهیات گرفته و به هرشکل به دنبال راهی برای این کاهش بوده است.مسنداتی که ما نداریم ولی اگر به سالهای ابتدایی نگاهی بیاندازید میبینید در هیچ سالی هیئت مدیره مهابرات ایران مصوبه ای برای پرداخت رفاهیات نداشته و هرسال طبق آیین نامه آن را پرداخت میکرده است. چنانچه آقایان درست بگویند میبایست در هر سال این مصوبه موجود باشد در صورتیکه در سالهای ابتدایی هیچ مصوبه ای وجود نداشت

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      برای سالهای قبلش فکر میکنم حرفتون درسته

  7. نامدار می گوید

    باسلام و خسته نباشید در استان کردستان اکثرا طی شکایت مقداری از رفاهیات خود را دریافت نموده اند از زمانی نماینده حقوقی مخابرات یک نفر کارمند بازنشسته اداره کار و تعاون اجتماعی در راس کار قرار گرفته و هرکسی شکایت می کند انرا رد می کنند کاملا قضیه برعکس شده به امید روزی که احقاق گردد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      یعنی نماینده حقوقی مخابرات باهاش قرارداد بسته؟
      چکار کرده؟

  8. محمد می گوید

    با سلام
    ما کارکنان رسمی دولتی بودیم بعدها به هر دلیلی (بده بستان دولت با هر کسانی و …) ما را به یه عده فروختند و برای اینکه این معامله مشروعیت داشته باشد آئین نامه حقوق و دستمزد هم نوشتند که مثلا” تمامی حق و حقوق دولتی این آدمهای دولتی حفظ خواهد شد حالا خرشان از پل گذشت و دیگه نیازی به آن مشروعیت ندارند پس وظیفه ما آدمهای دولتی چیست؟

    فقط و فقط هر کسی از حدود 15 الی 20 میلیون تومان حق ضایع شده فقط نفری یک میلیون تومان بگذاریم و یک وکیل طراز اول که لیاقتش قبلا” ثابت شده بگیریم تا به اینها بفهمانیم حق گرفتنی است نه دادنی حتی در یک مملکت اسلامی
    پس آقای سردبیر اگر صلاح دیدید پیشنهاد بنده را به شتراک بگذارید تا اگر مقبولیت عموم کارکنان را جلب کرد به این تنها راه حل متوسل شویم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      محمد جان
      باید یکی بیاد جلو این کار رو انجام بده.
      اینکه ماهیتا از یک سایت انتظار داشته باشیم نظرسنجی بذاره, قبول! ولی وکیل بگیره, پول جمع کنه و …..
      از اعتماد شما خیلی ممنونم. ولی وقت و فرصت هم باید باشه دیگه نه!
      اگر کسی بیاد ما کمکش میکنیم.

    2. همکار رسمی می گوید

      من بشخصه با پیشنهاد ارجاع موضوع به یک وکیل بشرط اخذ رای قطعی با مبلغ یک میلیون برای هر نفر موافقم از مدیر سایت درخواست دارم یک روش برای برای عملی کردن این ایده اتخاذ نمایند

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        یک گروه در تلگرام درست می کنیم هر کسی با این طرح موافق بود بیاد عضو بشه.
        اگر موافق هستید من کمک میکنم.

        1. امیدوار می گوید

          بسیار عالی

  9. علی بیغم می گوید

    سلام
    اول ظریفی آزاد در سالهای گذشته پاسخ داد ( بنا به دلایلی )حالا هم جناب دیانی
    گل بود به سبزه هم آراسته شد

  10. پیام.ا می گوید

    در ایینامه طرح طبقه بندی مخابرات. ،
    ارتقا گروه از نظر تعداد هیچ محدودیتی ندارد،تفسیر شخصی مدیران،این ارتقا صرفا برای مدیران است.برای کارشناسان هرزمان ما خواستیم اجرا میکنیم،
    متاسفانه این هرزمان بعد از هشت سال هنوز نیومده است.بدون شرح

  11. الف م می گوید

    عزیزان من نامه های درون سازمانی که به توسط هیت مدیره مخابرات تهیه شده و حتی اداره کار انرا تایید نموده باشد خلاف قانون است . چون کارمند باستناد ایین نامه حقوق و‌دستمزد و در فرایندی دوطرفه حاضر به ادامه کار در شرکت مبین الکترونیک شده همه ما کارمند دولت بوده که می توانستیم راسا به بخش خصوصی وارد نشویم اما امضا سهام ترحیحی نوعی اعلام رضایت کارکنان توجبه شده این امر یا باید در مجلس یا با تجمعات ده بیست نفره ( برای سر شکن شدن هزینه وکالت ) به وکلای کاردان در سطح کشور اجرا شود وزارت کار بعنوان یار ۱۲/کارفر مایان همواره سعی در عدم رسیدن کارکران به حقوقشان شده وجود وکیل کارگردان در این خصوص لازم است در ثانی شکایت از اداره کار به دیوان بهترین حالت احقاق حق است فقط فراموش نشود لابی مبین الکترونیک یا همان سازمان بازنشستگی سپاه مقداری اصول کار را شبهه ناک می نماید

  12. همکاررسمی می گوید

    در پاسخ به این نوشته باید گفت
    1_اگر ملاک مصوبات این مدیره است پس چه نیازی به تصویب آیین نامه حقوق و دستمزد بوده مگر نه اینست که تصویب این گونه آیین نامه ها پشتوانت قانون را دارد و در حیطه وظایف یک هیت مدیره نیست و از مصادیق قانون کشوریست

    2_چرا بند بند این آیین نامه در اختیار هیت مدیره. نیست .آنجا که بحث ارکان حکمی و قوانین آشکار مصوب کار در قوه قانون گذار است
    بدیهاست هر کجا کارفرما به پرداختی متعهد است از قانون جدا شده و به مصوبات داخلی خود متوسل میشود
    3_ اگر در اختیار هیت مدیره است چرا در آیین نامه تمامی رفاهیات به درصد مشخصی از حداقل حقوق و دستمزد صراحتا اشاره دارد?
    4_ یک آیین نامه نفس خود را که همان لازمالجرابودن آنست را از منظر قانون با خود دارد و اگر به اینصور. نباشد دیگر آیین نامه و طرق اجرایی نیست.
    5_در یک آیین نامه کاری در قانون بند نقض یک طرفه از جانب کارفرما اندیشیده نشده است
    6_وقتی که در دیوان عدالت چندین بار این تصمیم مخابرات و اداره کار محکوم شده چه ایرانیست بر پافشاری بر بی قانونی?!!!

  13. آرمان می گوید

    سلام
    مشکل اساسی ما همان اصلاح کذایی آیین نامه است که آقای ظریفی به آن استناد کرده و تا کنون کسی آن را مشاهده نکرده است .
    جناب سردبیراگر امکان دارد در مورد آن تحقیق شود و در صورت موجود بودن آن را در معرض دید عموم قرار دهید البته امضا های هییت مدیره چک شود تا جعلی نباشد و اعضا صحت آن را تایید کنند .
    در غیراین صورت ادعا از پایبست رد شده و باید از آقای ظریفی آزاد شکایت رسمی شود .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من ندیدمش
      امضای وزارت کار را اطمینان دارم نداره

      1. آرمان می گوید

        هر موقع اطمينان پيدا كرديدكه وجود خارجي ندارد انجمنها و شوراهاي كار شكايت از اداره كار و معاونت جبران خدمت را كليد بزنند .

  14. پیام.ا می گوید

    از نظر قانونی نامه روابط کار وجبران خدمت صرفا یه تفسیر حقوقی بوده واستناد به آن صحیح نیست.

  15. پیام.ا می گوید

    تا آنجا که ما اطلاع داریم از سوی مراجع قانونونی بر علیه کارگران قانونی تصویب نشده نمی دانیم در اداره کار چی شده اخیرا اکثر شکایت کارگران مخابرات را به بهانه واهی رد میکند ویا بر ضد حقوق قانونی ما قوانین را تفسیر میکند در حالی که یکسال پیش وضع بر خلاف بود

  16. جوادی می گوید

    حالا اقای ظریفی بخاطر استخدام رسمی دخترش در شرکت مخابرات این تصمیم را گرفت حالا اگر دخترش را رییس اداره یا مدیر کنند چه تصمیمی در مورد کارکنان مخابرات میگیرد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اولا دخترش نبوده خواهرش بوده.
      دوم اینکه ایشون کلا از مخابرات رفته.قبلا رفته و دیگه اینجا کار نمیکنه

  17. جوادی می گوید

    با سلام چرا یکبار برای همیشه مصوبه هییت مدیره در مورد اصلاح قانون پرداخت رفاهیات را علنی نمی کنند تا همکاران بدانند حق و حقوقشان چقدر است یا ایا این مصوبه را میتوان یک طرفه تغییر داد یا خیر؟

  18. الف م می گوید

    بنام خدا
    ایین نامه حقوق و دستمزد که تمام صفحات ان ممهور به هییت مدیره وقت و به تایید اداره کار . و ایضا نهادهای قانونی رسیده ملاک پرداخت به تمام کارکنان اعم از شاغل و بازنشسته میشود و بخشنامه های داخلی بنابر مر قانون بهیچ وجه دارای وجاهت نبوده و باید تمام موارد یاد شده پرداخت کردد . اینگونه مسائل فقط حجم شکایت به اداره کار و دیوان عدالت اداری از اداره کار را زیاد می نماید پیشنهاد میکنم تا دیوان عدالت بدون در نظر کرفتن لابی شرکت خریدار مخابرات سریعا نسبت به حکم وحدت رویه اقدام نماید

  19. مخابراتی مظلوم می گوید

    همانطورکه اکثرکارکنان برداشت می کننداین نامه کاملا” یک طرفه می باشد.مگر درآیین نامه استخدامی شرکت اولویت استخدام اول باکارکنان شاغل نبود ولی شرکت حتی آیین نامه خودش را که موردتایید وزرا وتصویب شده بود اجرا نکرد ومی خواهد هرسال سر وته تعهدات را بزند.اگرشرکت مخابرات قوانین کار را 100%اجرامی کرد مشکلی نبود ولی زمانیکه قوانین کار را لغو یادورمی زند ولیسانس فنی گروه 6میشود که مثلا طبق طرح طبقه بندی شرکت است وظلم مطلق نتیجه میگیریم که فقط جهت سو استفاده ازکارگر بکارمیرود.درتمام دنیا کارکنان بخش خصوصی رفاه ودرآمدبیشتری نسبت به دولتی هادارند ولی درمخابرات جز ظلم واجحاف دیده نمی شود.ماحتی حق شکایت وگرفتن حق وحقوق قانونی خود را نداریم چون بلافاصله اخراج خواهیم شد.تنهاراه برگشتن مخابرات به دولت می باشد.

    1. همکار رسمی می گوید

      معاونت توسعه منابع انسانی موظف است بمنظور تنویر افکار کارکنان مستندات موجود مبنی بر مصوبه هیات مدیره که مجوز کاهش رفاهیات بر مبنای آن صادر گردیده را همانند آئین نامه حقوق و دستمزد بر روی سایت قرار دهد و واضح و روشن است که چنانچه اختلاف نظری بین کارکنان و شرکت در این زمینه باشد نامه مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار وحی منزل نیست و حتما مراجعی بالاتر مانند دیوان عدالت اداری و … جهت رسیدگی به این موضوعات وجود دارد .منتها مشکل اساسی این است که مدتهاست تکریم و اطلاع رسانی به کارکنان توسط مدیران بالادستی رنگ باخته و و آنان را برای شناخت حقوق حقه خود نامحرم میدانند و صبحتهائی از قبیل اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه شرکت است تنها یک شعار کذب میباشد . مرحوم دکتر شریعتی زیبا گفته است:
      از «تن» تو هر چقدر هم که قوی باشد،ترسی ندارند. از گاو که گنده‌ تر نمی‌شوی، میدوشندت! از …که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند! از اسب که دونده‌ تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند!، اما آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند.
      لذا چنانچه ترسی از فهم کارکنان ندارند دلیلی ندارد مصوبه ای که تنها ذینفعان آن پرسنل میباشند از دید آنان پنهان باشد .

نظرات بسته شده است.