مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مقایسه حقوق-این بار مدیران!

[box]مخابرات ما – پس از حذف هیئت مدیره های استانی هیچ گزارشی نیامد تا ببینیم مقدار صرفه جویی چقدر بوده است.حالا این موضوع را از دید نویسنده ما بخوانید.[/box]

 

نویسنده : محمود آزی

مخابرات ما – در مطلب قبل در منابع مذکور قید شده بود که در سال 94 یک مدیرعامل در یک شرکت بزرگ 22 میلیون تومان حقوق میگیرد. اکنون میخواهیم نگاهی به شرکت بزرگ(خاورمیانه ای) مخابرات ایران بیندازیم.
آقای بیگدلی، معاون مالی شرکت مخابرات ایران اظهار کرده بودند که با ادغام شرکت‌های مخابرات استانی، پیش‌بینی‌ می‌شود در سال 95، 30 میلیارد تومان صرفه‌جویی مالیاتی داشته باشیم.
همچنین در سال 95 ردیف های شغلی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره در 31 استان کشور حذف شد و مدیران مخابرات ایران اعلام کردند که با این کار در هزینه های شرکت صرفه جویی شده اما….آیا اتفاق افتاده است؟اگر بله چقدر؟اگر نه که…

در هر استان 3 نفر و در مجموع 93 نفر مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره در استانها داریم.میدانیم که در استانها مدیرعامل رییس هیئت مدیره است و حتماً تفاوت حقوقی نسبت به اعضای دیگر دارد.اگر متوسط همان 22 میلیون به ازای هر سه نفر بگیریم می شود 66 میلیون در ماه برای یک استان و 2 میلیارد و 48 میلیون در ماه برای تمام استانها و در نتیجه 24 میلیارد و 552 میلیون تومان در سال!
یعنی بدون در نظر گرفتن عیدی،پاداش،حق لباس و ماموریت و … این اعضا و حتی سطوح پایینتر مدیریتی مثل معاونین شرکت، مالیات این شرکت بزرگ با حقوق کادر مدیریتیش برابر است!

اکنون نکته اینجاست که اگر این صرفه جویی ها انجام شده باشد در سال 60 میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه باید رخ داده باشد.

اگر عدد 60 میلیارد تومان را بین تعداد تقریبی مجموع کارکنان شرکت با احتساب 40 هزار نفر تقسیم میکردند , خواهیم دید که میتوانستند به هر کارمند سالیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان بیشتر حقوق بدهند!

اینها همه حداقل بود!

 

762550cookie-checkمقایسه حقوق-این بار مدیران!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
23 نظرات
  1. آشنا می گوید

    در سال اقتصاد مقاومتی وتولید واشتغال هستیم که مقام معظم رهبری با توجه به شرایط موجود این نامگذاری را عنوان نموده اند.اگر می می خواهند منویات مقام معظم رهبری را شرکت مخابرات اجرا نمایند باید از مدیران مناطق شروع نمایند که مدیران منطاقی را که بالای 30سال خدمت نموده اند بازنشسته نمایند تا در این خصوص عدالت رعایت شود وهمه عزیزان بالای 30سال خدمت برای باز نشستگی پیشقدم شوند.در این راستا تعدادی از افراد بازنشست واز نیروهای جوان متعهد ومتخصص در بدنه استفاده خواهد شد.وحتی ممکنه بعلت کمبود نیرودر بعضی از استانها امکان جذب نیروی جدید فراهم شود.

  2. ایرانیم می گوید

    ایرانیم
    سلام واحترام
    مشکل ما ها هستیم که نشستیم و دست روی دست گذاشتیم تا چند نفر از …. البته همهی اینها حمایت شده هستند مگر نه اینکه …
    ما بی عرضگان همهی تاریخ بشریت می باشم ماها مقصر هستیم که این فقرو بدبختی نصیب خودمان نمودیم ؟
    چندنفرمان جمع شدیم تا از همین کارفرمایمان را به باد کتک بگیریم تا حقمان را بدهند نه اینکه فرزندانشان در رفاه و آسایش باشند ؟
    چند نفرمان- ما بیچاره گان – با هم همدل و همزبان و هم یار هستیم ؟!!!!!!!!!!!
    چند سالیست در شرکتهای مخابرات ایران کارمندم
    سال اول پایه حقوقی را 800 هزار تومان زدند
    سال بعد بجای اضافه درصدی که دولت اعلام کرده بود-نمیدانم دقیقا چقدر بود- پایه حقوقی ما شد 750 هزار تومان!!!!!!!!!!!! لطفا دقت نمایید
    بعداز 6 ماه دنبال دویدن حقوقمان در نهایت مبلغی را به عنوان حق حذب دادند گفتند جز پایه شماست
    امسال -سال 96- نه اینکه مزد پایه ما 12 درصد دولت اضافه نشد
    فقط وفقط مبلغ حق جذب را به مزد مبنا اضافه کردند و حق جذب را 0 نمودند!!!!!!
    دقت نمایید
    مخابرات دولتی را …
    و الان ماهارا…..
    مقصر کیست ؟!!!!!!!!!!
    ماها خودمان بی عرضگان تاریخ هستیم بی عرضه تر ….

  3. نامدار می گوید

    باسلام تحیات الهی مخصوصا کارمندان رسمی که سنوات انان بالای 28 سال خدمت بود به عنوان قدرشناسی حق کارشناسی حق سرپرستی و قطع فوق العاده محل خدمت 75 درصدد و حق شیفت اماده بکار و غیره مخصوصا مسئولین ام دی اف والسلام

  4. کارمند کوچولو می گوید

    جالبه که عضو هیئت مدیره بازنشست شده باز دوباره بعنوان مشاور با او قراداد چند میلیونی میبندند مثل اینکه قحط الرجال است وبقیه کارمندان هیچی بلد نیستند واضافه میباشند.با اینکه واقعا در بدنه کارشناسی شرکت نیروهای زبده وبااستعداد وجود دارد

  5. علی بیغم می گوید

    همه کاسه کوزه ها سر رئیس مراکز و معاون ادارات خرد شد و ضرر کردند بقیه حقوق ها همچنان جاری و پابرجاست
    تازه توی چارت جدید چندین مدیریت عریض و طویل برای دوستان خود ایجاد کردند و همه را به نوائی رساندند حالا هم ادعا دارن از این به بعد هر شغل جدیدی ایجاد و یا کسی میخواد ارتقاء داشته باشه از طریق سیستم hr. و….باشه
    همه چیز را یانجا نمیشه گفت دل کارکنان پر است از ناگفته ها

  6. رضا می گوید

    سلام
    متاسفانه اون چیزی که در مخابرات ایران باب شده این است که هر کس رو که از پستش بر میدارن به عنوان مشاور مشغول به کار میکنن. مثلا تمامی اعضای هیئت مدیره سابق در حال حاضر در استانها به عنوان مشاور مشغول به کار هستند و بدون تغییری در حقوق مربوطه. بنابراین نه تنها هیچ کاهش هزینه ای در این خصوص اتفاق نیفتاده است بلکه با این روند جابجایی ها و اضافه شدن مشاورین ( در نظر بگیرید که در مخابرات ایران هر کس که از پستی کنار گذاشته میشود و به جای آن مدیری دیگر مینشیند نه تنها حقوق یک مدیر کم نشده بلکه حقوق یک مشاور که از نظر حقوق و مزایا با حقوق مدیر سابق یکی هست هم اضافه شده است ) بنابراین بار مالی شرکت مخابرات ایران اضافه هم شده است.

    تنها موردی که با حذف شرکتهای استانی به نفع مخابرات ایران شده کاهش مالیات هایی بود که شرکتهای ضرر ده و سود ده ( سر جمع ) به اداره دارایی پرداخت میکردند.

  7. بهروز می گوید

    کدام صرفه جویی عزیزم !
    پستهای هیات مدیره را تبدیل کردند به عنوان مشاور منطقه ( مشاور امور تجاری یا مشاور امور فنی ) با حفظ حقوق و مزایای قیلی .

  8. گیلانی می گوید

    سلام
    سردبیر عزیز چرا مشکل فروختن املاک مخابرات جای مطرح نمی شود همه ساختمانها را دارند می فرشنده چه باید کرد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      عزیز من
      وقتی مدیر عامل میگه هر جا چیزی دارین که مولد نیست نگه ندارین, انتظار دیگری دارید؟
      چه میشه کرد؟

      در این کشور سه شال دیگه , همه مخابرات را که بفروشند یکی از این املاک رو نمی تونن بخرن
      اینا نوعی سرمایه گذاری بوده

  9. ابراهیم می گوید

    ابراهیم بنظر می رسد بعضی از عزیزان کم ترین اطلاعی از الفیای مدیریت ندارند که معتقدند مدیران اگر یکماه نباشند اب از اب تکان نمی خورد اگر چه بنده مدیر نیستم ولی با توجه به سوابق قبلی از فشارها کاری و روحی و تبعات قانونی اطلاع دارم.

  10. محمد می گوید

    باسلام بنظر می رسد تحلیل دوستان از پختگی لازم به دلایل زیر برخوردارنباشد .
    1- باتوجه به اینکه مدیران عامل ورییس هیات مدیره همچنان نقش مدبریت منطقه را دارند حتی با فرض درست بودن مابقی محاسبه که جای بحث دارد یک سوم مازاد محاسبه گردیده است.
    2- مبلغ محاسبه شده جهت 3 نفر بدور از واقعیت است و ای کاش قبل از هر کاری بررسی لازم صورت پذیرد.
    3-عموم این دوستان دارای مدارک بالا هستند و در بدترین حالت حتی در صورت دریافت حقوق قبلی بعضی از ایتم ها کاهش می ابد که یک پنجم مبلغ مورد ادعا را نیز تشکیل می دهد.
    4-تعداد اعضا از قبل از ادغام اصولا 90 نفر ادعا شده نبوده و تعدادی از استانها با عضو اداره می شد . همچنین اعضا ذکر شده هر کدام در حال حاضر وظایفی را بر عهده دارند و بایستی در نوشتار انصاف را رعایت نمود .
    و در نهایت خوب است که همکاران صف و ستاد فقط راجب به اهمیت کار خود سخن نگویند و زحمات سایر همکاران را تادیده نگریند و عملکرد سایرین بعنوان یک عضو تیم نگاه کنند و زحمات سایرین را نادیده نگیریم.

    1. محمود4آزی می گوید

      کسی که خواب است را می توان بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده خیر!
      دوست عزیز بیدار شو اینها همه حداقل بود.حق جلسه بعضی مدیران حقوق یک ماه یک کارگر هست.

  11. کاوه می گوید

    سلام
    جالبه اگر صدها از این صرفه جویی ها هم صورت بگیره در نهایت سود سهام مخابرات همان است که هست.جلل الخالق!
    این بورس و این سهام ما هم خود حکایسیست !

  12. علی شیراز می گوید

    سردبیر عزیز سلام..این همکار مان کاملا درست صحیح میگه .اگر یک مدیر نباشه به حال مخابرات کم وزیاد نمیشه ..ولی …….اگر یک نیرو فنی یک روز نباشه ببینیم مخابرات.چه میشه ….من نوئین سال گذشته به مدت یک هفته..روز تولد امام رضا..مرخصی به مشهد مقدس رفتم .کسی نبود جای من پر بکنه …من یک مفصلبند.بعد از مرخصی تا یکماه نتونستم جبران یک هفته بکنم حتی روزی 2ساعت زیادی کارمیکردم ..آ یا باید فرقی بین یک نیرومتخصص با نیروی ساده مثل حفار یا خدماتی باشد…. همه حقوقها برابر هست ….چرابایداینجور باشد چرا کسی به فکر زیردستانش نیست پس حقوق نجومی میگیرن چکار بکنند .بایستی پیگیر چنین کارایی باشند ….لطفا .لطفا.پیگیری بکنید یکی از مراکز مخابراتی شیراز ..ممنونم سر دبیر

  13. مدیران همدان می گوید

    سلام
    این خیلی موضوع مهمی هست که اشاره کردین، در استان همدان هم واقعا از این بدتر هست یعنی بود و نبود اکثر مدیران و رئیس ها فرقی ندارد چون نیروهای کارشناسی کار را می کنند، و فقط مدیران نگاه می کنند و تقریبا در اتاقشان یا بیکارند و یا همش کاغذبازی جلسات و گشت و گذار تهران ، کیش و ره نگاشتی که شده برای این مدیران فقط اسم،
    و همچنین در استان ما یک مشکل بسیار بزرگی داریم که مدیر منطقه ما جناب آقای نظری پویا فقط میگه من از این مخابرات نان ببرم و اصلا راضی نیست غیر از خودش و فامیل هاش کسی در مخابرات باشد، فقط به نزدیکانش پاداش جبران خدمات می دهد ، فقط فقط به افراد نزدیکش اضافه کاری می دهد، فقط فقط به دور و اطرافش حکم های کارشناس مسئولی به بالا را می زند.
    حتی دوستانی هستند که در هر ماه مجبورند 10 الی 20 ساعت در ادراه اضافه وایسن ولی اضافه کاری به آن ها نمی دهد، ان وقت بعضی ها چهارتا پرونده را اسکن می کنند بعدش چند میلیون پاداش می گیرند.
    بی عدالتی در این مخابرات داره فریادمی کشه و با ظلم هیچ چیزی نمی مونه.
    یا به اون خانمی که تازه استخدامه در سال یه عالمه پاداش داده میشه، با این اوضاع مدیریتی و این همه رئیس باید منتظر به گل نشستن و بدتر شدن اوضاع باشیم
    با حقوق های 30 میلیونی و پاداش های صدها میلیونی از این بهتر نمیشه

    1. علی بیغم می گوید

      میان حقوق من با حقوق مدیرمون تفاوت از زمین تا کهکشونه

  14. رضا می گوید

    انشااله که مدیر عاملها شورش رو در آوردن مخصوصا مدیر عامل فارس که پاداش تشویقی کارکنان روقسطی سی ماهه کرد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      رضا!
      قسطی!؟
      سی ماهه؟
      مگه جقدره پاداش شما؟

      1. رضا می گوید

        هفتادو پنج.الی هشتاد با شرکت مخابرات ایران هم که تلفنی آقای ابراهیمی صحبت کردم گفت هرکاری مدیر عامل استانها بخواد میتونه چون اختیاررودادن در اختیارشون0

  15. نیرومن می گوید

    ۹۹.۹ درصد مدیران بود و نبودشون فرقی برای شرکت نداره و سربارن در صورتیکه اگر یک فرد زبده فنی در اداره یک هفته حضور نداشته باشه وضعیت بحرانی بوحود میاد اما مدیر اگر یک ماه هم نباشه آب از آب تکون نمیخوره همانطور که همین الان هم مدیران همش در سمینار وسفر و گشت و گذارن و کار رو نفرات فنی انجام میدن کو گوش شنوا

    1. همکاررسمی می گوید

      درست می گویید دوست عزیز همان تعطیلات نوروزی و ایام تعطیل سال و اخر هفته ها را هم در نظر بگیرید مصداق حرف شماست و کلیه استان ها را با تمام سیستم ها به مراکز فنی اعم از مایکروویو ها و مراکز سوئیچ و دیتا و فیبر نوری واگذار می کنند و می روند برای ییلاق قشلاق و تفریح و وقتی نیستند دردسر ها هم کمتر میشود .تازه وقتی از سفر بر می گردند موقع حقوق دادن با پرسنل فنی شرکت همانند پرسنل ستادی در تعطیلات بر خورد و هزینه غذا را از انها کم می کنند و انگار طلب کار هم می شوند.کار های بیهوده خود را چنان وانمود می کنند که انگار اگر نباشند کارهای شرکت زمین می ماند و حال حقیقت چیز دیگریست زیرا بود و نبود انها اصلا برای شرکت منفعتی که ندارد تازه ضرر هم دارد. در تمامی همایش ها ی پر هزینه تا حالا کدام گره و مشکلی را از مشکلات شرکت باز کرده اند؟!!!! الان هم ورود و خروج های شرکت را مکانیزه کرده اند البته بهانه انرا سر شکن کرد ه اند روی مراکز فنی در حالیکه شاید بی نظمترین ورود و خروج ها از ان حوزه های خودشان است. مراکز فنی شرکت شاید به جرات بتوان گفت در سالیان دور و حال دارای یک حس خود تنظیم و منظم هستند و اتو ماتیک وار وظایف خودشان را بدون هیچ نظارتی انجام می دهند. اما اقایان با توسل به حربه سعی در بوجود اوردن یک جو دروغین دارند و سعی دارند پرسنل فنی شرکت را از کار دلسرد کرده و تحت لوای بیکاری خود در اورند.

    2. علی بیغم می گوید

      مدیر بایستی پارتی شایسته ای داشته باشه نیاز نیست خودش شایسته باشه که توی اداره بهش نیاز بشه اصولا به مدیری در راستای امور اداره نباید نیازی باشه

      مدیریت نوین خودمانی

  16. حامد شاکریان دربندی می گوید

    سلام

    سردبیر عزیز

    اطلاعی که از یکی از استانها دارم بعد از حذف هیئت مدیره حقوق قبلی بدون کم و کاست به اشخاص قبلی
    پرداخت شده و می شود.

نظرات بسته شده است.