مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کمپین ره نگاشت فهرست مورد بررسی در هفته جاری خود را اعلام کرد.

[box]مخابرات ما- کمپین ره نگاشت مخابرات ما, مطالب مهمی را که در هفته جاری مورد بحث قرار میدهد اعلام کرد.[/box]

 

مخابرات ما- کمپین ره نگاشت مخابرات ما مدتی است برای بررسی و کمک فکری به تثبیت پایه های ره نگاشت در شرکت مخابرات ایران گروهی از متخصصین را در گروهی تلگرامی دور هم جمع کرده است.

این کمپین فهرست و رئوس برنامه های هفته جاری خود را به شرح زیر اعلام کرده است:

[box type=”info”]✍موضوع هفته به شرح زیر اعلام میشود.
موضوع هفته: Transformation

چهارچوب ارائه مطالب:
1- معادل فارسی این مفهوم چیست؟
2- تعاریف و مبانی نظری و ادبیات این موضوع و مبانی ورود ان به کسب و کار
3- تفاوت بین Transformation و Change
4- تعریف و مفهوم Transformation در اپراتورهای مخابراتی
5- نمونه های واقعی و عملی از برنامه Transformation در اپراتورهای مخابراتی در سطح جهان
6- ضرورت Transformation در مخابرات ایران
6- چگونگی اجرای برنامه Transformation در مخابرات ایران[/box]

علاقمندان می توانند با استفاده از لینک زیر به این گروه بپیوندند و در بحث های فنی مشارکت کنند.

کمپین ره نگاشت مخابرات ما 

این گروه صرفا برای مباحث فنی راه اندازی شده است.

 

726660cookie-checkکمپین ره نگاشت فهرست مورد بررسی در هفته جاری خود را اعلام کرد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام
    این موضوع قدیمی
    قبلا داده شده بود

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    آقای دکتر سرائیان در یکی از سخنرانی های اخیرشان در زنجان فرمودند که شرکت مخابرات ایران جایگاه مناسبی در صدور خدمات فنی مهندسی دارد.
    به نظر می رسد این صحبت در تائید و تکمیل سخنان آقای وزیر و تفاهم نامه آقای وزیر با همتای سوری خود در هفته گذشته بود که در راستای تفاهمات بسیار زیادی که قبل از برگزاری مذاکرات صلح سوری – سوری در آستانه قزاقزستان قرار است انجام بشود بیان شده است.
    خدمات فنی و مهندسی مخصوصا در صنعت مخابرات و شبکه یکی از بهترین بازارهای تجاری-فنی موجود کشور و منطقه می باشد که به نظر منطقی می رسد که بهترین جایگاه و سرمنشا آن را نیز می باید در شرکتی با قدمت شرکت مخابرات ایران جستجو کرد. ولی وقتی عملکرد مدیریت شرکت مخابرات ایران را در این چند ساله می بینیم متوجه می شویم که چگونه شرکت مخابرات ایران دست خود را در این بازار بسیار مهم خالی کرد و به جای اینکه این نقطه قوت و مزیت اقتصادی برتر خود را تقویت کند متاسفانه روز به روز ضعیف تر کرد و هم اکنون به جایی رسیده ایم که همکاران ما در شرکتهای مخابرات استانی و شرکت ارتباطات سیار ایران حتی نمی توانند یک سند نصب را قرائت کنند و یک پیچ را بر روی یک راک ببندند و … و همکاران فنی و مهندسی من می دانند که چه می گویم.
    در سالهای کمی دورتر کار نگهداری شبکه های مخابراتی را که اصل کار مخابراتی ها بود و کارمندان و مهندسان شرکت مخابرات را به چنین کارهایی می شناختند را به اشتباه به شرکتهای پیمانکاری بیرونی دادند و عملا شرکت مخابرات با منابع خود و با بازنشستگان خود و با هزینه خود، شرکتهای پیمانکاری را ایجاد کردند و آنگاه کار خود را به انان سپردند و خودشان، پشت میز نشین شدند.
    هم اکنون نیز با وجود پرسنل بازمانده از نسل قدیم مخابرات در استانها کار نگهداری و نصب و راه اندازی ارتباطات سیار را به پیمانکاران بیرون از شرکت واگذار می کنند و خود نظارت می کنند که از نظارت هم که چه عرض کنم متاسفانه با مفسده هایی که در بسیاری از کارهای ریز و درشت پیدا می شود، نظارت نیز به درستی انجام نمی شود.
    فرض کنید که شرکت مخابرات ایران می خواهد یکی از پروژه های سیار نسل سه در کشور سوریه را انجام دهد به نظر شما با چه منابع و امکانات و دانشی می خواهد اینکار را انجام دهد. کدام طراح، کدام نصاب و کدام مدیر پروزه و کدام ناظر و کدام اشنا به سیستمهای نسل سه سیار ؟
    چه برای خودمان گذاشته ایم که بتوانیم چنین پروژه ای را انجام دهیم؟ ما که خودمان تمام این کارها را به دیگران واگذار کرده ایم، چگونه می توانیم چنین پروزه هایی را در کشورهای دیگر انجام دهیم؟
    ما حتی وقتیکه می خواهیم یک BTS را نصب کنیم از خدمات پرسنل پیمانکار دست چندم استفاده می کنیم که آن پیمانکار هم هیچ تجربه خوب و مشخصی ندارد! چگونه می توانیم ادعا کنیم که می توانیم خدمات مهندسی صادر کنیم؟
    فقط در یک صورت اینکار قابل انجام است و آن نیز به همین صورت که در کشور خودمان بصورت سوری و نمایشی انجام می دهیم. خواهید پرسید چگونه؟ اجازه بدهید یک نمونه آن را با هم مرور کنیم . می خواهیم پروژه ی مهندسی سیار را انجام دهیم نخست با رانت این پروژه را به یکی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت سیار واگذار می کنیم و این در حالی است که می دانیم آن شرکت، کننده کار نیست و صرفا می خواهد سرباری از آن پروژه را مال خود کند. سپس آن شرکت نیز به نوبه خود، کار را در بهترین حالت به استانها می سپارد و آن استان نیز مبلغی از آن پروژه را بعنوان سربار برای خود بر می دارد و آن کار را به یک شرکت هم خانواده و زیر مجموعه بدون تشریفات مناقصه می دهند و آن شرکت نیز به نوبه خود مبلغی را بعنوان سربار بر می دارد و سپس پروژه را خرد کرده و به پیمانکاران محلی می دهد و ان پیمانکار محلی نیز کسی نیستند به جز پرسنل بازنشسته و یا پرسنلی که در شرکت مخابرات حقوق می گیرند و در بیرون برای آن شرکتها کار می کنند. و متاسفم بگویم این سلسله واگذاریها فساد اندر فساد می باشد. و در این زنجیره هیچ شرکتی تخصص و تبحر و سازماندهی یک شرکت خدمات مهندسی مخابراتی و IT ندارد.
    واقعا انسان تاسف می خورد از این همه بی کفایتی و سوء مدیریت! و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

    لازم است از تمامی همکاران و مهندسان زحمت کش مخابراتی عذرخواهی کنم که چنین رک، برخی از معضلات مخابراتی را بصورت عیان مطرح کردم. ولی همکاران عزیز، من و شما تقصیرکار نیستیم، بلکه مدیرانی تقصیرکارند که بدون اینکه هیچ اطلاعات و دانشی از مدیریت صنعت مخابرات داشته باشند، در مسند کارها نشسته بودند و تمام فرصتهای مخابراتی را یکی یکی از بین بردند و ما را به چنین روزهایی بدی رساندند.

    1. ناشناس می گوید

      سلام

      همکار محترم دقیقا موارد فوق را در رابطه با سیار در استا ن ا – ش شاهد هستیم .

نظرات بسته شده است.