مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بخشیدن حس پیروزی , به دولت, توسط اعتماد مبین! – بخش اول.

[box]مخابرات ما- شاید تا بحال کسی این دیدگاه را به شما نداده باشد.اما دیدگاه جدیدی نیست.با خواندن این مطلب خواهید دید که تا بحال کسی از این ابزار علیه شما استفاده کرده است و گاهی نیز بر عکس . [/box]

نوشته : نادری80

بخش اول

مخابرات ما – برای اینکه بتوانم این مطلب را آغاز کنم مجبورم یکی از شگردهای سردبیر سایت مخابرات ما را برای شما رو کنم! گاهی فشارها روی این سایت بسیار زیاد می شود! فشارهایی که ممکن است آن را از پا در بیارود!

برای خلاصی از این فشارها , سردبیر شیوه جالبی در پیش می گیرد.”اجازه می دهد طرف های مقابل احساس کنند کاملا پیروز شده اند!”

این احساس پیروزی , باعث می شود فشارها کمتر شود , چرا که طرف مقابل گمان می کند پیروز شده و دیگر لزومی به اعمال فشار جدیدی نیست!… اما پس از مدتی می بینید که چیزی فرق نکرده, سایت سر جایش است و کارهایش نیز همان است و …!

حالا برمیگردیم به ماجرای مخابرات , اعتماد مبین و دولت!

دولت در سال 94 فشارش را روی مخابرات به حدی افزایش داده بود که دیگر قدرت نفس کشیدن هم نداشت! آنقدر قدرت مالی این غول اقتصادی کم شده بود که قادر نبود حقوق کارکنانش را بدهد!

اعتماد مبین چند راه بیشتر نداشت! یا باید این فشار را تحمل میکرد و درآمد دیگری را به مخابرات می آورد تا دوران این دولت تمام شود.راه دیگر نیز تسلیم بود.واگذاری همه چیز به دولت!

در روش اول , دولت تصمیم داشت آنقدر جریمه های مالی برای مخابرات ایجاد کند که تمام درآمد همراه اول و حتی پولهای تزریق شده از کانال های دیگر را نیز ببلعد! بنابراین این شوه پاسخگو نبود.

پذیرش تسلیم!؟  دلیلی نداشت!چرا باید مخابرات با این همه امتیازات خاص اقتصادی و رانتهای سرمایه گذاری به دیگری واگذار شود! ؟خواهش میکنم این جمله مرا یک بار دیگر بخوانید! خود مخابرات به تنهایی برای اعتماد مبین ارزشی ندارد, اما امتیازاتی که بدلیل وجود مخابرات به اعتماد مبین می رسد ارزشمند است!

بنابراین اعتماد مبین , از شیوه سایت مخابرات ما استفاده کرد! اجازه داد دولت احساس پیروزی کند!مدیریت , در سایه یک تفاهم نامه سنگین به دولت واگذار شد! با پذیرش این تفاهم نامه دولت دیگر نمی تواند ادعاهای گذشته اش را نسبت به مخابرات تکرار کند!

مدیریت مخابرات به دولت سپرده شد.

تا دیروز کارکنان , حقوق, هزینه , درآمد , و …. جزو ناکارآمدی های اعتماد مبین بود, حالا وظیفه دولت بود!

تا دیروز دولت به انواع روش ها , درآمد مخابرات را دریافت می کرد, حالا باید خودش چیزی روی آن بگذارد!

تا دیروز اعتماد مبین با مشقت فراوان بخشی از درآمد مخابرات را بعنوان سود سهام در اختیار می گرفت, حالا دولت خودش به اعتماد مبین تقدیم میکند!

تا دیروز دولت مدعی اعتماد مبین بود, حالا برعکس شده است!

تا دیروز دولت پیوسته از مخابرات انتقاد می کرد, حالا دولت مدافع همه سیاست های مخابرات است!

همه اینها, به این دلیل وارونه شد که اعتماد مبین به دولت اجازه داد, احساس پیروزی کند! فقط همین!

دولت حالا مجبور است با همه توانش , ناتوانی های اعتماد مبین را جبران کند و از همه توانش برای گذر مخابرات از تونل تاریک امروز استفاده کند!

البته در مقابل منافعی هم برای دولت داشته! مهمترینش همان احساس پیروزی است! برای تبلیغ از این ره آورد استفاده می کند! وزیر بعنوان ناجی مخابرات امروز شناخته می شود و ….!

همه اینها برای اعتماد مبین که سرش توی حساب و کتاب است و سود حرف اول آنهاست, ارزشی نداشت و از آن استفاده نمی کرد اما دولت می تواند, و در حال استفاده از آن است!

[box]… اما باید باور کنیم پیروز اصلی این ماجرا اعتماد مبین است , حس پیروزی از آن دولت و …. مشقت و بیچارگیش دوباره از آن مردم و کارکنان![/box]

در هر حالی , تراز سالانه منافع زیادی برای اعتماد مبین خواهد داشت, بطوریکه سود سالانه قطعا بیش از سالهای گذشته خواهد بود, گذر از بحران مالی ساده تر می شود , پیاده سازی طرح های بهبود و بهینه توسط دولت اجرائی می شود!

این همه, فقط به این دلیل بدست آمده است که “اعتماد مبین زیرکانه, گذاشته است دولت, احساس پیروزی کند!”

اما در حساب و کتاب اعتماد مبین , یک جایش  اشکالی وجود دارد که در بخش بعدی به آن میپردازم!

*****

 

پی نوشت نویسنده: در طی این نوشته , خیلی سعی کردم از کلماتی استفاده کنم که انگیزش منفی نداشته باشد.معتقدم هر دو طرف , دولت و اعتماد مبین, آگاهانه انتخاب کردند و منافع را بین هم تقسیم کردند.بنابراین بخشیدن حس پیروزی , نباید برای دولت انگیزش منفی ایجاد کند! خود دولت این را خواسته است! در این میان اگر گروهی از کارکنان دوست دارند از نمد نبوده برای خود کلاهی درست کنند , مشکل خودشان است! ضمن اینکه صمیمانه از سردبیر سایت مخابرات ما عذرخواهی میکنم که مجبور به باز کردن سیاست هایش شدم!

 

 

716060cookie-checkبخشیدن حس پیروزی , به دولت, توسط اعتماد مبین! – بخش اول.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. دوست می گوید

    سردبیر محترم تاکنون دولت در این ماجرا پیروز صوری است برای اینکه به پیروز مطلق تبدیل شود بایستی طرف کارمندان و کارکنان و کارگران زیرمجموعه را با روی خوش ببیند و امرار معاش پرسنل را بهینه نماید چرا که:
    1- پرسنل شرکت مخابرات تا زنده اند حامی دولت تدبیر و امید خواهند بود و در ذهن همه نقش خواهد بست.
    2- پرسنل با جان و دل کار کرده و درآمد شرکت را چند برابر خواهند کرد.
    3- کنسرسیوم قلابی پول مفت را به جیب نخواهد زد چرا که درآمد صرف توسعه و پیشرفت و حقوق ومزایای پرسنل خواهد شد.
    4- در طول تاریخ ایران دیگر هیچ آپارتایدی به این شیوه در فکر غارت اموال عمومی و بیت المال نخواهد شد که بیاید با درآمد و فروش اموال اقساط خرید را پرداخت کند.
    5- نمایندگانی همانند نماینده کرمان و اهواز تا زنده اند نزد مردم حوزه انتخابی خود شرمسار خواهند بود.
    6-….

  2. ناشناس می گوید

    سردبیر و اعتماد مبین و دولت ان دنیا هم خدا کند احساس پیروزی کنید چه بر سر نیروهای شرکتی دارید می اورید

  3. کهنه کار می گوید

    فعلا که همه در سکوت فرو رفتن و معلوم نیست داره چی میشه و اطلاعیه جدید و قطعی صادر نمیشه که بالاخره چه اتفاقی میفته

نظرات بسته شده است.