مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بیمه تکمیلی و شرایط بیمه انفرادی

مخابرات ما- آیا امکان بیمه تکمیلی به صورت انفرادی وجود دارد؟ نویسنده به این سوال پاسخ می دهد

 

مخابرات ما- اعضای سایت گاهی مطالب تحقیقی و تحلیلی خود را ارسال می کنند تا منعکس شود.ما نیز از این امر استقبال می کنیم.این مطالب نظرات شخصی نویسندگان آن است اما مشخص است که برای یافتن پاسخ یک سوال زحمت زیادی کشیده اند.

در مطلب زیر، یکی از اعضای سایت به تحلیل بیمه تکمیلی مخابرات پرداخته و تلاش می کند به یک سوال پاسخ دهد: آیا بیمه تکمیلی انفرادی هم وجود دارد؟ آیا راهگشاست؟ آیا به نفع ماست؟ بخوانید و نظرات خود را ارسال کنید.

بیمه تکمیلی

محمد جواد خرم- مخابرات آران و بیدگل

ارزش بیمه تکمیلی، در برخی موارد علی الخصوص در مورد بازنشستگان، از بیمه پایه نیز بیشتر می شود. به همین علت حساسیت نسبت به تغییرات آن طبیعی استد. اخیراً نامه ای از سوی معاونت توسعه نیروی انسانی مخابرات به مناطق ارسال شده است که در آن  سهم سرانه هر نفر مشخص شده است.

در این مورد نکات زیر قابل توجه و بررسی هستند:

۱ – افزایش درصد سهم کارمندان، با توجه به بند ۶ مصوبه اسفند ۱۳۸۵هیئت وزیران مبنی بر عدم کاهش حقوق و مزایا پس از واگذاری مخابرات، قانونی نیست.

۲ – علت عدم انجام این تغییرات از ابتدای قرارداد جدید (اول تیر ماه ۱۴۰۱)  از آنجا اهمیت می یابد که مدتی است شایع شده  شرکت مخابرات قصد کسر یکباره مابه التفاوت مبالغ را از حقوق ماهانه دارد!

۳ – در سال های اخیر، شرکت بیمه طرف قرارداد تعهدات خود را نسبت به فاکتورهای همکاران انجام نداده است.بنابراین سوال مهمی ایجاد می شود: چرا مجدداً با همان بیمه قرارداد بسته شده است؟ ضمن اینکه هنوز هم مشخص نشده  اگر علت عدم انجام تعهدات، عدم پرداخت سهم بیمه شده و کارفرما توسط مخابرات باشد، چرا مبالغ کسر شده از همکاران به حساب بیمه واریز نشده است؟

۴ – به نوبه خود، از دو مورد به شدت دلگیر شده ام! اول آنکه تا آخر این قرارداد تقریباً یکطرفه نمی توانم انصراف بدهم. دوم اینکه این مبالغ مابه التفاوت را مخابرات از حقوق من کسر خواهد کرد، اما به بیمه نخواهد داد!

۵ – برای خانواده ۴ نفره، طبق جدول، با احتساب ۱۰ درصد مالیات، ماهانه ۸۰۱ هزار تومان و سالانه ۹٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان باید حق بیمه تکمیلی بپردازم!  با اضافه شدن سهم مخابرات، این عدد به مبلغ ۱۹٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد رسید! اگر برای همه پرسنل محاسبه کنیم، چیزی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پرداختی به بیمه خواهد شد! آیا این مبالغ برای عقد قراردادی محکم با شرکت بیمه کافی نیست؟

 

با توجه به جمیع جهات، تصمیم به انصراف از بیمه تکمیلی گرفتم لذا به جستجوی بیمهکنندگان در اینترنت پرداختم(سایت azki.com).

 

نتیجه بررسی برای عقد قرارداد انفرادی بیمه تکمیلی

در بخش انفرادی (جدول ۱) سه طرح را انتخاب و مقایسه نمودم. مناسب ترین آنها برای خانواده ۴ نفره، سالانه ۱۸٫۶۶۷٫۰۰۰ تومان می شود که در مقایسه با وضعیت فعلی، این گزینه مردود است.

در قسمت خانوادگی (جدول ۲)، دو طرح با هزینه نزدیک به بیمه تکمیلی فعلی انتخاب و مقایسه شد. چنانچه ناگزیر به انتخاب باشم، گزینه اول (چهارستاره پلاس بیمه دی به مبلغ سالانه ۱۰٫۷۵۴٫۰۰۰ تومان) بهتر به نظر می آید.

برای بیمه شرکتی، تعداد ۵۰ نفر (برای یک شهرستان) با بعد خانوار ۴ نفر جمعاً ۲۰۰ نفر تعیین شد. کمترین و نزدیک ترین به بیمه فعلی و بیشترین قیمت انتخاب و مقایسه شد. سهم سالانه خانواده ۴ نفره در این طرح ها به ترتیب، ۴٫۱۶۵٫۰۰۰ و ۹٫۴۰۸٫۰۰۰ و ۲۷٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد شد. پیشنهاد می کنم کارکنان هر شهرستان، با اضافه کردن سایر بستگان و دوستان و آشنایانشان، رأساً اقدام به بستن قرارداد با بیمه کنند! چرا که بسیار به صرفه تر خواهد بود.

در مرحله بعد، برای استان با ۱۵۰۰ نفر پرسنل (جمعاً ۶۰۰۰ نفر) درخواست دادم که توسط سایت پذیرفته نشد!

مشخص است که با افزایش تعداد نفرات، با ثابت بودن تقریبی پوشش ها، سرانه هر نفر کاهش می یابد. در نظر بگیرید شرکت مخابرات با ۶۰٫۰۰۰ پرسنل (جمعاً ۲۴۰٫۰۰۰ نفر) حتی اگر شرکت هم مبلغی اضافه نکند و فقط پول کسر شده از حساب ما را به بیمه پرداخت کند! چه امکانات و خدمات و پوشش هایی را می تواند از بیمه بگیرد! تازه، این مبالغی که بیمه ها ارائه کرده اند، همه جوره حساب کرده اند که نه تنها ضرر نکنند بلکه چند برابر سود نیز داشته باشند!

آنچه از آمار و ارقام آورده شده نتیجه می شود این است که می توان با این مبالغ قراردادهای بسیار مناسبی با شرکت های بیمه بست.اگر مخابرات به تمامی وعده هایش عمل می کرد.

 

پی نوشت سردبیر- در این تحلیل یک نکته  در نظر گرفته نشده است. قرار شده است مخابرات ۵۰ یا ۸۰ درصد از سهم بیمه را  پرداخت کند  لذا اگر قرارداد شخصیمنعقد شود باید از این سوبسید  صرف نظر کنید

1415870cookie-checkبیمه تکمیلی و شرایط بیمه انفرادی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
19 نظرات
  1. نیروی خدمات اولی می گوید

    سلام وقتتون بخیر سردبیر محترم
    ممکنه پیگیری کنید بیمه آبان ماه خدمات اول کی پرداخت میشه بیمه آذر پرداخت شده ولی ابان هنوز پرداخت نشده با اینکه هزینه بیمه از حقوق کسر شده

  2. 38سال خدمت9درصد می گوید

    سردبیرمحترم سلام ازبیمه معلم میشه به صورت دستجمعی به بیمه مرکزی شکایت ورونوشت بزنیم برای مجلس .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      شدنش میشه
      ولی فایده ای نداره
      دسته جمعی باشه و پیگیری هم بشه بهتره. قطعا از بی حرکتی خیلی بهتره

  3. متحیر می گوید

    مخابراتی ها اعم از شاغل و باز نشسته شدند چوب دو سر سوز بیمه مطالبات قبل را نداده و هر وقت بخواد ارائه خدمتش را مسدود میکنه ،مخابرات هم دیواری از دیوار کارمند و بازنشسته کوتاهتر پیدا نمیکنه ،نمونه اش همین افزایش اخیر سهم بیمه تکمیلی کاش اون را هم به بیمه میداد،فکر کنم ابلیس را به مشاوره گرفتند،و الا این طرح ها از مغز هیچ آدم سالمی تراوش نمیکنه.

  4. 38سال خدمت9درصد می گوید

    درمورد پرداخت نشدن تعهدات ازسوی بیمه معلم باید همه بیمه شده ها طی یک طومار وامضای ان از بیمه مرکزی تقاضای رسیدگی وفرجام خواهی نماییم.

    1. حسیب می گوید

      سلام…وقتی مخابرات حق بیمه ها را به بیمه گر پرداخت نمی کند…متعاقباً طبق قرارداد بیمه گرهم تعهدی نخواهد داشت…شکایت از بیمه بیهوده است…اگر قصد شکایت دارید بهتر است از امل الفساد ماجرا یعنی مدیریت مخابرات ایران بعلت زیانهای وارده و خیانت درامانت شکایت کنید…یاحق

  5. محمود می گوید

    جناب سردبیر، لطفا مبحث بیمه تکمیلی را به انحراف نکشید.

    (( این وظیفه شرکت مخابرات هست که برای بیمه تکمیلی شاغلین و بازنشستگان با شرکت بیمه معتبر قرارداد بسته و سهم خود را مثل زمان دولتی پرداخت کند.))

    لطفا پیگیر اصلاح نامه قرارداد بیمه تکمیلی شوید و از معاون جدید توسعه سرمایه انسانی بخواهید که از بی قانونی دست بردارد و حداقل نسبت به همکاران بازنشسته با احترام برخورد کند. این خلاف انسانیت و منطق هست که در این اوضاع اقتصادی از حقوق فعلی همکاران جهت بیمه تکمیلی ماههای گذشته کسر کنند، درصورتی که هنوز تکلیف مطالبات قبلی بیمه دانا و بیمه معلم مشخص نشده است.

  6. ابراهیمی می گوید

    یک موقعی بنده از رئیس اداره رفاه اصفهان پرسیدم چرا پیگیر مطالبات همکاران از بیمه تکمیلی نیستید ایشان هم گفتند چه خبره مگه؟؟! شما همش ۲۰ درصد پول بیمه را میدین بقیه را شرکت میده اینقدر مطالبات مطالبات نکن.خوب با وجود این نوع مدیران، مخابرات به راحتی سرانه بیمه را افزایش میده و از حقوق همکاران کسر میکنه و به بیمه هم نمیده و بیمه ورشکسته معلم هم به این بهونه به همکاران خدمات نمیده و در پرداخت مطالبات هم تعلل میکنه.اونوقت حضرتعالی منت سوبسید نداده را سر کارمند می‌گذاری.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چقدر ظرفیت خوندنتون کم شده؟
      کی منتش رو روی سرتون گذاشته؟
      من فقط گفتم در حساب و متابی که می کنید اینو در نظر بگیرید که بخشی از پول رو مخابرات میده
      به من چه ربطی داره که منت کار مخابرات رو سر شما بذارم!
      یه ذره ظرفیت رو بالا ببرین لطفا

  7. ناشناس می گوید

    با سلام به همه همکاران محترم
    واقعیت اینه که افرادی در مخابرات در بستن این قرار دادها ذینفعند . والا این محاسبات ساده با یه سرچ ساده یعنی از حوزه تفکر مدیران ارشد مخابرات خارجه . کسی که خودش رو به خواب میزنه رو نمی شه بیدار کرد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      لابد اونا هم به این چیزها فکر میکنن
      با اطمینان میگم مدیارن سالم اونجا بسیار زیاده
      اما شرکتهایی که با این وضعیت مخابرات حاضر بشن بیان و قرارداد ببندن … فکر میکنید چند تاست

  8. ابراهیمی می گوید

    آقای سردبیر شما خبر نداری که بیمه معلم هنوز مطالبات ما از قرارداد قبلی را پرداخت نکرده؟ یه طور گفتید سوبسید را نخواند داشت آدم فکر میکنه…….

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      منظورتون چیه؟
      شما نمی دونید ثبت نامی های بیمه تکمیلی خود ثبت نامی رو باید شخص ثبت نام کننده پرداخت کنه؟ کل مبلغ یک سال رو؟ مثلا همون ۲۰ میلیون تومن رو؟
      از این مبلغ ۲۰ درصدش رو ما میدیم.
      این سوبسیده دیگه.
      حالا اگر کسی مثل مخابرات به وظیفه اش عمل نمیکنه اون یه بحث دیگه است.پس بیاییم در این کشور هر کسی به وظیفه اش عمل نکرد از اجرای وظیفه معافش کنیم.
      برای دوستان شرکتی که بنده های خدا همه پولش رو از جیب خودشون میدن این حرف کاملا درسته ولی برای بقیه بخشی از پول رو مخابرات میده

    2. ناشناس می گوید

      وقتی بموقع پول رو بدن بازم میصرفه آقای سردبیر
      فکر کنید خودمون کل حق بیمه رو پرداخت کنیم مثلاً بجای ۱۰ میلیون ۲۰میلیون رو کامل خودمون بدیم ولی شرایط جوری باشه بعد یکهفته فاکتورمون پرداخت بشه
      و در نظر بگیرید یه هزینه پزشکی ۱۰۰ میلیونی خدای ناکرده بهمون بخوره
      حالا ۱۰۰ میلیون یه هفته گیر بیاد بهتره یا یکسال و نیم بعد در حالیکه ارزشش شده ۱۰ میلیون و اونوقت ما ۹۰ میلیون ضرر کردیم
      التماس تفکر سردبیر جان

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        دوست خوبم
        ممنونم از توضیح شما
        با حساب وکتاب شما درسته
        ولی جمله آخرتون … میشه بگین منظورتون چی بوده؟

  9. 38سال خدمت9درصد می گوید

    مگرنمیبینید این عدم پرداخت فاکتورها توسط بیمه معلم نسل کشی تدریجی مخابراتی هاست که ازان به نسل کشی بیمه معلم یادمیکنیم .باشدکه وجدان خفته مسئولین بیدارشود که بعیدمیدانم کسی که خودش رابخواب زده بیدارکردنش غیرممکن .عده ای ازعزیزان مخابراتی مبتلا به بیماری خاص .دیابت مزمن وسرطان هستند که عدم پرداخت به موقع مطالبات به این بیماری شدت داده استرس برای این بیماران مانند تزریق سم به رگ انهاست .که متاسفانه ۱۳ساله که گریبانگیر ماشده است. نسل کشی .مخایرات.بیمه معلم.

  10. ناشناس می گوید

    یک سوال حال که مطالبات کارکنان رسمی چند ده میلیون شده وعزمی برای پرداخت نیست، چرا شرکت بدهیها یا اقساط و کسورات کارمندان را با مطالباتشان تهاتر نمی کند؟ مثلا چند ماه بیمه تکمیلی از کارمند کسر نکند یا اقساط وام مسکن یا بیمه و مالیات!!!!
    کسورات را در اولین فرصت از کارمند بینوا کسر می کنند، به سازمان ذینفع هم نمی پردازند ولی در مورد مطالبات صم بکم!!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      پیشنهاد خوبیه
      ولی اگر از شما کسورات کم نشه و بعدش هم همونا توی حساب مخابرات نمونه، …
      خب همون کسورات میشه حقوق دیگه اخوی …

  11. عدالت می گوید

    درود.شما درست وصحیح می فرمایید وقتی بیمه دوساله که خدمات نمی دهد بقیه سوبسید به چه دردی می خوره ۲٫این مدیران عزیز هر ماهی یک سوژه دراستین دارند تا ما در گیر کنند واصل مطالبات و…. شود اصلا تحت هیچ عنوانی حاضر به کمک به بازنشسته وشرکتی نیستند

نظرات بسته شده است.