مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کسورات حقوق بازنشستگان بابت تفاوت سهم کارمند در بیمه تکمیلی است؟

مخابرات ما- کانون های بازنشستگی و بازنشستگان می گویند کسورات بابت تفاوت سهم کارمند در بیمه تکمیلی است
مخابرات ما- امروز یکی از نویسندگان سایت مطلبی نوشته بود در باب شایعه تغییر درصد سهم کارمند در بیمه تکمیلی.البته می دانم هدف ایشان باز شدن دروازه های بحث در این مورد بوده است چرا که با من مشورت کرد.حالا در این باره حرفهای جدید داریم.
گروهی می گویند تغییر سهم بیمه تکمیلی برای بازنشستگان انجام شده و اینک بازنشستگان ۵۰ درصد از سهم بیمه را می دهند. ضمن اینکه مبلغ ۷ ماهه هم یک جا  از حقوق ماه جاری  آنان کسر شده است.
نظر کانون بازنشستگان مخابرات آذربایجان شرقی را بخوانید:

بر اساس اطلاع از امور مالی

در فیش خواربار همکاران  در حول و حوش مبلغ یک میلیون هشتصد هزار تومان متفاوت با افراد بعنوان بدهی تفاوت حق بیمه تکمیلی معلم از تیر ماه منظور و پس از کسر و مابقی را از حقوق دی ماه همکاران بازنشسته کشوری از طریق صندوق بازنشستگی یکجا کسر میشود

✍کانون بازنشستگان مخابرات آذربایجان شرقی

قطعا کارکنان مالی استان، اطلاعات دقیقی دارند اما یک سوال اینجا باقی مانده است که در انتهای بحث مطرح می کنیم.فعلا مستند دیگری داریم.

 

قابل توجه بازنشستگان وازکارافتادگان ومستمری ووظیفه بگیران وشاغلین گرامی شرکت مخابرات ایران

 

ضمن سلام وعرض ادب وذکرمستندات قانونی ماده ۸۵قانون مدیریت خدمات کشوری که اشعارمی دارد:

ماده ۸۵- دستگاه های اجرایی مکلفند در چارچوب بودجه های مصوب و آیین نامه ای که به تصویب هیأت وزیران می رسد، کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان ، با مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت برای کلیه کارمندان دولت تحت پوشش بیمه های تکمیلی قرار دهند.

‌ماده ۴۴ – چنانچه کارگر به کارفرمای خود مدیون باشد در قبال این دیون وی، تنهامی‌تواند مازاد بر حداقل مزد را به موجب حکم دادگاه برداشت‌ نمود. در هر حال این مبلغ نباید از یک چهارم کل مزد کارگر بیشتر باشد.

 

اخیراً مطلع شده ایم شرکت مخابرات ایران ومدیران مناطق آن بدون مجوز قانونی وبدون مصوبه هیات وزیران یاحکم از دادگاه وخلاف ماده ۸۵قانون مدیریت خدمات کشوری و یا ماده۴۴قانون کارحق السهم کارفرما درقراردادبیمه تکمیلی بیمه معلم رااز۸۰درصدبه ۵۰درصدکاهش داده وبه حق السهم کارگرافزایش داده وازابتدای تیرماه سال جاری۱۴۰۱ودردی ماه اعمال شده وباهماهنگی باصندوق های بیمه علی الخصوص بازنشستگان صندوق کشوری  مربوطه جامعه هدف فوق الذکر را درردیف کسورات ماه جاری قرارداده اند.

بدیهی است این اقدام قانون شکنی شرکت مخابرات ایران محکوم وعواقب آن ازطرف جامعه هدف درمراجع ومحاکم قانونی مورد پیگرد قرار خواهد گرفت .

کانون بازنشستگان شرکت مخابرات ایران-شعبه اهواز   ۱۴۰۱/۱۰/۲۵

کم کم شواهد بیشتری بر این ادعا جمع می شود که مخابرات ایران در پی افزایش سهم بازنشستگان و شاغلین در بیمه های تکمیلی است اما اینکه تاکنون از حقوق های ماهانه بابت ۷ ماه گذشته مبلغی کسر شده باشد واقعا جای تعجب دارد.

این ۷ ماه بخاطر این است که قرارداد بیمه تکمیلی در مرداد ۱۴۰۱ پایان یافته و باید با برگزاری مناقصه شرکت طرف قرارداد مشخص می شد.از مرداد تا پایان دی ماه حدود ۷ ماه است …

 

اینک زمان طرح یک سوال اساسی است.

در حالی که هنوز :

  • هیچ پیشنهادی از سوی معاونت توسعه نیروی انسانی به هیئت مدیره نرفته تا مجور بگیرد.
  • مدیر عامل هیچ پیشنهادی را تایید نکرده است.
  • مبلغ قرارداد سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ مشخص نشده و طرف قراردادی وجود ندارد

مدیران مالی آذربایجان شرقی  از کجا می دانسته اند که باید چقدر از حقوق بازنشستگان بابت افزایش سهم آنان در بیمه تکمیلی کسر کنند؟ از کجا می دانسته اند در پایان دی ماه این قرارداد منعقد می شود و مناقصه به نتیجه می رسد که فقط ۷ ماه کسر شده!؟

 

واقعا باور آن سخت است! این کسر از حقوق:

  • اگر شده باشد باید دید بر اساس چه مجوزی قانونی اقدام شده
  • اگر نشده باشد باید دید این حرفها از کجا ریشه گرفته و آن پول چرا کسر شده

با این وجود باید پرسید آیا خبری است؟

بله خبری هست! این نامه نشان می دهد که خبری هست!

یکی از اعضای سایت تصویر این نامه را برای مخابرات ما ارسال کرده است.

 

1415640cookie-checkکسورات حقوق بازنشستگان بابت تفاوت سهم کارمند در بیمه تکمیلی است؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
21 نظرات
  1. علوی می گوید

    سردبیرسلام و خدا قوت
    سردبیر جان گویی خبری از خواربار و هزینه های درمان بازنشستگان نیست؟
    گویی بازنشستگان هم به این ظلم عریان ، عادی برخورد می کنند؟!
    چرا بازنشستگان همت نمی کنند تا یک تجمع تاریخی برای یکبار برگزار کنیم و حق مسلم خود را فریاد بزنیم شاید مدیران …… مخابرات گوششان کمی باز شود؟!
    آیا مدیران مخابرات خصوصا سلطانی از قانون فراتراست که اینگونه بیش از یکسال از پرداخت خواربار و هزینه های درمان شانه خالی می کند؟!
    سردبیر لطفا پیام من باز نشسته اصفهان را به سلطانی … و بقیه مدیران و مشاوران مخابرات برسان.
    بسیار ممنون و متشکر از زحمت و تلاش شما

  2. عبدالله می گوید

    سلام این اولین اقدام محبی است .منتظر اقدامات بعدی از سوی این بزرگوار باشید

  3. بازنشسته متحیر می گوید

    فرق مخابرات با سرای ایرانی: اینجا (مخابرات) ریش و قیچی دست خودشونه اونجا (سرای ایرانی) میگن دست خودتونه گندش را در آوردند.

  4. ناشناس می گوید

    جناب سردبیر، میشه لطف کنید کامنت های مربوط به ایثارگری رو فقط تو پیج خودشون تائید کنی؟؟دیگه رو اعصابن این دوستان حق به جانب

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بله حق با شماست
      قطعا باید همه رعایت کنیم
      چشم

  5. ناصر می گوید

    سلام خدمت آقای سردبیر عزیز
    دو نکته هست که خواستم به عرض دوستان برسانم
    ۱_ کسر از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با توافق تامین اجتماعی و مخابرات غیر قانونی هست و خود تامین اجتماعی در این مورد مجرم می باشد
    ۲_ افزایش حق السهم بیمه شده تکمیلی ابتدا باید توسط مخابرات اعلام و در صورت رضایت بیمه شده مخابرات نسبت به کسر حق السهم اضافی بیمه شده اقدام می کرد شاید همکارانی می بودند که نسبت به ادامه بیمه تکمیلی با ۵۰ درصد راضی نبودند و خارج می شدند
    حالا اهم قضیه این هست که بیمه معلم از سال ۹۹ بدهی دارد ولی پرداخت نمی کنید و چند ماه پیش بود که سران مخابرات گفتند حدود شش ماه از بیمه معلم جلوتر هستیم خوب مدیران خدانشناس مخابرات چرا بر اساس قراردادهایی که با بیمه معلم دارید و الان شش ماه از نظر پرداختی به آن بیمه جلوتر هستید بیمه معلم را مجبور به پرداخت بدهیهایش نمی کنید
    خود مخابرات بدهیهای چندین ساله خود به همکاران را پرداخت نمی کند و یا این بدهی غیرقانونی ایجاده کرده خود به همکاران را در وجه بدهیهای خود به همکاران قرار نمی دهد و فوری از پرداختیهای جاری کسر می نماید
    حالا اصل قضیه
    این آقای پیام محبی زیرآبی اهدافش را اجرایی می کند و اینبار معاونت راهبردی را در مقابل همکاران برای خودش در این قضیه سپرکرده است و نامه را با چنان متنی به مناطق نوشته است که گویی ایشان فقط رسالت رساندن این تصمیم معاونت راهبردی به مناطق را دارند
    در حالیکه این مورد اصل ربطی به معاونت راهبردی نداشته و از وظایف معاونت نیروی انسانی می باشد
    به آقای محبی رسانده شود نتیجه این اعمالتان و آه و نفرین همکاران را در پیشگاه خدا خواهید داد عبرت بگیرید و از این دنیای فانی و ظلم و جور دست بردارید

  6. حسین می گوید

    این صندوقهای بازنشستگی که حقوقها بصورت امانت دستشان هست چرا باید اینکار را بکنند ؟ با کدام مجوز و دلیل موجه ؟بفرض که قانونی چرا یجا کسر کردند؟ این بمثابه بی قانونیست، مگر اینکه این اسمش حقوق نباشه بزعم خودشون پول زور میدن ،ضمنا مخابرات از محل بدهی به بازنشستگان می توانست این مبلغ را کسر کند ،والله هیچ ضد انقلابی نمیتواند اینطور که اینها تیشه به ریشه این مملکت میزنند ،ضربه بزند،

  7. همکار می گوید

    سلام سردبیر
    قرارداد بیمه معلم سال ۱۴۰۰ دو ساله منعقد شده است یعنی از ۱۴۰۰/۴/۱ تا ۱۴۰۲/۴/۱٫
    ولی سوال اساسی اینجاست که قراردادی که دو ساله منعقد شده است و سرانه آن از ابتدا برای هر آیتم ( درمان – دنداتپزشگی و عمر ) مشخص بوده است چگونه در وسط اجرای قرارداد به یکباره به صورت غیر قانونی چنین رشد می کند.
    در این صورت متاسفانه باید بگویم که شرکت دست در جیب کارکنان و بازنشستگان کرده است بدین ترتیب که در نامه ارسالی هم سرانه را بالاتر اعلام کرده است و هم حق السهم فرد را افزایش داده است ( از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد ) تا شاید به صورت غیر متعارف تکانی به خود و بیمه معلم بدهد؟ ( آن هم به دلیل شکایت های فراوان از بیمه تکمیلی که آخرین آن نامه ای از بنیاد تعاون سپاه بوده است جهت ارایه گزارش عملکرد بیمه معلم توسط مخابرات ) وگرنه همه اهل فن میدانند که قراردادی که منعقد شده است در میانه قرارداد قابل تغییر نمی باشد.
    آهای نمایندگان کارگری کجایید که این بدعت ها را می بینید و دم بر نمی آورید. سکوت تا کی و به چه قیمتی ….

  8. باریکانی می گوید

    سلام سردبیر جان
    چرا خبری نیست ازمن یک میلیون و صدو پنجاه هزار و خورده ایی کم شده
    و هیچکس پاسخگو نیست حتی بازرسی بانک رفاه می‌گوید به ما مربوط نمیشه

    1. ناصر می گوید

      عزیز بازرسی بانک رفاه درست میگه پولی را که بحسابت ریختند بانک پرداخت میکنه اگر مستمری تامین اجتماعی هستی برو بازرسی سازمان تامین اجتماعی ….

  9. مقصودی می گوید

    کسر بیمه تکمیلی از تیر ماه برای همه‌ی استان ها، هم شاغلین و هم بازنشستگان اجرا شده و معوقه آن در دی کسر میگردد

  10. رساگو می گوید

    سلام نتیجه اخلاقی این خبراین بودکه باید منابع خبری موثق وقابل قبول راانتخاب نمود بخصوص منابع مالی راتقویت واز آن عزیزان کسب خبرکرد.

  11. راضی و ناراضی می گوید

    سردبیر عزیز به آین آقایان مسلمان بگویید چطور طلبتون از کارمند رو نقدا تسویه میکنید ولی بدهی خودتون رو مینویسید به حساب طلبشون.اگه یه ذره انصاف داشتین این طلب ناحق تون رو از بدهی تصفیه نشده به کارمنداتون برمیداشتین و از اون کم میکردین.

  12. همکار 92 می گوید

    تا اونجا که اطلاع دارم ظاهرا کم شده اگه غیر قانونیه چطوری پیگیر باشیم
    چکار کنیم
    شکایت کنیم ؟؟؟

  13. نا شناس می گوید

    باسلام بیداد از این همه ظلم وستمی که درحق کارمند وباز نشسته مخابرات میشود آیا هیچ محکمه ای نیست که به داد مخابراتیها برسه؟ چگونه این همه ظلم آشکار وحق کشیهای این مسئولان بی تدبیر ونا کارآمد مخابرات راتحمل کنیم چرا همه مهر سکوت بر دهان خود زده اند؟ این محبی کیست که با زندگی هزاران نفر اینگونه بازی میکند؟ چرا مدیران این شرکت به قوانین کشور توجهی ندارد وبرای قانون گذاران ومردم ارزشی قائل نیستند؟ چرا هر بار به بهانه ای دست در جیب کارمند وبازنشسته میکنند و از دادن حقوق آنها سرباز میزنند ؟ بالاخره این کمسیون ونمایندگان مجلس وحالا هر کس وهر جا که قرار است به کار این شرکت رسیدگی کند چه کردند ؟ وقتی شرکتهای بیمه از سال گذشته تا کنون هزینه ای بابت جبران خسارات درمان و دندانپزشکی وسایرپرداخت نکرده اند چگونه شرکت میخواهد در قبال خدمات انجام نشده از حقوق کارمند وباز نشسته کسر کند انهم با چنین اضافه درصد سهم غیر قابل قبولی ، نکنه در کشور ما قانون هرته ، لطفا” هرکس میتواندجواب سوالها را بدهدتا همه بفهمنند.

  14. رضا از اهواز می گوید

    سلام ، خب بایدم اینطور باشه اگر غیر از این بود باید شک میکردیم باید بدون حرف و حدیث پشت صحنه دست ببرن تو قراردادها و از حقوق پرسنل کم کنن . ما بیش از سه ساله از مخابرات طلب داریم که پرداخت که نکردن هیچ طلب ساختگی رو یکروزه میخوان برداشت کنن

  15. عبدا.. می گوید

    باسلام ودرود
    اگرقرارباشه ۵۰%بیمه تکمیلی را کارمند بده پس انتخاب بیمه مناسب ومدیریت برداشت وپرداخت خسارات هم باید بانظر ودخالت مستقیم کارمندان انجام بشه .نه اینکه پول ازماکم بشه وبایک بیمه فشل ودست چندم قراردادببندند که هنوز خسارات دندانپزشکی سال ۹۹ ما را نداده که ارزش پول آن امروز یک دهم میباشد.

  16. عبدا.. می گوید

    باسلام
    اگه قراره درصد حق بیمه تغییر کنه باید درابتدا موضوع به ذینفعان اعلام ودرصورت موافقت بیمه تکمیلی اجرا گردد وهرکس موافق نبود انصراف خود رااعلام نماید.تغییر درصد حق بیمه بدون اطلاع کارمند وچند ماه بعد از شروع قرارداد غیر قانونی بوده وازمراجع قضایی قابل پیگیری است که تشکلها باید موضوع راپیگیری نمایند .

  17. ناشناس می گوید

    دست درازی به حقوق دیگران باید جرم باشه
    چطور آقایون اجازه دارن هروقت خواستن ازحقوق دیگران تحت هرعنوانی ازحساب دیگران بردارندبدون هماهنگی لازم ای موارد را کجا باید شکایت کرد لطفا راهنمایی بفرمائید باتشکر

  18. ناشناس می گوید

    اون چیزی که مشخصه اینه جناب اقای محبی داره کاراشو بی سر و صدا انجام میده

    1. عبدالله می گوید

      ما هم منتظریم انشاالله خدا بی سر و صدا ..چوب را بزند ؟! اونوقت صداش در میاد

نظرات بسته شده است.