مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- به اعضای هئیت مدیره و مدیر عامل مخابرات ایران/نگذارید زمان تلف شود.

مخابرات ما-(سردبیر) – در شرایط خاص و حساسی هستیم.با اینکه حال خوشی ندارم و امروز مانده ام تا استراحت کنم اما این مسائل آنقدر مهم است که نمی توان به تعویقش انداخت.تا به حال در پرده گفتیم اما ظاهراً کسی نشنید!پس بگذارید بی پرده صحبت کنیم.

مخابرات ما (سردبیر) – سلام دوستان گرامی به ویژه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل مخابرات ایران! اطمینان دارم آنقدر هوشمند هستید که بدانید آنچه می گذرد قطعا در محدوده اطلاعاتی و حضوری تیم ماست! و ما سعی کرده ایم بدون نام و نان صرفا به شعار اصلی خود عمل کنیم:

  • کمک به مخابراتی ها برای رسیدن به تمامی حقوقشان
  • و کمک به مخابرات برای برخاستن و نجات ارتباطات کشور.

 

این هر دو باید با هم رخ بدهد! جدا از هم امکان ندارد! به همین جهت است که تا امروز بدون نام ونان تلاش کرده ایم و شاید هرگز خیلی ها ندانند که در بسیاری از موارد از نزدیک دخالت مستقیم داشته ایم. اما امروز به حکم وظیفه ای که به ما محول شده است می خواهیم  صراحتا در گام آخر اطلاعاتی چند به مدیران ارشد شرکت بدهیم! لذا به ناچار باید بگوییم از همه چیز مطلع هستیم و همیشه و هر روزه در متن ماجرا بوده ایم!

 

روزی از سوی فرد بسیار موثری ماموریت یافتم برای کمک به مخابرات با بزرگان آن، ارتباط بگیرم تا ببینم آنها برای اجرای خواسته های مخابراتی ها (همه کارکنان از رسمی تا شرکتی)  و بازنشستگان چه می خواهند! چه امتیازی از دولت یا وزیر یا مجلس نیاز دارند تا کمک کنیم آن امتیاز گرفته شود و در پناه آن مخابرات بتواند خواسته های مخابراتی ها را عملی کند!

پیامکی برای بزرگی ارسال کردم! جواب آمد که “با .. و یا آقای …  تماس بگیرید.”

در تعجبم مردانی که حداقل دو سال در بالاترین سطح در مخابرات کار کرده اند، آیا نمی دانند وقتی من چنین پیامی به ایشان می دهم لابد ماموریتی دارم؟

داستان زمانی جالب تر می شود که پس از آن، ایشان به دوست و هم تیمی من پیامک می زند و می گوید :”با معاونت مجلس مخابرات تماس بگیرید!”

چنین اشتباهی برای یک مدیر می تواند خیلی گران تمام شود….

اینها را نوشتم تا بدون تعارف بگویم اگر کسی در متن ماجرا دیده نمی شود  جزو سیاست راهبردی خودمان بوده است  اما ما از همه چیز مطلع هستیم و سعی می کنیم مسائل با هوشمندی بزرگان تازه وارد از جمله نمایندگان مجلس ، در مسیر کمک به مخابرات و مخابراتی ها قرار گیرد.

اینک در نقطه ای هستیم که به لطف نماینده مردم مشهد در مجلس، دکتر پژمانفر نامه تعرفه توسط وزیر ابلاغ شد.دقیقاً می دانم چگونه وزیر بدون رسیدن به خواسته هایش و گرفتن امتیازات فیبری از مخابرات چنین کاری کرد! اما این پایان ماجرا نیست! سه شیر خفته بر سر راه مخابرات و تعرفه ایستاده اند! بازرسی کل کشور، شورای رقابت و … (سومی فعلا یادم نیست) اینها نمی گذارند تعرفه بر جان مخابرات بنشیند! آنقدر جریمه اش می کنند تا نفسش بریده شود!

خدا می داند تهدید نیست بلکه مشخص کردن نقشه بعدی است یا بهتر بگویم  آینده بینی است! اما این مسیر همانطور که توسط مجلس و  دکتر پژمانفر به اینجا رسیده است می تواند به کمک او ادامه یابد و یا به نقطه پایان برسد!

 

اما چرا باید دکتر پژمانفر با وجود این همه خلف وعده مخابرات به این شرکت  کمک کند؟

دکتر پژمانفر فقط یک مسیر را برای مخابرات و هر کس دیگری باز گذاشته است.همین امروز به دفتر ایشان زنگ بزنید تا بلافاصله آن یک مسیر را به شما معرفی کند!   بویژه مهندس نصرتی تنها مسیر رسیدن به مجلس و درخواست کمک است.اما این مسیر چه زمانی باز می شود!

فقط زمانی که مخابرات در طی هفته جاری تکلیف مطالبات شاغلین و بازنشستگان را روشن کند! بحث ایثارگران چون متفاوت از این ماجراست و طور دیگری حل می شود اجازه بدهید در پایان ماجرا به آن بپردازیم! یعنی باید همین هفته حداقل:

  • خواربار یک ماه و مبلغ نقدی  چند مناسبت برای بازنشستگان،
  • خارج شدن رفاهیات شاغلین از فریز و پرداخت حداقل مقداری از این تفاوت در سال ۱۴۰۱  در حق شاغلین

پرداخت گردد.

 

کمک هایی که می توان برای مخابرات گرفت

می توان کمک های بزرگی برای مخابرات گرفت.از جمله :

  • درصدی از آن ۲۷ درصد برداشت دولت از همراه اول!
  • و یا گذر از سه شیر خفته در مسیر تعرفه !
  • برخورداری کلانشهرها از کمک دولت برای اجرای طرح فیبر.
  • و …..

بقیه موارد را وا می گذاریم به اینکه ببینیم مخابرات چه خواهد کرد.

بار دیگر تاکید می کنم! در این شرایط نمی گذارند تعرفه به جان مخابرات بنشیند!مخابرات و مدیرانش گمان نکنند دیگر تعرفه تمام است! تا اینجا همه بخاطر مجلس عقب نشسته اند اگر دست کمک مجلس از مخابرات برداشته شود تعرفه هم ……..!

تا اینجا نظرات کارشناسی عزیزانی باعث شده کمک مجلس به مخابرات ادامه پیدا کند که اگر مطالبات پرداخت نشود دیگر اینان نیز توان دفاع از مخابرات را نخواهند داشت!

 

آقای مدیر عامل!

خواهش می کنم لحظه ای خود را از فضای موجود و حرفهای حاضران جدا کنید! من و دوستان این مسیر،  برای آرامش مخابرات دست به هر کاری زده ایم! اما نقطه رهایی شما برای رفتن به گام دیگر پرداخت مطالبات یا حداقل بخشی از آن است تا نشان دهید برای حرف مجلس احترام قائل بوده اید.

اگر بگویید پولی نداریم باور نمی کنم! آنگاه دیگر مجبورم بپرسم آن پولهایی که برگشت خورد پس کجاست!؟

 

آقای رئیس هیئت مدیره!

برای من بسیار عجیب است! افراد هوشمند درگاه های خروج از بحران را باید بصورت ضربتی شناسایی کنند و نگذارند فرصت ها از دست برود! مگر اینکه هوشمندی شما خارج از درک من باشد!

لطفاً این فرصت مجدد را از دست ندهید! لازم به مذاکره با هیچکسی هم نیست! همین حرفها سند است! حداقل بخشی از مطالبات  را پرداخت کنید! تا ما بتوانیم کمک های دیگری برای مخابرات بگیریم!

در حال حاضر مجلس گمان می کند مخابرات فقط لجبازی می کند!

هفته آینده کمیسیون اصل ۹۰ برگزار می شود، اگر می خواهید آنجا ارامش داشته باشید و همه متفق القول به مخابرات کمک کنند قدمی در مسیر پرداخت مطالبات شاغلین و بازنشستگان بردارید! مجلس وقتی ببیند شما در جهت رضایتمندی مخابراتی ها کاری انجام داده اید کمک خواهد کرد!

 

اعضای محترم هیئت مدیره!

کاش همه شما در جهت برخواستن مخابرات از خاکسترش اتفاق نظر داشتید! بنابراین جداگانه با شما صحبت می کنم! اما پیش از آن یک حرف عمومی با همه شما بزرگان دارم! شما آخرین هیئت مدیره مخابرات نخواهید بود! پس از شما هم باید مخابرات زندگی کند! پس لطفاً تیشه به ریشه نیروی انسانی نزنید! نیروی انسانی با حقوقی که می گیرد دشمن شما نیست که اگر بود امروز حداقل یک میلیون برگ شکایت در قوه قضائیه بر علیه شما ثبت شده بود! این پرسنل و بازنشسته نجیب را به راه های دیگر نکشید! با حقوقشان بازی نکنید!

 

نمایندگان دولت در هیئت مدیره!

خواهش می کنم اندکی تامل کنید! باور کنید آنچه شما می خواهید یعنی کاهش هزینه های پرسنلی از راه حذف پرسنل و ندادن حقوق اولیه شان تامین نمی شود! فقط با افزایش درآمد می توان به خواسته های شما رسید! امروز مخابرات با این حجم از سرمایه چرا نباید سالی صدها هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا هم سهامدار و دولت از سرمایه گذاریش راضی باشد هم کارکنان راحت زندگی کنند؟ چرا نباید بتواند از درآمد خودش توسعه ایجاد کند؟ شدنی است! شدنی است! ولی شما فقط حرف وزیر را گرفته اید که ۷۰ درصد از هزینه های مخابرات هزینه های پرسنلی است! آخر وقتی زراعت شما خشکیده، ۷۰ درصد از هیچ، همان هیچ است! باید زراعت را افزایش داد!

شما می دانید چند دوره است اختلافات وزارتخانه با مخابرات، این شرکت را به قهقرا برده است.از آنجا که شما ما را بخوبی می شناسید خواهش می کنم یک دوره کوتاه به ما اعتماد کنید! اگر مخابرات سرخط نیامد و در مسیر توسعه فیبر و خواسته دولت قرار نگرفت آنگاه هر چه خواستید بکنید! وزیر را به مقابله نکشانید!… لطفاً!

ضمنا به دولت بگویید سهم بیمه کارگزاران روستایی تا سال ۱۳۸۸ را پرداخت کند تا این عزیزان بازنشسته شوند.هم خودشان راضی به این امر هستند هم مخابرات از این شرایط خارج می شود.

 

نمایندگان اعتماد مبین در هیئت مدیره!

گاهی چنان عمل می کنید که انگار فقط چند روزی در مخابرات فرصت دارید! در همین دو سه روز باید زمین ها را بفروشید درآمدش را بردارید و بروید دنبال زندگی خود! …. اما به واقع چنین نیست! پس از مدیریت شما باز هم مخابرات باید زنده بماند و زندگی کند! پس تصمیمات دو روزه نگیرید!

مهمتر از همه اینکه چرا عقب نشسته اید و اجازه می دهید گروهی هر چه می خواهند بکنند! چرا عقب نشسته اید؟! یعنی ما پس از این همه سال در مورد توان و قدرت شما اشتباه کرده ایم؟ آیا زیادی روی شما حساب کرده ایم؟  باید شما اعضای موثر هیئت مدیره باشید و روند فعلی را اصلاح کنید!

ما زمینه ارتباط مستقیم شما را با مجلس فراهم می کنیم به شرطی که به دوران اوج خود بازگردید!

 

حرف آخر!

هفته آینده کمیسیون اصل ۹۰ برای رسیدگی به مشکلات مخابرات تشکیل می شود! قبل از رفتن به کمیسیون باید اقداماتی انجام دهید و حداقل بخشی از مطالبات شاغلین و بازنشسته ها را طی همین هفته جاری پرداخت کنید! وگرنه در کمیسیون هر چه رشته اید پنبه می شود!

این یک اخطار نیست! بلکه یک تصمیم است! و اجرا می شود! مگر اینکه اقدامی بکنید.

همه در موضوع مخابرات کنار کشیده اند! هیچکس حاضر نیست با شما مذاکره کند! نه دکتر پژمانفر و نه دفترش و نه مشاورانش!هیچکس! می توانید امتحان کنید! تنها مسیر باز شما از راهی است که ما می گوییم! پرداخت مطالبات و سپس اعلام ما به مجلس مبنی بر همراهی شما!

به من گفته شده به شما بگویم که باز   یک فرد جوان را به نمایندگی به مجلس نفرستید صرفاً به این عنوان که مجوز ورود دارد! این کار توسط نمایندگان در کمیسیون اصل ۹۰ توهین تلقی شده است!

تعرفه حتی اگر تثبیت شود (که نشده) راه نجات نبوده و نخواهد بود، پس باید از راه های دیگری به مخابرات کمک کرد! مثلاً گرفتن چند درصد از برداشت دولت در همراه اول (همان ۲۷ درصد) ما می توانیم به این مسیر کمک کنیم.

مجلس معتقد است مخابرات به سیم آخر زده و هیچ کاری حاضر نیست انجام دهد! هیچ کاری! لذا با شما مقابله می کند!این دید را تغییر دهید!

هدف ما:

  • نجات مخابرات از شرایط موجود و حتی تغییر شرایط تعرفه
  • کمک مخابرات به اعتلای کشور از طریق ارتقای تلفن ثابت
  • همراه کردن وزارت با مخابرات، و رساندن آن به این تشخیص  (بندهای قبلی) و یا کنار رفتن از وزارت

 

ما می توانیم هدف را به این ترتیب محقق کنیم -هماهنگی های اولیه شده-:

  • در یک بسیج عمومی با نوشتن نامه های متعدد به رئیس جمهور و معاونش (هماهنگی های قبلی انجام شده) برای اختصاص چند درصد از آن ۲۷ درصد برداشت دولت از همراه اول به مخابرات برای توسعه و اجرای طرح ایثارگری (طبق خواسته امروز مجلس) و ارسال یک رونوشت به دکتر پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰
  • گرفتن کمک قطعی از کمیسیون اصل ۹۰ برای اجرا شدن بند اول حتی
  •                                      ارتباط مستقیم نمایندگان با رئیس جمهور و معاون ایشان برای گرفتن بند اول

شرط این کمک ها،  حداقل این است که در هفته جاری:

  • خواربار ماه جاری و چند کمک هزینه مناسبتی در حق بازنشستگان پرداخت گردد تا نفسشان بالا بیاید
  • نامه خارج کردن رفاهیات شاغلین از فریز در هیئت مدیره مصوب گردد و تفاوت آن برای سال ۱۴۰۱ پرداخت گردد (حداقل در دو قسط)

در غیر این صورت با اطمینان می گوییم:

  • تعرفه از مسیر سه ارگان ذکر شده در بالا نخواهد گذشت.چنان بلایی سر مخابرات خواهد آمد که چند برابر  تعرفه صرف جرائم شود چون مجلس کمکی نخواهد کرد.
  • پرونده مخابرات در کمیسیون اصل ۹۰ قضائی  می شود و به قوه قضائیه می رود.به امور قضائی وارد نیستم لذا بحثی در این مورد ندارم.
  • تمام شکایت های پیشین شاغلین و بازنشستگان که به صدور رای منتهی شده است یک جا جمع آوری شده و در اختیار کلیه شاغلین و بازنشستگان قرار دارد لذا آنان تک به تک یا دسته جمعی مشابه همان شکایت ها اقدام خواهند کرد  تا حقوق اولیه خود را بگیرند. لذا سیلی از شکایت های کارکنان مخابرات را زمین گیر خواهد کرد.
  • دیگر هیچ میانجی مانند ما و مشاورین دکتر پژمانفر هرگز نمی توانند مدافع مخابرات باشند.
  • ….

 

بار دیگر توصیه می کنیم بجز مدیران طراز اول (هیئت مدیره و مدیر عامل) به قضیه مجلس ورود نکنند! از ارسال مشاور و یا معاونت های خاص مخابرات به دفاتر نمایندگان خودداری شود! از این موضوع بشدت دلگیر شده اند!

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که : فقط به خواهش مشاور دکتر پژمانفر، بازنشستگان پذیرفته اند تجمع خود را دو هفته به تاخیر بیندازند.این اعتبار را دوباره نمی توان هزینه کرد! لذا تاخیر تجمع را هرگز عقب نشینی ندانید! با سابقه ای که از عصبانیت شاغلین و بازنشستگان داریم توصیه می کنیم به راه عدالت بازگردید!

 

گمان می کنم بار دیگر هر چه لازم بوده است نوشتم! خدایا تو شاهد باش قصدم صرفاً اعلام وضعیت موجود بوده است و دیگر هیچ!

برای ثبت در تاریخ مخابرات، تا حادثه همکدی دوباره تکرار نشود.

سردبیر مخابرات ما

آذر ماه ۱۴۰۱

 

 

1406740cookie-checkسردبیر سلام می کند- به اعضای هئیت مدیره و مدیر عامل مخابرات ایران/نگذارید زمان تلف شود.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
75 نظرات
  1. بازنشسته می گوید

    سلام سردبیر محترم .چرا چشمهای مسئولین عالی کشور نمی بینند که این مدیر عامل مخابرات ایران چه بلای برسر جان شرکت مخابرات ایران وبازنشتگان و کارمندان آورده است ..

  2. حبیب می گوید

    از قد کوتاه ماست که دیوار بلند است.چند روز دیگه هم گندش در میاد که در مخابرات اختلاس فلان و بهمان شده و حضرات مدیران هم در کانادا و استرالیا تشریف دارن چندتا رده پایین هم میدن دم تیغ نگی نگفتی .

  3. ناشناس می گوید

    سلام سردبیرگرامی ممنونم که خداوندراشاهدگرفتیدوآخرین تذکرات رابه مدیران شرکت دادیدامابنظربنده حقیرهمان دستهای پنهانی که ازآستین صهیونیست ها ودشمنان این امت بیرون آمده ومانندغده سرطانی درجریان اغلب سازمانها ونهادها پیش رفته وبجز به زانو درآوردن این نظام هدف دیگری رادنبال نمیکندشرکت مخابرات هم ازاین قاعده‌ جدانیست وزمان انشالله همه چیزرانشان خواهدداد ومعلوم خواهدشد که بازمدیرانی که درشرکت سالهای زیادی ظلم کردن بازهم بازی درخواهندآورد وهیچ تلاشی جهت پرداخت حق مانخواهندکردچونکه حق است واین آقایان بدنبال ناحق هستند نه حق والحق وحقیقت فقط شعارش رابخوبی میدانند ممنونم رسول‌ عباسی بازنشسته ۹۴منطقه ۵تهران

  4. ناشناس می گوید

    سر دبیر محترم به وزیر بگویید که خدا کنه پول بازنشستگان بشه درد بی درمون من که راضی نیستم

  5. بسیجی سابق(دهه شصت) می گوید

    سردبیر محترم وعزیز
    ضمن سلام وخداقوت ،از تلاشهای بی وقفه ،خاضعانه ،با حوصله ومتانت ،حضرتعالی ،در مقابل مدیران مغرور ،لج باز خودخواه که همه برآن واقفیم درصدد حل مسایل ومشکلات پدید آمده ،تشکر وقدردانی مینماییم وآرزوی توفیق برای شما(خانواده مخابرات)دارییم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بی نهایت ممنونم
      دعای خیر شما مایه قوت و قدرت ماست

  6. ناشناس می گوید

    سلام و صبح بخیر سر دبیر محترم فقط به داد دل نیروی رسمی و دریافت معوقات و خواروبار و هزار چیز دیگر بپرداز اما واسه نیروی شرکتی بگو جور دیگر باید موضوع حل بشه واقعا یک بام دو هوا رجوع کن به وجدان خودت در این متن بلند بالایی که نوشته ای ببین نیروی بدبخت شرکتی کجاش هستش . الم یعلم به ان الله یری……

  7. ناشناس می گوید

    مخابراتی که روزی به دولت پول قرض میداد به چه روزی افتاده .یادمه روزی مدیرکل خوشحال از در امد عالی امده بود قسمت کامپیوتر و من قبضهارا برای چاپ گذاشته بودم امد و حال و احوال منم گفتم از هر یک میلیون یک تومان بده من شبها هم همینجا میخوابم.کمی شوخی و خنده و خداحافظی حالا این مرحوم به کما رفته با تنفس مصنوعی دیگه بر نمیگرده مگر برگروه به دولت

  8. ناشناس می گوید

    مخابرات دیگه سیر نمی دهد موقع ذبح کردنش است

نظرات بسته شده است.