مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چرائی یک ماجرا! چرا وزارت ارتباطات مخابرات را جریمه کرد! -بخش دوم

مخابرات ما- چرا وزارت ارتباطات مخابرات را جریمه کرد! در این نوشته سعی می کنیم پاسخی برایش پیدا کنیم. -بخش دوم

(بخش دوم)

مخابرات ما – بحث ما در بخش اول به اینجا رسید که مخابرات ایران در آرام ترین و بهترین دورانش در طی دو سال گذشته قرار گرفته بود.اما به بک باره ورق برگشت.ما پرسیدیم  چرا؟

به نظر می رسد عوامل مقابله با مخابرات ایران منتظر یک بهانه بوده اند و یک کار نسنجیده و حساب نشده بهانه را دست آنان داده است!

سیتنا  گفتگویی با سیدصالحی  معاون فناوری مخابرات ایران منتشر کرده که بخش هایی از آن را می خوانید: (اصل مصاحبه را اینجا بخوانید)

 روز اول باید می‌گفتیم آقای وزیر شما بر چه مبنایی می‌گویی به ۲۰ میلیون پورت FTTH نیاز است؟ مبنای خودت را بگو. یا نمی‌دانی پورت چیست یا نمی‌دانی ۲۰ میلیون چه مقدار است! کجای دنیا چنین سرویسی دارد؟!

ما کلاً با ۱۰ میلیون کاربر می‌خواهیم به ۲۰ میلیون FTTH برسیم.

فقط با گفتن که اتفاقی نمی‌افتد. می‌گویند پنج تا قورباغه در استخر بودند، یکی از آن‌ها تصمیم گرفت به بیرون بپرد، حالا چندتا قورباغه در استخر هستند؟ همچنان پنج قورباغه، چون او فقط تصمیم گرفته‌است، نپرید! الان هم وزارت ارتباطات نشسته پشت درهای بسته و برای خودش تصمیم گرفته است،…. مخابرات دارد مسیر خودش را می‌رود

روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در همین رابطه توضیحی داده است:

زمان این گفتگوی دوستانه و غیررسمی مربوط به ماه های گذشته بوده و….  نه برای انتشار در افکار عمومی؛ بلکه مقرر بوده این مصاحبه بعدا در گفتگو با آقای سیدصالحی و دیگر فعالین حوزه ICT کشور تکمیل شده و سپس در قالب یک گزارش خبری آسیب شناسانه باشد اما تنظیم غیرحرفه ای و انتشار بخشهای حاشیه غیر قابل انتشار این مصاحبه بدون کنترل نهایی با گفتگو شونده علی رغم توافقات انجام شده منجر به شیطنت های رسانه ای و برداشت های خلاف واقع شده است….

بدون تعارف بگویم، از آن مدیر عامل اخلاق گرا و دقیق در انتخاب و استخدام کلمات چنین معاونی بعید است!

در دو دوره ای که معاونینی نا آشنا با فضای مخابرات و جوان برای فناوری مخابرات  انتخاب شده اند منتظر چنین روزهایی بوده ایم.

آقای معاون باید به چند سوال صریح و روشن پاسخ دهد:

  •  این شرکت مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره و روابط عمومی دارد سیاست های مخابرات توسط این افراد اعلام می شود نه کس دیگری.اگر کسی مجوز گفتگو به ایشان داده است همینجا اعلام کنند.
  • روابط عمومی چرا در این گفتگو حضور ندارد تا به آقای معاون اشاره کند از چنین اصطلاحاتی استفاده نکند!
  • مخابرات ما خودش مخابراتی است اما برای یک سوال ساده باید هفت خوان رستم را رد کنیم یک خبرنگار نا آشنا با مخابرات چرا باید روبروی معاون این شرکت بنشیند و با هوشیاری چنان اعتمادی جلب کند که معاون جوان شرکت از فضای رسمی خارج شده و وزارت را به استخر و فعالیتهایش را به پرش قورباغه تشبیه کند!
  • چرا از زبان زیبای فارسی  و هزاران اصطلاح مناسب آن استفاده نشده؟ چرا در گفتگو مثالی زده می شود که با فرهنگ ما همخوانی ندارد!
  • چگونه ممکن است یک مدیر در سطح اول ارتباطات کشور چنین کلماتی بکار ببرد؟ چرا چنین بی تجربه عمل شده که فضای گفتگوی فنی تبدیل شده به گفتگوی گذری در یک بقالی در زمان خرید یک سطل ماست!
  • اگر به خبرنگار اعتماد نداشته اید چرامقابلش بی پروا نشسته اید؟
  • آدم مجرب اختیار استخدام کلمات و نوشته های خود را به دیگران می سپارد؟ آیا هرگز یک لحظه فکر نکردید که خبرنگار مقابل شما ممکن است به مراودات مخابرات با یک وزارتخانه آشنا نباشد! شاید اصلا نداند ۱۰۰ هزار خانواده نگاهشان به افزایش تعرفه است که با این مصاحبه به باد رفته است!
  • و…

 

به خود اجازه نمی دهم بیش از این وارد جزئیات شوم اما سوالاتی از مدیر عامل شرکتمخابرات ایران دارم:

 

  •  حالا چه کسی پاسخ این آبروی بر باد رفته مخابرات را می دهد؟ شما که چنین انتخابی داشته اید یا مخابرات که در معرض طوفان قرار گرفته است؟
  • عکس العمل شما پس از مشاهده این مصاحبه چیست؟ آیا نباید وزیر و اطرافیانش برخورد مناسب شما را ببینند شاید یک گام به شما نزدیکتر شوند و تعرفه بر باد نرود؟
  • وزیر ارتباطات به خاطر مساپل اخیر معاونش را تغییر می دهد حالا شما چه می کنید؟
  • چگونه انتظار دارید که تمام اعوان و انصار وزیر ارتباطات با مخابرا ت دوستانه رفتار کنند در حالی که نه شما و نه معاونتان یک عذرخواهی ساده نکرده اید!

در نهایتُ مصاحبه معاون فناوری اطلاعات مخابرات ایران هرگز شایسته یک شخصیت علمی و فنی نبوده است و مخابرات باید عکس العمل مناسب نشان دهد سپس به سمت وزارتخانه و مجلس برگردد.

 

از ما گفتن! می دانم که باز ساعتی دیگر انواع تهدیدها آغاز می شود اما برای ما مخابرات ایرانُ کارکنانش و مردمی که سرویس می گیرند مهم است و دیگر افراد به میزان کمک به اعتلای مخابرات مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

 

1401900cookie-checkچرائی یک ماجرا! چرا وزارت ارتباطات مخابرات را جریمه کرد! -بخش دوم

Please rate this

0 1 2 3 4 5
20 نظرات
  1. همکار می گوید

    سلام سردبیر محترم
    اگر می خواهید یکی دو روز منتظرباشید اشکالی ندارد ولی در جریان باشید که سازمان تنظیم مقررات طی نامه ای که روز سه شنبه به شرکت واصل گردیده است اعلام نموده است که پروانه فعالیت مخابرات که سررسید آن آذر ماه امسال می باشد تمدید نمی گردد.
    این را گفنم که در دیدار دوستانه خود چپتان پر یاشد.

  2. یاسر می گوید

    ی مثل داریم که میگه:

    به اسب شاه گفتن یابو!!!!

    خدایی مگه وزیر معنی پورت رو میدونه؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یاسر!!
      باز نوبت شما شده؟

  3. ناشناس می گوید

    سلام بر سردبیر محترم وهمراهان وای از دست کسانی که سرنوشت این ملت را به دستشان دادیم …. ؟این دیگر چه صیغه ای از به انحراف کشاندن افکار عمومی است ؟ اینها مارا چه حساب میکنند ؟ پنهان باهم تبانی میکنند وزندگی همه را خراب کرده … انقدر مغرور شده اند که فکر نمی کنند در این جایگاه برای برطرف کردن مشکلات مردم قرار گرفته اند نه اینکه دنبال منیت وانتقام! اگر طبق ادعاهایشان کارشان برای خداوخلق اوست منتظر هستیم ببینیم چه گلی به سرمون میزنید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام دوست گرامی
      به نظرم هر دو مورد رو با هم قاطی کردین
      بالاخره تبانی کردن یا انتقام میگیرن از هم؟
      به تفکرات یک سر و شکلی بدین اخوی
      من که دنبال کردم مسائل رو واقعا درگیری پیش اومده و بحث تبانی برای ندادن حق نیست واقعا

  4. مینا می گوید

    به نظرم حرف اقای سید صالحی کاملا درست بوده. چرا باید پروژه تعریف بشه با اعداد نجومی غیر قابل اجرا؟!
    .بقیه فقط پی بهانه هستند .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      در دنیای روابط دو جانبه
      حرف درست رو درست باید بزنیم

  5. محمد می گوید

    خب همه چیز رفت روی هوا، مثل همه روزهای مدیریت این نالایقان، مشاور گرامی متخصص در جنگ های روانی است، برای همه مخصوصا پرسنل، به عنوان یک مطلع عرض میکنم که در جلسه آخر مجلس اقای مدیر عامل وقتی اقای پژمانفر گفت باید انجام بدید و عصبانی شد، ابرو بالا انداخت گفت اعدامم که نمیکنن، انجام نمیدم، جهت اطمینان می تونید از اقای مطهری بپرسید. نگاه نا امیدانه ندارم، اما همون حرف اقای سلطانی تو جلسه مدیران هست، تا من هستم خبری از این حرفا نیست. ختم کلام.
    تشکر ویژه هم دارم از سردبیر عزیز بخاطر نامه عذرخواهی، واقعا فرق داره یکی از دل مخابرات باشه و دوستان از بیرون چون دلشون برای ما نمی سوزه، دمت گرم آقای آرشیان عزیز.

    1. ناشناس می گوید

      استخدام باید بر مبنای شایستگی و نیاز باشه. حقوق باید بر مبنای توانایی و عملکرد باشه. هر اقدامی که این اصول رو زیر سوال ببره غیراخلاقیه. ما سالهاست از این مدل سهم‌دهی ضرر کردیم. حتی خود ایثارگران هم از این مدل سهم‌دهی ضرر کردند. با همین سیستم غلط هست که افراد بسیار شایسته از مدیریت حذف شدند و افراد ضعیف بر مسند قدرت نشستند و تهش شده این تورم و بیکاری.
      اگر فردی برای کشورش زحمت کشیده جنگیده. دولت باید امتیازات خاص مالی بده واقعا حقشون هم هست چرا که هم زحمات زیادی کشیدن و هم آسیب دیدن
      اما تبعیض دشمنی ایجاد میکنه. تفرقه ایجاد میکنه. آدما رو باهم دشمن میکنه. ناامیدی ایجاد میکنه.

  6. جواد می گوید

    سلام اصل مشکل عدم اجرای تعهدات مخابرات است که در مجلس داده وانجام نداده قبل از مصاحبه هم وزیر در مجلس صحبت از جریمه مخابرات کرد و با وساطتت نمایندگان یک ماه وقت گرفت که سه موضوع اجرا کند که انجام نداد البته سردبیر فقط به رسمی ها فکر می کند شاید مصاحبه هم بی تاثیر نباشد

  7. علی نادری می گوید

    با سلام و درود حاجی اینجا ایرانه. نمیخوان به قول‌ها و وعده هاشون عمل کنند چرا بازی در میارن.اینا همش فیلمه اول می‌خوان مخابرات و جریمه کنن بعد مدیر مخابرات و عوض میکنن و در آخر جریمه ها بخشیده میشه که نه کمیسیون اصل نود ورود کنه نه به قول‌ها و وعده های پوچ و خالیشون عمل کنند. خیلی عجیبه کجای دنیا حق بیمه کارکنان و پرداخت نمیکنن.عجبا اینجا ایرانه…

  8. حاجی می گوید

    حاجی سلام
    ینی مهلت یک ماهه تاثیری تو تصمیم وزیر نداشته؟
    فقط چون یکی تو مخابرات یه حرفی زده وزیر زده زیر میز؟
    به نظرتون یه وزیر همه جوانب و عواقب داستان رو بخاطر یه حرف یکی از مدیران میانی مخابرات به جون خریده ؟
    بنظرم تاثیر داشت حرف اون مدیر اما نه صد در صد ماجرا این نبوده
    اینکه مخابرات حرف وزیر و نمایندگان مجلس رو به هیج جا حساب نکرده هیچ ناثیری نداشته و فقط چون فلان مدیر فلان چیز و گفت وزیر قاطی کرده ؟
    اینکه اقای پژمانفر نامه زده به مدیر عامل که گزارش کارتو بگو ولی اقایان انگار نه انگار ، بی تاثیر بوده؟
    احساس نمیکنید اسن نتیجه بیخیالی مدیران مخابرات ؟
    من نظری نمیدم اما بعنوان خواننده سایت شما فقط مصاحبه فلان مدیر علت نبوده؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قطعا دنبال بهانه بودن
      که جور شده
      ولی قبول کنید این مصاحبه متعارف نبوده

      1. ناشناس می گوید

        با سلام و عرض ادب خدمت سردبیر عزیز
        فرمایشات شما متین ولی تصمیم این مدیران و وزارت خانه ای ها و مجلسیان براصل ندادن و یا به تعویق انداختن استوار است چراکه حق و حقوق کارمندان و بازنشستگان و ایثارگران و ….. ربطی به بی ادبی و بی نزاکتی یک مدیر ندارد تا به حال اینچنین بوده که آن مدیر را برکنار کرده و توبیخ کرده و به شهری تبعید کنند نه اینکه نان شب کارکنان و …… را گروگان بگیرند پس می توان گفت که این جنگ زرگری است مثل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که دولت وزیرش را نیز قربانی کرد ولی به خاطر فشار بازنشستگان و تشکل های آنها زیر بار افزایش حقوق رفت( برخلاف میلشان ) . حالا حکایت ماست باید همه یک صدا فریاد بزنیم تا حقمان را بگیریم چون خودشان تنها این مسیر را باقی گذاشته اند . خداوند یار و یاور مظلومان است.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          اوه! چقدر پیچیده کردین ماجرا رو!
          یک معاون رو قربانی میکنن تا پول ندن؟!
          دو روز صبر کنید خواهیددید چی میشه
          اصلا همه چی میره به حاشیه وقتی این اتفاقات میفته ضمن اینکه واقعا اشتباه میکنید

          1. ناشناس می گوید

            دقیقا عرض بنده هم همینه که بی ادبی و مصاحبه نامتعارف یک معاون… چرا باید همه چیز را به حاشیه ببرد و مطالبات این خانواده بزرگ را به تعویق بیاندازد چراکه فرمودید: ” دنبال بهانه بودند که جور شده ” واقعا این بهانه بچه گانه و مسخره ای نیست ؟ و شما در نامه سرگشاده خود گفته اید : ” انتظار داریم سرنوشت ۱۰۰ هزار خانواده مخابراتی در گرو تصمیمات جوانمردانه و حکیمانه شما باشد ” یعنی وزیر این اتفاق را جدی گرفته ! در صورتی که همه میدانند که گفته های یک معاون ارزشی ندارد و به حاشیه رفتن همه زحمت های دوستان و عزیزان و بزرگواران علت دیگری دارد که اشاره کردم . ببخشید که با این همه زحمات بی وقفه و خستگی مصدع اوقات شدم خیلی بزرگوارید ممنونم

            1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

              دوست گرامی
              حرفهای شما درسته اما دو چیز را یکی درست و یکی غلط رو کنار هم قرار دادین
              وزیر یا مخابرات دعواشون شده سر یک موضوع کم ارزش درسته
              ولی مطالبات بخاطر این موضوع عثب نیفتاده چون از اول مخابرات قصد دادنش رو نداره یا نداشته اصلا قولی نداده که بده

    2. حقیقت می گوید

      سلام .
      شما هم همه رو ربط بدین به اینکه واقعا نمایندگان فقط در پی تبدیل وضعیت همکاران هستتد
      این موضوع به نظر جزعی از اختلاف کل هم نیست

  9. خودی می گوید

    با سلام
    خدمت شما عرض کنم که مدیر عامل مخابرات و سهامداران عمده نه تنها از این گاف ناراحت نشدند بلکه بسیار خوشحال هستند، شاید هم این دعواها سرکاری باشد، خدا شاهده به همه چیز آدم شک می‌کند. قسم مدیر عامل را یادم نمی‌رود که پول نداریم و کشتی مخابرات به گل نشسته و … و دم خروس ،حالا هفته پیش که ۲۰۰۰ میلیارد از حساب مخابرات خارج شد و برگشت
    چه کنیم
    چه میتوانیم بکنیم
    از بس دعا کردیم که خدا اینها را هدایت کند خسته ایم
    فکر میکنم خدا از ما راضی نیست که اینقدر بیخیالیم که حق ما را بخورند و ببرند و امثال همراه اولی ها مانند برده به ما نگاه کنند ، حقمان است ، حق گرفتنی است نه دادنی
    اگر قرار بود مجلس کاری کند وضع مملکت این نبود
    و اینهمه مسول نالایق رای اعتماد نمی‌گرفت.
    اللهم عجل فرج صاحب الزمان

  10. هیچ بزرگ می گوید

    نمیدونم من دیگه زیادی بدبینم و شکاک، یا بازم میگم اینا بازی خودشونه با نقشه همان مشاور اعظم.. دست همه شون در یه کاسه هست سردبیر

نظرات بسته شده است.