مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پیوست نوشت: آیا دولت می‌خواهد سهامش در شرکت مخابرات را به کلی واگذار کند؟

مخابرات ما- دولت با واگذاری بخشی از سهامش در شرکت مخابرات موافقت کرده و از سویی مجلس طرح نحوه مدیریت سهام دولت در شرکت مخابرات را اعلام وصول کرده است. آیا دولت قرار است به تدریج از شرکت مخابرات دست بکشد؟

مخابرات ما –  به گزارش پیوست، پس از خصوصی‌سازی جنجالی و پرحرف و حدیث شرکت مخابرات در سال ۸۸، دولت اکنون ۱۹.۷ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. حال هیات دولت با واگذاری سهامش در تعدادی از شرکت‌ها از جمله مخابرات موافقت کرده است. طبق تصمیم دولت این واگذاری به صورت مستقیم به افراد فاقد سهام عدالتِ تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد. مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولین حداکثر ۱۰ میلیون تومان با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساطی طی ۱۰ سال خواهد بود.

سهام واگذار شده تا پایان مدت اقساط در وثیقه سازمان خصوصی‌سازی خواهد ماند و آزادسازی آن بعد از تسویه کامل اقساط و به صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد. همچنین سهامداران می‌توانند پس از پایان سال پنجم پیش از موعد نسبت به تسویه اقساط و آزادسازی سهام خود اقدام کنند.

از سوی دیگر امروز (۲۰ مهر) در مجلس طرحی به نام «نحوه مدیریت سهام دولت در شرکت مخابرات ایران و تعیین تکلیف ودایع مشترکان» اعلام وصول شد. تصمیم اخیر هیات دولت و طرح پیش روی پارلمان، زمزمه‌های واگذاری کامل بزرگ‌ترین اپراتور ارتباطی ایران را تقویت می‌کند. به ویژه اینکه دولت سیزدهم به سبک دهه‌های گذشته در کشور میل زیادی به واگذاری اموال خود برای جبران کسری بودجه و توسعه خصوصی‌سازی دارد.

طبق آخرین آمار موجود، کسری بودجه امسال نیز با قدرت گریبان اقتصاد ایران را می‌فشارد. مهدی رعنایی، مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد اعلام کرده بود تا اول مردادماه امسال ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات پیش‌بینی‌شده در بودجه محقق نشده است. از این میزان ۳۹ درصد از درآمدهای نفتی و ۱۹ درصد از درآمدهای مالیاتی محقق نشده‌اند. او همچنین گفته بود: «درآمد ناشی از واگذاری شرکت‌های دولتی را نیز به دلیل شرایط حاکم در بازار سرمایه باید تقریبا محقق نشده محسوب کرد.» حال به نظر می‌آید دولت از فرصت استفاده کرده و می‌خواهد ساده‌ترین راه جبران کسری بودجه یعنی واگذاری اموال را در پیش بگیرد.

1397830cookie-checkپیوست نوشت: آیا دولت می‌خواهد سهامش در شرکت مخابرات را به کلی واگذار کند؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    از قول من به دولت بگو دستم به دامن دست از مخابرات نکشی که دیگه کارگران بیچاره تر میشن. الآن چند سال است که اصطلاحاً بخشی از مخابرات به خصوصی واگذاره شده و متأسفانه روی همین خصوصی شدن هم راضی نبوده بلکه اختصاصی شده است. مگه نیروها ذو کارگران مخابرات چه گناهی دارن که هرساله همانند بردگان آنها را به شرکت های سودجو میفروشید؟؟
    با با آخر یه خدا و قیامتی هم در کار است.

  2. ناشناس می گوید

    به همه رسمی ها سهام تعلق گرفته (هم سهام همراه اول و هم تلفن ثابت) ، اما به قراردادی ها هیچ گونه سهامی تعلق نگرفته !!!!!

    1. ناشناس می گوید

      به قراردادی ها هم تعلق گرفته! اگر منظورتون قراردادی های شرکت مخابرات ایران هست، تعلق گرفته.

  3. عبدا.. می گوید

    باسلام وعرض ادب
    چطور دلشان میآید یک شرکت ورشکسته وضررده رابه آدمهای بیچاره واگذارکنند؟آیا آنها پولی دارند که برای جبران ضررهای مخابرات پرداخت کنند؟؟؟

  4. ناشناس می گوید

    این خبر کاملا دروغه
    امیرآبادی تازه طرح سهام ممتاز به صحن برده تا قدرت نفوذ دولت بیشتر بشه

  5. خدمات اول می گوید

    تا بوده همین بوده مخابرات و واگذار کردن له بخش خصوصی نابودش کردن به خاک برسری نشوندن مخابرات به این عظمتو پرسنلش دغه ذغه شون برا حقوق ماهیانه شونه به گدایی افتاده تا لب مرز پرشکستگی امده از همه جا رونده شده هیچ اعتباری در کشور نداره الانم ابن چند درصدم سهام داره رو میخواد واگذار کنه کلا قلتک بکشه به مخابرات و کارمنداش

  6. ناشناس می گوید

    سردبیر محترم از الان پیگیر حقوق مهرماه باشین. همه در مضیقه هستیم. داریم از همدیگر دستی میگیرم تا به انتهای ماه برسیم.

  7. هیچ بزرگ می گوید

    اینم بازی دیگه سهام داران عمده ست، که دیگه هیچ بهانه ای دست نیروهای بازنشسته و ایثارگران و شرکتی ها نزارند که به راحتی بتوانند قوانین مصوب مجلس را دور بزنند(یعنی بگن کامل خصوصی هستیم) و یکی دیگه از دلایل دیگر اون اینه که سازمان حسابرسی هیچ گونه دسترسی به صورتحساب و گردش‌های مالی شرکت نداشته باشند فقط در صورت شکایت و تحقیق تفحص اونم با دستور قوه قضائیه که فکر کنم صدور چنین دستوری امکان پذیر نباشد البته به نظر من شایدم اشتباه باشه

نظرات بسته شده است.