مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل ها: در مطالبه گری دچار عوام زدگی نشویم

مخابرات ما- رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل ها: گاهی در مطالبه گری دچار عوام زدگی هم می شویم

مخابرات ما- به دنبال وقایع اخیر و چرخش سیاسی و واقتصادی همراه اول به سمت شهرداری ها و خرید فیبر تاریک از شهرداری ها، سر و صدای زیادی در جامعه مخابراتی بر پا شد.

بویژه برای دوستان مخابرات این حرکت ثقیل و سنگین آمد چرا که تا امروز همیشه مخابرات ثابت فدای همراه و موبایل شده است.

مهندس پایست، رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات در همین رابطه متنی را در اختیار مخابرات ما قرار داده است که منتشر می کنیم.امیدواریم همراه اول دوباره به مخابرات بازگردد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

گاهی در مطالبه گری دچار عوام زدگی هم می شویم ساده لوحی محض است که فکر کنیم بدون توجه به سرنوشت شرکت مخابرات ایران فقط و فقط خواستار مطالبات صنفی باشیم دوباره عرض می کنم هر گونه حقوق کار گری در همه جای عالم وقتی معنی پیدا می کند که کارگاه استوار باشد و استوار بماند حالا بماند که عده ای بدنبال نابودیش هستند.

اینکه  عده ای در شرکت همراه اول با  قرار دادی، پای شهرداری ها را به حوزه ارتباطات و مخابرات  باز می کنند، می تواند شرکت مخابرات ایران را نابود کند لذا جلو گیری از این عمل هم یک خواسته صنفی است. چنانکه در گذشته با همین استدلال در مقابل قرارداد بیت استریم ایستادم. در مقابل این قرارداد ننگین هم که توسط عده ای در همراه اول هدایت می شود بدون هیچ ملاحظه ای خواهیم ایستاد تا آنجا که ریشه های این طرر فکر غلط کاملا ریشه کن شود

ادغام همراه اول با شرکت مخابرات ایران یک الزام کاملا اقتصادی است و آنهایی که با آن مخالفت می کنند استدلالی منطق ندارند بلکه به جای آن متاسفانه روابط نامناسبی  شکل گرفته است که در شأن سهامداران شرکت مخابرات ایران نیست.

باید بطور مشخص کسانی که از این روابط سود می برند مدیریت شوند تا با ادغام شرکت همراه اول با مخابرات ایران زمینه های لازم برای رشد هر چه بیشتر صنعت ارتباطات کشور فراهم شود. لازم به ذکر نیست که یکی از نتایج اجرای FMC بهبود وضعیت رفاهی کارکنان شریف شرکت مخابرات ایران حتی فراتر از آیین نامه پرداختی مصوب سال هشتاد و نه خواهد بود.

یک قلم از این پولی که در شرکت های اقماری مثل ناک و مخصوصا ایرانیان تاورز بصورت غیر لازم و غیر بهینه از طریق شرکت همراه اول جریان دارد اگر وارد مخابرات ایران شود تمام مطالبات بازنشستگان عزیز و کارکنان خدوم شرکت مخابرات ایران پرداخت خواهد شد و دیگر لازم نیست پیش کسوتان عزیزمان برای  مطالبه رفاهیات خویش جلوی ادارات مخابرات در سرما و گرما تحصن کنند ضمن اینکه آنگاه احکام و حقوق همطراز با همکاران شرکت همراه اول پرداخت خواهد شد.

باید به جد همه ما خواستار ادغام شرکت همراه اول در مخابرات ایران باشیم.

آیا بازنشستگان شرکت همراه اول هم در سرما گرما برای مطالبه حقوق خود متحصن برج همراه می شوند ؟
این درد بزرگی است که پیش کسوتان عزیز مان برای مطالبه حقوق خود در سرما و گرما در این خیابان آن خیابان سرگردان باشند  و آنگاه پول هایی که باید وارد مخابرات ایران شود سر از شرکت هایی مثل ناک و یا ایرانیان تاورز و هر نام دیگری سر در بیاورد
آیا این انصاف است ؟
آیا این عدالت است ؟
آیا این قانونی است ؟

سال هاست که آگاهان صنعت مخابرات و دلسوزان شرکت مخابرات ایران، به دنبال ادغام ثابت و سیار هستند اما هنوز سهامداران عمده (اعتماد مبین و وزارت ارتباطات) هنوز پراغ سبزی نشان نداده اند!

 

1384540cookie-checkرئیس شورای عالی هماهنگی تشکل ها: در مطالبه گری دچار عوام زدگی نشویم

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    معاونت ارتباطات سیار با زحمت و تلاش شبانه ریزی کارکنان شرکتهای مخابرات استانی و مخابرات ایران و با پول مجموعه شرکت مخابرات، تاسیس، نصب، راه اندازی و نگهداری می شد. چند سال قبل از خصوصی سازی، معاونت ارتباطات سیار را از شرکت مخابرات جدا و به “شرکت ارتباطات سیار” تبدیل کردند. حال این فرزند بی عاطفه، والدین خود را فراموش کرده و دنبال دوستان جدید است. باید شرکت ارتباطات سیار به دامان شرکت مخابرات برگشته ودوباره به “معاونت ارتباطات سیار” تبدیل شود و اگر کسی می خواهد شرکتی جدید همانند ایرانسل، رایتل و … تاسیس کند، باید با پول و زحمت خودش این کار را انجام دهد نه اینکه نتیجه یک عمر زحمت همکاران مخابراتی را برای خودش بردارد.

  2. غ _ع می گوید

    کاش جرات این را داشتم آنچه دردل دارم بیان کنم ولی اعتراف میکنم که ندارم ولو میگفتم اشکال کارکجاست؟

  3. مطالبه گر می گوید

    با سلام و عرض ادب خدمت سردبیر محترم؛
    ماموریت ذاتی شورای عالی هماهنگی تشکل ها و انجمن های صنفی کارگری در مناطق پیگیری حق و حقوق پایمال شده کارگران می باشد.
    سهامداران عمده شرکت مخابرات ایران دولت و بنگاه های اقتصادی رده اول کشور می باشند که سیاست و اقتصاد کلان کشور نیز توسط این سهاداران میچرخد بنابراین هر وقت بخواهند این موارد براحتی حل و فصل میشود.
    لذا از تشکل های کارگری انتظار میرود بجای حاشیه پردازی مطالبات کارگران مظلوم را پیگیری نمایند.
    به جناب آقای مهندس پایست توصیه و پیشنهاد میشود به این مسئله آگاه باشند که بحث ادغام شرکت ارتباطات سیار در شرکت مخابرات ایران توسط مدیرعامل وقت شرکت مخابرات ایران جناب آقای دکتر سرائیان که خود تحصیل کرده مدیریت استراتژیک و دارای اختیارات تام و جایگاهی مورد قبول برای تمامی سهامداران عمده شرکت مخابرات ایران و دولت بود در سال ۹۵ با رونمائی از نقشه” رهنگاشت پنج ساله تحول شرکت مخابرات ” بصورت تخصصی و با استفاده از چندین مشاور خارجی و مجرب با برنامه ای دارای سه دوره زمانی کوتاه مدت تا شهریور ۹۶، میان مدت تا اردیبهشت ۹۷ و بلند مدت تا اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز گردید.
    پس از چند سال تلاش میدانی و تشریح رهنگاشت تحول در حوزه های ستادی شرکت مخابرات ایران و مخابرات مناطق توسط خود دکتر سرائیان در نهایت بعلت انتقال ایشان به معاونت وزارت ارتباطات و سایر عوامل طرح تحول مسکوت و ادغام شرکت ارتباطات سیار به فراموشی سپرده شد.
    حالا با این وضعیت نابسامان اقتصادی و مدیریت بحران زده شرکت مخابرات ایران شما انتظار دارید با چند بیانیه صنفی کارگری این تحول بزرگ را بدون برنامه و پشتوانه سیاسی و حمایتی به سرانجام برسانید.
    و این تلاش در حالی انجام میشود که وظایف ذاتی تشکل های صنفی کارگری پیگیری مطالبات کارگران می باشد

    1. عبدا...عاصی می گوید

      باسلام واحترام
      ایشون توضیح داده اند که پیگیری وپرداخت مطالبات پرسنل ،لازمه اش پابرجا بودن وموفقیت شرکت است که یکی از ارکان وراه کارهای آن ادغام ثابت وسیار است .لذا این موضوع درجهت احقاق حقوق مخابرات وپرسنل آن است.که توسط عده ای درسیار تصرف شده است.

  4. ناصر می گوید

    ایده منطقی و بجایی هست که مطرح نموده اند حالا باید تمام قوای مطالبه گری از سوی شاغلین و بازنشستگان در تحقق این ایده والا که تضمین کننده ارتباطات بروز و مورد نیاز کشور خواهد بود بکار گرفته شود و جا دارد علاوه بر مطالبه گری به روال فعلی از مطالبه گری علمی و عملی که سهامداران عمده را به چالش بکشد استفاده نمود دیگر گذشته آن زمان که چندین نفر به خیابانها بیایند و مامورین آنها را متفرق کنند

  5. مهندس شبکه می گوید

    سلام
    با توجه به شرایط اقتصادی کشور و پیشقدم شدن سازمان صدا و سیما در هم افزایی و ادغام شبکه های ایران کالا و شما در شبکه های دیگر، امیدواریم سهامداران مخابرات ایران هم هرچه زودتر بدون فوت وقت پروژه FMC را اجرا کنن، راهی غیر از این برای نجات مخابرات ایران وجود ندارد، شکست مخابرات ایران با این حجم زیاد نیرو، برای نظام خیلی تبعات دارد.

نظرات بسته شده است.