مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آقای وزیر! چرا برای حقوق کارکنان پست دست توی جیب مردم می کنید!

مخابرات ما- وقت آن است حرف آقای وزیر را به خودش برگردانیم! افزایش قیمت برای پست خوب است اما برای مخابرات بد؟!

مخابرات ما- بی رودربایستی گاهی از حرفهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کاملا گیج شده و خشکمان می زند! چطور می شود در فاصله چند روز دو موضع متفاوت باز ایشان بشنویم؟

حتما بخاطر دارید که اخیرا تعرفه های پستی افزایش پیدا کرد! در حالی که مخابرات مدت ۶ سال به دنبال معتدل کردن هزینه نگهداری یک خط تلفن است اما ممکن نمی شود!

اما خبر تازه تر این است که وزیر ارتباطات به افزایش پیشین تعرفه های پستی رضایت نداده و دوباره درخواست افزایش تعرفه داده است! دلیل ایشان هم بسیار جالب است!

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر تعرفه پستی افزایش نیابد همین الان شرکت پست زیان ده است و ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دارد ضرر می‌دهد و اگر با این روند جلو برود ورشکسته می‌شود و پستی باقی نخواهد ماند که خدمت رسانی کند.

مشابه این جملات را بارها با وزیر ارتباطات در مورد مخابرات مطرح کرده اند و با سند به ایشان نشان داده اند که شرکت مخابرات حداقل دو سال است که بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان زیان می دهد! زیان در قاموس یک شرکت تجاری و خصوصی یعنی ورشکستگی!

زارع پور وزیر ارتباطات در باره افزایش تعرفه مخابرات بارها گفته است: تعداد کارکنان مخابرات زیاد است نباید هزینه حقوق کارکنان مخابرات را از جیب مردم درآورد!

حالا باید از آقای وزیر پرسید : برای پست اشکالی ندارد در سال چند بار دست توی جیب مردم ببرد اما برای مخابرات پر از اشکال است؟

 

راستی چرا در این وزارتخانه یک بام و دو هواست؟ با فرض قبول حرف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمع زیان شرکت پست طی یک سال آینده۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ میلیارد تومان  خواهد بود. در حالیکه مخابرات ایران در بخش ثابت در سال گذشته ۲۷۰۰ میلیارد تومان زیان داده است!

از نگاه وزیر زیان احتمالی پست در سال آینده با زیان واقعی مخابرات در سال گذشته بسیار متفاوت است! ایشان برای زیان سال آتی پست فریاد برمی آورد اما برای زیان دوساله مخابرات که حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان شده است باتغییر تعرفه موافقت نمی کند! چرا؟

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل عدم افزایش تعرفه مخابرات را مخالفت یک سازمان نوظهور دولتی می داند.اماچگونه است که طی یک سال گذشته این سازمان نوظهور تعرفه پست را دو بار افزایش می دهد اما برای افزایش تعرفه مخابرات روی ترش می کند!

1376360cookie-checkآقای وزیر! چرا برای حقوق کارکنان پست دست توی جیب مردم می کنید!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. فنی می گوید

    سردبیر هنوز برام سواله سودی که در مجمع پارسال برای پرداخت معوقات کارکنان و بازنشستگان مصوب شد کجا رفت اینو طی یک بحثی باز کنید پارسال بود یا پیرار سال گفتن نصف سود رو میدیم کارمندان و رفاهیات آنان چی شد پس ؟؟ این پرسش همه ما یا دست کم بخشی بزرگی از کارکنان است لطفا موشکافی کنید ممنون

  2. یاغی مخابراتی می گوید

    با سلام و احترام خدمت همه همکاران و دوستان مخابراتی،
    همه ما و شما و دوستان ستاد اجرایی نیز می دانند که بحث پست با مخابرات متفاوت است، اگر در اداره پست پست پیشتاز رو مثلا از پست معمولی جدا می کردن و ۲ تا شرکتش می کردن و واسه بچه های پیشتاز همه جور امکانات مثل آپارتمان و وام های کم بهره و پاداشهای چند ده میایونی می دادند و همه سودشو میبردن و میخوردن و به بقیه پست معمولی ها سرکوفت میزدن که شما سود ده نیستی و زیادی هستی و باید تعدیل شی،،، تازه اون موقع میشد به وزیر ایراد گرفت که چرا فرق میذاری بین پست و مخابرات! همه میدونیم حق مارو کی داره میخوره. همه میدونیم کیا چجوری جلوی FMC وایسادن و سرائیان رو رد کردند تا راحت بشینن تو حیاط خلوتی که ایجاد کردند بخورن و ریلکس کنن.
    مطمئن باشین و باشن که اینجوری نمیمونه و روزی خواهد رسید که دستشون از میزو مال و رانت خالی خواهد شد.
    الله مع الصابرین

  3. کارشناس خسته می گوید

    نکته جالب تر اینکه وزیر در تمام نشست های خصوصی میگوید موافق افزایش تعرفه مخابرات و از روز اول حضورش پیگیر بوده !!! ولی در هیچ جلسه علنی و مصاحبه ای این مطلب رو بیان نکرده که هیچ مخافت هم کرده که خیلی عجیب و دوریی هستش…..

  4. رضا می گوید

    با سلام مخابرات به زودی به مجمع می رود خواهید دید که شرکت واقعا زیان ده هست یا نه ضمنا شرکت نیمی از سود سهام مجمع گذشته را که توزیع نکرد کجا برد شرکتی که زیان می دهد چگونه طرح توسعه فیبر نوری را جهادی در دست اجرا دارد

  5. محمود می گوید

    با عرض سلام حضور شما سردبیر گرامی و همه همکاران معزز علت اینکه وزیر مخابرات با گران شدن هزینه پست موافق است این هست که انها دروغ نمیگویند و واقعا در حال ورشکستگی هستند ولی مخابرات دروغ میگوید پول و حق و حقوق بازنشسته و شاغلین را به گرو گرفته جهت افزایش تعرفه و جذب درامد بیشتر برای خودشان که سهامدار عمده هستند مخابرات هیچگونه کسری نقدینگی ندارد و همه این ننه من غریبم بازیها فیلم مدیران هست وزیر و اشخاص بالایی از این موضوع اطلاع دارند و لزا با افزایش تعرفه ثابت و همراه مخالفت میکنند

    1. محمدی می گوید

      فقط شما راست میگید! ولی صورتهای مالی حسابرسی شده دروغ میگویند که مخابرات زیان میده!

  6. یاسر گرجی می گوید

    خبر شمارو برای معاون ارتباطات اقای وزیر فرستادم ، شاید به گوششون برسه و اثر بکنه

    1. ناشناس می گوید

      نه خیر آقا !!! ایشون فقط سمعک به گوششون اثر میکنه !!!!!

نظرات بسته شده است.