مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پرسیده اید، آیا مخابرات مشمول طرح بکارگیری و ساماندهی نیروهای شرکتی می شود یا خیر.

مخابرات ما- پرسیده اید، آیا مخابرات مشمول طرح بکارگیری و ساماندهی نیروهای شرکتی می شود یا خیر. به این سوال پاسخ داده ایم.

مخابرات ما- در این ایام سوالات بسیاری از دوستان شرکتی در باب طرح ساماندهی نیروهای شرکتی پرسیده شده است.ما از همان ابتدا که این طرح در مجلس مطرح شد از نمایندگان مردم خواستیم صراحتا تکلیف مخابرات را روشن کنند و هیچ چیزی را به اگر و اما نسپارند.در عین حال نشانه های زیادی دیده می شود که این بار واقعا نیروهای شرکتی به سامانی برسند و از این وضعیت خارج شوند.

ما پاسخ این سوال را در چند بخش عرضه می کنیم.

اول اینکه هیچ دلیلی ندارد قوانین معمول کشور شامل همه بشود بجز مخابرات.هدف مجلس از این طرح ساماندهی نیروهایی است که با دستمزد غیر معمول در اختیار شرکتهای تامین نیرو قرار گرفته اند.لذا باید این طرح شامل شرکتهای بزرگی مثل مخابرات هم بشود.

دوم اینکه وقتی شرکت مخابرات اجرای طرح ایثارگری را می پذیرد نمی شود طرحی معادل آن را نپذیرد.ساماندهی و استخدام ایثارگران و خانواده آنها در حالی پذیرفته شده است که تا امروز واحد حقوقی مخابرات همه طرح های اینچنینی را به بهانه خصوصی بود مخابرات رد کرده است.این تغییر رویکرد را به فال نیک می گیریم و از آن استقبال می کنیم و پس از آن منتظر اجرای طرح های مشابه آن هستیم.

سوم اینکه بر اساس ماده 29قانون 5 ساله ششم توسعه، وقتی مشمولین قانون ذکر می شوند شرکتهای دولتی و ستاد اجرائی را مشمول این طرح می دانند.

از سویی 40 درصد از سهام مخابرات در اختیار دولت است از سوی دیگر 40 درصد از سهامش در اختیار ستاد اجرائی و بنیاد تعاون است.هر دوی اینها در قانون صراحتا ذکر شده اند.بنابراین 80 درصد از سهامش مشمول طرح است.

چهارم اینکه نمایندگان نیروهای شرکتی که با نمایندگان مجلس گفتگو کرده اند خبر آورده اند که این بار نمایندگان مردم مصمم هستند که مخابرات این طرح را اجرا کند.

پنجم اینکه این تشتت و ناهمگونی و بی عدالتی نمی تواند دوام داشته باشد.قبلا نیز در سال 1399 اخطار کرده بودیم که اگر مخابرات خودش بسوی ساماندهی نیروهای شرکتی نرود این امر به اجبار تحمیل خواهد شد.اینک به همان وضعیت اجبار رسیده ایم.

 

اما عده زیادی از دوستان می خواهند نظر شخصی ما  را بدانند.در این باب بسیار روشن و شفاف بارها اعلام کرده ایم که وضعیت جاری بی عدالتی محض است.شرایط کشور و کمبود شغل باعث شده جوانان به اجبار شرایط کارفرما را بپذیرند اما این حالت دوامی نخواهد داشت.شرکت مخابرات با تغییر تعرفه ها باید به دنبال افزایش درآمد و تامین حقوق مناسب برای همه نیروهایش از جمله نیروهای شرکتی باشد.ضمن اینکه اصولا تقسیم بندی نیروها به مخابراتی و شرکتی تبعیض آشکار بین نیروهاست.

بنابراین نظر شخصی ما کاملا روشن و واضح است.اصولا باید شرکتهای تامین نیرو برچیده شوند و دستمزد عادلانه  به همه پرداخت گردد.حداقل قرارداد مستقیم حق طبیعی یک کارمند است.

 

1340080cookie-checkپرسیده اید، آیا مخابرات مشمول طرح بکارگیری و ساماندهی نیروهای شرکتی می شود یا خیر.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
43 نظرات
  1. شرکتی می گوید

    به نظرم شامل بشه خوبه ولی بعید میدونم چون اسم این طرح روش هست
    ماده ۲۹ مدیریت خدمات کشوری،اولا مخابرات مدیریت خدمات کشوری نیست،دوما آقای بابایی کارنامی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته نیروهای شرکتی اداراتی که اون پیمانکار از دولت پول بگیرد نه از خود شرکت،سوم اینکه بار مالی این طرح به شدت زیاد هست و قطعا شورای محترم نگهبان اصل ۷۵ یعنی بار مالی خواهد گرفت
    ولی انشالله که مشکلات نیروی انسانی در همه ادارات حل خواهد شد

    1. فنی می گوید

      دوست عزیز این طرح هم اجرا میشه اون طرح ایثارگری هم نوشته بود خدمات کشوری ولی شرکت‌های زیر مجموعه دولت هم شاملش شد در ضمن هیچ سهامداری هیچ سهمی نداده و اینا شایعه س جالبه بدونید کل بودجه دولت واسه اجرای این طرح در سال ۵۰۰ میلیارد هست که بسیار کم هست نسبت به آن چیزی که باید باشه پس ما خبر نداریم دقیقا چی هست و چی میخواد بشه و برای دوستان شرکتی هم استرس درست نکنیم

  2. استخدام ۹۲ می گوید

    سلام
    واقعا با این کار ظلم مشخص و واضح است در حق استخدامی های ۹۲ که با آزمون و مصاحبه ۸ سال است دارند تو این شرکت کار می کنند و با قول رسمی شدن استخدام شدند

    1. مهدی می گوید

      همکار گرامی استخدام های ۹۲ به مخابرات تحمیل شدند
      ما هم ۲۰سال پیش بقول استخدام وارد مخابرات شدیم اونقدر امسال و سال بعد کردند بعدشم مخابرات خصوصی شد

    2. بی طرف می گوید

      سلام.بله .آزمون1

  3. شسکامی می گوید

    تشکر ویژه از صراحت سردبیر محترم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خواهش می کنم

  4. علی می گوید

    درود بر شما..عالی بود متنتون

  5. علی می گوید

    بسیار عالی ، ممنون از شفاف سازی تون

  6. شرکتی ناامید از آمل می گوید

    سپاس از تجریه و تحلیل دقیق شما ، امیدوارم همه تصمیم گیران مخابرات هم همانند شما با منطق و عقلانی با این قضیه برخورد کنند با سپاس 🌷🌷🌷

  7. بنده خدا می گوید

    یا فاطمه الزهرا

  8. م.م از همدان. می گوید

    تکلیف 92 ای ها چه می شود؟
    ماکجای قصه هستیم؟؟؟

    1. جواد می گوید

      شماهم تاحالاموندین که باخودمون رسمی میشیدانشاالله

    2. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مخابرات چیزی نگفته
      باز باید یک قانون بیاد مخابرات وادار بشه به اجراش

  9. شرکتی خدمات اول می گوید

    سلام بر سر دبیر محترم و دلسوز
    ممنون و تشکر از زحمت های شما .امیدواریم همچون گذشته پیگیر کار نیروهای شرکتی باشید تا در مجلس و در مخابرات به نتیجه برسد .باز هم تشکر از پیگیری و زحمات شما خدا خیرتان بدهد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوستان شرکتی بسیاری هستن که پیگیر کار در مجلس هستن
      ما هم در کنار اونا هستیم

      1. بی طرف می گوید

        سلام. بسیار متن حساب شده وقابل تاملی بود. ممنون وسپاس بیکران

  10. خدمات اول می گوید

    درود بر شما مهندس ارشیان و درود بی کران به نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی که به سالها تصمیمات بحق و عادلانه دارن میگیرن و ا این پیمانکاران تامین نیرو که همانند زالو خون کارگران را میمکند و سود کلان به جیب میزنن و مدیران مخابرات اشکارا به این تبعیض تن دادن و به روی خودشون نمیارن بنا بر دلایل هایی که اینجا جای گفتنش نیست خدارو هزار بار شکر که بعد ۱۷ سال سابقه و مدرک لیسانس بلخره داره به ارزوهامون میرسیم و مدیرانی که چوب لای چرخ گذاشتن و تا به امروز با بدترین ظلم از ما کار میکشیدن ننگ بر انها باد

  11. مهدی می گوید

    ممنون سردبیر ممنون لطفا شما هم پیگیر باشید

  12. ناشناس می گوید

    انشالله

  13. یاعلی می گوید

    خدا خیرتون بده انشالله بزودی در مجلس تصویب میشه و بعد ابلاغ به سازمانها

  14. ناشناس می گوید

    سلام ۵۱درصد سهام کنسرسیوم اعتماد مبین شامل شرکت های زیر مجموعه بنیاد تعاون سپاه، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام هست و ۲۰ درصد وزارت اقتصاد و ۲۰ درصد شرکت کارگزاری سهام عدالت
    یعنی ۹۱ درصدآن دولتی و حکومتی است

  15. ali می گوید

    سلام
    جناب سردبیر از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم که در همه شرایط در کنار نیروهای شرکتی و حامی انها هستید.با ارزوی سلامتی و بهترینها برای شما و همکاران زحمتکش مجموعه مخابرات ما.

  16. رسمی می گوید

    اقای سردبیر بجای اینکه شب و روز تمام فکر و ذکرت این شده که بیای در مورد استخدام شرکتی ها صحبت بکنی یه پرس و جویی هم در مورد تاریخ دقیق پرداخت مطالبات بکن ..من نمیدونم شما نماینده شرکتی ها هستی؟ یا کسی از قوم و خویشت شرکتیه؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خب وقتی یه ذره انصاف ندارین چی بگم!
      وقتی هیچ خبری از پرداخت مطالبات نیست باید چی بگم؟
      از همونایی بپرسین که هر روز میکن فردا میدن فردا میدن
      از خودشون بپرسین
      مطالبات تا این لحظه هرگز قراری به پرداختش نبوده
      پولی هم وسط نیست
      شما هم بهتره روش رو عوض کنی. خوب نیست همه رو مثل خودت در نظر بگیری

    2. مهدی می گوید

      آقای رسمی مثل اینکه شما این سایت را با حسابداری مخابرات ایران اشتباه گرفتی خب زنگ بزن حسابداری بپرس
      سایت برای درج خبر است نه دنبال کردن مطالبات شما
      نکنه خودت می ترسی اضافه کاری تو کم کنند نمی تونی زنگ بزنی؟

  17. مصطفی می گوید

    سلام خدا قوت قابل توجه بعضی از همکاران کم لطف اینم خبرش دیگه چی میخواید بگید به سردبیر عزیز مخابرات ما؟

  18. lمیرزا می گوید

    وقتی طرح ایثارگری شامل میشه چرا طرح ساماندهی اجرا نشه

  19. حسین می گوید

    سلام سردبیر عزیز، فقط یک سوال از مدیران چرا منتظر تصویب مجلس هستید وقتی نیرویی بیش از ده سال برای سیستم شما با حداقل ها ساخته چرا تکلیفش را مشخص نمیکنید، چرا باید این نیروها در هیچ جای مملکت به رسمیت شناخته نشوند، نه بانک ، نه موسسات، نه فروشگاه ها و… ایا برای تعیین تکلیف نیروینان بهتر نیست بیش از تصویب مجلس کاری بکنید تا نیرو برایتان یک عمر با جان و دل کار کند‌. چرا کاری که خودتان میتوانید انجام دهید منتظر نظر دیگران هستید، من به شما قول میدم با تعیین تکلیف کلیه نیروها یک نیرو و اثر مثبت در تمام قسمت ها اتفاق خواهد افتاد که نتیجه اش حتما بیشتر از تصور شماها خواهد بود.بنظر بنده بیش از انکه مجلس کاری بکند خودتان طرح را با طرح ایثارگری همزمان انجام دهید تا اثرات مثبت ان را ببینید.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حرف من هم همینه
      از سال 99 میگم منتظر نباشید قانون بیاد زورتون کنه
      خودتو به میل خودتون انجام بدین

  20. ناشناس می گوید

    مهندس‌عمرمون‌تو‌مخابرات
    ‌حروم‌شد‌ایثارگر‌هستم‌
    ولی‌دوست‌دارم‌همه
    باهم‌شاد‌وراضی‌باشیم
    ‌کوچیکتم‌سلامت
    باشی

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خدا خیرت بده
      امیدوارم همه در کنار هم خوشحال باشیم
      وگرنه من رسمی هستم چرا باید از حقوق شرکتی دفاع کنم؟ باید با هم شاد باشیم

نظرات بسته شده است.