مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات ما در تنش با شورای عالی هماهنگی تشکل ها برای رسیدن به پاسخ سوالات و رد شایعات

مخابرات ما- بدون تعارف به ما پاسخ دهید این همه جلسه و مصوبه برای چیست؟

 

مخابرات ما- در مطلب قبلی از همه تشکل ها و انجمن ها سوال کرده ایم دلیل این همه جلسه و مصوبه چیست؟ موضوع یک چیز است.راه حل آن هم حالا مشخص شده اما باز هم جلسات پی در پی برگزار می شود.چرا؟

 

گروهی با بدگمانی کامل اعتقاد دارند مخابرات و تشکل ها با این جلسات،  برای خود زمان می خرند.ما اینقدر بد بین نیستیم اما ترجیح می دهیم لابلای خط های متن مصوبات دنبال کلماتی بگردیم که نوشته نشده است.بطور مثال گفته می شود قرار است یک کارگزاری بورس به عنوان واسطه وارد شود و سهام همراه اول را با 20 درصد کسر از قیمت روز، به مرور طی یک ماه به فروش برساند!

 

شایعه بعدی این است که می خواهند فروش املاک را استانی کنند! یعنی هر استان خودش املاک بفروشد و 50 درصد باقیمانده از مطالبات را پرداخت کند! یعنی همان سیاست شکست خورده در شش ماهه گذشته برای پرداخت مطالبات بازنشستگان!

*****

لابلای خطوط مصوبات این کلمات خوانده می شود و کسی پاسخی به آن نمی دهد.ما سراغ کسی رفتیم که باید پاسخ مناسبی به سوالات ما بدهد.

*****

مخابرات ما – رئیس شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات کشور مورد سوال ما واقع شد.ابتدای بحث ناراحتی کارکنان را از تشکیل این همه جلسات بی نتیجه به اطلاع ایشان رساندیم و در حقیقت گله کردیم.

مهندس پایست گفت :

حرف درستی است به همین دلیل شورای عالی عموماً در جلسات تکراری شرکت نمی کند! این جلسات توجیهی ندارد.همان مصوبات قبلی باید اجرائی شود.مطالبات همکاران  شرکت مخابرات ایران وسیله بازی کسی نیست که آنرا دست مایه جلسات متعدد  کنند تا چند تا عکس  یادگاری با بزرگان بگیرند. اجازه بفرمایید پول این مطالبات در حساب همکاران قرار گیرد آنگاه هر کس خواست خود را قهرمان یکه تاز احقاق حقوق همکاران معرفی کند.این امور برای جلب توجه افکار عمومی  ایرادی ندارد بشرطی که  سوء استفاده طرف مقابل   باعث تحدید حقوق عمومی نشود که در اینصورت شورای عالی این قصور را از هیچ طرفی تحمل نمی کند و برای دفاع از حقوق همکاران با هیچ احدی تعارف نخواهد داشت.

مخابرات ما –این استقامت و قدرت اگر تا امروز ادامه داشت تا بحال همکاران به حقوق خود رسیده بودند! می پرسیم نهایتاً دو مشکل در راه اجرای مصوبه اخیر وجود دارد.یکی اینکه 4 درصد از سهام همراه اول برای تامین منابع مالی (50 درصد از مطالبات) فروخته شود.این میزان از سهام در تالار قابل فروش نیست.آیا با کارگزاری صحبت شده تا با 20 درصد کسر از قیمت سهام آن را به مرور بفروشد؟

مهندس پایست گفت : 

هرگز چنین چیزی نیست.قبلا با کارگزاری ملت چنین صحبتی شده بود ولی ما آن را نپذیرفتیم.در حال حاضر قرار شده با موافقت بورس  یک کارگزاری مشخص (نامش الان یادم نیست)  این سهام را  یک جا بخرد و پول آن را نیز ظرف 15 روز به حساب مخابرات واریز کند. در حال حاضر نامه ای به بورس نوشته شده تا مجوز این امر اخذ گردد.

 

مخابرات ما –آیا میزان مطالبات هر فرد مشخص شده است؟ این سوال بعدی ماست.

مهندس پایست گفت: 

بله در مخابرات ایران این مبلغ محاسبه شده و با جزئیات وجود دارد.

 

مخابرات ما – سوال بعدی ما در مورد املاک استانهاست.آیا قرار است فروش  املاک و واریز 50 درصد دوم توسط استانها مستقلا  انجام گیرد؟

رئیس شورای عالی تشکل های کارگری مخابرات گفت :

.در مورد فروش املاک باید عرض کنم قرار است حداکثر تا سه ماه این املاک فروخته شده و منابع لازم برای پرداخت پنجاه در صد مابقی مطالبات فراهم شود.مخابرات ایران مسئول اجرای آن است.

 

مخابرات ما –از توضیحات تشکر می کنیم اگر حرفی باقی مانده است بفرمایید.

رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات گفت :

حرف آخر ما این است که در این وانفسای اقتصادی همکاران شاغل و بازنشستگان گرامی به  دریافت این مطالبات بشدت نیازمند هستند برای اموری  مانند قهرمان سازی فرصت های بهتری هم هست.از همه می خواهم اجازه بدهند این روند ادامه پیدا کند.

 

***********

منتظر خواندن نظرات شما هستیم. شما که خواننده متن هستید یا عضو یک انجمن یا یک تشکل هستید.

 

1322080cookie-checkمخابرات ما در تنش با شورای عالی هماهنگی تشکل ها برای رسیدن به پاسخ سوالات و رد شایعات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
13 نظرات
  1. رنجبر از خراسان می گوید

    باسلام ودرود بر همه کسانی که بدنبال احقاق حق پرسنل خدوم شرکت بزرگ مخابرات چه شاغل چه بازنشسته چه رسمی وچه شرکتی هستند

    باور کنید تنها یکصدا بودن و متحد بودن همه ما و پیگیری مستمر عزیزان تشکل ها باعث احقاق حق ونتیجه مطلوب خواهد بود وباید از طرق مختلف مثل مجلس وریاست جمهوری و قوه قضاییه و تجمع ها بدنبال حقوقمان باشیم و تا حالا این مسولین فعلی وقبلی بدنبال خریدن زمان برای خودشان بوده اند و بهیچ قیمتی پایبند به توافقات خود نیستند

  2. بازنشسته مخابرات می گوید

    پول هست ولی متاسفانه مشکلات کارکنان و بازنشستگان به خاطر بی لیاقتی مدیران و مسئولان بوده است.
    چرا پرداخت پول به پیمانکار در شرکت مخابرات درسراسر کشور مشکل بودجه وجود ندارد ولی متاسفانه فقط مطالبات بازنشستگان مشکل بودجه است.

  3. یاحقی می گوید

    سلام.صندوق پس انداز ۶ درصد بازنشستگان ۹۹ که از سی سال پیش از حقوق ما برداشت شده را چه موقع این آقایان می خواهند پرداخت کنند؟

  4. علی می گوید

    جناب سردبیر با سلام
    17 ام آمد و رفت گذشت و مخابرات هم طبق روال گذشته بدقول در آمد.

  5. هموطن می گوید

    بالاخره مخابرات میخواد چکارکنه با این همه معوقات / امسال املاک میفروشد . بالاخره سالهای آینده میخواهید چکارکنید.؟ آیا میشه از ریش ببری پیوند سبیل کنی ؟

  6. سجاد می گوید

    چطور تمام محاسبات انجام شده و طلب هر کدوم از شاغلین و بازنشستگان مشخص شده، اما هیچ کدوم از همین شاغلین و بازنشستگان، از میزان طلبشون اطلاع ندارند!؟
    خب اگر همه محاسبات و طلب‌ها مشخصه، چرا نه خود شرکت و نه هیچکدوم از انجمن‌های صنفی، حداقل کلیات این محاسبات رو اعلام نمی‌کنند! در این حد مثضوع برای کارکنان مبهمه که هنوز هیچ کس نمی‌دونه این کل مطلبات شامل چه مواردی میشه!

    1. کارمند مالی مرکزی می گوید

      طلب همه دوستان مشخص و در مالی استانها نیز به تفکیک پرسنل وجود داره

  7. فنی می گوید

    درود بر سردبیر درود بر رسانه مخابرات ما که همیشه دنبال گرفتن حقوق راستین ماست سپاس از شما

  8. همکار می گوید

    با سلام
    آیا می دانید به این موضوع در علم اقتصاد ” پس انداز منفی ” گقته می شود. یعنی الان شرکت دارایی های خود را می فروشد تا مشکلی را حل نماید. فردا روزی که هیچ دارایی وجود نداشت شرکت چه کاری میخواهد انجام بدهد.پس این آقایان مدیران نخبه و مشاوران نخبه تر از آنها که حقوق نجومی برای این کار میگیرند بایستی طرحی نو در بیاندازند.
    البته گفته باشم این نوشتار در تضاد و مخالفت با پرداخت حق و حقوق همکاران نمی باشد .

  9. رسمی می گوید

    من اطلاع دارم که ……

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بذارید خودشون نظر بدن دوست من
      این دعواها اصلا به نفع ما نیست
      بجای زیاد کردن آتش سعی بر جوش دادن داشته باشید
      من نگرانم از همینجا ضربه بخوریم

  10. منتظر گفتگو می گوید

    باسلام و خسته نباشید
    دست مریزاد. اگر از اول با این استواری و محکمی اقدام کرده بودید شک نکنید همه به حقوق خود رسیده بودند و این همه هم از طرف مخابرات مورد آزار و اذیت قرار نگرفته بودید . درود بر شما و سردبیر محترم

  11. رساگو می گوید

    سلام اگر همه مطالبات باجزییات مهیا واماده است ،بفرمایند چراامروز اقای فرقانی طی نامه ازمناطق امار شاغل وبازنشسته از سال ۸۳ تا۹۳ راخواسته اند.
    باورکنیم باعرض معذرت فعلا سرکاریم یعنی حداقل دراین ماه پولی دستمان رانمیگیرد،البته این نظر بنده میباشد

نظرات بسته شده است.