مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گفتگو با رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات و آخرین وضعیت مطالبات

مخابرات ما– روز یکشنبه هفته جاری سیزدهم تیر ماه 1400 جلسه ای به دعوت دکتر محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران برگزار شد که نتایج آن را در گفتگو با مهندس پایست رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری میخوانید.

مخابرات ما-روز یکشنبه هفته جاری سیزدهم تیر ماه 1400 جلسه ای در مخابرات ایران تشکیل گردید که میزبان آن دکتر محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران بود.در این جلسه این مدیران حضور داشته اند: سلطانی مدیر عامل، دهناد عضو هیئت مدیره، فرقانی معاون توسعه نیروی انسانی ، افشار مدیر حراست، محبی مشاور مدیر عامل.

از سوی تشکل ها نیز پایست رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات، زنگی مشاور مدیر عامل و عضو انجمن صنفی مخابرات، باقری رئیس انجمن صنفی استان قم  حضور داشته اند.چنانچه کسی از قلم افتاده اند ؛ پیشاپیش عذرخواهی می کنیم.

در همین رابطه گفتگویی داریم با مهندس پایست رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات که در روز یکشنبه یک پای جلسه بوده است.شنیده بودیم  انجمن صنفی استان تهران، انجمن اسلامی کارکنان تهران و کانون بازنشستگان نیز در این جلسه دعوت داشته اند.

*******

مخابرات ما– آقای پایست! سلام می کنیم به شما. خسته نباشید از این همه سفر به تهران! شما رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات هستید.مسئولیت بسیار سنگینی است البته با انتقاداتی از سوی همکاران.

مهندس پایست – سلام به شما و خوانندگان خوب شما و همکاران ما در مخابرات کشور. بله اهمیت این مسئولیت برای من قابل درک است ضمن اینکه از انتقاد همیشه استقبال می کنیم.

 

مخابرات ماچرا به تهران و مخابرات ایران رفتید؟

مهندس پایست – از سوی آقای دکتر محمودزاده دعوت شده بودیم برای تشکیل یک جلسه تا در مورد مسائل و مشکلات کارکنان و درخواست های ما بحث شود.

 

مخابرات مابحث های گذشته کافی نبود؟

مهندس پایست –  لابد نبوده است وگرنه تا بحال همه امور انجام شده بود.

 

مخابرات ماهمین ابتدا تکلیف خوانندگان کم صبر را روشن کنید.نتایج جلسه را اعلام کنید تا به موارد بعدی بپردازیم.

مهندس پایست – این موارد قبلا تصمیم گرفته شده بود اما بر اجرای سریع آن تاکید شد. 

  1. رسمی شدن یا همان دائمی شدن کارکنان قراردادی
  2. دادن گروه های پیشین به کارکنان با سابقه بالای 30 سال (قبلا گروه ها را به کارکنان بالای 30 سال نداده بودند)
  3. منظم کردن پرداخت حقوق توسط مخابرات ایران -بطور مثال 28 ام هر ماه پرداخت گردد.
  4. اعلام برنامه ای مشخص برای پرداخت معوقات رفاهیات و حق جذب شاغلین

 

مخابرات مامثلا برای اولین بند چه تصمیم گرفتید که با گذشته فرق داشته! قبلا هم بارها این تصمیم مصوب شده بود.

مهندس پایست – این بار قرار شد  روز یکشنبه آینده ، در جلسه ای  من با دکتر فرقانی کلیاتش را جمع بندی کنیم و سپس هر دو در هیئت مدیره برای طرح و تصویب نهایی حضور پیدا کنیم.

 

مخابرات مایعنی چه زمانی در هیئت مدیره مطرح می شود؟

مهندس پایست –  در اولین جلسه هیئت مدیره پس از یکشنبه.

 

مخابرات مایعنی باز به جلسه ای دیگر و تصویبی دیگر ارجاع داده شد؟

مهندس پایست – فقط این نیست.به هر حال مقرر شد رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل نیز در جلسه هیئت مدیره به تصویب آن کمک کنند.

 

مخابرات مادر مورد بازنشسته ها حرفی زده نشد؟

مهندس پایست – موضوع مطرح شد ولی من وکالتی از سوی دوستان بازنشسته نداشتم  بنابراین نمی توانستم تصمیمی بگیرم.

 

مخابرات مامی خواهم به شما بگویم از این همه جلسه خسته نشده اید؟ هر روز مسیر تبریز تا تهران را رفته و برگشته اید.اعتراضی به این جلسات نکردید؟ نگفتید چرا به وعده ها عمل نمی شود؟

مهندس پایست – اتفاقاً در ابتدای جلسه به آقای دکتر محمودزاده گفتم و تاکید کردم که این اتفاقات و نارضایتی همکاران و اعلام تجمع ها نتیجه عدم فعالیت مدیران است.نه تعرفه منطقی شد نه سود کاغذی کاهش یافت و نه حقوق کارکنان منظم پرداخت شد.مطالبات حق جذب و رفاهیات هم که پرداخت نشده پس کارکنان نسبت به چه چیزی باید خوش بین باشند؟ حتی یادآوری کردم که رئیس هیئت مدیره یک هفته فرصت خواست تا مصوبه اعطای گروه به کارکنان بالای 30 سال را بیاورند اما این اتفاق هم نیفتاد.

 

مخابرات مااز بیمه تکمیلی نگفتید که چقدر مایه ناراحتی روانی و مشکلات مالی برای کارکنان شده است؟

مهندس پایست – این را هم تاکید کردم.در بیمه تکمیلی میلیاردها تومان بدهی برای مخابرات ساخته اند بدون اینکه رضایتی از سوی کارکنان حاصل شود! این پول را که بالاخره  باید بدهند اما به درد کارکنان نمی خورد!

 

مخابرات ماموارد بسیاری بود که می توانستیم کارکنان را سرشار از نشاط کنیم.همین افزایش حقوق و حق جذب یک نمونه اش است.اما آنقدر بد این کارها را انجام می دهند که بجای رضایت شغلی نفرت شغلی ایجاد می شود.این همه هزینه با نتیجه معکوس!

مهندس پایست –  اتفاقا فکر میکنم رئیس هیئت مدیره هم در جلسه معتقد بود هزینه ها را می کنیم اما کارکنان کامشان شیرین نمی شود.برخی امور هم با هزینه های اندکی قابل انجام است اما نمی شود! اینها همه زیان است. به همین دلیل قرار شد همه را به هیئت مدیره ببریم تا در باره اینها تصمیم نهایی گرفته شود.حضور ما در هیئت مدیره احتمال تصویب را بیشتر می کند.

 

مخابرات ما نظر شما در مورد جایگاه شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات و انجمن های صنفی در استانها و مناطق چیست؟

مهندس پایست –  رفتارها  بویژه در شورای عالی باید بقدر نامش عاقلانه باشد.باید تصمیماتش عاقلانه و پخته باشد.بطوری که مورد پذیرش عموم قرار بگیرد. نمی توان با تصمیمات احساسی و هیجانی کار را پیش برد.همین وضعیت، پس از ما برای انجمن های کارگری در استانها صادق است.آنها این علاقه و عقلانیت را باید خودشان داشته باشند و با انتخاب نمایندگان درست، به شورای عالی هماهنگی تزریق کنند.

 

مخابرات ماشما به عنوان یک مرجع رسمی برای تصمیم گیری به ما بگویید محل دائمی شورای عالی هماهنگی کجاست؟ الان دفتر شما کجاست؟ وقتی حتی یک جای استقرار در مخابرات ایران ندارید چگونه رسمیت دارید؟

مهندس پایست –  خب هر یک از ما در جایگاه اداری خودمان هم هستیم لذا ارتباطات بطور مستقیم گرفته می شود اما حق با شماست باید یک مرکز و جایگاه مستقل داشته باشیم. فعلا قرار شده است در مخابرات ایران اتاقی برای استقرار شورای هماهنگی در نظر گرفته شود.

 

مخابرات مابه عنوان رئیس شورا می دانید چه چیزی بیش از همه کارکنان را در سال جدید آزار داده است؟

مهندس پایست –  حقوق! عدم پرداخت منظم حقوق! ما 8 ام حقوق گرفتیم! اگر صدایمان در نمی آمد باز هم نمی دادند!البته در این جلسه از سوی دکتر محمودزاده  دستور داده شد تا 28 ام حقوق پرداخت شود!

 

مخابرات مااین کارها دستوری نیست اگر بود تا بحال صد بار دستور داده شده ولی حل نشد! پرداخت حقوق پول می خواهد که بخش عمده آن از همراه اول می آید. در سال جاری همراه اول، مخابرات را بسیار آزار داده است.پول نمی دهد! بدون تعارف! استانها همراه اول را ساختند حالا می ترسند صدایش بزنند!

مهندس پایست –  کاملا درست است! همراه اول استانها را بسیار اذیت کرده است.استانها همراه اول را ساختند بی تی اس هایش را استوار کردند ارتباط برقرار کردند ولی همه پولش جای دیگری می رود که دلش نمی خواهد حتی پول کار استانها را عادلانه بپردازد! درآمد استانها بخاطر همراه اول منفی شده.در همه جای دنیا ذائقه مردم به سمت موبایل رفته است.تلفن ثابت هم به همین دلیل این هزینه ها را کرد تا مویایل در استانها شکل بگیرد.همه می دانستند آینده تلقن ثابت این است.برای آینده مخابرات و استفاده مردم این همه هزینه را قبول کردیم.

 

مخابرات ماحرف آخر!

مهندس پایست –  مدیران باید هر چه زودتر تصمیم بگیرند و مطالبات شاغلین را پرداخت کنند وگرنه بالاخره این کارکنان عصبانی خسته می شوند و راهی جز تجمع ندارند.

 

مخابرات ماهیچکس تا ابد فرصت ندارد به تصویر زیر نگاه کنید ….

همیشه سیستم هزینه تصمیمات فردی مدیران می شود!چرا؟

1306710cookie-checkگفتگو با رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری مخابرات و آخرین وضعیت مطالبات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
47 نظرات
  1. طاها می گوید

    سلام ببخشید طرح کارشناسی واسه کارشناسان ازکی قابل اجراست؟
    طرح ضریب ریالی مخابرات از کی واسه بچه های TCT قابل اجراست؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      طاها جان
      همه اش از تاریخ یکم تیر محاسبه میشه هر وقت انجام بدن اگر دیر بشه باید معوقه بدن
      لطفا در پاتوق خودتون کامنت بذارین

  2. ساسان می گوید

    در این جلسه صحبتی از پرداخت بهره‌وری معوقه نشده است چر؟

  3. نگبهان مرکز تلفن می گوید

    نتیجه خصوصی در کشور و مخابرات هر ماه فبض برق برای یک مرکز تلفن ثابت مخابرات مبلغ 100 الی 150 میلیون تومان بوده است.
    نگبهان مرکز تلفن ثابت مخابرات

  4. نگبهان مرکز تلفن می گوید

    نتیجه خصوصی در کشور و مخابرات هر ماه فبض برق برای یک مرکز تلفن ثابت مخابرات مبلغ 100 الی 150 میلیون تومان بوده است.

  5. اعتراض می گوید

    کسانی که در زمان و موقع خصوصی سازی در رسانه ها، صدا و سیما و شبکه خبر شعار سر می دادند خصوصی بسیاری عالی است باید در مورد مشکلات کارمندان،کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور پاسخگو و جوابگو باشند.

  6. علیرضا می گوید

    چرا حق حقوق همکاران بازنشسته را بموقع پرداخت نمیکنند ،خیلی از همکاران از جمله بنده ،بعلت عدم پرداخت حق حقوق تقاضای بازنشستگی نمیدهیم ،واین امر موجب عذاب وجدان نیست؟که ماها که انرژی سابق را بعلل مختلف نداریم ،جوانان پر انرژی ما بیایند وبا توان وانگیزه بیشتری برای کشور عزیزما فعالیت وباعث پیشرفت وآبادانی ایران عزیز شوند،گویا کهنسالان مانند ما قرار نیست برای جوانان عزیز کشور، با علوم پیشرفته تر جا باز کنیم ،که هم اشتغال ایجادشده وهم اینکه تازه نفسها میدان فعالیت را در دست بگیرند

  7. دشتی می گوید

    امیدوارم این مدیران دوباره نزن زیر احکام دایم دوستان قراردای

  8. رسمی با سابقه می گوید

    دولت تصویب کرده حقوق معلمان بشه ۸۰ درصد حقوق آشنا دانشگاه یعنی حقوق یک معلم تا ۲۰ میلیون هم برسه اونم وزارت آموزش پرورش بی درآمد. مخابرات ک تو هر کوچه یک آنتن موبایل دارد چرا باید کارمندش زیر ده میلیون حقوق بگیره ؟ چرا باید ما گروه هامون رو ندن ؟میدونید چرا ؟ چون معلما متحد بودن باهم تجمع کردن از هیچ کس نترسیدن بالاخره حق خودشون رو گرفتن نوش جونشون ولی ما فقط به تشکل و کامنت گذاشتن دل خوش کردیم

  9. اعتراض می گوید

    خصوصی سازی در ایران تاکنون به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نبوده است.
    کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات در سراسر کشور از 18 آبان ماه سال 1388 تاکنون برای دریافت رفاهیات خود سرگردان هستند چرا؟
    و نمایندگان مجلس هم درخانه ملت تاکنون هیچ اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟

  10. اعتراض می گوید

    کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات در سراسر کشور برای دریافت رفاهیات خود در مدت 12 سال و 7 ماه سرگردان هستند چرا؟

  11. مریم می گوید

    پاداش های 98 و 99 را لطفا در لیست پرداختی قرار دهید برای مرداد.

  12. محمدهمدانی1 می گوید

    سلام سردبیرمحترم ضمن تشکر از پیگیریهای جناب عالی
    درمخابرات منطقه همدان دورکاری شده سلیقه ای …!من که بیماری خاص دارم باید با6نفر دیگه توی یه اتاق 30متری کارکنیم وحتی نامه به مدیرمنطقه هم دادم که ارجاع داد به مدبرتجاری ورئیس اداره قبول نکردند کارم هم ارباب رجوع نداره اما مدیر تجاری همدان ورئیس اداره سلیقه ای عمل میکنن بخدابااین وضع کرونا باهزار فکروخیال سرکار میایم کاری که میشه راحت انجام دادچرا اینقدکارکنان رو اذیت میکنن هیچ الکل و ماسکی هم دراختیارمون نیست.لا اقل شما پیگیری کنید شاید افاقه داشته باشد.باتشکر

  13. اعتراض می گوید

    انتظار برای حل مشکلات توسط مدیران و مسئولان غلط و اشتباه است.

  14. بسم الله القاصم الجب می گوید

    یاد فیلم سلطان وشبان بخیر. که در قسمتیش پادشاه به همسرش گفت شما سلطان بانوی مایی یا سلطان بانوی اونها. الان مخام بگم اقای مهندس با مااست یا برمااست . نمی دانم ؟اگه با ما است خدایا نگه دارش باش ومددکارش . اگر برمااست خدایا خودت میدانی ؟

  15. اعتراض می گوید

    اگر مخابرات و… مشکل سرمایه و پول دارد پس چرا دولت جمهوری اسلامی هر روز به فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و… کمک کرده است و هنوز هم کمک می کند.

  16. استخدامی ۹۲ می گوید

    با سلام و عرض ادب
    از زحمات جناب پایست و جناب سردبیر عزیز سپاس گزاریم.

  17. همکار می گوید

    باسلام
    خیلی استفاده کردیم عالی بود من که راضی شدم

نظرات بسته شده است.