مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

برق نشان داد تعطیل شدن نگهداری، مخابرات را از سرویس دهی خارج می کند

مخابرات ما  – نگهداری وقتی تعطیل می شود در هر بحرانی باید تعطیل کنید! مخابرات تعطیل بردار نیست!

مخابرات ما  مدیران خبره مخابراتی در این تابستان داغ و پرمخاطره،  به محض بالا رفتن دمای هوا، همه نیروی خود را به سمت نگهداری بردند.اما نگهداری چیزی نیست که یک روزه انجام شود و به جواب برسد.

نگهداری یعنی حفظ جریان خون در بدن ارتباطات و شاهرگ های حیاتی آن! نگهداری یعنی سالم سازی قلب!

به این مثالها توجه کنید.

 

  • بی تی اس های موبایل (همراه اول) به محض رفتن برق در بهترین حالت (یعنی وجود باطری ) حداکثر دو ساعت جواب می دهد.در حالی که در اکثر این بی تی اس ها باطری وجود ندارد.یعنی با رفتن برق همه چیز تعطیل می شود! خرید باطری و مراقبت دائمی یعنی نگهداری مناسب!

 

  • کولرهای گازی که به عنوان خنک کننده در برخی مراکز و کافوها استفاده می شوند عمر خود را کرده اند! پرمصرف و کم توان شده اند.وقتی ساعاتی طولانی کار می کنند از پا می افتند در حالی که ارزش تعمیر ندارند! یعنی قابل تعمیر نیستند.خرید و تعویض کولرهای گازی و منابع خنک کننده یعنی نگهداری خوب برای روز مبادا!
  • کافوهای سطح شهر  مکالمه و اینترنت را سرویس می دهند.در چنین هوای داغی قطعا نیاز به خنک کننده دارند.باید در داخل هر یک از آنان یک کولر گازی تازه و پرنفس باشد تا بتواند از سر صبح تا نیمه شب کنار خیابان و زیر آفتاب داغ کار کند! اما  کولری وجود ندارد در داخل اکثر کافوها! آتش سوزی حداقل خسارت ما در کافوهاست.

 

  • بالا رفتن دمای هوا بصورت غیر عادی باعث می شود درجه حرارت سالن ها سوییچ و ام دی اف بالا برود.اکثر خنک کننده های بزرگ در طی این سالها یا خراب شده اند و یا زیر بار این روزها خراب می شوند!حاصل آن خوابیدن مرکز و قطع کلیه ارتباطات است!

 

مخابراتی ها می دانند بازگرداندن یک مرکز که ارتباطاتش خوابیده چقدر استرس زا و دشوار است!

 

نگهداری را از یاد برده ایم و همه درآمد را به عنوان سود به حساب سهامداران ریخته ایم.حالا آسیبش را همه می بینند! در این لحظه حتی اگر پول هم داشته باشیم نمی توانیم این همه تجهیزات را بسرعت بخریم و نصب کنیم! به همین دلیل می گویند نگهداری امری دائمی و در مسیر توسعه است! اما کو گوش شنوا! هر سال تابستان همین حرفها را می زنیم اما دریغ از گوش شنوا!

 

1306590cookie-checkبرق نشان داد تعطیل شدن نگهداری، مخابرات را از سرویس دهی خارج می کند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    این حرفها را به آذری جهرمی بگوئید که 4 سال است اجازه افزایش نرخ مکالمه تلفن ثابت وهمراه را نمی دهد. این بچه فکر می کند، تجهیزات مخابراتی بدون هزینه کردن به صورت دایمی کار می توانند کار کنند. این بچه نه آذری است و نه جهرمی، فکر کنم اهل جهنم است.

  2. فنی می گوید

    در همه مملکت ما و به شیوه پررنگ تر در مخابرات دیده ایم که فقط امروز بگذره تا فردا ببینیم چی میشه یعنی هیچ سیاست کلان و بلند مدتی وجود نداره فقط گذرا امروز بگذره تا بعدها ..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم سپاس

  3. خسته می گوید

    تازه اینها نگهداری سرویس عملیاتی بود که اولویت نگهداری هست. نگهداری سرویس پشتیبانی هم نداریم. در شرکت معظم مخابرات مستندات سوئیچ ها را آرشیو شده نداریم یعنی شارژینگ اگر درست هم برسد درست تفسیر کردنش را نداریم. در شرکت معظم مخابرات اطلاع درست از توپولوژی شبکه نداریم. باور بفرمائید در شرکت معظم مخابرات اطلاع از تعداد و تمام سوئیچ ها و مراکز کشور نداریم. حتما فکر میکنید شوخی میکنم یا خیلی تعطیلم که چنین حرفهایی میزنم و مدعیانی پیدا میشوند که میگویند نه ما در استان خودمان داریم. باید عرض کنم آنکه باید داشته باشد ندارد. طرح و مهندسی شبکه ندارد. بیلینگ متمرکز ندارد. وگرنه اطلاعاتی که در پستوی خانه مان نگهداشته باشیم اطلاعات شخصی مان شده است که به صاحبش نداده ایم. در بی لیاقتی تصمیم گیران مخابراتی که از سالیان گذشته تا الان به فکر نبوده اند شکی نیست ولی پرسنل نیز دیگر انگیزه و دل همکاری با مخابرات ندارند. این مسیر در مخابرات با شیب زیاد به سوی دره است و آنانکه باید بفهمند و تصمیم بگیرند نافهمند و فکرشان هم جای دیگر است.

  4. amin3643 می گوید

    برنامه های pm دوره ایی خاصیتشون رو اینجا نشون خواهند داد البته اگر مدیران عزیز میخواستند

  5. عباس می گوید

    با سلام وادب بحضورکلیه همکاران گرامی و سردبیرعزیز.دوستان عزیزم بعد از حدود سال ۹۰و ۹۱بود که کم کم تجهیزات خریداری شده و موجود در انبارها تمام و مشکلات نگهداری شروع گردید،بطوریکه هم اکنون چیزی بنام نگهداری در عمل وجود ندارد مانند شبکه کابل ،تغذیه نیرو،تجهیزات رایانه و غیره…….
    دوستان در این گرما اکثر مراکز باطری ندارند.یعنی بمحض قطع برق کلیه تجهیزات از مدار خارج می شوند.اکثر چیلر های مراکز فنی خراب و از رده خارج شده اند
    و هزاران مشکل ریز و درشت دیگر. دوستان فقط از مخابرات اسمی باقی مانده.اگر نبود ایثار گری کلیه عزیزان رسمی ،قراردادی،شسکامی،خدمات اولی وسایر عزیزان باید فقط اسم مخابرات را در موزه ها جستجو میکردیم لذا دست تمام همکاران عزیزم را می بوسم بخاطر این همه ایثارشان و به متولیان مخابرات هم عرض میکنم چند روز حکمرانی شما هم تمام میشود پس قبل از اینکه این چند روز را از دست بدهید با انجام تعهدات خویش در قبال این مردان و زنان روز های سخت نامی نیک از خود به یادگار بگذارید تا مجددا این شرکت عظیم و ریشه دار را در اوج به بینیم.به امید ان روز

  6. علی می گوید

    با سلام خدمت عزیزان، من چند سال قبل طی پیشنهادی در سامانه پیشنهادات مخابرات دو باربصورت تکراری این موضوع را برای مدیران مطرح کردم که نصب تجهیزات اکسس در ظل آفتاب و سرما و گرمای محیط عمر متوسط تجهیز را بسیار کاهش میدهد و یک چهارم میکند و این کار واقعا به ضرر مخابرات است. هر دو پیشنهاد من یعنی نصب تجهیزات در مکانهای مسقف مثل پاساژها و مکانهای تجاری و اداری با تهویه و شرایط ups مناسب در کارگروه پیشنهادات مخابرات رد شد که واقعا جای تاسف دارد.
    به نظرم اصلا خود کارمندان در واحد پیشنهادات و خود مدیران نیز براشون موضوع نگهداری تجهیزات اکسس اهمیتی ندارد. خراب شدن و از بین رفتن سریع تجهیزات اکسس به دلیل عدم کارکرد کولرها و قدیمی شدن باتریها باعث ضررهای میلیاردی به مخابرات خواهد شد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      علی آقا
      ببین پیشنهادت در جای دیگری توسط کس دیگری تصویب نشده قبلا

  7. ناصر می گوید

    لطفا این نظر بنده به مدیر عامل محترم مخابرات هم به نحوی ارجاع شود گرچه مدیران عامل هم مقطعی و برای حداکثر دوسال برنامه دارند۰۹۱۴۹۹۹۹۸۴۸

  8. ناصر می گوید

    سلام دوستان نگهداری همانند طپانچه ای است که پاسبان سی سال به کمر خود می بندد اگر استفاده هم نشود خود باعث نظم و انضباط می شود در یکی دو سال آتی مخابرات با استهلاک شدید تجهیزات بدلیل عدم وجود نگهداری و همچنین نبود پرسنل با دانش فنی کافی برای نگهداری و رفع خرابیها بدلیل تعطیل شدن آموزشهای ضمن خدمت روبرو خواهد شد اینست نتیجه خصولتی بازی و نگاه کردن به مخابرات صرفا از نظر سود برداشتن….

نظرات بسته شده است.