مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شاید دانستن آن برای رانندگان مخابراتی مفید باشد

مخابرات ما- اصولا رانندگان طرف قرارداد با مخابرات از شرایط خود ناراضی هستند بخصوص در پایان سال که نه عیدی می گیرند و نه سنوات.

 

به دنبال دلیل آن بودم تا اینکه امروز به این نوشته در سایت اداره کار برخوردم.شما هم مطالعه کنید شاید برایتان مفید باشد.

منبع- اداره کل روابط کار

43- در خصوص رابطه مزد بگیری و احراز رابطه کارگری و کارفرمائی مربیان آموزشگاههای رانندگی ارائه طریق فرمایید ؟

1- با توجه به مواد (2) و (3) قانون کار، کارگر کسی است که کار تابع انجام می دهد و تبعیت اقتصادی، تبعیت حقوقی و اجرای شخصی کار از عناصر و ارکان کار تابع می باشد؛ بنابراین همین که فردی کار تابع انجام دهد اعم از اینکه در هنگام انجام کار وسیله انجام کار برای او باشد یا خیر، کارگر محسوب شده و در صورتی که مشمول مقررات خاصی نباشد مشمول قانون کار خواهد بود.

2- منظور از تبعیت اقتصادی کارگر از کارفرما آن است که، علی الاصول کارگر از نظر دریافت مزد و حقوق به کارفرمای خود وابسته بوده و در این زمینه استقلالی از خود نداشته باشد به این معنا که در صورت اتمام رابطه کار از نظر اقتصادی دچار مشکل شود؛ از این نظر تبعیت اقتصادی مربیان آموزشگاههای رانندگی که دارای وسیله نقلیه شخصی می باشند محل تردید است و علی الاصول رابطه اقتصادی و تبعیت اقتصادی نامبردگان با صاحبکار احراز نمی شود.

منظور این است که رانندگان (در اینجا فرض کنید برای مخابرات) کار می کنند اما چنانچه رابطه کاری آنانبا مخابرات قطع شود ابزار کارشان دست خودشان است و می توانند جای دیگری کار کنند.بنابراین استقال کافی دارند.

متخصصان امر باید در این مورد نظر بدهند اما به نظر می رسد چند اشکال عمده داشته باشد.منتظر می مانم تا نظرات شما به دستم برسد.

 

1294220cookie-checkشاید دانستن آن برای رانندگان مخابراتی مفید باشد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. Hadi می گوید

    سلام ممنون از پیگیرتون ،ولی هیچ کاری که برای رانندگان انجام نشد که هیچ ،رانندگان استیجاری مخابرات منطقه تهران رو هم از TCT جدا کردن دوباره به پیمانکاری برگشت ،
    بعد از بیست سال کار در مخابرات هیچ آینده و امنیت شغلی وجود نداره ،ضعیف ترین و پرکارترین قشر مخابرات با کمترین حقوق مشغول کار کردن هستن
    بازم ممنون

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      هادی جان
      متاسفانه رانندگی هم مثل پاسخگویی جزو مساغل بی آینده است در مخابرات
      به همین دلیل همه بیرون کار میکنن (راننده ها رو میگم)

  2. Reza می گوید

    سلام ممنون ازاینکه پیگیرمشکلات رانندگان بخش خصوصی شدیدانشالله رانندگان به حق قانونیشان برسند

نظرات بسته شده است.