مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دولت پاکستان شبکه‌های اجتماعی را به صورت موقت مسدود کرد

مخابرات ما -وزارت کشور پاکستان به اداره مخابرات این کشور دستور داده تا شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیس‌بوک، واتساپ، یوتیوب و تلگرام را تا ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی به صورت کامل مسدود کند.

مخابرات ما (مالکی) –پرسش: با افزایش دامنه‌ اعتراض‌های ضد فرانسوی در پاکستان، دولت این کشور روز جمعه، ۲۷ فروردین ماه دستور توقف چندساعته شبکه‌های اجتماعی را صادر کرد.

به گزارش فرانسه ۲۴، وزارت کشور پاکستان به اداره مخابرات این کشور دستور داده تا شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیس‌بوک، واتساپ، یوتیوب و تلگرام را تا ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی به صورت کامل مسدود کند.

احزاب سیاسی در پاکستان از شبکه‌های اجتماعی برای تجمع و سازماندهی طرفداران خود استفاده می‌کنند.

در روزهای اخیر پس از بازداشت خادم حسین ریزاوی، رهبر گروه افراطی «تحریک لبایک پاکستان» و اعلام ممنوعیت فعالیت این حزب، اعتراض‌های خیابانی شروع شد.

ریزاوی خواهان اخراج سفیر فرانسه از پاکستان بود. هزاران نفر از هواداران گروه «تحریک لبایک پاکستان» با اعتراض‌های خیابانی به تصمیم دولت پاکستان و همچنین سیاست‌های دولت فرانسه اعتراض کردند.

در جریان اعتراض‌های روزهای گذشته در پاکستان، دو مامور پلیس کشته شدند.

روز گذشته سفارت فرانسه به شهروندان و شرکت‌های فرانسوی در پاکستان توصیه کرد که به طور موقت این کشور را ترک کنند.

از سال گذشته که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از حق مجله طنز شارلی ابدو برای بازنشر کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده، احساسات ضد فرانسوی در پاکستان به شدت افزایش یافته است.

1289410cookie-checkدولت پاکستان شبکه‌های اجتماعی را به صورت موقت مسدود کرد

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.