مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- رقم های میلیاردی زیان برای مناطق!

مخابرات ما- مخابرات تلفن ثابت زیان داده است. آن هم زیانی وحشتناک! چند نکته در این باره برایتان می نویسم.

مخابرات ما (سردبیر) – سلام می کنم به همه شما عزیزانی که صبورانه به آینده چشم دوخته اید.سلام بر شما که تا امروز تلخی ها را برای رسیدن به آرامش در مخابرات تحمل کرده اید.برای اینکه سلام من شامل همه مخابراتی ها بشود باید حتما به بازنشستگان نیز سلام کنم. کسانی که با دلخوری فراوان از سیستم جدا شده اند!

 

در طی یک سال گذشته بارها آرزو کرده ام کاش در این موقعیت و وضعیت نبودم تا مجبور نباشم با هر جمله گروهی را با خود دشمن کنم! البته دشمنی ها مهم نیست اما تلخ گفتن و تلخ نوشتن کمتر در ذات این سردبیر پیر می گنجد!

 

با پایان سال ۱۳۹۹ متوجه مسائلی شده ایم که نشان می دهد راهنمای اتومبیل مخابرات را به بیراهه زده اند! 

ترجیح می دهم که سر بسته حرف بزنم تا آنان که طرح هایی داده اند و گمان می کنند مخابرات را به اتوبان هدایت کرده اند کمی بخود بیایند!

همه می دانیم تعداد کمی از استانها زیان می دهند.در سال ۱۳۹۷ تعدادی از استانها زیان ده بودند که نام آنان کاملا مشخص است.استانهای مناطق محروم جزو آنان بودند که برای سرپا ماندن باید از یارانه و سوبسید دولتی استفاده کنند چرا که برای یک شرکت بورسی هزینه در مناطق محروم توجیهی ندارد مگر اینکه سرفصل مسئولیت های اجتماعی را باز کنیم.

در همان زمین و به همان دلیل، قرار شد شرکت های استانی در یکدیگر ادغام شوند تا پرداخت مالیات بصورت تلفیقی انجام و به این ترتیب زیان شرکتها پوشش داده شود.با این ترفند سال ۱۳۹۸ تقریبا تعداد استانهای زیان ده بسیار اندک شد.مدیران تصمیم داشتند در سال ۱۳۹۹ با یک سری اقدامات خاص آنها را نیز از زیان خارج کنند!

رسیدیم به باتلاق ۱۳۹۹!

سال ۹۸ و ۹۹ برای شرکت هایی که حق تغییر تعرفه را نداشتند مثل باتلاق بود.هزینه ها سر به فلک کشید! افزایش دستمزدها هزینه های دیگری به این شرکت ها تحمیل کرد که گفتنی نیست!

اینها را گفتیم تا بگوییم در سال مالی ۹۹ ،  زیان ده بودن بخش تلفن ثابت در مخابرات امری دور از ذهن نبود اما انتظار می رفت با افزایش درآمد در بخش دیتا و ارتباطات سیار این زیان ها پوشش داده شود و مخابرات و کارکنانش از این مسیر به سلامت عبور کنند!

 

اما حالا حرف دیگری به میان آمده است!

زیان ده بودن بخش ثابت در حد عدد و رقم های کوچک اشکالی ندارد اما وقتی با تغییر شیوه محاسبات، عددهای بزرگی را از ده سال گذشته به عنوان بدهی زنده می کنید که اصلا و فعلا قصد پرداختش را ندارید درکش برایم بسیار سخت می شود!

فقط یک نکته را به شما یادآوری می کنم!
آیا به این نکته فکر کرده اید که با سابقه مدیریتی مدیران مناطق چه می کنید؟ این عمل شما موجب می شود مدیران مناطق ناکارآمد نشان داده شوند در حقیقت شما آنان را  بدهکارترین و ناتوان ترین مدیران طول عمر مخابرات  نشان می دهید.باور کنید در آینده اینان منفورترین و بدسابقه ترین مدیران و نفرات شناخته خواهند بود!

من نمی دانم چگونه مدیران مناطق را وادار به پذیرش این موضوع کرده اید … اما ….. نکنید! خواهش می کنم نکنید!

 

دو نکته را تاکید می کنم و باقی گفته ها را به آینده می سپارم در صورتی که این گفته ها کافی نباشد:

۱- آیا گمان می کنید طرف های شما آنقدر آدم های کندذهنی هستند که با این زیان های هزارها میلیاردی به افزایش تعرفه رضایت دهند؟

۲- زیان نهایی این کار فقط به کارکنان می رسد! آنجا که برای کم توان نشان دادن مخابرات، پرداخت مطالبات و حقوق کارکنان را به تاخیر می اندازید! آخر شرکتی که زیان ده باشد مگر می تواند حقوق و معوقه بپردازد؟

لطفا راه بهتری برای حل مشکلات پیدا کنید و در اولین فرصت نپرداخته ها را به کارکنان بپردازید.

والسلام

 

1286270cookie-checkسردبیر سلام می کند- رقم های میلیاردی زیان برای مناطق!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. رنجبر می گوید

    اینها بزودی اعلام ورشکستگی را در تلفن ثابت اعلام میکنند و فقط بهمراه اول میچسبند وبین خودشان تقسیم خواهند کرد تف به این دنیا و دنیا طلبان که بخاطر چند روز دنیا اینقدر مکاره گی و اجحاف میکنند نمیدانند که عید سال ۱۵۰۰ هیچکداممان وجود نخواهیم داشت !!!!!!!
    بامید روزی که از خواب غفلت بیدار شده و حق وحقوق زیر دستان را به عدالت پرداخت کنید

  2. ناشناس می گوید

    متاسفانه سهامدار عمده اهلیت ندارد مشکل فقط همین است

  3. متفکر می گوید

    به داد تلفن ثابت نرسید دیر خواهد شد

  4. صادق می گوید

    سلام و عرض خسته نباشید بفرمایید کی افزایش حقوقی ۴۰۰ در احکام اعمال می شود و بستانکاری همکاران راکه در فیش دی و بهمن ۹۸ ثبت شده پرداخت می کنند؟

  5. سعید می گوید

    واقعا دمت گرم مدتی که سایت شما قطع بود مدیران بی لیاقت خیلی بهشون خوش گذشت سایت شما کارآیی بهتری نسبت به شورای عالی داره

  6. حق گو می گوید

    در طی این سالها ، کی و چه زمان یک آمار درست و واقعی از سوی صاحبان قدرت و سهام عمده مخابرات خصولتی شده داده شده است که این دومین باشد ؟

    چرا اشاره نفرمودید به اینکه شرکتی که زیان ده است با چه عقل و منطقی برج دو قلو در آن حد و اندازه و با ان هزینه های نجومی باید بسازد ؟ شرکتی که خریدار آن برای پرداخت اقساط خریدش ملک حراج می کند و می فروشد و برای پرداخت مطالبات کارکنان خودش هزار مکر و حیل براه می اندازد با چه عقل و منطقی به یک تیم فوتبال کمک فراوان میلیاردی بصورت مکرر می نماید؟
    شرکتی که زیان ده است چرا باید اضافه کاری مدیرانش از حقوق سه کارشناس بیشتر باشد ؟ آن هم در دنیایی که مدیران ارشد شرکت هایی مثل IBM صرفا دو برابر یک کارشناس فنی دریافتی دارند .

    شرکتی که زیان ده است و مشکل دارد با چه دلیل و عقل و منطقی دستمزد به مسئولین رده بالای وزرات کار یا بازنشستگانش بپردازد ؟
    شرکتی که زیان ده است چرا باید شرکت همراه را بعنوان گوشت برای خودش و از مابهتران بردارد و استخوان را برای شرکت تلفن ثابت که همه سرویس های همراه اول را انجام میدهد بگذارد ؟ اصلا همراه اول چرا باید از تلفن ثابت منفک شود ؟

    در نهایت جناب سردبیر

    من قطع به یقین به این رسیدم که هیچ اختلافی بین وزیر و صاحبان سهام عمده مخابرات و ستاد فرمان اجرایی امام نیست ،

    هیچ ناهماهنگی ندارند باهمدیگر ، همشون دست شو در یک کاسه است و همشون یک شکل و یک دل و هماهنگ هستند و رمز کاراینجا است که ما نمی دانیم چه در ذهن دارند ؟

    چرا این بازی اختلاف و تعرفه را راه انداخته اند ؟ در مقابل شخصی مثل رئیس ستاد اجرائی ، کدام وزیر منجمله ارتباطات کاره ای است که بتونه بگه نه ، من تعرفه افزایش نمی دهم ؟ تا حق مردم را حفظ کنم ؟ سازمان تنظیم مقررات مگر در این ممکلت کاره ای است که برای افزایش دادن یا ندادن تعرفه تصمیم بگیرد ؟ وقتی که صاحبان قدرت فعلی مخابرات  بخوان کاری بکنند ، خواهند کرد و این امر در طی این سالها مکرر اتفاق افتاده است و این جاست باید جهت رمز گشایی دنبال این باشیم که چه در ذهن دارند ؟ دنبال چه هدف بزرگتری هستند ؟

    مجموعه مخابرات کسر در آمد ندارد و آمار ها فیک و دروغ هستند و مخابرات در آمد کافی دارد ، این درآمد ها در جای دیگر غیر از مخابرات سردر می آورد و باید بگوییم برایش کیسه دوخته اند و به راحتی از جیب مخابرات و کارمندانش می رود مثل بلایی که در بورس سر مردم آوردند و همه مسئولین دنبال حل مشکل بودند به ظاهر اما نتیجه تا به امروز چی شد ؟

    جالب است بدانید در مراکز استان ها بادر آمد یک مرکز ۵۰k می توان مطالبات و حقوق بسیاری از کارکنان مجموعه را به راحتی پرداخت نمود . آیا یک بار فیش تلفن ثابت صد نفر را در شهری که زندگی می کنید بررسی کردید ؟ می دانید هر تلفن ثابت درماه چقدر در آمد دارد ؟ یک بار میانگین این رقم ها را برای دهها میلیون تلفن ثابت و همراه در کل کشور حساب کردید که بدانید مخابرات ایران غرق در آمد است ؟
    من این آمار ها را فیک می دانم ، کاری به این هم ندارم که این مدیران دنبال چی هستند اما این را قطع به یقین می دانم که حسن نیت ندارند و حرف شان با عمل شان یکی نیست و این یکی از صف منافقان است که در قرآن و کلام پیامبر گرامی اسلام به آن اشاره شده است ..

  7. دخمه نشین مخابراتی می گوید

    سلام بر جناب سردبیر ….در رابطه با زیان اعلامی چند نکته را به استحضار میرسانم اولا- احتساب هزینه مطالبات کارکنان که مربوط به سنوات قبل است بعنوان هزینه سال ۹۹ طبق استانداردهای حسابداری صحیح نیست و حسابرسان مستقل حتما با این موضوع برخورد و در صورت عدم افشاء صحیح آن در صورتهای مالی سال ۹۹ بعنوان یکذ بند ایراد مهم در گزارش خود منظور خواهند کرد.ثانیا عدم رعایت صحیح ایین نامه حقوق و دستمزد جدای از کاهش انگیزه کارکنان ، بعلت عدم ثبت مطالبات پرداخت نشده هرسال کارکنان (عدم رعایت اصل تطابق در حسابداری)در همان سال حداقل دو ضرر عمده را برای مجموعه مخابرات به همراه داشت الف- پرداخت مالیات بیشتر به دارایی و ب- پرداخت سود بیشتر به سهامداران و علی الخصوص سهامدار اعظم که نتیجه آن خروج بیشتر نقدینگی و در نهایت ایجاد ضعف نقدینگی بوده و سبب گردید تا امکان سرمایه گذاری و جایگزینی تاسیسات فرسوده میسر نشود (که بخشی از تبعات آن در گزارش های سایت شما درج گردید )
    در اینجا سوالی که مطرح می شود این است که مسئولیت این وقایع با کیست ؟ پاسخ کلیه مدیران وقت از هیات مدیرهها تا مدیران مناطق .زیر انها در جهت حفظ جایگاه خود اقدام ارائه سود های کاغذی با هدف خوش خدمتی به سهامدار اعظم بودند.تا از این طریق ضمن تامین نقدینگی برای پرداخت اقساط سهامدار مذکور ، خود نیز ضمن حفظ جایگاه و حتی ارتقا ، بهره مالی هم ببرند.و حالا که اقساط سهامدار محترم تمام شد ورق برگشته است.
    سوالی که ممکن است بپرسید این است که سود کاغذی چیست ؟ سودی است که با دستکاری در اعداد و ارقام از طریق عدم رعایت قوانین و مقررات از جمله نپرداختن حقوق کامل پرسنل ، دستکاری در شیوههای محاسبه استهلاک (که در گزارش حسابرسان مستقل اعلان شده )تا ثبت بخش قابل توجهی از هزینه های جاری بعنوان هزینه های سرمایه ایی و…در صورتهای ماست مالی شده تاکنون ارائه شده است……………عزت زیاد

    1. مخابرات اشغالی می گوید

      حسابرسان مستقل ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. س می گوید

      اگر جزو مطالبات کارکنان درسال 99درصورتهای مالی اعمال شده ،حسابرس مستقل هم میتواند ایراد نگیرد و بند گزارش نکند .

  8. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت سردبیرمحترم ،امروزه این عمل یک ترفنداست ،بحران زایی بعدمطالبه گری ،گروگان گیری معیشت کارکنان وکارگران ،ایجادنارضایتی و……نهایتا”برکرسی نشان خواسته ها

  9. ناشناس می گوید

    سلام آقای سردبیر
    من در این مدت یک موضوع کاملا برایم روشن شده است اینکه آقای سلطانی و افراد فعلی واقعا در قد و قواره مخابرات نیستند اصلا این کاره نیستند
    کلی مشاور هم گرفتند که اتفاقا وضعیت بدتر سده است
    اینها با ضرر ده نشان دادن مخابرات به دنبال اهداف دیگری هستند

نظرات بسته شده است.