مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- سالهای ابتدای خصوصی سازی و خروج مخابرات از محور عدالت

مخابرات ما– وقایعی در سالهای خصوصی سازی رخ داده تا مخابرات از محور عدالت خارج شود.

مخابرات ما (سردبیر) – اگر به سال های ابتدای خصوصی سازی برگردیم برخی تصمیمات موردی و غیر سیستمی دیده می شود که در برخی استانها اجرائی شد. این تصمیمات مخابرات را از مسیر عدالت خارج کرد اما آنکه زیان کرد کارکنان قدیمی و جوانانی بودند که با هزار امید و آرزو با مخابرات ادامه می دادند.

 

یک نمونه

برای ذکر نمونه،بار دیگر به سال های ۸۹-۹۳ برمی گردیم. تعدادی از افراد از محل قراردادها یا فعالیت های خاص با مخابرات قرارداد مستقیم بسته بودند.این قراردادها سال به سال تمدید می شد.

پس از خصوصی سازی چنین گفته شد که دیگر مخابرات قرارداد مستقیم نخواهد داشت بلکه نیروهایش را از طریق شرکت های اقماری و تامین نیرو می گیرد.شرکت های خدمات اول و سپس شسکام به همین دلیل ساخته شد. اما این شرکت ها صرفا با پرداخت حداقل حقوق از محور عدالت خارج شدند.محور عدالت در این شرکتها پرداخت دستمزد به قدر تلاش، مدرک و کار بود.یعنی می خواستند محدودیت های دولتی را دور بزنند و درست مثل شرکت ارتباطات سیار و شرکتهای اقماریش توان پرداخت دستمزد بالا به مهندسان و متخصصان فراهم شود.

اما نشد .

به دلایلش فعلا کاری نداریم. اما این تفکر باعث شد قراردادهای مستقیم با جوانان حذف گردد و آنان را به سوی شرکت خدمات اول سوق دهند.

 

دقیقا ماجرای خصوصی سازی به نوعی دیگر تکرار شد

خصوصی سازی قرار بود محدودیت های دولتی را دور بزند و کارکنان با دریافت دستمزدهای مناسب روزانه بجای چند نفر کار کنند. اما دستمزدها حذف شد تا مخابرات از مسیر عدالت خارج شود. نتیجه اش دلسردی کارکنان  و از دست رفتن مخابرات بود.

در بخش قراردادها نیز چنین شد.

متاسفانه در برخی استانها قراردادهای مستقیم حذف و نیروها به شرکت خدمات اول – با حداقل حقوق- فراخوانده شدند. امری که زندگی این جوانان را طی ۱۰ سال گذشته بدون تعارف به آتش کشیده است.

 

مخابرات ما تلاش کرد

مخابرات ما و سردبیرش در طی این سالها تلاش زیادی کرد تا این موضوع جزو دستور کار هیئت مدیره و مدیر عامل قرار گیرد اما از آنجا که نیروهای شرکتی تشکلی نداشتند ما نتوانستیم توفیقی کسب کنیم. اما موارد توفیق هم بوده است. بطور نمونه زمانی که در استان گلستان مدیر منطقه پر تلاش و دلسوزش موضوع قراردادی ها را در دستور کار سفر مدیر عامل وقت قرارداد، ما آن را پوشش خبری دادیم.برای عده ای امکان قرارداد مستقیم فراهم شد.

 

در آغاز قرن جدید چه کنیم

به انتهای سال ۱۳۹۹ رسیده ایم. در آغاز سال ۱۴۰۰ هستیم.قرنی جدید آغاز شده است و ما نباید همچنان مخابرات را خارج از مسیر عدالت ببینیم.بویژه اینکه در آنسوی این مسیر، جوانان پرتلاشی حضور دارند که چشمشان به آینده ای تازه دوخته شده است.آینده ای که نمی تواند چندان دور باشد.

 

پس باید عدالت را دریابیم.

 

 

1284000cookie-checkسردبیر- سالهای ابتدای خصوصی سازی و خروج مخابرات از محور عدالت

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    مشکل اینجاست که مدیران مخابرات از. مخابرات نیستند یا آنهایی هستند که منفعت شخصی‌شان بر همه چیز ارجح است پس به فکر کارکنان نیستند

  2. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر جان خسته نباشید پیشاپیش سال نو هم مبارک اولا بنده به نوبه خودم یه عذر خواهی بهتون بدهکارم سالها بود که فکر میکردم سایت مخابرات ما برا افراد خاصی تو مخابرات کار میکنه و از سمت اونا خط میگیره و مطلب مینویسه اما نوشتن این مطلب از طرف سردبیر خط بطلان بود بر افکار واهی من و امثال من لذا ازتون حلالیت میطلبم. دوما ظلمی که به قشر ماها تو مخابرات شد خیلی بیشتر از اون چیزیه که بشه با یه پست حق مطلب رو ادا کرد لذا پیشنهاد بنده به شما سردبیر محترم اینه که بجا عیدانه این همکاران مظلوم یه پاتوق تو سایت براشون درست کنین. به این عزیزان خیلی ظلم شده برا مثال خود بنده تو اون سالهایی که این قرداد کذایی رو داشتیم برا بانک مسکن قبول شدم که همین قرارداد مستقیم مانع شد تو مراحل گزینش استخدام بانک بشم . در پایان هم ضمن عذرخواهی مجدد از خدا میخوام خودتون و خانواده تون سلامتی بده.

  3. مسعود مازندران می گوید

    با سلام و درود خدمت سردبیر و همکاران
    متاسفانه این داستان به دستان محمود احمدی نژاد آغاز شد که در سال ۸۸ در کمال ناباوری فروش مخابرات را با اون شکل اسفناک به بخش خصوصی کلید زد و تا زمانی که این داستان ادامه داشته باشه وضعیت موجود عوض نخواهد شد چون دلیلی نداره که حجم عظیم نقدینگی که همکاران با هزار زحمت وصول می‌کنند و مال مخابرات و باید در مخابرات هزینه بشه رو به راحتی به سهام دارانی که هیچ کاری نمی‌کنند بدهند. اینم کل ماجرا دیگه این شاخه و اون شاخه پریدن نداره این مشکل رو حل کنن همه چی درست میشه.

  4. بسم الله القاصم الجبارین می گوید

    حیف است اسم عدالت با مخابرات برده شود. عدالت کجا . شرکت مخابرات کجا. هزار سال نوری فاصله عدالت وشرکت مخابرات ایران .

  5. تاریخ می گوید

    سلام برسردبیرمحترم و همکاران اگرجوانانی که غیرت ومردانگی دارندبایستی جلوبیایند و انتقام بگیرند وزندگی ۱۰ساله خودراازسیستم مطالبه نمایندواینکاربون تلفات نخواهدبودآتش وخون .برای بدست آوردن حق وحقوق باید بهای آنراپرداخت چون کسانی که این سیستم را اشغال کرده اندبدون حذف انان منطقه راترک نخواهند کردچون تاریخ مگوید.

  6. ناشناس می گوید

    البته عدالت در جهان فقط دو مجسمه ای است که دو سر یک ترازو را دارند و بس فقط هم مربوط به کشور ما نمی شود می توانید این دو مجسمه نمادین را بر سر محاکم قضایی ببیند و با ان سلفی بگیرید

  7. خدمات اولی می گوید

    متاسفانه هر کسی تو مدیریت مخابرات سری تو سرا گرفت فقط و فقط دنبال لابی گری و محکم کردن پایه میز و صندلی که بهش سپرده شد فکر میکرد واصلا براشون مهم نبود چه بلایی داره سر کارکنانش و سرمایه مخاابرات میاد هر مدیر جدی اند اولین کاری که کرد املاک و ادارات حیاطی و میلیاردی مخابرات کشورو گذاشت برا فروش به دلایل های مختلف مخابرلت قبل از خصوصی سازی چنان اعتبهری داشت تو گشور که هیچ اورگان دیگه ایی نداشت الان بگی مخابراتی هستی رو برمیگردونن بهت ملت این بی اعتباری بخاطر مدیران نالایق و کار نابلد بود که منصوب شدن به دست بعضی ها که بتونن ازش بهره برداری شخصی کنن واقعا باید تاسف خورد برا مدیران مخابرات که میبینن داره چه بلایی سر مخابرات میاد ولی بی تفاوت چشم میپوشونن ازش

  8. ناشناس می گوید

    همین مدبر تلاشگر که نامبردین میدونین چقدر از نیروها را بیچاره کرد؟یکی… ودیگری…

  9. ناشناس می گوید

    با واگذاری مخابرات ،شرکت از بین رفت و تمام . اکنون فقط ظاهری از آن مانده.

  10. بازنشسنه می گوید

    عدالت در ایران را حتی در لابلای زباله های زباله دانهای تاریخ هم نمی توانی پیدا کتی .زیر خروارها خاکستر حقوق نسل سوخته دفن شده است . اینا رو ولشثکن تز صدقات صدقات صدقات چه خبر!

  11. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم
    مخابرات با این کاراش خود عدالت را هم خجالت زده کرده است !!!

  12. ناشناس می گوید

    قرن جدید از ۱۴۰۱ شروع میشه

  13. آشنای غریبه می گوید

    سلام
    برابر شنیده ها در آغاز قرن جدید(شروع سال ۱۴۰۰ ) کارکنان ۹% کشوری در شرکت مخابرات ایران در اولین فرصت باز نشسته میشوند همکاران بالای سی سال خود را برای شرایط جدید آماده نمایند انشاا…خیر است

  14. ناشناس می گوید

    مورددیگه ای که ازابتدا اشتباه بود شرکتهای مخابراتی استانی بود،ه هرکدوم هیئت مدیره داشتن وبریزوبپاشهای که صورت گرفت وبه کسی پاسخگو نبودن.و همینطور فروش املاکی که اینها انجام دادند.وخیلی ازاونها زمانی که هیئت مدیره کنسل شد با تشویقی بازنشسته شدن،بدون اینکه به کسی پاسخگوباشن که چه کاری انجام دادن؟ وعملکردشان.

نظرات بسته شده است.