مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نارضایتی بازنشستگان گلستانی از خدمات بیمه تکمیلی

مخابرات ما-ناکافی بودن پوشش‎های بیمه‎ای برای بازنشستگان موجب شده تا این افراد در زمان بیماری خود هزینه قابل توجهی را صرف درمان کنند در صورتی که بازنشستگان بخشی از حقوق خود را برای استفاده از بیمه تکمیلی پرداخت می‎کنند تا در زمان بیماری هزینه کمتری پرداخت کنند.

مخابرات ما-به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بازنشستگان از جمله اقشاری در جامعه محسوب می‎شوند که شاید می‎توان به جرأت گفت در سال‎های اخیر و با افزایش سرسام آور قیمت‎ها فشار زیادی را متحمل شدند اگر چه در اکثر جوامع برنامه‎ریزی مناسب و دقیقی در رابطه با بهبود گذران و کیفیت دوران سالمندی و بازنشستگی وجود دارد اما متأسفانه در کشور و استان ما فرد با ورود به دوران سالمندی و بازنشستگی تازه در جدیدی از مشکلات به رویش باز می‎شود.

سال‌هاست که بازنشستگان پیگیر همسان‌سازی حقوق خود بودند در حالی‎که امسال بعد از پیگیری‎های چند ساله بازنشستگان و مدیران صندوق بازنشستگی موفق به احقاق حق خود شدند اما علاوه بر معیشت یکی از نیازهای اصلی بازنشستگان  برخورداری از پوشش بیمه درمانی مناسب می‎باشد با این وجود ناکافی بودن پوشش‎های بیمه‎ای برای بازنشستگان موجب شده تا این افراد در زمان بیماری خود هزینه قابل توجهی را صرف درمان کنند در صورتی که بازنشستگان بخشی از حقوق خود را برای استفاده از بیمه تکمیلی پرداخت می‎کنند تا در زمان بیماری هزینه کمتری پرداخت کنند.

در همین رابطه یک بازنشسته گلستانی با ابراز نارضایتی از هزینه‎های بالای درمان و ناکافی بودن پوشش‎های بیمه‎ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: وقتی فرد به سن بازنشستگی و سالمندی می‎رسد طبیعی است دچار یکسری بیماری‎ها شود که البته بیشتر آنها مزمن و نیاز به مراجعه مکرر به پزشک دارند با این وجود متأسفانه بیمه تکمیلی بازنشستگان تمام هزینه‎های درمان را پوشش نمی‎دهد و هنگام مراجعه به بیمارستان یا داروخانه به ما اعلام می‎کنند بیمه آتیه‌سازان طرف قرارداد ما نیست.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی سالمندان هزینه‎های مربوط به عینک و دندان است بیمه این موارد را تحت پوشش قرار نمی‎دهد در واقع آنقدر پرداختی بیمه برای این موارد ناچیز است که بازنشستگان تمایلی برای دریافت این مبلغ از بیمه ندارند.

*عدم تمایل بیمه‎ها برای قرارداد با صندوق بازنشستگی/ بازنشستگان برای بیمه‎ها هزینه‌بر هستند

مدیر صندوق بازنشستگان گلستان با بیان اینکه حدود ۳۱ هزار بازنشسته در استان وجود دارد در خصوص مشکلات مربوط به این قشر اظهار کرد: اول مهر قانون همسان‌سازی حقوق به ما ابلاغ شد در تکمیل اجرای طرح همسان‌سازی افزایش حقوق بازنشستگان از ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان برخوردار شدند و خوشبختانه با گروه شغلی خودشان محاسبه شد.

محمد براری تصریح کرد:از سال ۱۳۹۶ همسان‌سازی حقوق اتفاق افتاد در این سال‎ها بیش از مصوب، افزایش حقوق بازنشستگان انجام شد در سال جاری نیز دو بار همسان‌سازی اتفاق افتاد یکبار ۱۵ درصد برای تمام بازنشستگان همسان‌سازی انجام و علاوه بر این ۴۵ درصد میانگین حقوق شاغلان را نیز همسان‌سازی انجام دادیم.

وی در خصوص سن بازنشستگی در ایران گفت: سن بازنشستگی در دنیا بالای ۶۰ سال است اما در کشور ما ۵۱ سال می‎باشد این امر اشتباه است چرا که حدود ۵۰ سالی می‌شود اصلاح موارد و مقررات بازنشستگی انجام نشده است در تمام کشورها وقتی سن امید به زندگی افزایش می‎یابد قوانین مربوط به بازنشستگی نیز تغییر می‌کند متأسفانه در کشور ما این اتفاق رقم نمی‎خورد و هنوز قوانین ۵۰ سال پیش در کشور اعمال می‎شود با اینکه اصلاحات قوانین مربوط به بازنشستگی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده هنوز اتفاقی در این رابطه رخ نداده است.

مدیر صندوق بازنشستگی گلستان در خصوص نارضایتی بازنشستگان از پوشش بیمه تکمیلی گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف‎ هستند در چهارچوب بودجه‎های مصوب آیین‎نامه‎هایی که به تصویب هیأت وزیران می‎رسد کارمندان، بازنشستگان و افراد تحت تکلف آنها را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند.

براری اضافه کرد: بیمه‎ها با صندوق بازنشستگی طرف قرارداد نمی‎شوند چون سنی از بازنشستگان گذشته و برای بیمه‎ها  هزینه‎بر است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق بازنشستگی از ابتدای خرداد امسال ۳۰۰ هزار تومان بابت دندان مصنوعی و ۱۲۰ هزار تومان برای عینک پرداخت می‎کند ما آگاه هستیم این مبلغ بسیار ناچیز است متأسفانه هیچ بیمه‎ای ارائه این چنین خدماتی را برای بازنشستگان  قبول نمی‎کند.

* تشکیل فراکسیون سلامت سالمندان در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات مجلس برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان بازنشستگان اظهار کرد: وقتی فرد به سن بازنشستگی و سالمندی می‎رسد مسائل و مشکلاتش نیز بیشتر خواهد شد از یک طرف با عائله‎ای که تشکیل می‎شود هزینه‎ها افزایش می‎یابد و از طرف دیگر در سن بالا دچار انواع و اقسام بیماری‎ها خواهند شد.

رضا آریان‌پور تصریح کرد: بیماری‎های مزمن همچون فشار خون، دیابت، بیماری‎های قلبی و عروقی بیشتر در سنین بالا مشاهده می‎شود و تنها درمان آن کنترل بیمار با مراجعه مکرر به پزشک است که این امر هزینه‎های زیادی را به سالمندان تحمیل می‎کند.

وی بیان کرد: بیمه می‎تواند راهگشای مشکلات و هزینه‎های درمان سالمندان و بازنشستگان باشد در واقع یکی از اهداف بیمه ذخیره هزینه سلامت برای درمان بیماری است با این وجود متأسفانه برخی بیمه‎ها توانمندی لازم را ندارند و در زمان بیماری بیشتر بار مالی و هزینه‎های ناشی از بیماری به عهده خود فرد سالمند و بیمار است تا به عهده بیمه یا دولت…

عضو کمیسیون سلامت مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس این دوره یکی از فراکسیون‎هایی که تشکیل دادیم فراکسیون سلامت سالمندی است در واقع پیگیر طرح‎هایی در جهت سلامت سالمندان هستیم.

آریان‌پور اذعان کرد: اگر زمانی بیشتر جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‎دادند اما در حال حاضر کشور در حال پیر شدن است و در آینده نزدیک اکثریت افراد کشور را سالمندان تشکیل می‎دهند بنابراین از حالا باید قانونگذاری و برنامه‎ریزی‎ها در این‌ جهت باشد که خودمان را  برای روزهایی که تعداد زیادی از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‎دهند، آماده کنیم.

1243000cookie-checkنارضایتی بازنشستگان گلستانی از خدمات بیمه تکمیلی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.