مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات به فکر حذف دورکاری نباشد!

مخابرات ما-  از برخی استانها زمزمه هایی به گوش می رسد که فضا را برای حذف دورکاری آماده می کنند.این شایعات کارکنان را نگران کرده است.

مخابرات ما- زمزمه هایی از برخی استانها به گوش می رسد که فضا را برای حذف دورکاری آماده می کنند یعنی درست در جهت عکس وقایع جاری کشور.

 

وضعیت مخابرات

روزی نیست که در مخابرات استانها و مناطق با خبرهای دردآور مرگ همکارانمان روبرو نشویم.هر یک از این خبرها هفته ها ما را در حزن و اندوه فرو می برد.

جوانانی که هر یک خانواده ای داشته اند، پدری بوده اند و پدر و مادری داشته اند…

هیچ مدرکی دال بر ابتلای آنان به کرونا در محیط کاری نداریم همانطور که نمی توانیم بگوییم این عزیزان قطعا در محیط بیرون از اداره به کرونا مبتلا شده اند.اما می توانیم با اطمینان به شما بگوییم که در هیچ محیط اداری و کاری، رعایت نکات بهداشتی بطور کامل انجام نمی شود.

عدم تحویل ماسک و مایع ضدعفونی به همکاران، فضاهای تنگ و کوچک کاری، لزوم رفت و آمد همکاران بین واحدها، عدم امکان استراحت کامل مبتلایان بدلیل شرایط جاری کشور، همه و همه، دلایلی است که ما را به کرونا پیوند می دهد! و کرونا عامل پیوند ما با مرگ می شود!

دردناکتر از هر چیز، نبود یک جامعه آماری قابل استناد است! مخابرات تاکنون از کارکنان مبتلا و خانوادهای آنان آماری ارائه نداده است.

ما عادت کرده ایم پس از حادثه تاسف بخوریم و گذشته را آرزو کنیم! کاش یک بار در آینده زندگی می کردیم!

 

وضعیت کلی کشور 

همین تازگی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کلی کشور را قرمز اعلام کرد او  به رسانه ها گفت: نارنجی و زرد نداریم، کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد.

ایرج حریرچی پنجشنبه شب در تبریز گفته است : در صورت ادامه این روند آمار کشته‌های کرونا به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید یعنی انفجار کرونایی.

او به آمار مبتلایان اشاره کرده و می گوید : در شهر تبریز ۴۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیده و در قم نیز از ۱۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیده ایم.

با استفاده  از ماسک و کاهش  ترددها میزان مرگ کاهش خواهد یافت.

 

راه حل مخابرات چیست؟

طی ماههای گذشته ستاد پیشگیری از کرونا در مخابرات ، ما را امیدوار کرد که همه چیز تحت کنترل است.امیدوار بودیم این ستاد دستورات محکم و قابل اجرا صادر و استانها را وادار کند امکانات لازم را در اختیار همکاران قرار دهند! اما چنین نشد!

ستاد پیشگیری از کرونا در مخابرات انگار برای خودش تصمیم می گیرد و مخابرات مناطق برای خودشان تصمیم ها را وتو می کنند!

 

هشدار نهایی به ستاد پیشگیری در مخابرات و مدیران استانی

در شرایط قرمز امروز هیچکس به فکر حذف دورکاری ها نباشد! آنکه در دورکاری برای مخابرات کار نکند، در زمان حضور هم کارآیی نخواهد داشت.بنابراین با حذف دورکاری دلسوزان را نرنجانید.

برخی مدیران می گویند کارکنان دورکاری را جزو وظایف شرکت می دانند و برای آن برنامه ریزی کرده اند! این دسته از مدیران این برنامه ریزی را جرمی نابخشودنی می دانند.

در پاسخ باید بگویم هر یک از کارکنان در دوران دورکاری قطعا برنامه ای می ریزد اما این برنامه در محدوده حل مشکلات کروناست!

سرپرستی از بچه هایی که به مهدکودک یا مدرسه نمی روند، خرید برای افراد مسن و اسیب پذیر و مراقبت از پدران و مادران سالمند که بدلیل کرونا در خانه حبس شده اند و …. اینها همه بر اثر کرونا روی سر کارکنان آوار شده ! اگر کارکنان نتوانند در روزهای دورکاری به این امور بپردازند اطمینان داشته باشید که یا مرخصی می گیرند یا کار را رها می کنند در هر دو صورت از کار دلزده می شوند.

 

دورکاری را حذف نکنید

این آخرین حرف ما با ستاد پیشگیری از کرونا در مخابرات ایران است! اگر دورکاری را حذف کنید یعنی همه چیز عادی است و کرونا از بین رفته است و باید رای به انحلال ستاد پیشگیری داد! که اگر چنین حکمی صادر کنید باید در مقابل نظرات وزارت بهداشت موضع بگیرید.

حالا ببینیم ستاد پیشگیری از کرونا این بار به وظایف خود عمل خواهد کرد یا مثل دفعات قبل کوتاه خواهد آمد …

 

1233040cookie-checkمخابرات به فکر حذف دورکاری نباشد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
23 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    دورکاری به جهنم ……….چرا حقوق ها رو سر وقت پرداخت نمیکنند!

  2. ناشناس می گوید

    حالا که اصفهان در وضعیت فوق قرمز کرونا قرار گرفته مدیر محترم منطقه دورکاری را حذف کرده است

    خدایااااااااااااااااااااااا سپااااااااااس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. خسن می گوید

    دورکاری یعنی فرار از کار!
    دوستان اداره نمیان ولی توی بازار و پاساژ و ….. ول میچرخن.
    قراره بگیرین تشریف بیارین اداره دورهمی همگی میگیریم . حداقلش اینه که همه کارا نمیفته دوش دوسه نفر بیچاره……

  4. ناشناس می گوید

    با سلام
    دورکاری در استان همدان برای دو گروهه اول کسانی که نور دیده مدیران و رئیسان هستند و دوم برای کسانی که بود و نبودشان برای اداره فرقی نداره و موقع حضورشون هم فقط آب و برق اضافی مصرف میکنند و غیر از حرافی کاتری بلد نیستند . پس چه بهتر که حذف شود .

  5. همکار رسمی می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    به لطف مدیران مناطق، دورکاری در مناطق خیلی وقته حذف شده. با این آمار بالای ابتلای همکاران به کرونا، همه همکاران با ترس و استرس کار میکنند.
    مدیران تا همه رو گرفتار نکنند دست بردار نیستند.

  6. ناشناس می گوید

    مدتی فکر کردم که نان ماری یعنی چه ………بعدگفتم احتمالا ماری یعنی آماری ولی ارتباط نان را نفهمیدم ……
    اقا جان دور کاری نباید حذف بشه .چون به تبع آن مردم بیشتری را به خیابانها میکشاند .

  7. حسین می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    حداقل بیان نگاه کنن تراکم اتاق ها رو در نظر بگیرن، تو اتاق ۱۰ متری ۴ نفری نشستن بخدا تو این وضعیت ظلمه، کاش مدیران خودشون و خانوادشون تو این وضعیت قرار بگیرن بعد تصمیم بگیرن، تو خونه یه بچه کوچیک داشته باشی و هروز بری اداره با این تراکم و برگردی و هروز فکر کنی شاید کرونا گرفتی، کاش یکم هم به فکر کادر درمان بودن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من با شما موافقم و تراکم کارکنان در برخی اتاق ها خارج از تحمل است

  8. همکار نگران می گوید

    واقعا با حذف دورکاری ازدحام تو اداره خیلی زیاد میشه .. چند نفر از همکارای ما مبتلا، مشکوک و قرنطینه نن .. واقعا امیدوارم مخابرات مثل ماههای قبل مسولانه برخورد کنه و دورکاری رو حذف نکنه .. فقط قانون کلی باشه و استانها سلیقه ای نیان بگن یه روز دورکار دو روز دورکار .. هرکس که کارش امکان دورکاری داره استفاده کنه .. این باعث کم شدن ازدحام اداره میشه و برای کسایی که امکان دورکاری ندارن هم محیط اداره رو کم خطرتر میکنه ..

  9. ناشناس می گوید

    باسلام ،یکبارنیزقبلا”اشاره کردم بهتراست به جای دورکاری اسمش راکاهش حضورفیزیکی پرسنل بگذاریم این امرنیز حالت الزامی داشته باشد،ولوانهاییکه دردورکاری هستند چه خدماتی انجام میدهندکه ماخودشاهد هستیم دوما”استفاده ازان برای ستاد مقدوربوده ودراکثرشهرستانها اهمیت نمیدهندهرچند که زندانیان مجرم حق استفاده دارندولی متاسفانه درشهرهای کوچک این امرمقدورنیست حتی اگرگواهی زمینه بیماری داشته باشیدپس پیشنهاد میشودالزامی برکاهش حضورداشته باشندوامورات نیزانجام پذیرد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      در شهرستانها گاهی نفر کم دارن. مثلا فقط یک نفر برای یک واحد داره. خب اگر همونم بره و نباشه باید چه کنه؟
      به هر حال دو جانبه است برخی امور

  10. محمدرضا از اهواز می گوید

    باسلام
    دورکاری باید ادامه داشته باشد من نوعی با تعصب به خانواده بزرگ مخابرات دورکاری میکنم و به گفته مدیر مستقیمم راضی کننده است و من با یک دریچه مصنوعی در قلبم و فشار خون بالای ۱۵ و سنگ کلیه دایمی چطور میتوانم با خیال راحت سرکار بیایم و در اتاقی که بیشترین تردد در کل ساختمان دارد بنشینم تا منتظر کرونا باشم و شمارش معکوس زندگیم… جواب قرزندانم را چه کسی خواهد داد؛ خواهشمندم از مسئولین محترم دورکاری را با نظارت بیشتر مسیولین مستقیم برای من نوعی پابرجا نگهدارید که در این زمان مرگ و میر شدید تراز دو موج قبلی خواهد بود؛ البته بگویم در استان ما مدیریت و همکاران کمال همکاری را با امثال من که بیماری های حاد زمینه داریم انجام داده اند ولی هرچند با نوشته دوستان در استانهای که همکاری نمیکنند تاسف خوردم .

  11. مادر تنها می گوید

    با سلام
    بخدا قسم اگه دورکاری حذف بشه من کسی رو ندارم بچه امو نگهداری کنه ۳ سالشه قبل از کرونا مهد میذاشتم . کارم خیلی زیاده ولی همین که دغدغه نگهداری بچه مو ندارم بعلت دورکاری سعی کردم غیر ساعت اداری حتی روزهای تعطیل هم کار اداره رو انجام بدم کلی هم هزینه کردم واسه ایجاد شرایط دورکاری( خرید کامپیوتر و خط تلفن و مودم و هزینه اینترنت. ) حالا اگر هر کسی به هر دلیلی دورکاره و کار انجام نمیده مسول مستقیم که داره. تورا بخدا کاری کنید که کارهایی که شرایط دورکاری داره دورکار بمونن و همکارانی هم که نمیتونن دورکار بشن بیشتر بهشون برسن (چه از لحاظ تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و یا…) اینقدر به ما مادران استرس وارد نکنید. ممنون

  12. ایمان می گوید

    متاسفانه با باز شدن مدارس بسیاری از دانش آموزان کرونا گرفته اند مخصوصا آنهایی که دبستانی هستند و مدارس حضور دانش آموزان را اجباری نکرده و هر دانش آموزی که بخواهد سرکلاس حاضر می شود خواهر بنده که معلم هستند علیرغم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همین هفته در مدرسه کرونا گرفتند و مدرسه به ایشان اجازه داده که کلا سرکلاس حاضر نشود و از منزل به بچه ها درس بدهد ایشان الان زیاد حالشان خوب نیست و همسر و بچه اش هم درگیر شده اند و ما هم جرات نمی کنیم به آنها رسیدگی کنیم فقط برخی آیتم ها را تهیه و از آسانسور برای آنها می فرستیم آنهایی که مدیرانشان آنها را مجبور به حضور در اداره می کنند و نمیگذارند از دورکاری استفاده کنند به جای درخواست برای حذف آن برای بقیه درخواست کنند که برای آنها هم بصورت نوبتی اجرا شود .یکماه قبل هم شوهرخواهرم در اداره خودشان کرونا گرفتند و از آنجایی که هر دو هفته یکبار تست می شوند متوجه شد که کرونا گرفته و فقط ناقل بود و بقیه افراد خانواده اش را درگیر کرد و خدارو شکر الان خوب شده اند . آمار رو به رشد کرونا را جدی بگیرید هر چه تجمع بیشتر باشد احتمال آن بیشتر است . بنده هم بیماری خاص دارم و باید بشدت از خودم مراقبت کنم در بستگان هم چند نفری تاکنون در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند در تهران اوضاع خیلی آشفته است و هر رفت و آمدی در شهر با این ترافیک وحشتناک بسیار خطرناک است ممکن است بسیاری از همکاران فقط ناقل باشند و خود ندانند و باعث ابتلا بقیه شوند و از آنجایی که ویروس کرونا بستگی به این دارد که کدام قسمت از بدن را درگیر کند شدت و ضعف دارد و متاسفانه آنهایی که ریه اشان درگیر می شود شرایط حادی پیدا می کنند که معمولا منجر به فوت می شود . همینطور انواع مختلفی دارد از شدید تا ضعیف . در هر صورت اینکه چون تابحال کرونا نگرفته ایم فکر کنیم که نمی گیریم خطا است . ضمن اینکه با سرد شدن هوا این ویروس خطرناکتر شده و رشد روزانه ان را هم شاهد هستیم . آنهایی که در این روزها به دنبال سختگیری بیمورد هستند اگر خدای ناکرده جانهایی را به خطر انداخته و باعث فوت همکاری شوند خطایشان به هیچوجه بخشودنی نیست و اگر مدیری عرضه کنترل کردن کارکنان مجموعه خود را در هنگام دور کاری ندارد باید به قابلیتهای ان فرد شک کرد مخصوصا با امکاناتی که در حال حاضر داریم بسیاری از فعالیتها از منزل هم قابل اجرا است و فرد موظف است دائم در دسترس باشد و موبایلش همیشه پاسخگو باشد و هیچ کاری را با تاخیر انجام ندهد

  13. مخابراتي می گوید

    اصلا دور کاری نداشتیم که بخواد حذف بشه .
    مخابراتی ها کرون نمی گیرن که

  14. مینا می گوید

    سلام سر دبیر عزیز
    چرا فقط به فکر بعضی ها هستید
    چرا می گید دور کاری
    بخدا فرزند زیر شش سال داریم
    بیماری زمینه ای داریم
    همسر مریض داریم
    دور کاری شامل ما که نمی شه
    پس دور کاری چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    برا فرار از کار چیزی درست کردید
    البته بود و نبود این اشخاص مهم نیست که دور کاری شاملشون می شه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      یعنی چی؟
      چرا میگیم دورکاری؟
      برای خاطر همین شما که یک مادری.چرا نباید شامل شما بشه؟
      چون شمال شما نمیشه بقیه هم نباید برن؟
      دنبال حل مشکلتون از طریق رایزنی باشید
      مگه ممکنه کسی مشکلات شما رو ببینه و به دورکاری رضایت نده

  15. ناشناس می گوید

    سلام سردبیرجان خسته نباشید مخابرات یاسوج که تا همه ما رو کرونایی نکنه ول کن نیست فکری کنید ممنون

  16. خراسان رضوی می گوید

    سلام
    دور کاری چه باشه چه نباشه مدیریت مخابرات مشهد با مدیریت جناب کفاش قاطع حذف میشودو همکاران نمیتوانند از دور کاری حتی یک روز استفاده کنند، مدیری که بخواد خودشو به بی توجهی بزنه کاریش نمیشه کرد

  17. سوشیانس می گوید

    با سلام
    همکار بازنشسته عزیزمان جناب آقای حاج رسول حسینی سفیدان از تبریز در اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کردند . ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدیده از همکاران محترم در سراسر کشور عاجزانه خواهشمندم در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری ننمایند . متشکرم

  18. کارگر از اذر بایجانشرقی می گوید

    با سلام .دور کاری در خیلی ار شهرستانها اجرا نمی شود ودر استانها هم فقط فقط انهای به دور کاری می روند که کلا بودن ونبودن شون فرقی به حال سیستم مخابرات ندارد .ما که همیشه در معرض خطر ودائم با ارباب روجو سر وکار داریم باید تمام وقت حتی در روزهای تعطیل هم حضور داشته باشیم ما بچه های شبکه و امور مشترکین دایما بدون هیچ حمایتی چه از طرف داره یا چه از طرف شرکت پیمانکار در خصوص تامین مواد ضد عفونی کننده یا ماسک در حال انجام وظیفه هستیم و تا به امروز با وظیعت قرمز کرونا در استان ازربایجان شرقی از انجام هیچ کار دریا نکردیم پس دور کاری چه حذف بشه یا نشه فرقی به حال ما نداره فقط در اول مطلب هم گفتم کسی به دور کاری می ره که هیچ سر وکاری با ارباب روجو نداره

  19. ناشناس می گوید

    والله کرونا فقط برای تهران نیست
    اینو برای مدیران مخابرات گیلان مینویسم واقعا جای تاسف داره که بااین همه ناملایماتی که در اجرای شیفت فوق العاده سخت برای پرسنل وجود دارد حتی دورکاری هم حذف کردند
    نیروی شرکتی کرونا نمی گیرد

  20. مریم می گوید

    سردبیر گرامی دیگه از شما بعیده. ما که پول خرید ماشین را هم نداریم هر روز داریم با تاکسی میریم تازه خرابی هم پیش میاد تا عصر هم اداره هستیم هنوز کرونا نگرفتیم. حالا بعضی ها شش ماهه کامل داخل خونه هستند بگذار بیان بیرون ما هم خسته ایم چون هیچ آیتمی برای استفاده نداریم خدایی خیلی ظلم شد حجم کاری ما دوبرابر شده . دیگه بسه با رعایت پروتکل مثل باقی سر کار حاضر شوید مگه واقعا یه بیماری زمینه ای باشه یا یکی بچه ای داشته باشه توی خونه تنها باشه سن کم اونم. الان دبستانی ها هم دارن میرن مدرسه !!!

نظرات بسته شده است.