مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

راهکار برای فعالیت بهتر کارکنان مخابرات در بورس- بخش دوم

مخابرات ما- پیش از این نویسنده در مورد بورس نوشته ای داشته است که خوانده اید.حالا بخش دوم را می بینید.

 

تاثیر بورس بر کارمندان مخابرات

مطلب دوم

در نوشته ی پیش در خصوص معضلات پیش راه فعالیت کارکنان در بورس صحبت کردیم. وقتی می گوییم کارکنان، قطعا منظور ما از بالاترین رده موجود در سیستم است تا جایی که خودمان به عنوان کارشناس ایستاده ایم. لذا پیش کشیدن بحث مدیران و کارشناسان توسط برخی دوستان، پایین آوردن سطح بحث است.

 

موضوع فعالیت در بورس موافقین و مخالفین بسیاری داشت، نظراتشان را بیان و پاسخ هایی داده شد. بایستی معضلات را گفت و راهکار مناسب پیشنهاد داد. نه کارکنان و نه مدیران نبایستی از بیان این مطالب ناراحت نشوند یا موضوع را فقط به خود بگیرند هدف ما  بیشتر  تبادل اطلاعات است تا به یک راهکار منطقی برسیم.

گروهی نیز همیشه شمشیر از رو بسته اند.فرقی ندارد چه کسی و چه چیزی بگوید، آنان همه را دشمن مخابرات می دانند و تنها دوست مخابرات خودشان هستند.این دیدگاه همه را به گوشه رینگ می برد و هیچ راهی برای باز شدن بحث باقی نمی گذارد.

 

گروهی اعتقاد داشته اند که باید بر سر راه فعالیت کارکنان در بورس ممانعت ایجاد نمود. یعنی همان  ضربات چکشی که در سیستم ها مشاهده می شود.ما اعتثقادی به این شیوه نداریم و معتقدیم مضراتش بیش از سود آن است و حداقل موجب بی انگیزگی شغلی بیشتری می شود.

💥💥💥📈 لذا پیشنهاداتی برای فعالیت مناسب کارکنان در بورس به شرح ذیل پیشنهاد می شود:

۱. آموزش خانواده کارکنان👨‍🏫
در اولین قدم شرکت مخابرات بایستی تمام اعضای خانواده کارکنان مخابرات را با بورس آشنا کند و آنان را آموزش دهد.تاکید می کنیم این آموزش باید شامل کلیه اعضای خانواده شود.

برای آموزش دو دلیل داریم. اگر به خانواده ها اموزش داده شود یکی از اعضای خانواده می تواند عهده دار کد بورسی اعضای دیگر خانواده شده و کارکنان کمتر در محل کار درگیری ذهنی پیدا می کنند. البته ممکن است اعضای خانواده نیز کارشان را به کارمند بسپارند اما واقعیت این است که عناصر جوانتر حوصله بیشتری دارند برای این امور.

دلیل دوم برای آموزش این است که در ابتدای ورودشان به بورس از حالت طعمه خارج می شوند و از تصمیمات و واکنس های هیچانی خودداری می کنند.

۲. هماهنگی صدور کد بورسی برای تمام اعضای خانواده شرکت مخابرات توسط کارگزاری👨‍👩‍👧‍👦.
هر چند کارگزاران خود عرضه های اولیه را برای اعضای خود می خرند اما این کافی نیست.مخابرات وقتی برای تمام خانواده ارکنان کد بورسی گرفت می تواند با هماهنگی  و امضای یک توافقنامه برای کارکنان عرضه های اولیه را بخرد و پول آن را از حقوقشان کم کند.

با اینکار بخش زیادی از درگیری ذهنی کارکنان در بورس کاهش می یابد. این کار توسط سازمانهای دیگر در حال انجام است.

 

۳. ایجاد صندوق های سرمایه گذاری🏢.

این صندوق ها ایجاد شده تا کارکنان پولشان را به این صندوق ها سپرده و آنها برایشان سرمایه گذاری کنند. به کارگیری افراد مجرب در این صندوق ها می تواند موجب شود کارکنان به این صندوق ها اعتماد کرده، سرمایه شان را بهآنان بسپارد و خودس نیز بیشتر به امور سازمان بپردازد.

🕵️‍♂️پیشنهاد های دیگری هم داریم که به مرور مطرح خواهیم کرد.اما حالا از شما می خواهم پیشنهادات خود را مطرح کنید تا ما نیز در مطالب بعدی از نظرات شما استفاده کنیم.

💥💥💥📉 در کنار کارهایی که باید انجام شود باید از انجام برخی امور نیز پرهیز شود.

۱. فشار بر نیروها جهت عدم فعالیت در بورس🥊. چه دلیلی دارد کل جامعه از منافع بورس منتفع شده و فقط برای کارمندان ممانعت ایجاد نمود در حالی که فشار مالی در سال های اخیر بر کارکنان افزایش یافته.

۲. بستن دسترسی ورود به صفحات بورسی📵. اگر دسترسی صفحات بورسی بسته شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ کارکنان دیگر در بورس فعالیت نمیکنند؟ با موبایل و تبلت و لپ تاپ شخصی چه خواهیم کرد؟

۳. اصولا هر نوع عمل بازدارنده اثر منفی دارد. انجام هر کار دیگری که انگیزه کارکنان را کاهش دهد و همین امید کمی که به بازارهای مالی دارند نیز از بین برود.

شرکت مخابرات و کارکنانش سبز است و قدرتمند، و از ابتدا تا همیشه بهترین شرکت ارتباطی است انشاالله.

 

1225950cookie-checkراهکار برای فعالیت بهتر کارکنان مخابرات در بورس- بخش دوم

Please rate this

0 1 2 3 4 5
16 نظرات
  1. همکار مخابراتی می گوید

    با سلام توصیه بنده در این باره این است که خیلی بحث بورس رو در این سایت مطرح نکنید چون جزو درآمد ثانویه اشخاص است و هر کسی که تمایل دارد خود وارد میشود و اموزش میبیند ساده تر بگویم مساله ای شخصی است بنظر من با ارائه برخی پیشنهادات و توصیه ها فقط سر راه این موضوع برای این اشخاص سنگ اندازی میشود ..سپاس

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      باشه چشم
      من که دیگه بحث رو بستم
      مطلب جدیدی نذاشتیم

  2. جاوید می گوید

    سلام برسردبیرمحترم وهمکاران عزیزمخابرات به اطلاع دوستان می رساندکه هرکجادراین کشورتابلوی به نام تعاون وهمکاری وجمعی دیدیدسریع آنجاراترک کرده ویک خط قرمزخیلی کلفت بکشیددراین کشورتجربه چهل سال این است که یک کارجمعی جواب نمی دهدشما فوتبال نگاه کن بهترین فوتبالیست داریم ولی همیشه آخرین مقام هستیم چون( من)یعنی همیشه شیطان درجلدماست همه چیزمال من یعنی من پاسکاری کنم شماگل بزنیدوشمامشهورشوید نمی شود۳۵سال پیش زمین درتعاونی مسکن معلمان ثبت نام کردیم عمویم معلم بودبازنشست شدهنوززمین هاتحویل نشده است آفرین برهلدینگ هاخیلی خوب هل میدهیدشرکت مبین نت هلدینگ مخابرات همچین هلی دادکه کارکنان رسمی ازانطف پشت بام باکله آمدن پایین که اثرازایشان نماندمثل شهاب سنگی ازجوزمین ردمیشودومیسوزدخواهشاما کارشناس ودرس بورس می خواهیم شما (ببخشیدمخابرات )جیب مانزن حق حقوق گروهای معوقه ۱۱ سال پیش حق جذب حق سربازی ایثارگری رابدهید بورس بقیه پیشکش .

  3. اکبر می گوید

    بنظر بحث ………

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      اکبر اقا
      بیش از اینا ازت انتظار داشتم.من میتونم همونا رو برای خود بنویسم و برعکس کنم. اما جوانمردانه نیست.با نویسنده ما مهربانتر باش

  4. ناشناس می گوید

    با توجه به تحریمهای پیش رو در اواخر شهریور ممکنه بورس دچاز مشکلات اساسی یا حتی سقوط هم بشه و این نحوه راهنمایی شما در سایت ممکن است به جای کمک حتی به بدبختی بسیاری از همکاران منجر شود . شما و من و خیلی ها می دانیم که بورس ایران نه تکنیکال داره نه تحلیل و بصورت علمی نمی شه در آن سر در آورد مگر اینکه رابطه داشته باشی و بدونی که بازار فردا برای فلان سهم چگونه رقم خواهد خورد ، این بازار همانند زن حامله ویار بسیار داره و دمدمکی مزاج است و فقط به خاطر سود آوری دولت ما چیزی به نام بورس داریم و عده ای هم که ندانسته وارد بورس میشوند مثل دام و طیور در کشتارگاه دولت سلاخی شده و می شوند و دار و ندارشان از دستشون خارج میشه و امیدوارم شما باعث این کار نشوید و پیشنهاد میکنم این مطالب رو از سایت بردارید تا فردا مشکلی برای کسی پیش اومد شما را نفرین نکند

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      از نصیحت شما ممنونم
      همین امشب پیامی داشتیم که نوشته بودند (همه مردم به حدی رسیده اند که یم توانند از پولشان پول در بیاورند …)
      حالا با این مردم, شما فکر می کنید دو مطلب انتقادی از بورس و شرایط کارکنان باعث می شود گسی به سمت بورس تمایل پیدا کند؟
      مگر به این ساده گی است؟
      آدم ۵۰ ساله بدون تحقیق؟ صرفا با حرف ما؟
      ضمن اینکه همیشه مردم را بترسانیم! باشد!
      از زمستان گذشته گروهی سرمایشان چند برابر شد.آنها دعا نمی کنند هر کسی ضرر کرد نفرین میکند؟
      ما انواع اطلاعات را اینجا بررسی می کینم
      هر خبری میتواند حال کسی را بهتر یا بدتر کند
      پس همه باید بروند ببندند
      حرفهای خاصی میزنید که شک می کنم دوست هستید یا نه! کلمات منفی بکار برده اید …

  5. ma می گوید

    شما رو بخدا حق وحقوق وبیمه تکمیلی بدین واقعا بچه ها محتاج نباشن وقناعت کنن توروخدا

  6. ناشناس می گوید

    سلام صبح بخیر سردبیر محترم اگر سرنوشت صندوق سرمایه گذاری {صندوق مدنظر شما}به سرنوشت صندوقهایی چون صندوق شش درصد صندوق ایثارگران وصندوق آتیه سازان و….دچار شد چه کنیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      اینجا پول از حیطه مخابرات خارج میشه و یک هولدینگ قانونی مسئولیت کار را به عهده می گیره
      این هولدینگ ها همین الان هم هستن
      منتهی پولها بصورت جمعی سرمایه گذاری میشه و سود هم به حساب شخصی واریز میشه
      دیگر مخابرات نمی تونه در پول دخل و تصرفی داشته باشه ولی نظارت داره که پول از بین نره
      این پیشنهاد خام است باید خیلی فکر کنند در موردش

  7. ME می گوید

    موضوع بسیار مهمی را مد نظر قرار دادید و تشکر می کنم
    کامنت های این گزارش میتونه بسیار جذاب باشه وقابل بحث باشه
    دسترسی به دو کارگزاری بزرگ کشور خیلی وقته قطع شده و از سیستم اداره نمی توان وارد شد

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کدام دو کارگزاری؟
      در کدام استان؟

  8. صادق می گوید

    سلام سردبیر کوشا موضوع مناسبی را برای بحث مطرح کردید نظرم اینه که اگه شرکت مخابرات برای هر خانواده کارمند بستر مناسب را ایجاد کند با استقبال خوبی از طرف کارکنان مواجه خواهد شد در آمد ثانویه محسوب می شود. آموزش دهد, کارگزار مخصوص معرفی کند , بستر مناسب آماده کند , مشاوران مجرب بورس معرفی کند, کمک هزینه بورسی بدهد و… من که با این موضوع موافقم .امیدوارم این طرح جاری و ساری شود.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      صادق جان
      من خودم بیشتر با این موافقم که آموزش همگانی شود و کارشناسانی باشند که پاسخ سوالات را بدهند یعنی اطلاعات هم همگانی شود آنگاه افراد خودشان تصمیم بگیرند

  9. ت می گوید

    من به عنوان رئیس اداره، مطالبی که خودم از بورس و تحلیل تکنیکال بلدم را هم به کارشناسان زیرمجموعه ام یاد میدم و بهشون هم گفتم که هیچ مشکلی با اینکه در تایم اداری هم به فعالیتهای بورسی بپردازند ندارم فقط در تایم اداری اگر کاری به ایشان محول کردم اولویت تحویل کار بایست باشد. کار را تحویل دهند از تایم آزاد خودشان هم هر طور میخواهند استفاده کنند.
    مگر صغیرند یا به اسارت گرفته ایم شان که برایشان نقشه بکشیم که چگونه ذهنشان را از بورس منحرف کنیم؟ نوش جانشان، صداقت داشته باشیم تا صداقت ببینیم.

  10. ناشناس می گوید

    من عذرخواهی میکنم تحلیل گر عزیز، اما یک سوال، صندوق سرمایه گذاری تحت مدیریت مخابرات!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ یعنی مثل صندوق های پس انداز شش درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همونی که قرار بوده در موقع بازنشستگی ده برابر مبلغ موجودی در صندوق وام بپردازه، ولی حالا بعد از سالها اصل پول رو هم که بی ارزش شده نمیده و معلوم نیست چی کار کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سرمایه تون رو بسپاریم دست همون متولی با اینکه همین حالا داریم ازش ضربه میخوریم؟؟؟؟؟؟ این دقیقاً مثل این میمونه که شما میدونید یک شخصی قبلاً هم از شما کلاهبرداری کرده ولی شما سرمایه تون رو میسپارید به او!!!! اگر کسی چنین اشتباهی رو عامدانه تکرار کنه به اون شخص چه صفتی نسبت میدن؟

نظرات بسته شده است.