مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر و آخرین حرف در مورد دعوای رسمی، شرکتی: آنچه در آینده می بینم

مخابرات ما (سردبیر)- قصد نداشتم در این مورد صحبت کنم اما همیشه در زمان حقوق گرفتن دو گروه رسمی و شرکتی برای چیزی که حق طبیعی آنان است به مجادله برمی خیزند.این مطلب خطاب به هر دو گروه است!

 

مخابرات ما- سردبیر- در میان کامنت های شما نوشته هایی را دیدم که دعوای همیشگی رسمی- شرکتی را دامن زده بود.این بار یکی از دوستان رسمی در کامنتی نوشته بود :

 

 کارمند رسمی

… بنظر من امروز اگر مخابرات تمام قرارداد هایش را با دو شرکت شسکام و خدمات اول کنسل کند و تمام این کارک را روانه خونه بکنه و از همین امروز تمام کارکنان رسمی خودش را که کاربلد و کارکن هستند با استیفای حق و حقوق تضییع شده شان حمایت کند ، مخابرات ایران سه سوت به دوران شکوفایی خودش بر می گردد.
بدبختی مخابرات از زمانی شروع شد که به بهانه حذف کارهای زائد و زمانگیر عده ای را با ….وریختند تو مخابرات و اونها هم استاد و متخصص سرک کشیدن تو کاراین و اون و مقایسه شون با کارمندان رسمی و یک شبه ره صد ساله رفتند و این شد که مخابرات به این وضع فجیع افتاد .
یادم می آید که من بعد از ده سال خدمت یک بار جرات نمی کردم به رئیسم بگم که چرا حقوق شما اینقدر است و حقوق من نصف حقوق شما ؟ اما اینا دو روزه به مخابرات اومدند و با اینکه ارتباطی به مخابرات ندارند و با پیمانکار مخابرات قرارداد دارند با لجام گسیختگی و بی ادبی محض خودشان را با کارمند رسمی مخابرات که حکم پدرشان را دارد مقایسه می کنند و کار خودشان را آپولو فرستادن به مریخ تلقی می کنند و همه کارکنان رسمی هم از نظر این جماعت کاره ای نیستند و فاقد تخصص هستند /
کسی نیست به این جماعت بگوید که اگر مخابراتی امروز هست از ثمره زحمات همین رسمی ها است که با قناعت و ادب و شخصیت اجتماعی خودشان هدفشان خدمت بود و بس

 

می دانستم که دوستان شرکتی من کمی زودرنج هستند – که من حق می دهم به آنها- لذا این متن را در پاسخ به دوستان رسمی منتشر کردم اما خطابم به همه عزیزان است.لطفا بدون حب و بغض بخوانید و نظر بدهید.ضمن اینکه این متن در پاسخ به کامنت نوشته شده لذا حالت غیررسمی و گفتگویی دارد. یعنی از حالت نوشتار رسمی خارج می شود از این بابت عذرخواهی می کنیم.

 

سردبیر مخابرات ما

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ در ۱:۴۱ ب.ظ

من عمدا این پیام را منتشر کردم تا هر دو سوی داستان را به واقع بینی دعوت کنم.
در هر دو گروه آدم های بی ادب و تند رو و زیاده خواه کار را به اینجا رسانده اند. دو دستگی موج می زند و نفرت در پایه های مخابرات ایران آن را به لرزه در آورده است.
از همین متن استفاده می کنم که واقعی تر از بقیه مطالب بوده.
همینجا دقت کنید.

.
مخابرات از نظر ایشان باید با دور ریختن گروه دیگر تازه به استیفای حقوق رسمی ها هم بپردازد آنگاه به دوران شکوفایی خود خواهد رسید.
حالا خودتان را جای مخابرات بگذارید. اگر بخواهد دو هزار میلیارد تومن برای رسمی ها هزینه کند ترجیح میدهد نصف آن را  برای شرکتی ها هزینه کند و رسمی ها را دور بریزد.
از هر دو گروه خواهش میکنم از من ناراحت نشوند من خودم را می خواهم جای مخابرات بگذارم تا هر دو طرف به واقع نگری برسند.
حالا ببینیم اصولا می شود یک گروه را دور بریزیم یا نه.
.
.
رسمی ها کانال های ارتباطی و مدیریتی و بویژه ارتباطات با بیرون از شرکت را گرفته اند از طرفی شرکتی ها کارهای اجرائی و مهم را در دست دارند. کدام آدم عاقلی می تواند یک طرف را حذف کند؟
چه کسی ریسک حذف را می پذیرد؟
چرا رسمی ها با این سابقه اینقدر غیر منطقی نظر می دهند؟
چرا شرکتی های جوان و کم نجربه فکر میکنند بدون رسمی ها می توانند اداره کنند؟
دقیقا حرف من با دو گروه تندرو است.
کارها چنان به هم پیچیده که کسی جرات حذف دیگری را ندارد وگرنه مخابرات در دو سوت این کار را می کرد و هر دو گروه را حذف می کرد.
.
.

حالا گوش کنید تا ببینید مخابرات میخواهد چه بلایی سر هر دو گروه بیاورد. آنگاه شاید آرام بگیرید و حرف های غیر مهم نزنید.
.
.

واقعیت چیست؟

مخابرات می داند که حقوق رسمی ها زیاد است و مخابرات مجبور است اینها را پرداخت کند.نمی تواند اینها را به زور بازنشسته کند. فقط یک شکایت فقط یک شکایت پس از بازنشستگی می تواند دارائی های مخابرات را به بازنشسته ها برساند!  پس بهتر است شرایطی ایجاد شود تا رسمی ها خودشان بروند

.مخابرات علاقه ای به حضور رسمی ها ندارد. فقط تعداد اندکی از آنها را برای مدیریت های کلان در درازمدت نگه می دارد. از بازنشسته ها هم خواهد آورد تا درگیر برخی چیزها نشود.
ضمن اینکه دو سه هزار نفر قراردادی را در کنار رسمی ها قرار داده تا انتقال تجربه بدون هزینه انجام شود.
رسمی ها به شرکتی ها اطلاعات ممکن است ندهند اما به قراردادی نمی توانند.
یعنی مخابرات از رسمی دلخور است چون هزینه ها را بالا برده هر روز هم یک چیزی می خواهد …
.
.
از سوی دیگر شرکتی ها در حجم زیاد وارد شرکت شده اند تعدادشان انقدر زیاد است که از اعتبار افتاده اند. مخابرات می داند با یک سوم انها شاید هم کمتر مخابرات را می چرخاند.اما نمیخواهد آنها را بیرون کند چون وجهه اجتماعی خوبی ندارد. بخشی از این ها بسیار خوب کار می کنند بخشی نیز متکی به پدران خود فقط دنبال حرف و حدیث هستند.
.
حالا مخابرات چه می کند؟
.
شما بمن بگویید؟
.
مطمئن باشید تمام گروه هایی را که درگیرند و نمی توانند با هم کار کنند در این آینده جایی ندارند چون درگیری و تنش برای سیستم مثل سم است.
حالا بروید برای یکدیگر آنقدر بزنید تا این اتفاق بیفتد.
.
مخابرات از سر اجبار به رسمی حقوق می دهد این حقوق نصف حق طبیعی او هم نیست.
مخابرات به اجبار هزاران نفر شرکتی را نگه داشته چون ….
.
در این میان یک گروه معادلات را به هم زده اند.کارگزاران روستایی. آنها هم بزودی جایگاه خود را در سیستم بعدی خواهند یافت. این گروه زود عصبانی می شوند و … لذا هرگز در موردشان حرفی نمی زنم. بگذارید به آینده برسند. آرزوی سردبیر این است که پیش بینی هایش محقق نشود.
.
.
اما رسمی ها . شرکتی ها. کارگزاران آنقدر سهامداران را اذیت کرده اند که …….
.
.
حالا برای حذف یکدیگر مسابقه بگذارید.

فکر می کنید مخابرات از این حرف های شما ناراحت است؟ به این حرف ها نیاز دارد برای روزی که بخواهد برنامه اش را عملی کند.
.
اگر این اتفاق ها نیفتد ….
رسمی ها طی سه چهار سال اینده بازنشسته می شوند تعداد کمی از اینها می ماند با قراردادی ها به عنوان ناظر مخابرات، شرکت را می چرخانند و شرکتی ها در بین شرکت های محلی توزیع می شوند.
در درازمدت مخابرات شرکت داری نخواهد کرد یعنی خدمات اول و شسکام نخواهد داشت. بهمین دلیل باید اینها از بیرون کار بگیرند تا سود سهامداران خود را تامین کنند.حالا کیست که بگوید شسکام برای سود تشکیل نشد ….
.

در آن روز که من می گویم در این شرکت، نه رسمی هست نه شرکتی. به آن روز فقط پنج سال مانده …

1201010cookie-checkسردبیر و آخرین حرف در مورد دعوای رسمی، شرکتی: آنچه در آینده می بینم

Please rate this

0 1 2 3 4 5
84 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام خدمت دوستان و سردبیر محترم
    پول هست خوبشم هست الانم دارن بازی میدن کارمندارو معلوم نیست این پول کجا میره البته سردبیر صد درصد بهتر خودشون خبر دارن ولی نمیدونم الان چه لزومی به بازگو کردن این مطلب اختلاف بین شرکتی و رسمی هست ؟؟؟؟ هشتاد و سه درصد سهام همراه اول مال شرکت مخابرات است چطوریه همراه اولی ها حقوق گرفتن بعد مخابرات که به عنوان پدر همراه اول پول دستش نبوده ؟؟؟ سردبیر شما کدوم طرفی چرا نمیای بگی این پول توسط چه ارگانهایی داره بلعیده هر ماه هزار میلیارد هزار میلیارد دارن از شرکت میکشن بیرون مگه شرکت سهامی عام نیست ؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من نمیدونم کجا میره
      شما که میدونی بگو من منتشر کنم

    2. ناشناس می گوید

      با نظراین ناشناس کاملا موافقم .همراه اول با زرنگی اول خودشوبعنوان یک شرکت ثبت کرد که اسبشو بتازونه.چون اونا نژادسفیدن !!!!چیزی بنام حقوق رسمی ها زیاده وجودنداره .
      بعدم خصوصی ها کی هستند که شما درمقام مقایسه باما بزارید .اینقدرآگاهی ندارن که بدونن نوع استخدام من درآوردی اینان اسمش خصوصیه .یکبار گفتم یواش یواش بخاطر معضل همه گیر اقتصادی میخوان مخابرات روتصرف کنن .اگه میتونن بکنن اینکارو.ازبس رو میدید.
      اینم داستانیه .
      آقا دست توسفره مخابرات زیاده .به این سهم هنگفتی هم که میبرن قانع نیستند علنا توسعه وخرید وهیچی درکارنیست وتعطیله بازم ازهزینه زیاد حرف میزنن تلافی سرکارمند خالی میشه.اونوقت رسمی مگر غیر ازیک کارمند عادیه ؟؟بنظرم این بحث ها خیلی کودکانه ست

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        راستش
        من خیلی مت،جه نشدم چی میگین

  2. ناشناس می گوید

    هدف مخابرات ایجاد اختلاف بود که به هدفش هم رسید.

  3. مهدی می گوید

    سلام بر همکاران عزیز که هیچ وقت ما را به عنوان همکار قبول نکردن و نمیکنن…
    منظور ما عدم مدیریت صحیح هستش نه شخص خاصی چه رسمی وچه غیر رسمی………………….
    (سردبیر حذف کرد)

  4. ناشناس می گوید

    اها چهارتا مثل توکه کارمند……………….
    (سردبیر حذف کرد)

  5. رضا می گوید

    سلام
    من موندم چرا بعضی از دوستان هنوز این پیام به این واضحی رو درک نمیکنن .وبازم هم همون دعواهای الکی قدیمی رو ادامه میدن .
    پیام اینه باهم دیگه بحث وجدل نکنید .رسمی وشرکتی و.. فقط باعث تفرقه نمیشه

  6. حسین می گوید

    سوئ تفاهم برای همه همکاران شرکتی نشه ……………….
    (سردبیر حذف کرد)

  7. کارگر می گوید

    سلام سردبیر محترم جهت استحضار جنابعالی و همه عزیزان عرض کنم همانگونه که استحضار دارید چهار طیف نیرو در شرکت مخابرات ایران مشغول بکار هستند (کارکنان رسمی- کارکنان قراردادی- کارگزاران- نیروهای پیمانکاری ) که شرایط کاری و تعهدات هر گروه با شرکت مخابرات علیرغم اینکه همگی در مخابرات کار میکنند با هم فرق دارد و نباید آنها را با یکدیگر مقایسه کرد ، عدم اطلاع از این موضوع خواسته یا ناخواسته باعث ذهنیت هایی شده که از اساس اشتباه بوده و وجاهت و جایگاهی نداردلطفا” در صورت صلاحدید در مورد وجه تمایز این چهارطیف و حیطه بندی آن مطلب بگذارید و توضیح دهید تا عزیزان از مسیر و چارچوب خود خارج نشوند و احساسی صحبت نکنند و حرفهایی که زیبنده نیست زده نشود . ضمنا” پیشنهاد بنده این است که این بحث ادامه پیدا نکند. با تشکر

    1. کیوان می گوید

      سلام کاملا با شما موافقم انشااله سردبیر عزیز این موارد رو مطرح کنند . ماکه خسته شدیم بسه که رسمی وشرکتی شنیدیم

نظرات بسته شده است.