مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

هیئت مدیره مخابرات ایران و دخالت در تعیین برنامه تعهدات مناطق

مخابرات ما (آرشیان- سردبیر) – در انتهای سال ۹۸ تمامی مناطق مخابراتی و استانی، به مخابرات ایران فراخوانده شدند.در این جلسه که با هزاران زحمت و داده پردازی برگزار شد برنامه تعهدات استانها یا همان مناطق برای سال ۱۳۹۹ تعیین گردید.

معمولا این گونه برنامه ها به گونه ای طراحی می شود که همواره بالاتر از توان استانها است اما به هر تقدیر برنامه تعهدات استانها تنظیم و ناچارا توسط آنان پذیرفته شد.

.

اما طی دو سال گذشته برای دومین بار در تاریخ کار هیئت مدیره جدید و پس از تعیین اولیه برنامه، هیئت مدیره یک باره وارد صحنه شده و ۲۰ درصد به تمامی تعهدات قبلی اضافه می کند!

چرا؟

به چه دلیل؟

از کدام محل؟

شاید عده ای معتقد باشند که مخابرات ایران حق دارد بر اساس توسعه جدید, برنامه بدهد و تعهد بگیرد.اما تجربه سال گذشته نشان می دهد که اهداف توسعه شاید هرگز قابلیت اجرایی نخواهد داشت!

البته ممکن است در تجهیزات زیربنایی قدری توفیق حاصل شود اما در کاربردها  و تامین نیاز مشتری , هرگز!

.

اینک تکلیف استان ها چیست؟ سال گذشته نیز عینا همین سناریو برای استان ها  تکرار شد که خبرگزاری مخابرات ما به احترام معاونت راهبرد و حساب و کتابش، به حرمت تلاش های شبانه روزی این دوستان هیچ عکس العملی نشان نداد و سکوت کرد.

واضح و مبرهن است که برنامه باید برای همه قابل حصول باشد و با امکانات و توانمندی ها همخوانی داشته باشد .وقتی هیچ استانی حتی به بخش کوچکی از برنامه ی تعیین شده نمی رسد معنی و مفهوم آن چیزی نیست به جز رویاپردازی در تعیین برنامه و تعهدات!

.

اینک مخابرات ایران باید هیئت مدیره را متقاعد کندتا بدون در نظر داشت امکانات ،مخارج و هزینه ها ، در تعهدات استانها دخل و تصرف نکند! و صرفا بر اساس مزایده ها و مناقصات سال ۹۸ و خرید تجهیزات به سمت تعیین برنامه برود.

به نظر میرسد هیئت مدیره در سال ۹۹ قصد خرید تجهیزات و وسایل و تحویل آنها به استانها را دارد اما این فقط یک رویاست. مناقصاتی که برگزاری اداری اش چند ماه طول می کشد تحویل تجهیزاتش چقدر زمان می برد؟ آیا به سال ۹۹ خواهد رسید؟ هرگز!

.

هیئت مدیره مخابرات ایران باید به معاونت راهبرد اجازه بدهد تا خودش برای برنامه و تعهدات استانی تصمیم بگیرد.

.

در یک جمله می گوییم، برنامه جدید تنظیم شده برای مناطق مخابراتی هرگز قابل دستیابی نخواهد بود. برنامه ای که قابل حصول نباشد فقط روحیه کارکنان و مدیران را در هم خواهد شکست چرا که همیشه خود را در پاسخگویی ها تحت فشار خواهند یافت.

.

هیئت مدیره خود را از تعیین برنامه بیرون بکشد!

 

1177790cookie-checkهیئت مدیره مخابرات ایران و دخالت در تعیین برنامه تعهدات مناطق

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. حمید می گوید

    سلام احتراما این بخشنامه بازنشستگی ۹۸ مخابرات ایران راابلاغ کنیدباتشویقی هرچندچندذوزبه ضررمان شدوجاماندیم ا بخشنامه ۹۷ولی بدین بر یم والا بمونه پرشده دیگه انگیزه احترام نمونده به زیردست که بجای بچه ات حساب میشه بایدچشم اطاعت مهندس بگی. من که تحمل خواری ندارم ببینم بشنوم

  2. کارمند کوچولو می گوید

    شماها چقدر ساده اید
    بلاخره این هم خودش یک نوع مدیریته مدیریت همیشه طلبکار در این مدیریت شما همیشه بدهکار هستید و به همین دلیل نمی تونید در خواستی داشته باشید مثلا نمی تونید پیگیر گرفتن مطالبات قبل ویا اجرای کامل رفاهیات بر اساس آئین نامه سال ۸۹ رو بکنید چرا که چماق عدم دسترسی به تعهدات وعدم تحقق منابع مالی توسط این مدیریت همیشه بالای سرتونه
    ومتاسفانه در همین شرایط هم مدیران مناطق با علم به اینکه می دونند نمی تونند به تحقق این برنامه برسند ولی باز هم برای اول شدن در نظر مقامات مخابرات ایران استان وهمکارانشون رو زیر فشار می گذارند واون هم در یک مسابقه بدون جایزه

  3. ناشناس می گوید

    سلام
    داشتم فکر میکردم این دوستان چون خودشون می دونند این برنامه های اعلامی صوری بوده ومعمولا درصد پایینی از آن محقق می گردد .
    در سال جاری که آقا سال جهش تولید نام نهادند خواستند مانوری داده و با برداشتی نادرست از شعار سال جهش تولید اقدام به بالابردن تعهدات در برنامه سال ۹۹ نموده اند

  4. بسم الله القاسم الجبارین می گوید

    نگفتی ژاپنیها منتظر حضرات هستند. برن ژاپن مخابرات اونجا را توسعه بدن. کجاششه دیدی اینها فوق کارشناسن نمی دانی ؟ ای وشو هی فردا دروش مکنی .نندازیش فلانی گمان نیکم .

  5. قادر می گوید

    د نه عزیزم انگار متوجه نشدی عمدا این برنامه خارج از توان را به مناطق تحمیل میکنند که اگه فردا جیک زدی که فلان حقم را بدین .بگن شما از برنامه عقبی تازه حقتان را هم میخواهید.مثل پاداش شش ماهه که به همین بهانه از سروتهش میزنند

  6. ناشناس می گوید

    وقتیکه در استان ها پول نیست و توسعه در استان ها خوابیده است برنامه چه معنایی میدهد؟
    وقتیکه انگیزه های کارکنان مخابرات روز بروز کم می شود چه کسی می خواهد برای مردم و شرکت دل بسوزاند؟
    برنامه در مدیریت اینها یعنی نگاه کردن به دهان آقای وزیر و ……
    خواسته های آقای وزیر هم که مبنای بازار و تکنولوژی و آینده نگری ندارد بلکه فقط سیاسی است و ….
    سهامدار فقط میخواهد از شرکت پول بیرون ببرد و دیگر هیچ چیز برایش مهم نیست
    لطفا بفرمائید این دم و دستگاهشان را جمع کنند و آماده باشند که اگر در این دنیا بازخواست نمی شوند در آخرت در محکمه عدل الهی پاسخ دهند که با سرمایه های مردم و صنعت مخابرات کشور چه کردند؟

  7. کارشناس استان می گوید

    سلام
    به درستی به موضوع برنامه و این شرایطی که برای برنامه ۹۹ بوجود آمده است پرداختید و از شما متشکریم.
    فقط بحث معاونت راهبرد مخابرات ایران نیست. حتما شما میدانید که برای تهیه مقدمات برنامه ۹۹ چندین ماه قبل از اتمام سال ۹۸ کارمندان مناطق استانها در تمامی حوزه های شبکه و تجاری و مالی زحمت کشیدند و منابع موجود و نیازمندیهای مشتریان و بازار را استخراج کردند و توانستند پیشنهاد مناسبی را برای سال ۹۹ تهیه نمایند و در پایان سال گذشته در مخابرات ایران از برنامه پیشنهادی خود دفاع کردند و نهایتا اعداد و ارقامی را برای سال ۹۹ با همکاران معاونت راهبرد و نمایندگان دیگر حوزه ها توافق کردند.
    حتی بر مبنای این توافق همکاران اجرایی و تجاری و شهرستان ها هماهنگی های لازم در استان را انجام دادند و کار را شروع کرده بودند و یا در حال شروع بودند که متاسفانه برنامه ۹۹ متفاوت از آنچه توافق شده بود اعلام گردید و تمام زحمات انان را به هدر داد و می باید مجددا تمام هماهنگی های قبلی مجددا انجام شود و این یعنی دوباره کاری! ظاهرا مدیرعامل و هیات مدیره از چنین روش هایی که استان ها را سرکار بگذارند بدشان نمی آید!

  8. ناشناس می گوید

    ما خیلی وقته روحیه مون در هم شکسته برادر بذار هی برنامه بدن

  9. کارگر می گوید

    سلام
    احسنت
    این است مدیریتی که کاراجرایی نکرده اگرهم ادعایی داشته باشند برای زمان قدیم بوده نه شرایط جدید باور بفرمایید بسیاری از همکاران از کارشناس مسول به بالا فقط به خاطر این دستورات وهدف گذاری های غیر واقعی وفشار ناشی از آن بازنشسته شدند

  10. راننده می گوید

    با سلام
    برنامه رو بنظر میرسه هر جور دوست دارند میچینن و فقط یک ترند از سالهای قبل رو در نظر گفتن و ابلاغ کردن اسم خودشون رو هم میزارن مدیر….
    برنامه باید بر اساس نیاز بازار ؛ بازارسنجی و به تفکیک از محل توسعه(سوییچ و شبکه کابل و هوایی) یا از محل امکانات موجود باشه…
    شما اخوی خودتم میدونی که تو منطقه سه مشهد سمت نمایشگاه و الهیه و مرکز ثامن حداقل ده هزار متقاضی دارین که هیچونه امکانات خاصی واسشون ندارین (اصلا زیرساخت ایجاد نشده میگی نه برو بازدید میدانی یا زنگ بزن از رئیس مرکزش سوال کن …)
    پس برنامه هاتون منجر به برگزاری جلسات الکی و بیخود میشه که نهایتا میخواین ارزیابی کنین
    اصلا یک جا برنامه میده یکی دیگه قرارداد میبنده یکی هر جور دوست داره کار میکنه هیچ هماهنگی و ارتباطی بینشون نیست
    (برنامه ها اول سال ابلاغ میشه شسکام قراردادش مثلا برج ۶ شروع میشه بیابید پرتقال فروش را….
    راستی از راننده ها و قرار داد جدیدشون چه خبر به دادشون برسین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    طرح مدیران بالای چهار سال چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    طرح طبقه بندی مشاغل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    همه در حد حرف موند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  11. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر محترم.یه سوال داشتم ،قرار شده ۱۱۸ و ۲۰۲۰ کرمانشاه به پیمانکار محلی واگذار شود؟!! (البته این اتفاق ناگوار قراره برج ۳ اتفاق بیفتد ).ممنون از لطف شما

  12. ناشناس می گوید

    خوب اینکه هیئت مدیره مخابرات ایرانه! تو سطح کلان برنامه توسعه مینویسند و براش ددلاین تعریف میکنند، به قبلی نرسیده میرن سر بعدی! برنامه چهارم عملی نشده برنامه پنجم شروع میشه در حالیکه هنوز تو همون اول و دوم هستند! هیئت مدیره مخابرات ایران با توجه به ساختاری که داره یک نمونه از سطح کلان مملکته!

نظرات بسته شده است.