مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بررسی عملکرد مالی «اخابر» در سال ۹۸

مخابرات ما-مالکی

بررسی عملکرد مالی «اخابر» در سال 98

 

 

 

 

 

 

به گزارش رادیو سهام, عملکرد مالی شرکت مخابرات ایران در اسفندماه نشان می‌دهد این شرکت ماه پایانی سال ۹۸ درآمدی معادل ۵ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال شناسایی کرده تا کل درآمد شناسایی‌شده از اول سال مالی تا پایان دوره مالی منتهی به پایان سال به ۵۷ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال برسد. این شرکت در اسفند ماه از خدمات دیتای خود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و از مکالمات کاربران یک هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است و درآمد ناشی از سایر خدمات را به یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال رسانده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال، درآمد شناسایی شده در اسفندماه مخابرات ایران در حالی به ۵ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال رسیده که این شرکت در بهمن ماه ۵ هزار و ۲۶ میلیارد ریال گزارش شده بود. در واقع در اسفند ماه اگر چه درآمد ناشی از خدمات دیتا و مکالمات کاهش یافته ولی سایر درآمدهای این شرکت افزایش داشته است.

همچنین عملکرد کل سال ۹۸ اخابر حاکی از آن است که درآمدهای این شرکت در سال ۹۸ در مقایسه با کل سال ۹۷ رشدی ۴ درصدی داشته است. این در حالی است که بر اساس گزارش عملکرد مالی ۹ ماهه شرکت مخابرات ایران این شرکت در ۹ ماه نخست امسال توانسته بود سود خالصی معادل ۴ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال شناسایی کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۳ درصد رشد داشت. این بدان معناست که حاشیه سود خالص اخابر در ۹ ماه نخست امسال ۱۲ درصد بوده در حالی که در کل سال ۹۷، این نسبت بیش از ۶۵ درصد گزارش شده است.

اخابر که با سرمایه ۶۰ هزار میلیارد ریالی در بورس فعالیت می‌کند، در سال ۹۸ بازدهی ۲۲ درصدی را به ثبت رساند و عملکرد سه ماهه آن نیز حاکی از رشد ۶۰ درصدی قیمت هر سهم آن دارد. اخابر در دو روز معاملاتی سال ۹۹ با صف خرید چند صد میلیونی همراه بوده است.

1173940cookie-checkبررسی عملکرد مالی «اخابر» در سال ۹۸

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. بورسی می گوید

    متاسفانه هم در تفسیر اجکام مشکل داریم وهم در تفسیر تحولات بورس .هجمه نقدینگی از هنه بازار های از هم پاشیده ودچار رکود سبب شده تا قیمت سهام بی دلیل رشد حتی تا صد درصدی را تجربه کرده است . ایا رشد قیمت سهام در اثر بهبود کیفیت خدمات بوده است!؟ایا بهره وری نیروی کار رشد یافته است!؟ایا نوسازی تجهیزات صورت پذیرفته است!؟ایا توسعه کمی وکیفی سیستم های مخابراتی صورت پذیرفته است!؟ایا …!؟یقینا جواب خیر است!؟اما خبر هایی مانند تجدید ارزیابی داراییهای غیر منقول که در اثر افزایش نرخ تورم رشد سه برابری یافته است وسیستم های غلط حسابداری جهت بروز رسانی این تجدید ارزیابی ها در ترازهای مالی به گونه ای که کمترین اثار غیر منطقی در صورت سود و زیان تجلی نماید سبب شده است سود کاذب نمایان وسفته بازان را که اساسا در پی رانت ودرامد بی درد سر وبدون زحمت هستند را به سمت سهام مخابرات جذب نماید .لذا با هزار حرف نگفته..ایا شرکت مخابرات ایران و همراه اول توانایی دارد حداقل معادل بیست درصد قیمت سهام را به عنوان سود تعیین وحتی ۸۰درصد انرا بپردازد !؟یقینا خیر !لذا حتی در سایت بورس هم سود سهام مخابرات ایران حداکثر ۴۸۶ریال وهمراه اول حداقل ۲۰۳۴ریال تعیین شده است .زیرا ما کارکنان وبازنشستگان خود شاهد مشکلات مالی وتعهدات ایفا نشده شرکت هستیم .!ما فعالان ودلالان وسفته بازان وحتی مدیران بورس فقط به رانت فکر میکنند .!نه مردم برایشان مهم هستند نه کیفیت خدمات!نه تعهدات شرکت!نه کارکنان!نه توسعه!با همه این تفاسیر وحرفهای نگفته اگر مدیران مخابرات وسهامداران عمده هنوز بر این خوش خیالی وباور هستند که عملکردشان چنین بوده وچنان بوده است !لطفا!بالا غیرتا!مردانگی کنند همون صدقه معوقه ای را که از سر ته ان زده اند وابتر نموده اند !!!طی یک فقره دستور پرداخت ویک مرحله به حساب ما طلبکاران نگون بخت واریز نمایند .چرا قطره چکانی میخواهند به حلقوم ما بریزند .تکلیف سایر بند ها را هم یکجا تعینن نمایند .سود سهام را هم برای مخابرات ایران حداقل ۱۴۰تومان وبرای همراه اول۴۰۰تومان تعیین کنند .بسم ا..

نظرات بسته شده است.