مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خبر فوری- سرنوشت نهایی مصوبه ۱۷ آذر امروز در ستاد اجرائی رقم خورد

مخابرات ما – بر اساس خبر خبرنگار مخابرات ما از محل برگزاری جلسه تعیین تکلیف نهایی مصوبه ۱۷ آذر در ستاد اجرائی پایان یافته و مصوبات آن به امضای تمام افراد حاضر رسیده است.

نظر به کمبود وقت تصاویر مصوبه را منتشر می کنیم انشا الله امشب در مورد تک تک مصوبات صحبت خواهیم کرد.

1163120cookie-checkخبر فوری- سرنوشت نهایی مصوبه ۱۷ آذر امروز در ستاد اجرائی رقم خورد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
43 نظرات
  1. کرونا می گوید

    السلام علیک یاسردبیرجان مثل اینکه سرنوشت ۱۷ آذرسرنوشت بدشومی خواهدبودبااین اوضاع واحوال فکرکنم به سرنوشت گذشتگان که درزمانهای قدیم یک مریضی اپیدمی مانندوبا یا طاعون میامدویک نسل رانابودمیکردگرفتارخواهیم شدولی این هم خوب است مدیرکارمندباپول وبی پول همه یکی میشونددیگرآ ن موقع نه ظالمی ونه مظلومی خواهدبود مابه این مدل راضی هستیم خدایاقبول کن.

  2. همکار بازنشسته می گوید

    این تفاهم نامه تاکید بر تضییع حقوق کارکنان. و بازنشستگان دارد و از جانب آنان مردود است. طبق بند سه شرکت برابر آیین نامه سال ۱۳۸۹وتاریخ اجرای ۱۳۹۸عملا ارتقا گروه کارکنان و بازنشستگان را در ده سال گذشته نادیده انگاشته و سعی در اجرا از این به بعد را دارد که گروه کثیری از بازنشستگان و کارکنان ادوار گذشته را از حق و حقوق تضییع شده ده ساله محروم میکند.نمایندگان چه چیزی را قبول کرده اند!!!!!!!!. همان طریقه شکایت توسط دیوان عدالت بهتر از این ذلت است.

  3. ناشناس می گوید

    با سلام وعرض ادب
    فیش بازنشستگان زده شد.(امیلیون تومان معوقه سنوات قبل -۸۳۰ هزارتومان کمک هزینه خواربار -۳۷۰ هدیه سالگرد انقلاب اسلامی
    سوال:
    معوقه بازنشستگان (رفاهیات شامل بن خواربار-مسکن-ایاب وذهاب وسایر مناسبتها از سال ۱۳۸۸ تاکنون )؟
    ۳/۴ خدمت سربازی بازنشستگان +گروه جبهه+گروه گردان (عاشورا)+گروه ۱۰درصد و۲۰درصد )و….هرآنچه زمان دولتی میگرفتیم عینا در زمان خصوصی سازی باید پرداخت گردد (از سال ۱۳۸۸ تاکنون ) -۲۷درصد به حساب تامین اجتماعی وسپس مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یابد.
    از آنجائیکه مبلغ بالا پرداخت گردد وجزء حقوق ومزایا بوده وبایستی پاداش بازنشستگان ومرخصی ذخیره بازنشستگان مجددا محاسبه وپرداخت گردد.
    معوقات ذکر شده بالا کی پرداخت میشود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بعد از ۱۷ سال یا ؟؟؟؟؟؟

  4. پیرمرد می گوید

    با سلام و خسته نباشی این امر ونهی اینها هیچ وجه قانونی نداره ….الان عرض میکنم براتون …بنده یک شاگرد دارم توی مغازه خودم متاسفانه به علت عدم اگاهی از قوانین کار در اداره کار محکوم به پرداخت ۱۵ میلیون شدم که باید همه رو یکجا در تاریخ تعیین شده بدهم …..اینها برای خودشون بازه زمانی تعیین کرده اند…. اگه شما ندارید به ما مربوط نیست و خودتون مشگل رو جای دیگه حل کنید نه اینکه ۶ ماه به ۶ ماه بدهی رو بدهید…. …مشگلات حقوقی دیگه ای هم در این صورت جلسه دیده میشه که دیگران فکر کنم بهتر از بنده میتوانندروی ان انگشت بزارند….

  5. ناشناس می گوید

    سلام عزیز خدا قوت
    سردبیر جان شما فرمودید تاخیر در مصوبه حکمتی دارد مثل اینکه آقا حکمت زما ن تصویب مصوبه خواب بود مثل اینکه شانس ماست همه را که سیل ببرد اقا حکمت خواب می برد .فقط آقا دست کارمندان مخابرات بهت نرسه روزگارت سیاه می کنند .

  6. ناشناس می گوید

    جناب آقای سردبیربا عرض سلام واحترام
    قراردادی زمان دولتی
    می خواستم بدانم قراردادیهای زمان دولتی که تعدادشان زیاداست وجزو خانواده شهدانیستند وآزمون هم نداده اندو حداقل ۱۸سال سابقه دارند واکثرا رئیس مرکز – معاون مرکز – معاون اداره – رئیس اداره -معاون اداره کل وحتی مدیرکل هم هستند تکلیفشان چه می شود؟
    خواهش می کنم پیگیری کنید.
    کارشناس قراردادی با ۱۸ سال سابقه

  7. ناشناس می گوید

    جناب آقای سردبیربا عرض سلام واحترام
    قراردادی زمان دولتی
    می خواستم بدانم قراردادیهای زمان دولتی که تعدادشان زیاداست وجزو خانواده شهدانیستند وآزمون هم نداده اندو حداقل ۱۸سال سابقه دارند واکثرا رئیس مرکز – معاون مرکز – معاون اداره – رئیس اداره -معاون اداره کل وحتی مدیرکل هم هستند تکلیفشان چه می شود؟
    خواهش می کنم پیگیری کنید.
    کارشناس قراردادی قبل از سال ۹۲با ۱۸ سال سابقه

  8. حاصلی می گوید

    بسم تعالی

    «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً «
    سوره مریم آیه ۹۶
    همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمت، آن‌ها را محبوب می‌گرداند.
    سلام علیکم
    رئیس محترم شورای عالی هماهنگی تشکل های کارگری شرکت مخابرات ایران
    جناب آقای مهندس رضا پایست

    تشکر و قدردانی اینجانب به نمایندگی قراردادی های زمان دولتی شرکت مخابرات ایران را جنابعالی به نمایندگی از تمامی نمایندگان صنفی مخابرات بپذیرید .
    گفتگوهای نمایندگان محترم صنفی شاغلین و بازنشستگان و مدیران محترم سهامدار ، به نقطه عطف بسیار خوبی رسیده است و ایشان آیین نامه ۸۹ مصوب هیئت مدیره را پذیرفته و انشاالله اجرایی خواهند کرد.

    امیدواریم این تمکین به قانون و تأیید حقوق شاغلین و بازنشستگان ، نقطه شروع تفاهم فی مابین کارکنان و سهامداران عمده گردد و باعث خیر و برکت باشد.
    اینکار اساسی و بسیار مهم که توسط نمایندگان محترم کارکنان و نمایندگان سهامداران و مدیران محترم اجرایی ارشد شرکت و با زحمات بسیار نمایندگان کارکنان به منصه ظهور پیوست شایسته بالاترین و والاترین تشکر همه کارکنان است .
    امید داریم مصوبات جلسات ۱۷ و ۲۷ آذر که همان آیین نامه ۸۹ بصورت موکد و مصرح می باشد در کمترین زمان اجرایی شود.
    از خداوند جل جلاله برای تمام زحمتکشان این راه سخت و مشکل تقاضا و دعای اجر معنوی و عاقبت بخیری ایشان را داریم.

    کارکنان قراردادی زمان دولتی شرکت مخابرات ایران

  9. ناشناس می گوید

    خدمت همکاران وبازنشستگان محترم عرض کنم
    ۱-مخابرات که به زمین وزمان بدهکار است چطور میشود قیمت سهام مخابرات در بورس به ۷۰۰ تومان برسد. این یعنی حبابی بودن بازار سرمایه (بورس)
    ۲- اگر قیمت واقعی وذاتی سهام اخابر مثلا ۶۰۰ تومان باشد و۲۰درصد سوددر نظر بگیریم باید EPS اخابر ۱۲۰۰ ریال باشد چرا EPS شرکت ۴۶۰ ریال است یعنی حباب ؟
    ۳-اگر قیمت واقعی اخابر مثلا ۷۰۰ تومان میباشد شرکت مخابرات باید در دوره سه ماهه تعدیل مثبت بدهد یعنی باید EPS ریال ۱۴۰۰ ریال باشد
    ۴-چرا شرکت مخابرات معوقه کارکنان وبازنشستگان از سال ۱۳۸۹ تاکنون را نمیدهد بند ۶ مصوبه هیئت محترم وزیران (هر آنچه زمان دولتی میگرفتیم ) را اجرائی نمیکند وفقط وقت کشی میکند شنبه جلسه است !! حالا میگویند چهار شنبه (فردا)جلسه است ؟؟؟؟ !!!!!!!!!
    ۵- وهزاران بدهکاری دیگر به کارکنان وبازنشستگان وادارات برق وآب وگاز و…………………………………
    ۶-قضاوت با کارکنان وبازنشستگان (خودم سهامدار مخابرات میباشم )؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. ناشناس می گوید

    ۳/۴ خدمت سربازی بازنشستگان به کجا رسید ؟
    بند ۶ تصویبنامه هیئت وزیران (هرآنچه زمان دولتی میگرفتیم عینا در زمان خصوصی سازی باید داده شود ) به کجا رسید؟؟
    گروه جبهه-گروه گردانهای عاشورا (بسیج )-گروه برجستگی (۱۰ درصد و۲۰ درصد ) و……………به کجا رسید ؟؟؟؟

  11. ناشناس می گوید

    اگر شرکت مخابرات ایران آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان مصوب سال ۱۳۸۹ وتصویبنامه هیئت وزیران مصوبه سا ل ۱۳۸۵ (هرآنچه زمان دولتی میگرفتیم عینا در زمان خصوصی سازی منتقل گردد )را اجرا کند مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا میکند بدلیل اینکه از رفاهیات ماهیانه مبلغ ۲۷ درصد کسر وبه حساب تامین اجتماعی واریز میشده است الان هم باید تفاوت رفاهیات از سال ۱۳۸۹ برمبنای آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان مخابرات اجرا واحکام بازنشستگان صادر و۲۷ درصد به حساب تامین اجتماعی واریز گردد تا مستمری افزایش پیدا کند.
    ۳/۴ خدمت سربازی بازنشستگان -گروه جبهه-گروه بسیج (گردان عاشورا )-گروه برجستگی و……. داده شود .و۲۷ درصد به حساب تامین اجتماعی واریز گردد.
    ضمنا مبلغ پاداش بازنشستگی(تشویقی وسنواتی) ومرخصی ذخیره برای بازنشستگان مجددا محاسبه وپرداخت گردد.
    هرکسی متوجه نشده حاضرم دوباره بیشتر توضیح دهم.

  12. با بصیرت می گوید

    پیشنهاد ::
    با توجه به عدم امضای نمایندگان صنفی مخابرات استان تهران ، باید جلسه دیگری تشکیل گردد .
    که ضمن حضور و تامین نظر ایشان ،در آن جلسه و صورتجلسه اش علاوه بر رفع موارد فوق در متن تصویبنامه ۲۷ بهمن به کمک حقوقدانان زبده ، باید سهامداران بعنوان کارفرما در صورتجلسه ۲۷ بهمن ، متعهد به اجرای آئین نامه ۸۹ از همان ابتدای تصویب توسط هیات مدیره تایید آن توسط وزارت کار از مورخه ۸۹/۵/۳۰ گردند و اینکه منبعد هم حق دخل و تصرف در آن و عدم اجرای آنرا ، بدون موافقت نمایندگان صنفی نخواهند داشت .

  13. با بصیرت می گوید

    پیشنهاد ::
    با توجه به عدم امضای نمایندگان صنفی مخابرات استان تهران ، باید جلسه دیگری تشکیل گردد . که در آن علاوه بر رفع موارد فوق در متن تصویبنامه ۲۷ بهمن به کمک حقوقدانان زبده ، باید سهامداران بعنوان کارفرما در صورتجلسه ۲۷ بهمن ، متعهد به اجرای آئین نامه ۸۹ از همان ابتدای تصویب توسط هیات مدیره تایید آن توسط وزارت کار از مورخه ۸۹/۵/۳۰ گردند و اینکه منبعد هم حق دخل و تصرف در آن و عدم اجرای آنرا ، بدون موافقت نمایندگان صنفی نخواهند داشت .

  14. با بصیرت می گوید

    ………
    نتیجه و نقد از صورتجلسه ۲۷ بهمن

    ابتدا باید متذکر شد که این موارد اولا زحمات بیدریغ و بی شائبه این عزیزان که این مذاکرات را از نقطه صفر به وضعیت فعلی رسانده اند زیر سوال نمی بر د و برای زحمات طاقت فرسا و شبانه روزیشان تشکر و قدردانی واجب است.

    و اما با دقت در متن صورتجلسه ۲۷ بهمن و موارد مطروحه در پاره های ارائه شده پیشین (چهار پاره قبلی مطالب ) نکات و مشکلات حقوقی مهمی مشخص میگردد که کاملا به نفع سهامداران عمده بعنوان کارفرما و به ضرر کارکنان و بازنشستگان می باشد .
    ۱_ کارکنان و بازنشستگان به نمایندگان صنفی خود رای نداده اند (انتخاب نکرده اند) که با سهامدار عمده یا مدیر ارشد اجرایی شرکت “تعامل” کنند ، بلکه رای داده اند(انتخاب کرده اند) که نمایندگان صنفی از حقوق قانونی آنان ( طبق آیین نامه ۱۳۸۹ مصوب هیات مدیره و بند ۶ آیین نامه هیات وزیران و اهل ۴۴ قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری در تبیین اهداف خصوصی سازی) حفاظت و حراست نموده و آنرا بدون تنازل اجرایی نمایند .
    این حقوق قانونی مستند به قوانین محکم فوق ، قابل “تعامل” نیست .

    اصولا ” تعامل” در مواردی است که
    الف: قانون و مصوبه قانونی (آیین نامه مصوب۱۳۸۹) وجود نمی داشت
    ب: در موارد ابهام در بندهای آیین نامه مصوب۱۳۸۹
    ج:در شرایط استثنایی مثل تورم شدید که آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ نتواند حقوق کارکنان را تامین نماید.
    که در اینصورت این “تعامل” بر پایه عدم تعارض با قوانین بالادستی و عمومی کشور و آنهم با لحاظ حقوق کارکنان و بازنشستگان لازم و قابل قبول می گردد.
    پس در شرایط فعلی نمی توان هیچ بندی از آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ را با “تعامل” نادیده گرفت .

    ۲_هدف و خواسته اصلی کارکنان و بازنشستگان و نمایندگان صنفی شان از سهامدار عمده ، در جلسات فی مابین ، اجرای بدون تنازل و کامل آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ بوده و است .
    و اما با این “تعامل” ناخواسته عملا این خواسته و هدف خدشه دار شده است.
    اول _در بند ۳ تاریخ اجرای موارد حق جذب و ارتقاء گروه و احتساب مدرک تحصیلی و حق سرپرستی ، از تاریخ ۹۸/۵/۳۰ به تاریخ ۲۲ بهمن ۹۸ تغییر یافته است و همچنین اقدام پس از ابلاغ کامل و بدون تنازل آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ به تاریخ ۹۸/۱۲/۱۵ موکول شده است . این تغییر و تنزل در آیین نامه مصوب۸۹ و غیرقانونی و غیرقابل قبول است .
    دوم _در همین بند ۳ ، مورد تصویب دوباره قرار گرفتن *دوباره !* آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ ، مورد “تعامل” قرار گرفته است که این قسمت عدم تبعیت از خود آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ بوده و کارفرما با دریافت مجوز از نمایندگان صنفی ، تصویب و یا عدم تصویب دوباره ، تک تک مواد و بندهای آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ را انجام خواهد داد .
    سوم _عدم تطابق تعداد و اسامی افراد شرکت کننده در جلسه ، که در صورتجلسه قید شده است ، با امضاء های ذیل صورتجلسه ، اعتبار این صورتجلسه را مخدوش ساخته است .
    چهارم _ در بند ۴ برای پرداخت اضافه کاری که در آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ پیش بینی شده ، مصوبه هیات مدیره لازم دانسته شده است .
    این نیز کلا برخلاف قانون آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ بوده و باز هم از “تعامل” بدست آمده است و خلاف است ،زیرا اجرای آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ نیازی به تصویب مجدد هیات مدیره حتی برای برداشتن محدودیتهای اعمالی ندارد .
    چون آن محدودیتها در مقابل آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ قانونی و قابل طرح نبوده و خلاف است و خودبخود باطل می باشد و نیاز به باطل کردن مجدد توسط هیات مدیره ندارد .
    پنجم _ در بند ۵ صورتجلسه فقط طرح موضوع مربوط به دائمی کردن قراردادیها آمده است و باز هم اجرای آنرا منوط به اتخاذ تصمیم توسط هیات مدیره دانسته است .
    با وجود بند ۱ از ماده ۵ آیین نامه مصوب ۱۳۸۹ موضوع قانونی بوده و نیاز به تصمیم مجدد هیات مدیره نمی باشد و عدم اجرای آن و همچنین سایر بندهای گفته شده در موارد فوق و سایر بندهای اشاره نشده نیز تخلف هیات مدیره است و نه تقصیر کارکنان و بازنشستگان .
    ششم _ بند ۷ صورتجلسه که علنا به “هماهنگی” و “تعامل” بین مدیران و نمایندگان صنفی پرداخته و طرح دعوی و شکایت قضایی همکاران شاغل و بازنشسته را منوط به گذشتن از فیلتر کمیته صلح و سازش دانسته است و از مراجعه مستقیم آنان به مراجع قانونی منع می نماید و این کاملا غیر قانونی و مخالف اصل ۳۴ قانون اساسی بوده و مردود است .

    پی نوشت
    اصل ۳۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران : دادخواهی حق مسلم هر فرد است و هر کس می تواند به منظور دادخواهی به دادگاههای صالح رجوع نماید ، همه افراد ملت حق دارند این گونه دادگاه ها را در دسترس داشته باشند و هیچکس را نمی توان از دادگاهی که به موجب قانون حق مراجعه به آن را دارد منع کرد .

  15. با بصیرت می گوید

    سلام سردبیر محترم

    لطفا پاره پنجم ارسال شده را که دارای اشکالاتی بوده و ناقص هم می باشد ، با دو پیام ارسالی اکنون جایگزین فرمائید
    ارادتمند جنابعالی ، با بصیرت

نظرات بسته شده است.