مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

فیبر نوری جایگزین کابل مسی در کردستان شد

مخابرات ما-  ۹۰ کیلومتر کابل مسی در کردستان با فیبر نوری جایگزین شد. مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در بیش از ۳۴ نقطه استان حدود ۹۰ کیلومتر کابل مسی تلفن ثابت با فیبر نوری جایگزین شده است.

مخابرات ما

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان ،آزاد حکمت اظهار داشت: تاکنون عملیات جیگزینی کابل مسی با فیبر نوری در سه روستای بنی رزان، قائی برد و احمد آباد بانه و روستای آساوله سنندج انجام شده است.

وی اضافه کرد: قرار است در فاز دوم این طرح و تا پایان سال جاری کار جایگزینی کابل مسی با فیبر نوری در۴۴ نقطه روستایی (روستاهای اقماری/ مراکز اصلی) با ۱۲۳ کیلومتر انجام شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: افزایش رضایتمندی، ارائه انواع سرویس‌ها در بستر IP، بهبود کیفیت خدمات مخابراتی در حوزه تلفن ثابت و ارتقای امنیت اطلاعات از جمله مزایای ایجاد فیبر نوری است.

حکمت یادآور شد: در راستای ارتقا و یکسان‌سازی سطح خدمات به مشترکان، افزایش کیفیت محصولات مخابراتی در تمام نقاط شهری و روستایی از جمله برنامه‌های مخابرات منطقه است.

وی از اجرای چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان خبر داد و گفت: بهره‌مندی مشترکان از ارتباطات بروز مبتنی بر تکنولوژی IP BASE و همچنین حرکت روبه تند و گرایش به شهر هوشمند، استفاده از تجهیزات فیبر نوری را ناگزیر کرده است.

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۱ روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند، تعداد شماره‌های منصوبه تلفن ثابت در کردستان، ۵۸۶ هزار و ۴۱۲ فقره و مشغول بکار نیز ۴۹۰ هزار و ۴۴۲ مورد است.

1149860cookie-checkفیبر نوری جایگزین کابل مسی در کردستان شد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام به این دانشمند عزیز بفرماید مس به فیبر تبدیل نمی شه با اون جای گزین میشه

    1. تابش می گوید

      سلام. اولا عذرخواهم شاید بهتر بود ویرایشی صورت بگیره بعد منتشر بشه
      ثانیا سخت نگیرین قطعا منظور ایشون هم جایگزینی بوده
      از توجهتون سپاسگزارم

نظرات بسته شده است.