مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

همه پیمانکاران در مناقصات شرکت می کنند.

مخابرات ما- بنا به اطلاع، از این پس تمامی پیمانکاران از جمله پیمانکاران محلی و شرکتهای شسکام و خدمات اول مخابرات می توانند در مناقصات شرکت کنند.

پیش از این -از دو سال قبل تا امروز – مناطق مخابراتی استانی می توانستند با شرایطی امورات خود را با درصدهای مشخصی به شرکتهای شسکام و خدمات اول بسپارند چرا که حدود ۵۰ درصد از سهام این شرکتها به مخابرات تعلق دارد.

اخیرا چند مورد پیش آمده است که می تواند اثرات خود را  در فعالیت های مخابراتی بگذارد.

اول- شرکت مخابرات ایران دستور جدیدی به شرکتهای خدمات اول و شسکام داده است و آن اینکهاینان  باید فعالیت های خود را به تمامی ارگانها و ادارات و شرکتهای سطح کشور گسترش دهند یعنی فقط متکی به مخابرات نباشند.با این کار هم درآمد این شرکتها افزایش پیدا می کند هم کارکنان با درآمدهای بیشتری در این شرکتها مشغول کار خواهند بود.

در مورد شسکام، احتمال دارد اگر بتواند از جاهای دیگری کار بگیرد برای فعاللیت های جدید، افراد مورد نیاز خود را از میان سهامداران و خانواده آنان تامین کند یعنی به اساسنامه قبلی خود برگردد. (منظور من فقط در جاهای جدید و غیر از مخابرات است نه مخابرات).

.

دوم – به مخابرات استانها توصیه شده است شرکتهای پیمانکاری   با مبالغ واقعی در مناقصه شرکت کنند.یعنی انان را وادار نکنند با کاهش مبلغ مناقصه حقوق کارکنان را کم کنند.

.یعنی سودشان را با کاهش حقوق کارکنان تامین نکنند.

سوم-نظارت بر شرکتهای پیمانکاری از سوی مخابرات بسیار شدیدتر خواهد شد تا بهیچ وجه حقی از کارکنانشان ضایع نشود.

.

چرائی این امر را باید در فشار نمایندگان مجلس و پیمانکاران محلی از طریق سازمان های استانی دانست. ضمن اینکه شکایت های نیروهای شرکتی هم بسیار موثر بوده است. یعنی ارگانهای نظارتی با سپردن کار به دو شرکت مخابراتی مشکل داشته اند و شکایتهای نیروهای شرکتی باعث شده مخابرات راه حلی جایگزین پیدا کند.

هر چند که با این شویه واگذاری امور پیمانکاری در کل کشور توزیع خواهد شد اما باز هم رد پای فشارهای بیرونی مطرح است.

 

.سود و زیان ورود پیمانکاران محلی

البته فعلا هنوز بسیار زود است که از سود و زیان این امر صحبت کنیم اما گذشته تاریک کار با پیمانکاران محلی باعث شده است حساسیت بیشتری ایجاد و نگرانی های زیادی در بین نیروهای شرکتی پیدا شود.

در گذشته حتی پیمانکاران محلی حقوق حداقلی را نیز به درستی پرداخت نمی کردند بطوریکه هنوز هم شکایت های مفتوح در حوزه های قضائی وجود دارد.

چنانچه نظارتهای قوی و گشاده دستی در واگذاری پیمانها بر استانها حاکم باشد می توان به این طرح امیدوار بود.یعنی با افزایش حقوق نیروها ضریب امیدواری را بالا برد. اما اگر باز هم استانها دنبال کاهش هزینه باشند متاسفانه گذشته تکرار خواهد شد و باز روزگار تلخ تکرار می شود.

 

مخابرات ایران و استانها، نظارت بیشتر

مخابرات ایران قصد دارد با نظارت محکم و دقیق به اجرای این طرح بپردازد.در حقیقت نیروهای رسمی و قراردادی و بخشی از نیروهای شرکتی بعنوان ناظر بر عملکرد پیمانکاران بطور جدی نظارت خواهند کرد.

آیا این نظارت کافی خواهد بود؟

 

 

1148860cookie-checkهمه پیمانکاران در مناقصات شرکت می کنند.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
43 نظرات
  1. سوسن می گوید

    خدمت همکاران عزیزوسردبیرگرامی سلام عرض می نمایم
    یک پیشنهادبه کلیه همکاران شرکتی شاغل درمخابرات دارم که طرف قراردادباشسکام وخدمات اول ودیگرشرکتها هستند.درهراستان یک طوماری تهیه کرده وبانام ونام خانوادگی واقعی امضاء بزنیدمشکلات خودمان رادراین طومارنوشته به دفترریاست محترم قوه قضائیه ارسال کنیم تادیرنشده.چون واگذاری امورمخابرات برابراصل۴۴قانون اساسی صورت گرفته آیا واگذاری اموربخش خصوصی به یک بخش خصوصی دیگرقانونی هست؟ چون واگذاری اموربه دوشرکت فوق غیرقانونی بودازطرف دیگردوشرکت فوق چندین سال به طورمتوالی باپرسنل قرارداددارندوبایدحق سنوات راطبق رای دیوان عدالت اداری باحقوق آخرین قراردادتسویه کنندوبارمالی برای دوشرکت البته بیشتربرای مخابرات داردجهت فرارازاجرای این رای دیوان عدالت اداری مدیران مخابرات تصمیم گرفته اندازپیمانکاران محلی که سالها درحق مخابرات وپرسنل طرف قراردادخیانت کرده انداستفاده کنند.ازطرف دیگردوماه تاانتخابات نماینده گان مجلس مانده ازاین فرصت استفاده کنیدوگرنه ضررخواهیدکرد.من ازهمان سال۹۵به همکاران می گفتم مدیران مخابرات هرگزطرح طبقه بندی مشاغل رااجرانمی کنندخیلی ازمسائل هست که نمی شودبیان کرداما من به سهم خودم دراین زمینه با توجه به اطلاعاتی که دارم پیگیری خواهم نمود.سردبیرعزیزوهمکاران گرامی شما نظرتان دراین خصوص وراه حلتان چیست؟منتظرپاسختان هستم.

    1. ناشناس می گوید

      سردبیر در این باره نظری نداره

    2. شرکتی می گوید

      خیلی هم خوب ولی متاسفانه رهبر نداریم که این کارو بکنه اون سالی که لرستانی ها دمشون گرم اومدن و هدایت کردن بچه ها رو خیلی خوب بود

  2. ناشناس می گوید

    سردبیر مهربان توانش میکنم. شما به گوش مهندس صدری برسونین ما تجربه خوبی از داشتن پیمانکار محلی نداریم .حقوق عیدی سنوات رو سر وقت نمی دادن.بیمه روکامل رد نمی کردن.تو لیست بیمه برای همه مون کارگر ساده خدماتی رد میشد.تا پولشونو از اداره نمیگرفتند حقوق ما رو نمی دادن.چون اداره نمیتونست به پیمانکار سر وقت پول بده نمی تونست مجبورش کنه به ما سروقت حقوق بده.

  3. ناشناس می گوید

    من بازم پیمانکار محلی .بازم تحقیر و توهین .یه پیمانکار داشتیم وقتی در باره تاخیر در پرداخت حقوق گله میکردیم همیشه میگفت سر چهارراه کارگر فراونه.نمی تونین کار کنین میارمشون جای شما .نا سلامتی ما کارشناس فنی بودیم مثلا. خودشم دیپلم داشت.الان چند سالی که با خدمات اول قرارداد داریم چنگ اعصاب نداریم لااقل.از رئیس جمهور امریکا خواهشمندیم یه بمب اتم بزنه ما رو خلاص کنه از این وضع.بابا ما بدبختیم بیچاره ایم به داد ما برسین.این بی عدالتیها داغونمون کرده .دیگه بسه .خسته ایم .

  4. کامو می گوید

    سلام سردبیر جان. پس قضیه آمدن خدمات اول و شسکام و دادن کارت بن و امنیت شغلی و اینها یعنی تمام؟؟؟ یعنی باز هم پیمانکار محلی بی انصاف و واریز حقوق در دهم و بیستم هر ماه و یکی بدو کردن و دغدغه هایی بی مقدار از این دست که منزلت آدم را تا حد یک برده نان پایین می اورد؟!!یعنی تمام هم و غم ما باید دست به دعا بردن و دل خوش بودن به آه و ناله است؟. یعنی این شد وعده رفاه و طبقه بندی بهتر؟ یا من کاملا سر درگم شده ام یا واقعا یک جایی ایراد دارد امیدوارم فقط امیدوارم بعد از بیست سال سابقه بدانم فرق من با کارگر شرکتی اداره گاز یا شرکت نفت چیه؟…فرق من با کارمند بغلدستیم چیه؟… نوش جانشان ولی من هم دارم جان می کنم. دارم جان می دهم. جناب صدری خواهش می کنم استدعا دارم قصه این پیمانکاران محلی را که مدتها کابوس ما بودند تمام کنند….همین.

  5. ه. و. ل خراسان شمالی می گوید

    سردبیر گرامی با سلام و احترام
    و تشکر از آقای مهندس صدری که طبق قولی که دادن روز به روز شاهد پیشرفت نیروهای خدمات اول و شسکام هستیم

  6. ناشناس می گوید

    نمایندگان محترم مجلس ومدیران مخابرات چه زود صدای این پیمانکاران مظلوم که در حقشون ظلم شده رو شنیدند
    ولی صدای این کارگران ظالم که چندین سال در حق پیمانکار ظلم میکنن رو نمیشنوند

  7. ناشناس می گوید

    پیمانکاران در واقع چه خدمتی به مخابرات میکنن که اینقدر اصرار دارند دوباره بیایند تو این چند سال از بس سواستفاده‌ کردن و کیف کردن حاضر نیستن از سر سفره مخابرات بلندشند بجای اینکار بهتر نیس همان به کار دو شرکت خدمات اول و شسکام بیشتر نطارت شود و حق حقوق نیروهای شرکتی به صورت عادلانه پرداخت گردد نیروی شرکتی چه خیری از پیمانکار دیده که دوباره با یه بازی دیگه پیمانکاران محلی برگردن اصلا فلسفه حضور پیمانکار برای چیه تا حالا کسی جواب درست به این موضوع نداده فقط واسطی شده برای پرداخت حقوق ماهانه

    1. ناشناس می گوید

      با سلام درست می فرمایید

    2. ناشناس می گوید

      احتمالا به خاطر اینکه پیمانکارای محلی قبلا سکه می دادن جای چک پر می کردن هر کار دوست داشتن میکردن برا همین دلشون سوخته براشون

  8. ناشناس می گوید

    احسنت بااین برنامه حداقل انظبات اداری بهتر خواهد شد هرکی هرقت دلش خواست دیر بیاید وزود برود دیگر کمتر خواهد شد انظباط اداری درمخابرات صفر برای نیروهای شرکتی جهت {اطلاع مدیران نیروی انسانی}

    1. ناشناس می گوید

      شما که این حرف را میزنید در زمان پیمانکار محلی بی انظباتی بیشتر بود چون پیمانکار حق حوق را درست نمی دادند ……

    2. شرکتی های مظلوم می گوید

      از کدوم استانی ناشناس جان ؟؟؟؟؟؟؟
      حرفت بوی نفرت و انتقام میده اما راستگویی اصلا
      متاسفم از این همه دید تنگ و ذهن کوچک

  9. کارگر از اذر بایجانشرقی می گوید

    با سلام وتشکر از سردبیر محترم.باز هم پیمانکاران محلی. باز هم زور باز هم حق کشی شروع شد .انگار نمیدوند کسی برای نظارت به حقوق کارگران در مخابرات نیست .ناظر به جیب پیمانکار نگاه می کند وبس کارگر کیلو چند.چرا بعضیها از پیمانکاران حمایت می کنند بیان نظر کارگران را هم بپرسن .

  10. امین می گوید

    هر مرکز تک به تک باز پیمانکاری خواهد بود؟

  11. شسکامی می گوید

    با سلام .به نظر من این پیمانکاران محلی مبلغ هر چقدر زیاد هم از مخابرات بگیرند حداقل حقوق را به نیروها پرداخت میکنند وبا تاخیر.چون هیچ نظارتی بر حقوق دادن پیمانکارها وجود ندارد وپیمانکاران اول به فکر جیبشان هستند بعد نیروها ان هم با مبلغ نا چیز.من در مخابرات از سال ۷۸در قسمتهای شبکه وام دی اف شروع بکار کردم حق وحقوقم را پیمانکار نمیداد .ومن اعتراض میکردم جوابشان این بود که شما جزء مخابرات نیستید .اما از روزی که به لطف خدا وتلاش جناب مهندس صدری عزیز قرار داد ما با شرکت شسکام انجام شد حداقل مارا جزء مخابرات میدانند وحقوقمان را به موقع دریافت میکنیم.الان چند روز است که این استرس را به ما وهمکارانمان وارد کردند که قرار است که مجددابه پیمانکار محلی بدهند .از شما عاجزانه تقاضا میکنم که این کار را در حق نیروهای ضعیف که هیچ کاری جزتوکل به خدا وتکیه به شما برنماید انجام نشود.با تشکر

    1. ناشناس می گوید

      کاملا درسته…

  12. ناشناس می گوید

    فقط میشه گفت واقعا شورشو دراوردن …

  13. رضا می گوید

    باسلام
    باتوجه به سوابق مسئولین استانها و پیمانکاران متاسفانه نمیتوان امیدوار بوده .مگه اینکه بیان دقیقا تعداد نیروها رو مشخص کنن وبعد تعدا نیروهای کارشناس و غیر کارشناس و میزان سابقه شون رومشخص وبرآورد رو براساس قانون کار تعیین کنن رقابت شرکتها در میزان سود باشه .در صورتی که مثل قبل بصورت حجمی باشه مطمئنا مشکل ایجاد خواهد شد .

  14. ناشناس می گوید

    سلام سردبیر محترم
    این هم راه حلی برای عدم اجرای طبقه بندی توسط اقایان

  15. شرکتی های صبور می گوید

    موندیم تو این شرکت برگشتیم به قبل
    باز حقوق نمیدن باید دنبالشون بگردیم اونام بگن مخابرات به ما پول نداده ما از کجا به شما پول بدیم
    باز عیدی ها و سنوات و …..
    این بود طرح طبقه بندی صدری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  16. ناشناس می گوید

    باسلام واحترام ،خدمت جناب اقای سردبیراگرواقع بینانه بخواهید اظهارنظرنمائیدواگذاری امورات به شسکام وخدمات اول ازنظرقانونی بنظر درست نباشد نمیشودهم پیمانکاربودهم کارفرماجالب اینکه انطور که قبلا”نیز نوشته بودم ازروزی که شیکام امورات رادراختیارگرفته عملا”هم هزینه هابالارفته وهم ازنظارت لازم برخوردارنیستندوخلاصه تعارض منافع یعنی چه ؟؟

    1. شسکامی می گوید

      اقای ناشناس یا شما پیمانکارین یا از اطرافیان پیمانکار.

    2. ناشناس می گوید

      منافعت کم شده

  17. سمیه می گوید

    برگشت به عقب….
    تمام حرف های صدری پوچ و تو خالی از آب در آمد!!!

  18. ناشناس می گوید

    باسلام
    آیا واقعا این موضوع به نفع نیروی شرکتی است
    آیا واقعا نظارتی وجود دارد
    آیا واقعا به گذشته باز نمی گردیم
    آیا قبلا به ما ثابت نشده که هیچ گامی برای نیروی شرکتی بر داشته نخواهد شد
    آیا آزموده را آزمودن خطا نیست
    آیا تنها راه حل مساله این است
    وآیا آیا آیا آیا ………..

  19. خدمات اول می گوید

    واقعا هدف از این کار چیه نه این حرفا که شما زدی واقعا چرا نمیخوان امنیت روانی در جامعه وجود داشته باشه همیشه باید جنگ و دعوا و اعصاب خوردی؟
    آقای صدری آقای صفری و بقیه اقایون واقعا کارهای شما کارشناسی شده هست؟

  20. امین حقیقت می گوید

    اگر کسی بتونه توضیح منطقی برای اینمورد پیمانکار نیروی انسانی بیاره،جز معجزات الهی خواهد بود.
    کارگر سی سال برای شرکتی کار میکنه با حداقل دریافتی ،اون شرکت اصلا کارگر رو خودی بحساب نمیاره،و شرکت از حداقل حقوقی که به کارگر میده سود هم میبره.
    کارگر هم کار شرکت رو با کمترین حقوق میکنه و هم برای شرکتش درآمد درست میکنه.

نظرات بسته شده است.