مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پادشاه جدید دنیای دوربین گوشی‌های هوشمند

مخابرات ما – مالکی

بعد از اینکه گوشی‌های چینی مانند Xiaomi CC9 Pro و هواوی Mate 30 Pro توانستند در رتبه‌بندی‌های اخیر DxOMark به بالاترین مدارج و امتیازات برسند محصول جدیدی که باز هم توسط برندهای چینی تولید شده توانسته یک بار دیگر امتیاز رتبه اول این معیار را ارتقا دهد.

طی سالیان اخیر وبسایت و امتیازات بررسی‌های تخصص DxOMark به معیاری مورد اطمینان برای سنجش میزان توانایی‌ها و کیفیت دوربین و تجهیزات عکاسی تبدیل شده است.

بعد از اینکه این وبسایت بررسی‌های خود پیرامون وضعیت عملکرد دوربین نسخه ۴G گوشی Mate 30 Pro را مورد بررسی قرار داد حالا نوبت به نسخه ۵G رسیده است.

mate30pro-5g-dxo-1.jpg

در این رتبه بندی مشخص شده که نسخه ۵G عملکردی حتی بهتر از مدل معمولی این دستگاه دارد و با امتیاز کل ۱۲۳ توانسته به بهترین امتیاز ثبت شده تا به امروز برای یک گوشی هوشمند دست پیدا کند.

mate30pro-5g-dxo-2.jpg

این امتیاز حاصل امتیاز هیجان‌انگیز ۱۳۲ در بخش عکاسی و امتیاز بسیار خوب ۱۰۲ در بخش فیلمبرداری است که حاصل عملکرد عالی دوربین چهارگانه این گوشی می‌باشد. در این بررسی اعلام شده که گوشی Mate 30 Pro 5G در بخش‌های کنتراست و اکسپوژر، فوکوس خودکار، حذف نویز عکس، افکت بوکه و عکاسی در شب توانسته بیشترین امتیازات را کسب کند.

mate30pro-5g-dxo-3.jpg

این بدان معناست که این گوشی تقریباً در همه بخش‌ها به جز بخش رنگ، عکس عریض و برخی جزئیات، بهترین دوربین حال حاضر دنیای موبایل است.

mate30pro-5g-dxo-6.jpg

به هر حال در گزارش نهایی DxOMark آمده است که مزایای دوربین این دستگاه در بخش عکاسی به عملکرد سطح بالای جزئیات در هر شرایط آزمون محیطی، اکسپوژر صحیح در شرایط مختلف، کیفیت رنگ عالی در عکاسی از محیط‌های خارجی، نویز کنترل شده عالی، تخمین صحیح عمق میدان و رنگ پویا بسیار خوب در عکاسی بوکه، عملکرد زوم مناسب در هنگام عکاسی از سوژه‌های بسته و با فاصله متوسط و همچنین اکسپوژر مناسب و سطح سفیدی در حین عکاسی با فلاش خودکار و فلاش اتوماتیک می‌باشد.

mate30pro-5g-dxo-5.jpg

در عین حال برخی هایلایت‌ها در نور زیاد محیط در تصاویر این گوشی ممکن است دچار افت کیفیت شوند و دیگر موارد در هنگام زوم، تنظیم بالانس سطح رنگ سفید و اشباع رنگ‌ها نیز در عکاسی با این دستگاه می‌تواند کمی انحراف از معیار مرجع داشته باشد.

mate30pro-5g-dxo-4.jpg

1136520cookie-checkپادشاه جدید دنیای دوربین گوشی‌های هوشمند

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.